Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kävin omakannassa lukee siitä naikkari käynnistä joka oli 20.12 niin siellä luki lopussa että lähdetäänkin inssiin jos letrozolit ei auta raskautumista. Olin siis ymmärtänyt sen ivf väärin, vaikka siitä puhuikin.
 
Alinah äh, vai että inssiin vielä. Oletteko ollut aiemmin inssissä, en nyt muista.
Meillä piti aikanaan tulla inssi, mutta tuli työmatkaeste. Menimme ajoitetulla yhdynnällä. Koska lapsettomuuden syy oli selittämätön ja olin yli 34, pääsimme siitä melko heti IVF.iin.
 
Alinah äh, vai että inssiin vielä. Oletteko ollut aiemmin inssissä, en nyt muista.
Meillä piti aikanaan tulla inssi, mutta tuli työmatkaeste. Menimme ajoitetulla yhdynnällä. Koska lapsettomuuden syy oli selittämätön ja olin yli 34, pääsimme siitä melko heti IVF.iin.

Ei olla aikaisemmin oltu, nyt siis tosiaan hakeuduttiin hoitoihin syyskuussa tätä toista yrittäessä kun mulla on epäsäännölliset pitkät kierrot ja ovulaation kanssa ongelmia. (Ovuloi harvoin, hyvä jos 6krt vuodessa)
Esikoisen kohdalla ei siis käytetty mitään apuja enkä silloin edes ovista tikutellut tai syönyt mitään vitamiineja kun vasta plussan jälkeen aloin raskaus&imetys vitamiineja vetää. Luomuna tärppäsi 2 vuoden jälkeen, että silloinkin jo ollut ongelmia ovuloinnin kanssa, mulla siis aina ollu epäsäännölliset kierrot.

Tietysti toivon, ettei tarvi inssiin asti lähteä.
 
alinah No ehkä se inssikin on hyvä kokeilla, edes kerran-pari . Toki toivotaan, ettei sitäkään tartte lähtee tekemään :)
Mulle tarjottiin sitä mahdollisuutta jo tähän kiertoon, kun kysyin onko inssistä hyötyä (jatkoa ajatellen) mun ovulointiongelmissa ja miehen normisimpoilla. Olisin saanut heti lähtee yksityisesti, mut matkaa olis ollut sen 150km ja en ollut tietenkään rahallisesti valmistautunut huomenna/ylihuomenna -tyyppisesti inssiin :D Ehkä sitten keväämmällä, jos saan painoa pudotettua ja ei oo näillä OI- lääkkeillä tärppiä tullut.
 
Alinah,Toivotaan että ei tarvitse edes inssiä tai IVF hoitoja aloittaa.Kannattaa kysyä Naikkarilta että mitä meinaavat jos vastaanotolla on puhuttu IVF ja kannassa puhutaan taas inssiatä.
 
Huomenna on vuosi päivä siitä että synnytin meidän rakkaan tyttären joka oli jo syntyessään menehtynyt vatsaani.Niin se vain meni vuosi vuoristo rata tunnemyrskyssä.
 
Ovistestit näyttää niin negaa ku vaan voi. Ya professorin ovistikutkin näytä mitään verrattuna raskauskeijun liuskoihin. Ostin ekaa kertaa testi mielessä noita apteekin ovistestejä mutta en taida toista kertaa ostaa. 

Aloitan ne terolutit alkuviikosta..
 
Niin se vain meni vuosi päivä.Muisteltiin vuoden takaisia tapahtumia ja mietittiin hautakiveä sitä kun ei vielä ole haikea olo oli miettiä hautakiveä.
 
Piina!! Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Viikko siihen että pitäis alkaa taas uusi kierto... Tänään progesteroni labra, toivotaan että näyttää hyvältä. Viimeksi näytti alakanttiin...
 
