Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Itsestäni tuntuu, että kesällä on helpompi olla lapseton... On niin ihana tehdä ulkona kaikenlaista, etenkin puutarhajuttuja ja varsinkin yhdessä miehen kanssa. Talvella joutaa miettimään ja vatvomaan ja kylmyys ja pimeyskin ahdistaa.
Samaa mieltä, kesällä on ehkä enemmän kaikenlaisia ex-tempore- juttujakin.

"Kiva" kun ketju on taas hereillä, täällä ollaan! 😅 Piinapäivien puolelle siirrytty, tylsää odotella pari viikkoa kuinka meitin taas käy. Nyt levollisin mielin, mutta vauhti kiihtyy kierron loppua kohden.. onneksi on kesä ja paljon tekemistä, saa ajatukset muualle.
Me taidettiin olla kiertojen kanssa about samassa menossa joten hurjasti tsemppiä piinapäiviin! Meillä on ens viikolla onneks lomareissu ja sovittiin et ennen sitä ei testata joten pääsen testailemaan vasta sit kun jotain pitäis näkyä jos on näkyäkseen.

Me taidettiin olla kiertojen kanssa about samassa menossa joten hurjasti tsemppiä piinapäiviin! Meillä on ens viikolla onneks lomareissu ja sovittiin et ennen sitä ei testata joten pääsen testailemaan vasta sit kun jotain pitäis näkyä jos on näkyäkseen.
Kiitti ja hyvää lomaa teille 😊 Mä lomailen vielä tän viikon ja ensiviikon puserran töissä heti täydet tunnit 6 päivää putkeen, ei kerkii onneks piinailua paljon aatella (?) 😅 Tai, no kerkii sitä, mutta ehkä vähän vähemmän.

Heti mieli piristyi, kun cb alkoi vilkuttamaan hymynaamaa. Lähden viikonloppuna ilman miestä reissuun, joten on ainakin jonkinlaiset mahdollisuudet tärpätä, eikä ihan mene kierto hukkaan. Toisaalta en halunnut perua reissua läheisten kanssa, vaikka ovis on todennäköisesti sen aikana, kun ei se luultavasti tärppää kuitenkaan (jos vanhat merkit paikkaansa pitää) ja nyt en jaksanut elää kokonaan tämän kierron orjana.

Hyvää lomaa kaikille lomaileville!

Mulla ny dpo7 ja tulinpa raportoimaan, kun oli noista kierron "välituntemuksista" puhetta. Mulla siis kans joka kierrossa jotain nippailua ja vihlasua ja jomotusta. Tässä alkanu onneks vähän rennommin niihin suhtautumaan, eli enää en kuvittele jokasen vihlasun kohdalla, että nyt siellä jotain tapahtuu! Ennemmin voisin ite ajatella, että parempi merkki varmaan olis se, että mitään tuntemuksia ei olis 😄 kun kerran ykskään näistä tuntemuksista ei koskaan oo merkannu mitään.

Viime kierrossa poistettiin polyyppi, ja mietin etukäteen, mahtaako nippailut vähentyä. Vielä ei ainakaan oo vähentyny, täällä on taas selvää turvotuksen tunnetta ja jatkuvaa pientä vihlontaa kohdussa. Että ei tainnu mun kohdalla olla polyyppi näiden taustalla!

Mulla ny dpo7 ja tulinpa raportoimaan, kun oli noista kierron "välituntemuksista" puhetta. Mulla siis kans joka kierrossa jotain nippailua ja vihlasua ja jomotusta. Tässä alkanu onneks vähän rennommin niihin suhtautumaan, eli enää en kuvittele jokasen vihlasun kohdalla, että nyt siellä jotain tapahtuu! Ennemmin voisin ite ajatella, että parempi merkki varmaan olis se, että mitään tuntemuksia ei olis 😄 kun kerran ykskään näistä tuntemuksista ei koskaan oo merkannu mitään.

Viime kierrossa poistettiin polyyppi, ja mietin etukäteen, mahtaako nippailut vähentyä. Vielä ei ainakaan oo vähentyny, täällä on taas selvää turvotuksen tunnetta ja jatkuvaa pientä vihlontaa kohdussa. Että ei tainnu mun kohdalla olla polyyppi näiden taustalla!

