Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Moi kaikille pitkästä aikaa <3
Pahoittelut, että katosin täältä...:( :( Mulla on käyny tää ''miksen jo tuu raskaaksi''-asia niin rankaksi että oon monia aiheeseen liittyviä juttuja karusti karsinut ja yksi on sitten nää nettikeskustelut. Huippuihana vertaistuki, mutta nyt sekin kääntyi jo ruokkimaan lapsettomuus-mörköä.
Ajattelin tulla kuitenkin näyttäytymään välillä ja kertomaan, että nyt ollaan lapsettomuusklinikalla asiakkaina. Joulukuussa oli eka käynti ja nyt kiertoa kartoiteltu ja sain tällä viikolla pistää pregnylin varmistamaan ''luomu''ovista.
Huomasin että täältä ketjusta on tosi moni plussannut loppu- ja alkuvuonna, aivan ihanaa <3 <3 Toivottavasti itsekin, ja tietysti te kaikki loputkin, saatas yhdessä liittyä plussanneissin pian :)

Larissa: miten se miehen simppanäyte pitää antaa,kotona saa purkittaa? voin vaan kuvitella ettei oo helppo homma jos siihen joudutaa,siis suostutella miestä.. no jospa oon väärässä, tai jospa sitä ei edes tarvita.
kyllä täällä kun lukee näitä juttuja niin väliin tuntuu että tieto lisää tuskaa ja tajuaa ettei se raskautuminen todellakaan ole mikään sormia napsauttamalla tapahtuva juttu (kuin harvoilla) ja pitäisi jokaisen olla niin kiitollinen sellaisesta lahjasta jos pienen saa... paljon tsemppiä kaikille ja plussatuulia, toisaalta on niin ilo lukea kun täälläkin on hienoja plussia tullut,ja lapsia saatu pitkän odotuksen jälkeen :Heartpink joten toivoa aina on. ihana ryhmä!!!

Helinäkeiju, täällä päin onnistui että näyte annettiin kotona ja kiikutettiin tunnin sisällä polille. Sain siis polilta purkin, ohjeet ja lähetteen miehelle tähän näytteeseen. Ja ei ollut miehen suostuttelu meilläkään helppoa! Tutkimukset aloitettiin toukokuussa ja nyt joulukuussa mies antoi näytteen. Yli 1,5 yritystä takana, joten alkoi hänkin uskomaan että ei meillä välttämättä omin neuvoin onnistu. Välillä kuulee että clomeja tai letrozolia määrätään jos (pco on todettu) ilman miehen näytettäkin, mutta se on vähän hullua sillä mitä järkeä kasvattaa munasoluja jos ei ole miehen tavaran tasosta tietoa...

Pauliina, kiva kuulla susta ja hienoa että asia etenee :) jospa se plussakin sieltä tulisi!

Yöh mikä olo. En tiedä johtuuko letroista vai menkoista (menkatkin aiheuttaa mulla tätä). Etoo, ruoka ei maistu, joka paikkaa kolottaa, lämpö hieman koholla ja väsyttää. No, jospa tämä taas tästä kunhan menkat loppuu :) miten selviän ikinä alkuraskauden oireista kun menkoistakin valitan :'D

Viimeksi kun silloin on ultrattu (se ainoa kerta) niin munasarjat oli normaalikokoiset ja siksi ei antanut pco diagnoosia kun oli vaan niitä rakkuloita paljon. Uskon kuitenkin että se minulla varmaankin on.
Totta ettei mitään järkeä kasvattaa munasoluja jos ei ole varmuutta että missä vika.
Määrätäänkö tuohon pco.n yleensä nuo clomit ja terolutit? tmv? yritin niitä kysellä jo aiemmin lääkäriltä muttei suostunut kun yritystä niin vähän aikaa ja kehoitti vaan teroja syömään vaikka silloin kierto oli juuri sen yhden kierron normaali. jotenkin tuntuu niin turhalta syödä vielä tämä yksi kierto niitä teroja,kun olen melkein varma ettei niistä apua ole,ja haluaisin suoraan jo että tutkisivat,jotenkin vaan harmittaa kun menee taas yksi kierto hukkaan ja odottavan aika on pitkä :/ vaikkei pitäisi valittaa kun on kuitenkin pääsemässä tutkimuksiin tai juttelemaan nyt ainakin lapsettomuus neuvolatädille..
Voi miten teilläkin on jo pitkä aika yritystä, onko sinulla larissa diagnoosina pco?

Oliko täällä joku tilannut eBaysta R-testejä? Kattelin vaan että aika halpoja oli, mut kannattaako niitä sieltä tilata?

