Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Niin ja Haikaranyytti, mulla oli ultratessa suurin folli 10 mm ja kuitenkin viikon päästä tuli ovis! Eli toivoa on myös tässä kierrossa!

Mami, tosiaan eihän kotitesti kaikkea kerro, mutta ehkä jonkun mies uskaltaa paremmin mennä viralliseen testiin, jos kotitesti on jo luvannut hyvää. Uskon että monilla miehillä voi olla pelko, että heissä on jotain "vikaa".

Muska, tervetuloa ja tärppionnea! :greet025
Hyvin sanottu tuo mitä olit sanonut miehellesi, että kyse on teidän vauvasta eikä syyllisten etsimisestä.

Minni, voi että mä odotan sun testiä! :)

Junibea voimia, en osaa kuvitella kuinka rankkaa keskenmenosta toipuminen on. :sad001

Mymmelisti voi ei, pahoittelut. :sad001 Toivottavasti saisit jotain konkreettista apua naistenklinikalla!

PikkuMinski, pahoittelut uudesta kierrosta mutta onnea siitä että pääset kokeilemaan letroja! Tsemppiä folliultraan. :)

Jellis pahoittelut. :sad001 Vaikka onhan tuo tosiaan vielä aikaista.

Anannaa, hyvä kun sait varattua ajan. Mihin aikaan kierrosta se on?

muurahainen pahoittelut :sad001

Katjusha voimia sinnekin, ja pääkopan hoitaminen on varmasti ensisijaisen arvokasta joka tapauksessa.

On. Klinikalle tänään siis, suunnitellaan IVF:ää ja otetaan musta infektionäytteet. Vajaa pari viikkoa uuteen kiertoon.

Plaah. Koko yrityksen alkupuoli, yli puoli vuotta, oltiin onnellisesti ilman yhtään raskausuutista kaveripiirissä. Nyt on syyskuun jälkeen neljä kaveria raskaana! Kaikkien yrityksestä kyllä tiedettiin, mutta saa nähdä kuka vielä yllättää. :rolleyes: Viimeisin uutinen tuli eilen. Tällä parilla ei ajallisesti ollut pitkä yritys mutta lääketieteellisiä ongelmia kuitenkin. Oli tiedossa että naisella on pco eikä ovuloi luomuna. --> Letroja, mutta edes niiden avulla ei kasvanut yhtään follia. --> IVF:ään, jonka tuloksena oli yksi ainoa hedelmöittynyt munasolu. No, tämä sitten päätti tarttua kiinni ja nyt ovat onnellisesti raskaana. Hieman hankalasta tiestä huolimatta fiilikseni ovat enemmän epäsympaattisen negatiivisen puolella. En tunne itseäni hyväksi ihmiseksi, mutta en vaan jaksa iloita kunnolla.

Beisla sympatiat tolle lopulle, ymmärrän tuntemuksesi.

Haikara testaaa!!!

Murkku <3

Katjushalle tekisi kovasti mieli jotain sanoa, mutta ei taida sellaisia sanoja olla, joten <3

Ei mua toi oma nega nyt edes harmita. Kun se kuivui kunnolla, siihen ilmestyi joku viivanpaikan varjo joka on heti paljon enemmän kuin koskaan aikaisemmin :) tosin aikainen päivä ja ei-herkkä testi muutenkin. Harmittaa vaan kun en saanut mieltäni maltettua, kun tähän asti oon ollu niin tyynen viilee pönttöön pissaaja. Noi on lisäks uusia testejä mulle enkä tiedä tuleeko tollanen varjo vaikka koiran pissasta :D

Eiköhän meistä kaikki ymmärrä Beisla sun tunteet oikein hyvin tässä vaiheessa yritystä.
Mielenkiinnolla odotan teidän käyntiä klinikalla. Tuu sitten heti kertoon miten jatko :)

Mä tosiaan oletan follin lähteneen liian aikaisin, koska kävin ultrassa kp 8 ja silloin folli oli 16-17 mm. Normaalilla kasvutahdilla se olisi keskiviikkona ollut just hätäseen sen tarvittavat 20 mm mutta toki voi olla, että gonal on vauhdittanut kasvua. Mun toivo on kuitenkin enemmänkin mun tcm-lääkärissä, kun näitä hoitoja on kuitenkin jo kohta vuosi takana.

Beisla: onhan se rankkaa.. mun kohdalla ei oikein keskenmenosta kuitenkaan voi puhua kun jouduttiin tekeen raskauden keskeytys puolessa välin raskautta :( vauvalla oli kuolemaan johtava teratoomakasvain. Toivottavasti tule ifv tuottaa tulosta teille <3

Ovulaatio tekee kovasti tuloaan. Se taitaa olla jo ennen viikonloppua :) ei oo kyllä kovin usein tässä vaiheessa ovis ollut. Nyt kp17 ja normaalikierto 50-54 päivää. Kivut on aika kovia. Eilen alko alaselkääkin särkeä ja jatkuu yhä.

