Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni, ei tartte pahoitella menkoista sillä odotin jo niitä että pääsen letroilemaan :) sinne nyt paljon plussatuulia ja tarraa jotta papu tarttuu :)

Tänään taisi olla oikea päivä letrojen hakemiseen :D niiden piti maksaa vajaa 18€ niin hintaa tulikin vain 6,5€ :D joku järjestelmä kuulemma sekaisin :D

Nega testattu. Seuraava testi vasta lauantaina tai sunnuntaina.

ImageUploadedByVau Foorumi1452176948.845781.jpg

Muurahainen dpo 11, yk 23

Annannaan testissä näkyy viivanpaikka ..

Larissa, kiva että nyt on letrokierto, toivotaan heti tärppiä! :) ja hyvä tuuri apteekissa :))

Minni, toivotaan et samalla reseptillä tärppää taas!

Murkku aamutestejä kehiin :)

Larissa, mulla on letrokierrot ollut saman mittaisia (23-27 pvää) kuin luomukierrot, tosin luomukierroissa en ole ovista saanut testeihin kiinni kuin kerran. Olipa hyvä tuuri apteekin hintasekoilun kanssa :)

Diabolicat, ei tarvi miestä mukaan folliultraan. Mulla letrokierron inssissä katsottiin tuleeko oma ovis sopivasti (tikutin siis inssiin asti) ja kun ei tullut niin pistettiin inssin yhteydessä Pregnyl. Käytännöt varmaan vaihtelee?!

Murkku, testaappa aamupissasta! Jotain siinä eilisessä näkyi :)

Anannaan testissä näen jotain, viivanpaikan ehkäpä. Toivotaan että alkaa ottaa väriä, varhaiset on vielä dpot sinullakin!

Hei. Saako tänne vielä tulla?? ajattelin vain että täältä ehkä saa paremmin vinkkejä ja apuja,ymmärrän toki jos en vielä voi tulla,sanotte vaan suoraan.:)
Eli täällä on esikoisen yritys aloitettu viime heinäkuussa 2015 (siskolla sekä suvussa muutenkin paljon todella vaikeaa endometrioosia) e-pillereiden lopetettua kuukautisia ei kuulunut ja sain syyskuussa terolutit ja gyne tutki ja mietti vähän onko pco mutta päätyi ettei ole,vaan elimistö käy ylikierroksilla pillereiden lopetettua kun munasoluja oli niin paljon ja kärsin kuumista aalloista yms)teroja söin kaksi kiertoa ja sain yhden luomukierron niillä käynnistymään (kp.t 1/32 jossa luteaalivaihe jäi 10pv),

marraskuussa on siis ollut viimeksi menkat,no siitä alkoikin ihmeellinen kierto kun juuri oletetun oviksen aikaan minulle nousi korkea kuume joka myöhästytti ovista 5pv,jolloin sain digillä ovishymyn,siitä dpo 6/kp 32 tuli tiputtelua pari tippaa ja menkka oireet (joita luulin kiinnittymiseksi kun menkkoja ei kuulunut), sitten alkoi seuraavalla viikolla jouluna kunnon raskausoireet ja olin aivan varma asiasta, kp. 38-39 tein raskaustestit jotka negoja mutta kun ne loppui niin tein varulta ovulaatiotestit joihin piirtyi heti elämäni parhaimmat ovisviivat jotka vahvistin digillä ja näin oli kp. 39-40 olin aivan varma raskaudesta ja ettei vain näy vielä r-testissä ja oloja oli,(tallettelimme tällöin myös sattumalta aktiivisesti) noh sitten kp. 41 kaikki testit olikin negoja ja soitin neuvolaan josta sain lähetteen verikokeeseen ja se oli nega,sanoivat sitten sieltä että terolutit pitää aloittaa kahden vk.n kuluttua jos ei raskaana ja varata aika heille tutkimuksiin jos en seuraavasta terokuurista raskaudu.. no tänään kp. 51 täti taas saapui joten terolutit joutuu taas aloittamaan.. en usko ensi kiertoon koska ovis ollut aiemmin vasta kp.20 aikasintaan ja jos aloitan terot silloin kp 15 nini luteaalia ei jää juurikaan) alkaa vaan tuntua vaikealta kun kierto heittää nuin pahasti häränpyllyä ja pelottaakin että mitä tästä tulee.. kun nuin kummia kahden oviksen kiertojakin on? eikä tätä helpota se kasvava vauvakuume:sad001

