Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Niin joo, unohdin kertoa, että viimeisimmässä kkm:ssa löydettiin kohdusta myooma, joka on pieni, mutta löytänyt aika huonon paikan, sektioarven kohdalla. Seuraava raskaus on riskiraskaus ja tulee olemaan aika tiivis seuranta, koska vaarana on, että kohtu repeytyy. Gynekologi varoitteli, että vauva saattaa syntyä paljon aiemmin kuin muut. Poika syntyi 40+1 kiireellisellä sektiolla, tytöt 39+3 ja 39+0 suunnittelulla sektiolla. Mulla ei synnytys luonnistu alakautta, kun avautuminen tyssää 6 senttiin ja lantiosta ei mahdu tulemaan.
 
mh:lle varovaiset onnittelut! Väriä testissä kyllä näkyy minunkin silmiini :) Uutta testiä vain kehiin myöhemmillä dpo:lla. Telläkin oli jo kovin pitkä yritys takana, joten aivan erityisen hienoa KUN plussaat :)

Ovisplussia oli ollut myös havaittavissa, nyt vain hyödyntämään! Tikuttaako täällä valtaosa oviksen? Itse tikutin yhtenä kuuna (lääkärin määräyksestä), mutta oli niin kovin stressaavaa että jätin sikseen. Jotenki ajattelen että kun seksiä on kuitenkin tarpeeksi niin se saa riittää. Jos jonain kuuna ei ovista tuukkaan niin minkä sille enää jälkikäteen voi...
 
ite tikutin plussa kierrossa ekan kerran oviksen ja toisaalta suht selkeät oireet ollu niin ei välttämättä olis tarve, tai no nyt tästä km kierrosta oikein tiedä, tää nyt menee lähinnä odotellessa ja katsellessa, meilläkin kuitenkin seksiä ns.riittävästi:grin enemmänkin mielenkiinnosta testailen jos testailen
 
Oon miettinyt oviksen tikuttamista, mutta tullut tulokseen että liian stressaavaa. Kun jo muutenkin saa harmaita hiuksia tästä :D
 
ai joo tuo kp päivitys, taidan itse nyt laskea siitä kun alko raskausmateriaalia ulos tulla eli nyt olis sit ehkä vaikka kp22/28-30, tosin tiedä sitten kuinka pitkään niitä normi menkkoja saa odotella:meh: hieman jännityksellä ootan jos alkaa ens viikolla kun työtkin alkaa kun jostain olin lukeneeni että saattaa olla hyvinkin kivuliaat km:n jälkeen:nailbiting::anyone ja nyt olis sit aika tarkalleen vuos siitä kun pillerit jätin pois synnytyksen jälkeen:meh:
 
Junttura, mä en myöskään ole yrityksen aikana kertaakaan tikuttanut ovista. Tuntui tosiaan turhalta, kun kierrot on olleet suht säännölliset ja vipinääkin omasta mielestä ihan tarpeeksi. Ajattelin myös, että se viivojen tulkitseminen olisi vaan stressaavaa ja digitestit taitaa olla aika arvokkaita. Ja juuri kuten sanoit, ei niistä varmuutta oviksen tapahtumisesta kuitenkaan saa. Jos kierroissa olis ollut isoa heittelyä, olisin varmaan alkanut tikuttaan :)
 
Tervetuloa mukaan Viipsukka! Liikaa on sulla ollut keskenmenoja :( Toitotaan sulle pikaista plussaa, vaikka haastava raskaus olisikin tulossa. :)

Itse en tikuta ovista. Koen sen jotenkin stressaavaksi ja koska O-oireet on niin selkeät niin tunnistan oviksen muutenkin :D

Larissa kp 15/27-31
 
Kyfi86 Mulla km:n jälkeiset menkat taas oli ehkä kivuttomammimmat ikinä.

Täällä nyt kp 27 ja dpo9. Tuolloin kp17 oli tuo ihan selkeä ovisplussa (kuvassa) ja seuraavana päivänä siitä illasta hillitön vihlasu, jonka tulkittin ovulaatioksi. Eli ei tuo dpo:kaan voi nyt kuitenkaan kauheasti heittää, ellei sitten ovuaatiotestit oo näyttäny mitä sattuu.

Plussanneisiin ei kantti vielä siirtää. Edelleenkään mie en sitä plussaa kyllä usko... Totta se minun tuurilla oli viallinen testi tms. Ajattelin, että huomen aamulla testaan vielä sillä herkällä ja sitte perjantaina varmaanki jo apteekin omalla.
 