Pahoittelut Murkulle :( tosi surullista että plussaa ei vaan kuulu.

Haikara, jospa oiskin ollut ovis vaikka vasta myöhemmin? Tai sitten aiemmin ja olis ennen joulua tehdyt talletukset riittäneet? Testiä vaan kun oireetkin kuulostaa hyviltä :)

Katjusha❤ toivottavasti kehoterapiasta ja muista on apua :) ja on hyvä tosiaan olla joku harrastus, johon voi vähän "purkaa" tätä ahdistusta :)

Murkku, pahoitteluni negasta, digi on niin raaka :( enskiertoon mennessä kroppa on toivottavasti tajunnut kevyemmän olomuotonsa ja on perillä itsestään ja antaa raskauden alkaa :)
Milloin muuten saisit niitä clomeja taas? Kysäse vielä kerta niistä letroista, jos se lääkäri olisi tajunnut selvittää mitä ne on ;)

Mimmu, miten paljon follin kasvutahti voi erota? Kun eikös esim just letrot, clomit, gonal yms. nopeuta sitä kasvua, vai pidentääks ne vaan sitä kasvuaikaa ett folleilla on aikaa kasvaa? Mie siis pohdin siltä kannalta kun jos miun follit ois kasvanut normitahtia, niin ovispäivänä ne ois ollu jo 28mm. Eli ilmeisesti miulla ne kasvaa hitaampaa ku pitäisi?

Beisla❤ rankkaahan se on kun niitä raskausuutisia tulee. Miulla ainki reilun vuoden yrityksen jälkeen se helpotti, kun tavalleen itse luovutti ettei ehkä saakaan ikinä lapsia. Mutta sitten taas se paheni puolentoista vuoden kohdilla :(
Tsemppiä ja toivotaan että ivfää varten kaikki on kunnossa jos ei tässä kierrossa tärpännyt❤

Jellis, voithan sä laittaa miehen pissimään vertailutikun varuiksi. :grin

Mimmu, voi hyvin olla että vauhdittaa kasvua. Toivotaan ainakin! Miten sulla olikaan jatko nyt?

Junibea anteeksi, niin se olikin. En muistanut kun monilla täällä on keskenmenoja että teidän tilanne oli toinen. Kuulostaa tosi kauhealta. :sad001

Nenna, no siis keskimääräinen kasvutahti on 2 mm vuorokaudessa mutta toisillahan ovis tulee tosi myöhään, joten kasvutahtikin on varmasti hitaampi. Sitä en osaa sanoa, että onko ovis sen takia myöhemmin, että folli ylipäätänsä alkaa kasvamaan myöhemmillä kp:llä ja kasvaa silti sen 2 mm päivässä vai, että kasvaa esim. vaan 0,2 mm päivässä. Epäilen ensimmäistä.

Mulla ovis tulee luomuna tosi aikaseen eikä kerkeä millään kasvaa siihen tarvittavaan väintään 20 mm ennen kun puhkeaa ja siksi se muniskaan ei kerkeä kypsyä tarpeeksi, että olisi hedelmöittymiskykyinen. Luomuovis on siis tullut about kp 8. Clomeilla ja gonal f:llä sitä on saatu siirrettyä niin, että ovis tulee yleensä kp 11-12, joka on ihan ok.

Beisla, meillä on jatko vähän auki. Mä haluaisin katsoa tosiaan tuon tcm:n vaikutuksen mutta toisaalta tiedostan, että kaksi vuotta on täynnä ja ikää alkaa olla sen verran ettei ehkä kannata odottaa. Ainakin ensi kierto menään vielä gonalilla, josko sen jälkeen sitten kattellaan aikaa klinikalle.

No jos mie plussan vedän luomukierrossa missä kaikki on päi peetä ni on kyllä maailman ihme käyny :D luomut nyt tuppaa venymään ni surullista ku se on ei myö keritä hyödyntää tulevaa kiertoa :( voisikohan niitä letroi alottaa ilman et on uus kierto alkanu ei se varmaa anna pohjaa tulevalle kierrolle ku kaikki vuotaa pois? Mitäs luulette?
Miks mie en tajunnu alottaa niitä terolutia kp 15 :( vaik oli luomukierto ni ei ne sitä ois siel polilla tienny !!! Hitsi!

