Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä puoli välikiertoa ja ihan hirveät oletettavasti oviskivut. Letrot alotettiin tässä kierrossa. Onko muille tullut vastaavia oireita letrojen kanssa? Toivottavasti ei ole joka kuussa samanlaisia...
 
Silkkitassu Juu sama juttu, juuri kärsisin samoista kivuista :bored: Tämä oli nyt toinen Letro-kierto ja ollut molemmissa samat oireet, tässä kierrossa oli jotenkin todella tukalat oltavat viime viikon puolessa välissä (ovisplussa tuli lauantaina tikkuun). Yritä siinä sitten talletella kun tuntui vähän siltä kun miekkaa oltaisi tungettu sisuksiin:hilarious: Saa nähdä kuinka käy, piinaviikot alkakoon! Tsemppiä sinne, itse ajattelen että koska olen hyvää muutosta/tulosta nyt Letroista saanut että kestän kivut ja muut oireet, joskos palkinnoksi se pieni siunaantuisi:happy:
Tervetuloa uusille, olkoon visiittinne täällä lyhyt! :angel11
 
Mä odotan jo että pääsee itsekin niitä letroja testaa.. Nyt menossa kp22 ja ei mitään erikoista, en oo tikuttanut ovista tässä kierrossa kun ei se mulla näin aikasin tapahdu muutenkaan..
 
Mulla on ollut metformiini. Ei silloin aiheuttanut mitään ikäviä oireita, mut ei muutaman kk käytön aikana painokaan tippunut. Kesän vatsavaivojen myötä lopetin lääkkeen, kun oli muusta syystä johtuvaa oksentelua ja muita vatsavaivoja. Sittemmin oon yrittänyt palauttaa lääkkeen, mut ripuliksi meni. Aion yrittää vielä, maitohappobakteerien kanssa; eka kerralla ei tullut vatsavaivoja paljonkaan :) pari kemiallista oli metformiinin aikana viime vuonna, mutta tiedä liekö sattumaa vai ei.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on metut käytössä, hiljakseen nostin annoksen mutta alussa kyllä suoli lauloi mutta sitä kesti aprisen viikkoa ja sen jälkeen ollut ihan hyvänä. Ja ehdottomasti maitohappobakteerit samaan aikaan käytössä :) Itellä tippui paino mutta mulla myös painon pudotus projetki menossa, lääkek yllä varmasti teki sen että sitk un tuli sairasteluita eikä pystyny liikkuun ja tuli syötyä mitä ei pitäsi niin paino pysy eikä heti noussu, ninikun yleensä mulla käy. Sehän pitää verensokerin tasaisena että pitäis vaikuttaa makeanhimoon myös :)
 
Kilpirauhasen arvotkin heittelee,
Syyskuussa tsh 1.87, t4v 18
Joulukuussa tsh 3.03, t4v 16
Tuon verran kun TSH heittelee, voi hyvin painokin kivuta. Mulla oli 4 kiloa "ylipainoa", kun TSH 3,6. Nyt n ollut alle 2 ja kannattaa ollakin yritysaikana.
Täällä on jänniteltty oviksen puolesta pari viikkoa. Nyt rinnoissa kihelmöi uudella tavalla. Täytyy toivoa, että voin todistaa jotakin aamulämpömittauksella.... Ovistestailu ei antanut RFSU:lla täydellistä tulosta, joten annoin olla.
Katjusha kp 26 /35?
 
Kiva nähdä että tänne ketjuun on pari plussaakin tullut välissä! Täällä ei oo tapahtunu mitään edistystä, vaihteeksi kp3 ja yritystä tulee nyt tammikuussa vuosi täyteen.
 
Miun ovis tikut ostamatta. Varmaan ostelen asti pääset. Primot vasta alussa.

Löysin tällaisen linkin http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2002/5/duo92829

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta metformiinistä?

Miula paino alkanut nousemaan thyroxin aloituksen jälkeen, vaikka mikään ei ole muuttunut tavoista..

Ajatus oli, kun menkat alkaa niin soittelen polille jos pääsis "näytille".