Muokattu viimeksi:
Helinäkeiju, tervetuloa mukaan! On kyllä aika hankala tilanne kun kierto tolleen temppuilee :( ovuloimattomuuteen olisi paljonkin tehtävissä mutta toi kuulostaa jo oudolta :O

Veikkaan että et ole ovuloinut kahta kertaa samassa kierrossa (sen pitäisi olla mahdotonta) vaan että ensin keho on yrittänyt ovuloida ja sait O-plussan, ovista ei kuitenkaan silloin tapahtunut vaan vasta silloin myöhemmin. O-plussa ei nimittäin tarkoita varmasti sitä että ovuloi vaan että lutenisoiva hormoni nousee. Käytännössä ovulaatiota ei voi varmistaa muuten kuin ultralla.

Oletko ajatellut kysellä lisää tutkimuksia lapsettomuuspuolella? Itse pääsin tutkittavaksi jo vajaan vuoden yrityksen jälkeen kun kierrossa oli ongelmia (loppukierron runsas tiputtelu). Tsemppiä ja tervetuloa joukkoon! Täällä on vertaistukea hyvin tarjolla :)

Muokattu viimeksi:
kaakao, mulle taas sanottiin ettei mun tarvii tikutella ovista. Mulla ku on kohtuullisen säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu sinä päivänä ku laskuri niin sanoo, joten otettiin suorilta ultra tohon 15.1. ja sit vissiin sillä pregnylillä varmistetaan se ovulaatiopäivä? Kysyin siis tikuttelusta.

Murkku nyt on älyttömän aikaiset dpo:t! Sunnuntaina testaat, sit vois olla? :happy:

Helinäkeiju, johan on sulla kierrot! Toivotaan, että tasaantuu, mutta kyllä se raskaus on mahdollinen vaikka ei tasaantuisi! Tervetuloa kuitenkin, vaikka eipä täällä kukaan ns. halua olla :grin Vaikka hyvä porukka täältä löytyykin.

Larissan letrokierrolle jee, nyt plussataan letrojen voimilla!

On. Ovis lähestyy, eilen ei ollut edes haamua ovistestissä tänään on hailakka viiva. :woot: Veikkaan, että huomenna ollaan plussalla. Lääkärin veikkaus lauantain oviksesta taitaa pitää paikkansa. Tallettelut aloitettu ja huominen ja lauantai olis ne tärkeimmät, onneks on molemmilla vapaa viikonloppu...

Mrsc kp12/28, tosin veikkaan, että on 27 päivän kiertoa tai vitsit jos oliskin 40 viikon kierto vähintään :wink

Helinäkeijulle on pakko kommentoida kun kuulostaa kovin tutulta.. Mulla oli siis vastaavia ongelmia kierron kanssa kun toista lasta yritettiin. Yritystä edelsi yhdistelmäpillereiden syöminen. Kierto-ongelmat vaivasivat kaksi vuotta ja teroluteilla yriteltiin muutamiin otteisiin saada kiertoa normalisoitumaan mut tilanne palasi aina. Kahden vuoden kohdalla sain ovisplussan itselleni "normaaliin" ajankohtaan ja tuosta samasta kierrosta raskaus viimein tärppäsi. Tarina ei kerro olisiko kierto vihdoin oikeasti tasaantunut vai oliko vain yksi normaali kierto välissä. Tuon raskauden jälkeen kierron käynnistyttyä uudelleen oli kierto ainakin taas normaali. Itselläni siis selvästi tuo edeltävä hormonaalinen ehkäisy sotki jostakin syystä kierron kokonaan.

Aphrael rv 37+4 ja maha halkeamispisteessä

Helinäkeiju, kuulostaa tutulta nuo heittelehtivät kierrot ja pitkät välit... Ja harmi että oot joutunut pettymään monesti. Tuttu tunne sekin. <3 Inhottavaa kun on ihan varma raskaudesta ja kädet täristen tekee testin... Ja ei mitään. Se turhauttaa ja paljon. Mutta sun tapauksessa uskon, että toivoa on runsaasti ja apua saatavilla helpostikin. Toi ovuloimattomuus tai ovulaation ongelmat kyllä kuulostaa pcos:ltä mutta jos kerran tutkivat ja totesivat, ettei ole ni johan on kumma. Mut ehkä saisit kanssa ovulaation avuksi clomit tai letrot? Jos etenette hoidoissa ni varmasti tulee vastaan pian, että lääkäri ehdottaa tai voit itse kysyä.