Silkkitassu Sama täällä, tsemppiä sinne! :) Mulla viikon vaihteessa pitäis hanat aueta. Oon tehnyt (tänään dpo12) jo negatestejä :/ Kauppareissulla alkoi menkkaoireet (tuntemukset alavatsalla ja turvotus), niitä oli eilen vai toissapäivänäkin. Mulla on terolut luteaalitukena, niin saa nähdä tuleeko niiden läpi jo täti. Toivottavasti sulla on proget nyt paremmat :) Mulla ei oo koskaan katottu sitä, aattelin pyytää seuraavassa kierrossa. Niin näkis, että tuleeko se ovis irrotuspiikin jälkeen vai ei.
 
LaraS Toivotaan että kattovat sinultakin. Mulla letrot käytössä tässä kierrossa ja ainakin oviskivut oli ihan hirveät. Progen kattoivat kun on niin epäsäännöllinen kierto. Toivon mukaan nyt ois proget ok. :)
 
tsemppiä tytöt ketjuun. mä niin toivon, että teillä alkaa onnistumaan suht nuorella iällä, että ei tarvitse äärimmilleen vetää (hermoja tai kukkaroa)...
Mitä kommentoinkin tuonne ikänaisten kuumeiluketjuun: Meikäläinen ajautuu monenlaisiin testeihin päästäkseen enää alkionsiirtoon. Eli kun tästä on keskustelua ollut, meidän lääkäri edellyttää mammografia&rintojen uä, kilpparikokeet ok tuloksin 3 kuukauden sisällä, verenpaine normaali, kuntoilutottumukset, edellisen raskauden kulku... sokerirasituksen kävinkin, siitä ei tosin kysellyt.
Eli minäpä sitten varasin ensi viikolle sen mammografian ja seuraavalle viikolle verikokeen. Onhan tässä, mutta hyvää terveystietoa tulen saamaan, kävi niin tai näin. Meillä on kaksi erikseen pakastettua alkiota jäljellä, joilla on noin 40% mahdollisuus onnistua, mikäli selviävät sulatuksesta siirtoon. Raskaaksitulemisen riski on siis olennainen ja realistinen :) Meillä on tehty vuosien saatossa monen monta siirtoa, jossa toiveet/todennäköisyydet ovat olleet alhaiset ja tulos nolla.
Katjusha kp 31
 
tsemppiä tytöt ketjuun. mä niin toivon, että teillä alkaa onnistumaan suht nuorella iällä, että ei tarvitse äärimmilleen vetää (hermoja tai kukkaroa)...
Mitä kommentoinkin tuonne ikänaisten kuumeiluketjuun: Meikäläinen ajautuu monenlaisiin testeihin päästäkseen enää alkionsiirtoon. Eli kun tästä on keskustelua ollut, meidän lääkäri edellyttää mammografia&rintojen uä, kilpparikokeet ok tuloksin 3 kuukauden sisällä, verenpaine normaali, kuntoilutottumukset, edellisen raskauden kulku... sokerirasituksen kävinkin, siitä ei tosin kysellyt.
Eli minäpä sitten varasin ensi viikolle sen mammografian ja seuraavalle viikolle verikokeen. Onhan tässä, mutta hyvää terveystietoa tulen saamaan, kävi niin tai näin. Meillä on kaksi erikseen pakastettua alkiota jäljellä, joilla on noin 40% mahdollisuus onnistua, mikäli selviävät sulatuksesta siirtoon. Raskaaksitulemisen riski on siis olennainen ja realistinen :) Meillä on tehty vuosien saatossa monen monta siirtoa, jossa toiveet/todennäköisyydet ovat olleet alhaiset ja tulos nolla.
Katjusha kp 31

Tsemppiä! Toivotaan että kun on aika alkion siirtoon että siellä huurunenu tarraa lujaa kiinni! :) <3
 
Mulla ainakin lukee paperilla ohjeistus letrozol kierron lopussa on mentävä progesteron verikokeeseen. Sitä odotellessa, kun pääsee letrot aloittaa.. Ensi viikolla pääsee aloittaa, eilen aloitin terot.
 
Takaisin
Top