Joo ennemmin oireettomuus laittais hälytyskellot soimaan että mitäs nyt tapahtuu 😅 turvotus on aika inhottavaa luteaalissa, tuntuu että lämpösillä keleillä turvottelee vielä herkemmin..?

Keltarauhanen varmaan taustalla kun on pari päivää ollut oikee alavatsa kipeenä ja harmikseni myös seksi tuntuu keljulta.. oviksen aikaan "katto" oli niin matalalla että teeppä siinä taikoja sitten. Noh, loppukierto mennäänki taas rennolla meinigillä, ei tartte kalebterin kanssa puuhia suunnitella ja vähän vapaammin muutenkin saa toteuttaa 😅 reilu viikko vielä ennen kuin rupeen testejä edes harkitsemaan..

Täällä olikin osuvasti keskustelua turvotuksesta! Juuri tuonne km-puolelle laitoin saarnan, miten on aivan jäätävä turvotus päällä.

Pakko laittaa ihan kuvakin, koska se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. Toivottavasti ei triggeröi ketään 💗 Kyseessä tosiaan ilmaa mahassa! 🙄 Kuvassa vasemmalla puolella tämän päivän turvotus ja siinä vieressä vertailuksi kuva, miltä vatsa normaalisti näyttää. On niin tukala olla, että melkein itkettää. 😫 Mulla on aika usein pahoja turvotuksia oviksen aikoihin/jälkeen, muttei hetkeen ihan näin kauheaa. Lisäksi pelottaa se, että joku kysyy raskaudesta, kun vatsani näyttää pelottavan paljon raskausmahalta.. Yhdessä aiemmassa työpaikassani sain tällaisen kysymyksen, juurikin vatsan ulkonäköön liittyen, kun oli kauheat ovisturvotukset päällä. Silloin olin vielä eksäni kanssa, eikä raskaus edes haaveena hänen kanssaan, silti kommentti loukkasi. En tiedä miten paljon sekoaisin, jos sitä kysyttäisiin nyt.

Tekisi mieli mennä johonkin piiloon mököttämään tän mahan kanssa. ☹️

Muutenkin oon aivan ärtynyt koko ajan, en tiedä johtuuko osittain kierron vaiheesta ja ehkä myös väsymyksestä. Ihan kaikki ottaa päähän! :smiley-angry016

Liitteet

• 2022-07-07_08.45.11.jpg
    2022-07-07_08.45.11.jpg
    371.7 KB · Katsottu: 99
Muokattu viimeksi:
Meillä on nyt kans taukokierto meneillään, ja huomenna IVF-suunnittelukäynti, jännittää🤩 loma alkoi myös pari päivää sitten niin yritetään nyt nauttia kesästä vaan ja keräillään voimia alkaviin hoitoihin taas 😊

Noista oireista ja muista, mulla on ollut joka ikisessä kierrossa myös kaikki mahdolliset nippailut ja repäisykivut ja pahoinvoinnit ja muut niin en kyllä myöskään enää ajattele niistä mitään 😅 enemmän just se oireettomuus herättäisi epäilyksiä!
JA toi turvotus on kans ihan jäätävää! Mulla ei oo pariin vuoteen mahtunu vaatteet päälle vaikka ihan samaan tapaan syön ja liikun kun aina.. hormoniturvotus on syvältä, ja miksi se kerääntyy just tuohon vatsan kohdalle että näyttää raskausmasulta 🙄

Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivottavasti kaikki saisi nautittua kesästä mahdollisimman täysin rinnoin ❤️

Täällä olikin osuvasti keskustelua turvotuksesta! Juuri tuonne km-puolelle laitoin saarnan, miten on aivan jäätävä turvotus päällä.

Pakko laittaa ihan kuvakin, koska se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. Toivottavasti ei triggeröi ketään 💗 Kyseessä tosiaan ilmaa mahassa! 🙄 Kuvassa vasemmalla puolella tämän päivän turvotus ja siinä vieressä vertailuksi kuva, miltä vatsa normaalisti näyttää. On niin tukala olla, että melkein itkettää. 😫 Mulla on aika usein pahoja turvotuksia oviksen aikoihin/jälkeen, muttei hetkeen ihan näin kauheaa. Lisäksi pelottaa se, että joku kysyy raskaudesta, kun vatsani näyttää pelottavan paljon raskausmahalta.. Yhdessä aiemmassa työpaikassani sain tällaisen kysymyksen, juurikin vatsan ulkonäköön liittyen, kun oli kauheat ovisturvotukset päällä. Silloin olin vielä eksäni kanssa, eikä raskaus edes haaveena hänen kanssaan, silti kommentti loukkasi. En tiedä miten paljon sekoaisin, jos sitä kysyttäisiin nyt.