Mun kiertohäiriöiden taustalla oli se monirakkulaisuus eikä ovulaatioita tullut varmaan ollenkaan tai 1-2 vuoden aikana. Primoluteilla pyöri kerto mutta hukkakiertoja olivat. Clomifeneilla sitten kirkas o-plussa, josta heti tärppi. <3 <3 <3

Apukeinoja on paljon. Ei kannata vielä ollenkaan heittää kirvestä kaivoon. :)

Murkun testissä ei hitsi näkynyt mitään mutta samaa mieltä, aamulla uus! Eihän noilla päivillä voi iltapissasta näkyäkään! :P Ei menetetä toivoa sen suhteen. Itse en varmaan malttaisi odottaa lauantaita tai sunnuntaita vaan testaisin joka aamu jos vaan testejä on. :) +++++++++++++

Plussatuulia tähän ketjuun!! Olette niin plussanne ansainneet. <3

Maggie rv 7+0

Larissa, jopa sulla tuuri kävi! Noilla sitten pärjää jonkin aikaa; oletettavasti pakkauskoko oli yhtä iso kuin yleensä.
Mulla on niin usein ollut Pregnylin pisto letrojen kanssa, että en ihan osaa sanoa miten kierto olisi lähtenyt menemään täysin luomuna. Mutta ne kierrot kun olen mennyt ilman irrotuspiikkiä, ovis on tullut mun normaalin kierron vaihteluvälin (o-plus kp12-16) alkupäässä.

Muurahainen, höh negalle, mutta yritä malttaa sunnuntaille niin varmaan siellä vois jotain alkaa jo näkyä. :)

Helinäkeiju, kuulostaa todella rankalta sun kiertojen heittely sun muu. :sad001 Tervetuloa siis tälle puolelle, täältä ainakin saa vertaistukea. Ainakin itekin oon muutaman kerran ollut varma, että olen raskaana, mutta toisin on käynyt. Mäkin neuvosin että jos kierrot noin selkeästi on oudot, kannattaa kysyä apuja mieluummin aiemmin kuin myöhemmin. Toivotaan että ne terot nyt auttaisi sulla.

MrsC, hyvä että osuu vapaa viikonloppu sopivasti oviksen aikaan, tärppionnea!

On. Illan o-testi näyttikin plussaa. Sofi (tai nykyään OneStep) tummui testiajalla kontrollia vahvemmaksi. Tein samasta pissasta vielä vertailun vuoksi PregCheckin. Sen testiviiva jäi ehkä karvan verran kontrollia haaleammaksi mutta silti sanoisin että plussa. Ja kun mulla on yleensä niin, että illalla tulee tasavahvat viivat ja seuraavana aamuna vielä tummempi, ei huoleta että toinen testi oli toista selkeämpi plussa.
Luovuttaja sanoi että hänelle sopii huomenillalla inssi. Se on sitten viimeinen koti-inssi, riippumatta siitä ehtiikö IVF seuraavaan kiertoon vai ei. Hän on lähdössä pitkälle reissulle joten seuraavan kierron ovulaation aikaan ei ole paikalla kuitenkaan.

Mukaan mielelläni ilmoittautuisin!
Meillä pikkukakkonen haaveissa, esikko 2012 toisesta haaveiltu jo pitkään. Esikoinen IVF hoidoilla yksityisellä, mutta tän hetkisellä raha tilanteelle ei mahdollisuuksia mennä suoraan IVF:ään. Joten nyt sitten mennään letroilla ja pregnyylillä ja toivotaan parasta. Yksi luomu + kuitenkin saatu vaikka ei matkassa kestänyt.
Nyt kp 10 letrot syöty kp 1-5 (hirveästi tuntuu vaihtelevan nuo letro ohjeistukset) pregnyl tarkoitus pistää huomenna tai yli huomenna, huomisen ultraääni mukaan.