Muokattu viimeksi:
Murkulle pahoittelut negasta :sad001

Haikaranyytti, mäkin ehdottaisin testiä :wink

Beisla, mun laskelmien mukaan aika olis pari päivää ennen ovista. Jos siis ovis on ajallaan. Tähän kiertoon aattelin tikutella ovista ahkeraan. Ompahan sitten jotain faktaa viedä tohtorille :)

Larissalle ultraan tsemppiä! :)

Pahoittelut murkku :'( olisi ollut jo teidän vuoro :-( seuraavasta ❤

Haikara voisit kyllä testata ❤

Katjusha sä olet kyllä uskomattoman vahva ja teillä on vankka parisuhde ❤

Beisla ❤

Jellis joo pistäppä ukko pissimään tikkuun ihan vaan foorumitieteen nimissä :)) :D

Larissa tsemppiä ultraan ❤ perässä tuun ;)

Mymmelisti :-( saisi jo teillä tärpätä! Toivottvasti saat hyviä uutisia seuraavalla käynnillä ❤
Mutta nyt mennään yhessä päivä kerrallaan :)
*tarttuu käteen*

Tittidii! Letrot alkaa huomenna ja ultra varattu 21.1 klo. 11 kp11

-PikkuMinski kp2/30 yk29 letrokierto 1-

Huoh, taas omaa asiaa, mutta voi kiinnostaa muitakin, jotka tarvitsee vahvempia hoitoja:
Mullehan tehtiin semmoinen endokriininen verikoesetti, ja äsken käytiin lääkärin kanssa meidän tilannetta läpi.
Laajan kartoituksen perusteella mitkään muut vasta-aineet eivät olleet koholla, paitsi kilpirauhasen (tämähän me tiedettiin, koska minulla on ollut autoimmuuni tyreoidiitti 20 vuotta). Keskustelussa käytiin läpi meidän taustoja: minulle on siirretty 9 luovuttaja-munasolualkiota ja muutama enemmän omia alkioita. Kortisonihoidon avulla on saatu alkuun 3 raskautta (eli 2 kun toinen oli kaksoisraskaus), eli 3/9 alkiota tarttui. Lääkärin mielipide on että hän varovaisesti suosittelee vielä kolmatta luovuttajamunasoluhoitoa. Luovuttajamunasoluilla raskauden todennäköisyys pysyy samana, riippumatta kuinka monta hoitoa on takana (liittynee varmaan siihenkin, että luovuttaja munasoluineen ei "yli-ikäisty"). Kilpirauhasvaivan takia kortisonin käyttö on perusteltua. Onnistumisen todennäköisyyttä pyrittäisiin parantamaan 5 päivän alkionviljelyllä, jos munasolun keräys osuus sopivalle päivälle. Tätä ei voida ohjailla, munasolut on kerättävä silloin, kun ne ovat valmiit ja siirrettävä joko 3. tai 5. päivänä.
Vaikka kuinka haluan uskoa luonnon parantavaan voimaan, en tohtisi jättää lisälääkityksiä väliin vaikka periaatteessa olisin mieluummin ilman kortisonia.
Illalla taas siis jutellaan miehen kanssa. Luovuttajia on ollut ihan hyvin tarjolla, joten se voi tulla yllättäenkin. Henkisesti olen ajatellut, että maaliskuussa tällä saralla voisi tapahtua.

Pitkä selostus, mutta se piti vielä sanoa, että gluteenittomasta ruokavaliosta voi olla hyötyä - lääkäristä tämä oli hyvä idea.
Olojen puolesta suosittelen kyllä, olo pysyy kevyenä ja reippaana. Keliakialla ja lapsettomuudella on jokin kytkös. Minulla ei ole todettu keliakiaa, mutta pirullisen piinaava lapsettomuus kyllä :)

Katjusha 3/9 ei kuulosta kovin huonolta. Voi kumpa teillä nyt kolmannella kierroksella tärppäis pysyvästi!! Kaikki keinot käyttöön :)

Pitkä selostus, mutta se piti vielä sanoa, että gluteenittomasta ruokavaliosta voi olla hyötyä - lääkäristä tämä oli hyvä idea.
Olojen puolesta suosittelen kyllä, olo pysyy kevyenä ja reippaana. Keliakialla ja lapsettomuudella on jokin kytkös. Minulla ei ole todettu keliakiaa, mutta pirullisen piinaava lapsettomuus kyllä :)

Niinno mullahan ei ole keliakiaa, geenitesti tehty ja sen mukaan ei ole mahdollisuutta sairastua keliakiaan. Koepaloja ei ole otettu. Mutta käytännössä ilman gluteenia olen ollu 10 vuotta enemmän ja vähemmän. Kyl se sen verran silti ongelmia tuottaa. Ja tosiaan kilpparihärö täällä kans..

Katjusha, ihan kaikkea en kyllä nyt ymmärtänyt, johtuu varmaan siitä ettei omakohtaista kokemusta ole. Mutta siis tsemppiä jos lähdette vielä yrittämään. :) onko miten kallista lystiä?

Muurahainen, lähtökohtaisesti noin 8.000-10.000 euroa kierros. Alkioita ja siirtoja saadaan tästä sen, minkä luoja suo.
Joo, onhan siinä kaikenlaista yksityiskohtaa, mutta jos joku päätyy IVF:ään, niin asiat aukenevat kyllä.

Takaisin