Muutenkin oon aivan ärtynyt koko ajan, en tiedä johtuuko osittain kierron vaiheesta ja ehkä myös väsymyksestä. Ihan kaikki ottaa päähän! :smiley-angry016
Uskon, että on tukalaa! Melkoinen ero normaaliin. Itselläkin ovisturvotuksia, mutta eivät näy noin selkeästi (varsinkaan kun ei litteä vatsa ole normaalistikaan). Ärsyttävää tuollainen toisen mahan kommentointi.

Itsellä v-käyrä kans korkeel. Tänään kp14. Kierto tosiaan ollut jotain 26 ja 23 jopa. Ovisoireita, kipuja, lisääntynyttä v-vuotoa, halukkuutta ja vatsan turvotusta useempi päivä ja eilen mahdollisesti eggiksiä (ellei sitten miehen tavaraa tai omaa kiimalimaa) bongasin, mutta ei ainakaan lämmöt oo lähteny nousuu viel. Tosin oma lämpöjen mittailu ei kovin tarkkaa puuhaa kun en sitä heti herättyä tee. Turhauttaa kun miettii missä vika eikä saa sille vielä oikeen mitään tehtyä. Yksityisel maksais maltaita ja julkiselle ei vielä pääse. Ajatukset ja elämä pyörii aivan liikaa tässä kakkosen yrityksessä. Olispa maltillisempi luonne...

Aika huima ero! Ja uskon että satuttaa kaikenlaiset ajattelemattomat kommentit 😔

I feel you! Meillä on "sukuvika" naisten alamahapömppö jo valmiiksi ja siihen kun heittää päälle ovisturvotuksen/menkkaturvotuksen tai rehellisen IBS turvotuksen, niin on melkoinen tynnyri valmiina! Istuminen on tuskaa, seisominen on tuskaa, tekisi vaan mieli maata valaana ja ehdottomasti ilman housuja :Grimacing Face:

Täällä kans yksi hormonit+ibs turvotuksen "uhri"... Tää kuva on muistaakseni toissa keväältä, tuntui että halkeen ja en olis yhtään yllättynyt jos joku olis päätellyt että oon raskaana. Kuva ei ees kerro koko totuutta 😅 hupparikin oikeesti odotus ajan vaate.. opinpahan ainakin ettei kannata hotellin buffan salaattipöydästä vetää kolmea päivää putkeen erinäisiä meloneita - ja vielä just ennen menkkoja 🙈

Liitteet

• IMG-20210415-WA0002~2.jpg
    IMG-20210415-WA0002~2.jpg
    139.6 KB · Katsottu: 95
Kiitos kommenteistanne, ne lohduttaa ❤️ Kun tietää ettei ole asian kanssa yksin! En tiedä itkeäkö vai nauraa, tekisi vaan mieli olla ilman vaatteita ja mennä makaamaan lattialle. Mulla oli joskus parikymppisenä monenlaista suolistovaivaa, silloin myös nämä turvotukset oli tuttuja. Ne onneksi helpotti, mutta nyt on tällaisia hormonaalisia turvotuksia joka kierrossa.. Onneksi ei ihan aina näin pahana. 🐡

Mä samaistun tähän. Ihan valtavaa sellaista oman kehon ylitulkintaa ja sillä ajaa vaan itsensä ihan väsyksiin.

Päivittelen teillekki: lämmöt on ollu ihan sekasin ny, ja äsken tein illasta eka medigoon herkän, missä kuvittelin näkeväni jotain, ja perään apteekin ultran, missä taas kuvittelin näkeväni jotain 😱😱 jännää!! Nyt siis dpo 8!

Medigoo:
PXL_20220707_210338782.jpg

Apteekin ultra:
PXL_20220707_211421088.jpg

Takaisin