Liitteet

  • WP_20150530_001.jpg
    WP_20150530_001.jpg
    698.8 KB · Katsottu: 125
Haikaranyytti, verikokeilla lääkäri tuli siihen tulokseen, että en ovuloi clomienkaan kanssa, joten käski lopettaa. Neljä kiertoa clomeja söin. Niissä kierroissa missä gelee royalia olen syönyt, olen myös tikuttanut vahvan ovisplussan, joten voisin kyllä veikata, että ne on auttanut minun kohdallani.
Mutta nyt olen alkanut miettimään, että olenko ovuloinut sittenkään vaikka kaksi kertaa vahvan plussan saanut olen??

Muurahainen kp 13/30, yk 18, ovista odotellessa.
 
Muokattu viimeksi:
Mua taas stressaa sillon enemmän jos en tikuta ovista :grin Me ei kuitenkaan mitään himo pupuilijoita olla niin on ihan kiva tietää vähän että missä mennään ja jos tikutan oviksen niin tiedän tarkemmin koska menkat alkaa. Ei me saatu talleteltua eilen illalla, joten dpo -2 talletteluilla mennään ja katotaan miten käy :)

Mami91 kp 16/26-28 dpo 1?
 
Junttura, mä tikutan luomukiertot ovista, koska mun oireet on niin epämääräiset ettei niistä voi sanoa mitään. Valkkaria ja limaa tulee vasta oviksen jo mentyä. Mua stressaa enemmänkin se onko ovis jo mennyt tai tuleeko ylipäätänsä ja siksi clomi+pregnyl kierto on aina rennompi. Sitten mä täällä palstalla sekoilen ja panikoin, joka toinen kuukausi :D

Mymmelistin labrakeikka on kyllä ollut vähintäänkin kummallinen. Musta vaan valitettavan usein pitää itse tietää asioista hurjan paljon, että saa oikeeta hoitoa.

Larissa, anna tulla vaan. Hehkuta oikein kunnolla :) Toivotaan nyt tosiaan, että terot auttaa.

Beislan asiat on kyllä edenneet nopeasti, kun aika on ihan just. Mä en ole klinikalla käynyt mutta suosittelen laittaan kysymykset paperille ettei unohdu mitään. Veikkaan, että käyvät ainakin läpi mitä kokeita alussa otetaan jne.

Mä en varmaan ole muistanut toivottaa ketään tervetulleeksi, viimeisenä nyt ainakin tosiaan Beisla ja Viipsukka! Mutta kaikille siis tasapuolisesti tervetuloa :)

Murkku, eihän se ovisplussa ovista takaa mutta mä kyllä väitän, että useimmiten kyllä ovis tulee.

Täällä kp 11, ovista odotellessa
 
Junttura mä en tikuta.. luulen kanssa että se vaan lisäis stressiä..
 
Aloin tossa miettimään Mh:n vahvaa plussaa, että voisko kaksoset olla mahdollista?

Nouseeko raskaushormooni nopeammin jos on monikkoraskaus? Kun jotenkin mulla tälläinen muistikuva olis... :)
 
Soma, onpa kiva kun pääsit ratsastamaan. Mulla oli nyt yli vuoden tauko, kunnes aloin käydä liikuttamassa yhtä kaverin hevosta kerran viikossa. On se vaan kivaa! Mulla oli joskus omakin, melkein kymmenen vuotta ehti olla kunnes kuoli pahaan ähkyyn. Toista sellaista ei tule. :sad001

Haikaranyytti, hyvä jos oot saanut lomalla ajatuksia muualle. Tsemppiä ultraan! :)

Viipsukka, tervetuloa tänne. Onpa sua tosiaan koeteltu keskenmenojen suhteen.

Junttura, mä tikutan oviksen mutta mun on pakko, kun muuten ei inssi tapahdu. En osaa ajatella sitä stressiä lisäävänä tai vähentävänä, se on vaan pakollinen vaihe mun lapsenhankinnassa. En tosin vieläkään osaa päätellä oviksen ajankohtaa pelkistä oireista.

mh, no kieltämättä oviksen aika näyttää melko varmalta. Odotan kuitenkin innolla sun huomisen testiä! :grin

muurahainen, eihän se pelkkä ovisplussa takaa että on varmasti ovuloinut, koska siihen liittyy paljon muutakin kuin se LH-piikki. Ootko sä aiemmin tikuttanut ovista, joko ennen clomeja tai niiden aikana, mitä silloin näytti?

Mimmu joo, toisaalta asiat on edenneet nopeasti nyt, mutta toisaalta oli tätä jo suunniteltukin. Jo projektin alussa puhuttiin että noin puoli vuotta koti-inssejä ja sit klinikalle, ja uudestaan puhuttiin kuukausi-pari sitten. Yksityiselle saa kuitenkin ainakin ensikäynnin hyvinkin nopeasti, kun vaan selviää soittamaan.

