Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meillä on siis pieni firma alle 20hlö ja moni puhuu tosi avoimesti menoistaan että ne muutkin varmaan kiinnostuu poissaolosta. Lisäksi koen että ois reilua sanoa suoraan että miks oon pois. Toisaalta en yhtään ihmettele vaikka pomon kommentti esim.punktion saikkuun ois että en maksa.

Muok. Tai voi kai ne punktion jälkeiset päivät ottaa palkatontakin.
Eikä tää hoidoissa käyminen niinkään vaan pomoa myös varmaan hirvittää että mitä jos onnistutaankin, niin sit oon pari vuotta pois töistä.
Vittu kui ees mietin tämmösiä.:loudlycrying:

Muokattu viimeksi:
Mä kans oon onnekas siinä, että voin vaan ilmottaa että on nyt menoa, ja oon takas linjoilla parin tunnin päästä. Meillä on myös vielä koronan seurauksena kaikki etätöissä, eli sekin vielä helpottaa.

Toivotaan että tonninsetelin uus pomo ei tuosta ala sen enempää tenttaamaan!

Emir, hankala tilanne, ymmärrän että tuossa kohtaa se on vaikeampi homma :/ en osaa sanoa, miten itse tekisin. Sitä mieltä olen, että työt ei saa estää sitä lapsen hankintaa, eli jos muuten päätätte että olis se vielä kiva koikeilla, ehkä ite tossa kohtaa vaan kertoisin rehellisesti mistä kyse. Mutta tosiaan vaikea paikka!

Heippa! Oli pakko kommentoida tällekin puolelle :) Meillä on pari inssiä takana (ja sitä ennen muutamia muita lääkärikäyntejä keskellä päivää). Tein ratkaisun vuosi sitten ja kerroin läheisemmälle työkaverille (meitä on vain kolme tässä toimipisteessä, pomo sekä muut työkaverit tekee töitä eri paikoissa) meidän tilanteesta ja lapsettomuushoidoista. Näin pystyn siis vain hänelle sanomaan että nyt on tunnin/parin meno, tuun myöhemmin takasin. Tämä on helpottanut omaa oloa kyllä paljon! Toinen paikalla oleva työkaveri on saattanut ihmetellä mun yhtäkkisiä menoja, mutta eipä ole kysellyt :D Pomoa ei onneksi kiinnosta juuri muu kuin että hommat tulee tehtyä, eli oon myös onnekas siinä suhteessa :)

Jos hoidot meillä etenee insseistä vielä, niin en tiedä pitäisikö kertoa tilanteesta laajemminkin. Silloin olisi ehkä taas itselläkin helpompi olla kun ei tarvitse salailla..
Nämä on kyllä hankalia asioita!

Tonni ja Emir, tämäkin vielä kaiken keskellä, että joutuu murehtimaan työasioiden sujumisesta!

Itse tein sen ratkaisun, että kerroin pomolle ja hän suhtautui hienosti. Selitin myös, että käyntejä ei voi oikein tietää etukäteen ja ne tulevat lyhyellä varoitusajalla. Sitten onkin ollut helppo sanoa, että huomiseksi tuli KYSillä käynti. Olen selittänyt myös yksityisellä käynnit sairaalakäynneiksi, mitäpä ne yksityiskohdat pomolle kuuluvat, kun samalla asialla olen ollut. Meillä on se käytäntö, että palkattomilla pitää itse hankkia sijainen. Olen onnistunut yleensä saamaan jonkun vakisijaisista paikalle.

Meillä on vielä se että tää yksityinen klinikka johon mentäis on eri kaupungissa missä asutaan ja työt sitten vielä eri kaupungissa. Mulla on työpaikalta tänne yksityiselle klinikalle matkaa n.90km ja meiltä kotoa melkein sama matka.
Ultrat sais varmaan hoidettua kun vaihtais vaan iltavuoroon niin aamulla kyllä ehtis käymään, mutta kesken päivän ei.

Ja kuten Onnenomena sanoi niin on kyl tylsää kun tämmösiä joutuu miettii.

Meillä on vielä se että tää yksityinen klinikka johon mentäis on eri kaupungissa missä asutaan ja työt sitten vielä eri kaupungissa. Mulla on työpaikalta tänne yksityiselle klinikalle matkaa n.90km ja meiltä kotoa melkein sama matka.
Ultrat sais varmaan hoidettua kun vaihtais vaan iltavuoroon niin aamulla kyllä ehtis käymään, mutta kesken päivän ei.

Ja kuten Onnenomena sanoi niin on kyl tylsää kun tämmösiä joutuu miettii.

Minullakin on kotoa hoitoihin matkaa 70 km ja työpaikalta lähes 100 km. Yleensä otan koko päivän vapaata, koska ajeluun jo menee aikaa, enkä koe milekkääksi stressata siitä, ehdinkö vielä tunniksi pariksi töihin takaisin.