Kiitos kaikille, että pääsin mukaan. Larissa: itse luulen myös että oli se ensimmäinen o-plussa oikeasti hukkaplussa ja vasta se toinen oikea ja jotenkin kun nyt mietin niin ajattelisin että olenkohan ovuloinut aiemmin ollenkaan,koska aina liuska testit ovat olleet joko lähes yhtävahvoja viivoja muttei ihan,ja digi antanut silti plussan,kun nyt sitten tämä viimeinen jouluna oleva ovisplussa oli niin selkeä ja kirkas että ei voinut erehtyä, jospa se oli ihan eka oikea josta ei tärpännyt sen takia kun oli jo niin venynyt kierto.

Lapsettomuuspuolelle pääsen nyt onneksi tämän kierron terokuurin jälkeen,ja kaikkeni aion tehdä että tutkiivat,veikkaisin silti sitä pcos.ta, ja se pelottaa,vaikeuttaako se paljonkin raskautumista?

jasmin-pillereiden lopetettua oon saanut myös kiusakseni rasvoittuvat ihoa ja hiukset,joita ei ole ennen ollut ollenkaan :/
tässä kierossa vuoto on myös ihan älytöntä,yleensä menkat on niukat/normaalit!!! liekkö vehnänalkioöljyllä jotain tekemistä sen kanssa...

aphrael: kiitos,eli toivoa silti on kun teilläkin on siellä kohta pieni sylissä ,tsemppiä loppurutistukseen:)

Helinäkeiju, tervetuloa mukaan, toivottavasti visiittisi täällä olisi lyhyt. :) lisäilen sut tänään tonne etusivulle. :)
Silloin kun ne epäili sulta pco:ta, niin ultrasko ne sun munasarjat?
Tossa on hyvä linkki sairaudesta, itselläni siis on tämä ja oireita on monia.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00686

Nonnahille myös tervetulotoivotukset! Kerrotko vielä koska yritys alkoi, niin lisäilen sutkin etusivun listaan :) toivottavasti sullakin pian tärppää :)

On: tänään en viitsi testata. Enää ei ole kuin yksi pc testi kaapissa ja pari digiä, niitä en tuhlaa ennen kuin on oikeasti jotain viivoja liuskoissa. Pc:n teen joko huomen aamulla tai sit sunnuntaina.
Aluksi kerkesin jo vähän innostumaan, kun siihen sofin testiin joku toinen viiva tuli, mut toi eilinen nega taas palautti maan pinnalle. Onhan siis aivan liian aikaista testatakkin, mut jotenkin sitä taas innostui. Plussa vai ei ketjusta luin, ettei noihin Sofien raskaustesteihin oo ihan luottamista, joten Pikku pettymys tuli.
Oireetkin on aikalailla hävinneet, rinnat nyt on edelleen aika raskaat. närästää edelleen, mut sitä nyt on tehnyt jo pidemmän aikaa. Hajut käy taas nenään ja välillä vähän etova olo... Mut nää oireet on melkein joka kierron lopussa, paitsi noi raskaat rinnat. Eli ei nekään kerro mitään. Eka kierto muuten pitkään aikaan, kun nännit ei ole olleet missään vaiheessa arat.

Muurahainen kp 24, dpo 12, yk 23, testaa 10.01

Tervetuloa uudet ja pikaista plussaa teille ja ihan kaikille muillekin ❤

Pikainen omanapa!
Meillä alkaa tämäKIN vuosi vanhoissa merkeissä... :'(

Menkkoja odotellessa :( ens kiertoon letrot; joskohan sit olisi meidän vuoro :confused:

-PikkuMinski kp28/30 dpo10-14 yk28-

Liitteet

• 1452233063987.jpg
    1452233063987.jpg
    28.9 KB · Katsottu: 190
Pahoittelut negasta minski :(

Tervetuloa nonnah ja helinäkeiju :)
Helinäkeiju toivottavasti tärppää sopivilla lääkkeillä nopsaan :)

Beisla toivotaan et vika koti-inssi tois tulosta :) tuliko o+ nyt normaalia aijemmin?

Nyt paljon plussia tänne, alkaen murkusta kun testi jo vähän lupaili :)

Mannikka rv 5+3

Takaisin