Helinäkeiju, mulla pcos:n määrättiin lugesteron lyhentämään kiertoja ja metformiini lääkitys tukemaan laihdutusta. Jossain vaiheessa keväällä sitten otetaan myös clomit käyttöön, taas...
Vuosi sitten mulla oli clomeja neljä kiertoa käytössä, eikä positiivista tulosta tullut. Täällä siis yritystä yli kaksi vuotta jo takana. Nyt on ekaa kertaa kierrot lyhentyneet normaaliin mittaan. :)

muurahainen, ja te myös esikoista yritätte? onneksi lopultakin on kierrot lyhentyneet siellä ja jospa pian tärppää. oletko ovuloinut kuitenkin välillä?

Olen ovuloinut kuitenkin, vaikka ollut pitkät kierrot. Miehelle vauva olisi esikoinen. Esikoistanikin yritin kolme vuotta ja ennen pysyvää plussaa sain kaksi keskenmenoa... Että alkais jo tää yrittäminen riittää...

Murkku vastasin jo tonne toiseen ketjuun, mut laitan viel tännekki. Mie tilasin ebaystä kasan niitä pcn näkösiä testejä ja oon todennu ne hyviks :) niillä plussasin nyt ja näytti viivaa ennen vauvalan herkkää puikkoa..

Helinäkeiju, mulla on diagnoosina vain selittämätön lapsettomuus, pco on suljettu pois. Ovuloin normaalisti ja kierto on suht säännöllinen, mutta kierron lopussa tiputtelee verta :/ lääkärin mukaan siis ovulaatio ei ole "tarpeeksi laadukas", joten kunnon keltarauhasta ei kehity ja siksi tulee vuotoa jopa viikko ennen menkkoja. Terotulit eivät auttaneet pitämään vuotoa poissa, lugesteron auttoi mutta ei raskautumaan. Ne siis hoitivat lähinnä seurausta eivätkä syytä. Nyt on sitten eka kierto letrozolia, joka auttaa tuohon oviksen laatuun. :) olen toiveikas!

Yleensä pco:n hoitona on joko clomit tai letrozol, joilla saadaan ovulaatio aikaiseksi. Muitakin vastaavia lääkkeitä on. Terolutilla, primolutilla tai lugesteronilla saadaan tarvittaessa sitten pitkä kierto katkaistua ja menkat tulemaan, mutta se ei auta ovuloimaan. Muoks. Murkkukin oli jo ehtinyt kommentoida :)

Jotain tullut täällä opittua :)

Murkku, minä tilasin mutta vaan ns. merkkitestejä (First Response). En halunnut halvimpia tilata kun ei ole laadusta tietoa. Noin 1,5-2 viikossa mulle on tullut testit kun olen Euroopasta tilannut.

Tähän kiertoon ne testit ei vielä kerkeä, mutta jos ens kiertoon sitten tilais vaikka sieltä. :)

On: menkkajomot yltyy iltaa kohden...
Aamulla testaan pc:n. Sit on kaapit tyhjät, tai on siellä digit mutta niitä säästän siihen kun joskus olen raskaana. :)

Muurahainen kp 24, dpo 12, yk 23

Jospa todella larissa nyt tärppää kun olet saanut nuo letrozolit!!! pidän peukkuja!!! muurahaiselle myös,jospa nyt lyhentyneet kierrot tuovat lopulta tuloksen. :) täällä oppii kyllä uutta,eli hoitomuotoja ja lääkkeitä löytyy ainakin avuksi.

Sori huutelut taustalta mutta Mannikka minkä merkkisiä testejä tilasit ebaystä? Oottelen ovistestejä sieltä saapuvaksi, 100kpl 8e :'D testailen ny joka pv että kierto selviäis..

Murkku, ei ne mitään oikeita menkkajomoja ole, huominen testi kertokoon enemmin! ;)
Plussaonnea❤

Niemja, oot kyllä hyvän diilin tehnyt, on varaa testailla vaikka vähän pidempääkin jos kierto hakeekin vielä vähän pidemmän päälle paikkaansa :)

Helinäkeiju, toivotaan nyt kovasti että tämä tero-kierto auttaisi kroppaasi tajuamaan mitä sen kuuluisi tehdä ettekä edes joutuisi miettimään mitään simppa-analyysejä :)

Pauliina, kiva kuulla siusta pitkästä aikaa! Mahtavaa kun siellä tutkimukset etenee, toivottavasti pian tuottaa toivotun tuloksen! :)

Jännä uni taas. Tein positiivisen raskaustestin. Ainut vaan että se vauva ei ollut tulossa minulle, vaan olin sijaissynnyttäjä jollekkin pariskunnalle...

Kohta nousen tekemään testin, nega kyllä sieltä varmasti tulee, mut ompahan testattu. Mut jos joskus sen plussan saan, niin kyllä meinaan pitää sen vauvan itselläni.

Muurahainen kp 25, dpo 13, yk 23

Täällä ei tarvi testiä tuhlata. Täti is in da house!! Ei muuta ku leuka rintaan jne. :(

Mites murkku? Jokojoko?! ;)

Pahoittelut Anannaa :(

Niemja testipaketit on tän näkösii
1452323085175.jpg
1452323093316.jpg

Nää on jotain wondfoja..

Takaisin