Havainnollistin et miten tää sijoittuu kartalla.:rolling:
20220201_171047.jpg

Havainnollistin et miten tää sijoittuu kartalla.:rolling:
View attachment 110592

Meillä suunnilleen samanlainen kaavio.. rupesin aattelemaan kauhukseni miten mahtaa meillä suhtautua jos tässä ryhdytään hoitoja suunnittelemaan. Meillä yksi vakkari on ollut pitkään saikulla ja se huokailuttaa johtoa, pieni työyhteisö ja käytännössä tarvisin päivän aina vapaaksi, eikä tuuraajaa saa.. voi itku sentää. Kaikenlisäksi en halua avata tätä raskasta tilannetta työporukalle, siihen pieneenkin porukkaan mahtuu kaikenkirjavaa sakkia..

Samaa mieltä tuosta, että on niin väärin että kaiken muun lisäksi joutuu tätä työasiaakin miettimään :( mä oon tosi kiitollinen että omalla kohdalla on tämä niin helppoa. Oon tosi pahoillani teidän puolesta joilla on noin hankalaa. :(

Meiltä ajaa hoitoihin noin 40min, yleensä lähden ajamaan noin tuntia ennen kun ei ikinä voi tietää ruuhkista ja parkkimisen hankaluudesta jne.

Meillä suunnilleen samanlainen kaavio.. rupesin aattelemaan kauhukseni miten mahtaa meillä suhtautua jos tässä ryhdytään hoitoja suunnittelemaan. Meillä yksi vakkari on ollut pitkään saikulla ja se huokailuttaa johtoa, pieni työyhteisö ja käytännössä tarvisin päivän aina vapaaksi, eikä tuuraajaa saa.. voi itku sentää. Kaikenlisäksi en halua avata tätä raskasta tilannetta työporukalle, siihen pieneenkin porukkaan mahtuu kaikenkirjavaa sakkia..
Mulla ihan sama.
Pomo tuskaili kuin kalliiks käy kun joutuu pitkää saikkua (henkiset syyt) maksaa ja yhden raskaana olijan, joka jäi saikulle n.rv24.
Että ei varmaan kovin riemulla ottais vastaan mun IVF poissaoloja saatika ajatusta siitä että hoidoissa onnistuttais.

Tällä hetkellä mennään muutenkin ihan äärirajoilla kun on paljon väkeä kipeenä koronan takia. Eikä oo löytyny uusia työntekijöitä lähteneiden tilalle.

Jotain positiivista sentään. Tänään tuli O+. Nyt on jo kp22 ja meinas jo usko loppua oviksen suhteen. Yleensä se on tullu kp15-17.
Talletettiin koko viime viikko niin nyt on jo kisaväsymystä havaittavissa.
Eilen miehen kans meinattiin et tarttisko talletella. No aattelin et kun ei huvita niin en jaksa kun tuskin se O+ nyt tulee. Viime kerta on sunnuntaina ni täytyy ny sitte tsempata tää ja huominen.:tears:

En tänne viime viikolla kirjoittanutkaan, mutta silloin lääkärin sanoin tarvitsisimme todellisen ihmeen raskauteen. En jaksanut enää uskoa sellaiseen ihmeeseen, joten kiltisti odottelin menkkojen alkavan. Tänään päivällä sitten tällainen valtaisa yllätys.
upload_2022-2-10_14-33-59.jpeg

Ihmeitä näköjään sittenkin vielä tapahtuu :loudlycrying: Toivottavasti pian myös teille kaikille:red-heart:

En tänne viime viikolla kirjoittanutkaan, mutta silloin lääkärin sanoin tarvitsisimme todellisen ihmeen raskauteen. En jaksanut enää uskoa sellaiseen ihmeeseen, joten kiltisti odottelin menkkojen alkavan. Tänään päivällä sitten tällainen valtaisa yllätys. View attachment 110783

Ihmeitä näköjään sittenkin vielä tapahtuu :loudlycrying: Toivottavasti pian myös teille kaikille:red-heart:
Voi miten ihanaa kuulla!!! Paljon onnea!! :)) :red-heart:

voi @Elea82 ! ihana että pehmotossu potkii sua nyt takasin! nyt niin paljon onnea ja tarrasukkia matkaan <3

voi @Elea82 ! ihana että pehmotossu potkii sua nyt takasin! nyt niin paljon onnea ja tarrasukkia matkaan :Heartred

Kiitos Move ❤️ Ilkeästi välillä vihloo, mutta ei voi kuin toivoa parasta. Onneksi ei ole täysin oireetonta niin kai siellä nyt jotain perinteistä kemiallista enemmän ainakin tapahtuu.

En tänne viime viikolla kirjoittanutkaan, mutta silloin lääkärin sanoin tarvitsisimme todellisen ihmeen raskauteen. En jaksanut enää uskoa sellaiseen ihmeeseen, joten kiltisti odottelin menkkojen alkavan. Tänään päivällä sitten tällainen valtaisa yllätys. View attachment 110783

Paljon Onnea. :smiling-eyes:

Voi että, aivan upeaa, että tällaisia ihmeitä tapahtuu! :red-heart: :red-heart: :red-heart: Olen niin mielissäni puolestasi, että melkein aloin itkemään. Paljon onnea ja tarrasukkia! :Two-hearts:

Takaisin