On. Eipä ihmeempää, huomista klinikkakäyntiä odotellessa. Pitääkin muistaa ottaa mukaan gynekäynniltä peräisin oleva ultrakuva ja tiedot. Kp6/28-32
 
Viipsukka,tervetuloa porukkaan!:)
Lucky, valkkarit on aivan mahtavia. Meillä suvussa kasvatetaan niitä. Ite en VIELÄ ole sellaista ottanut. Kotona 10v. Seropi-vanhus vain :D

Oviksen tikutuksesta oli puhetta. Nyt kun pitkästä aikaa tikutti, huomasin että olen mun mielestä hyvin selkeiden oireiden (kipua,limoja) perusteella luullut oviksen olevan kaksi päivää aikaisemmin. Eli meillä myös ajotukset menneet pikkasen pieleen :D
Tikutus oli tavallaan stressaavaa,mutta aijon kuitenkin jatkaa. Ei tähän kroppaan voi muuten luottaa,ihan väärään aikaan kipuilee ja oireilee muutenki :D:D
 
Beisla mä oon miettinyt oman hevosen hankintaa, mutta siinä on omat murheet. Muutamia vuosia sitten jouduin ähkyssä olevaa hevosta hoitamaan ja surullisin tuloksin .Paljon positiivisia puolia hevostelussa on :)

Millaisia juhannus suunnitelmia teillä on naiset? :)
 
Tervetuloa Viipsukka! Ihan liikaa ollu teillä keskenmenoja! :(

Mä en ehdi tikuttaa ovista. Enkä varmaa osaa :D en jaksa joka päivä nii tuijotella. Jos olis tosi säännöllinen kierto ni varmaa jaksaiski tikuttaa. Mut kierto vaihdellu 29-65 päivän välillä ni pientä hakuammuntaa lähtee testailee ku yhtää tiiä millon olis ovis.

Eilen töissä säikähdin! Yht äkkiä tuli tosi märkä olo ihan ku jotai olis lorahtanu kunnolla! Juoksin sit äkkiä vessaan mut eipähän siel mitää ollu :o

Meillä juhannussuunnitelmiin kuuluu mökkeily ystävien kanssa. Tänä vuonna taidetaan lähettää lapsukainen mummin seuraks ja nauttia juhannuksesta kahdestaan, ilman lasta.
 
Tervetuloa Viipsukka, toivon pikaista plussaa, ei sunkaan matka tänne ole ollu helppo!
MH:lle onnea! Täällä odotetaan sun huomista testiä!
Beislan huomista klinikka käyntiä odotan, tuuthan sitten kertomaan miten siellä meni? ☺
Hileinen millon testaat uudelleen? Toivottavasti muuttuisi plussaksi! ☺

Teitä onkin suurimäärä jännäilemässä juhannuksen ympärillä! Toivon kaikille plussaa!! +++++

Tikuttamisesta oli puhetta, mä tikutan oviksen kun mulla ei oo selkeitä oireita ja helpottaa mua itteäni kun tiiän suunnitella että millon on pakko kellistää mies. :D Meillä kyllä yleensä ollaan aktiivisia makkarin puolella mutta joskus tää vuorotyö haittaa sitä puolta kun ei ehi nähä toista kun menee ristiin vuorot!

On. Täti pakkailee laukkujaan. Kierto ois tarkotus korkata, mies jo viime yönä lämmitteli mutta täytyi toppuutella sitä kun kaksi teiniä (pikkusiskot) nukkui seinäntakana! :D
Muuten täällä tosi tylsä vaihe. Alan viikonloppuna tikuttamaan ovista ☺

Hipsutin kp 6/28(26-33)yk9
 
Huh huh.. miä nyt ihan törkeästi omanapailen. Tuhru alkoi dpo 13 ja jatkui vaan. Nyt tänään kp33 ja dpo 16 täti löysi vihdoin perille. Ja mulla meni niin hermot. Ihan invalidisoivat krampit ja loriseva vuoto, jättäydyin kotiinkin täksi päivää ku muuta voi tehhä ku maata sikiöasennossa. Varasin työterveyteen huomiselle ajan ja vaadin lähetteen jatkotutkimuksiin ja että ainakin endo poissuljettas, vaikuttaa niin jo työkykyynkin nämä rajut kk-kivut. Sitä en toki tiiä, pääsenkö työterveyden piirissä gynelle vai meneekö lähete julkiselle puolelle. Ihan se ja sama kyllä, miä haluun vastauksia! Yk 11 ilman tärpin tärppiä, nyt tutkitaan ja niillä mennään sitten. Raskaisiin hoitoihin (ivf/icsi) me ei lähdetä, mutta esim. clomit tms mä vielä huolin. Toivon että tää prosessi lähtisi nopeasti etenee, ollaan valmiita kyllä käymään myös yksityisellä jos lähete jääkin junnaa julkiselle useaksi kuukaudeksi.

Hile kp1/31-33 yk11

Muoks. Ps. Veetuttaa.
 
Takaisin
Top