Tulin ulkopuolelta kertoo metformiini kokemuksia.
Mulla on ollu metformiini käytössä jokaista raskautta yrittäessä ja lisäksi clomifenit.
Tätä toista kun alettiin yrittämään niin aloin syömään niitä reilu vuosi sitten 10/2016 ja pysyvä plussa tuli 9/2017. Vuodessa paino putosi n.5kg vaikka mitään muutoksia en tehnyt ruokavalioon tai liikuntaan.
Alussa mullakin maha oli sekaisin n.viikon mutta siitä sitten tottui ja muita oireita ei ollut.

Mulla saatiin aikoinaan menkat aikaiseksi metformiinilla kun ilman niitä ne tuli kerran pari vuodessa (pcos:n vuoksi). Ovulaation avuksi sitten viä noi clomit.
 
Muokattu viimeksi:
Heitsu, ei omalla kohdalla ole. Mutta YA kertoo tämmöistä:
Ravintolisä raskautta suunnitteleville ja raskauden ensi viikoille. Donaferty sisältää myo-inositolia, D-chiro-inositolia ja foolihappoa (B9-vitamiini). Käytä valmistetta ravinnon lisänä edellä mainittujen ravintoaineiden kasvaneeseen tarpeeseen. Folaatti eli foolihappo tukee solujen aineenvaihduntaa ja punasolujen tuotantoa. Folaatti edistää raskauden aikaista kudosten kasvua. Äidin alhainen folaattiarvo (veren folaattipitoisuus) lisää sikiön hermostoputken kehityshäiriöiden (selkärankahalkio) riskiä. Ravintolisä.
Että voi olla ihan hyvä aine, mutta ehkä sitten muuten laskee, ettei tuu ihan hirveästi foolihappoa, jos lisäksi syö mama-monivitamiinia. Tosin vedin 900-1200 yksikkö päivä foolihappoa viime raskauden alkumetreillä ;)
 
Metmorfiinista: Mulla on PCOS, söin metmorfiinia reilut 6 kk, samaan aikaan aloituksen kanssa pidin täysin herkuttoman ja alkoholittoman 1,5 kk, paino tippui melkein 10 kg (BMI laski n. 27:ään). En tiedä, kummalla oli enemmän vaikutusta asiaan vai oliko molemmilla. Munasarjojen rakkulaisuuteen toi ei valitettavasti auttanut vaan päinvastoin, lääkäri ihmetteli kun oli edelleen tosi monirakkulaiset. Raskaus alkoi lopulta pistoshoitojen avulla.
 
Labanen Tsemppiä piinaan! Itsekin totesin että nyt ei voi ainakaan sanoa ettei ole yritetty kun hirveissä kivuissa koitettu talletella. :D Ja mietin myös että ehkä kropassa nyt yritetään asian suhteen tehdä jotain ovulaation suhteen kun on tämmöiset kivut :) Ensi viikolla keltarauhaslabra vielä :)
 
Vaapukkamaa, mä aloitin thyroxinin elokuussa ja mullaki paino nossu vaikka elintavat samat. Mulla tosin otettu arvot vaan kerran lääkityksen aloittamisen jälkeen. Ne oli kyllä ihan hyvät tsh 1.39 ja t4v 16.
Mulla ei oo pco:ta. Silti mietin tota insuliini resistenssiä ku mulla on läskit kertyny tohon ylävatsalle. Mikä on mulle tosi epätavallista.
 
Heitsu, ei omalla kohdalla ole. Mutta YA kertoo tämmöistä:
Ravintolisä raskautta suunnitteleville ja raskauden ensi viikoille. Donaferty sisältää myo-inositolia, D-chiro-inositolia ja foolihappoa (B9-vitamiini). Käytä valmistetta ravinnon lisänä edellä mainittujen ravintoaineiden kasvaneeseen tarpeeseen. Folaatti eli foolihappo tukee solujen aineenvaihduntaa ja punasolujen tuotantoa. Folaatti edistää raskauden aikaista kudosten kasvua. Äidin alhainen folaattiarvo (veren folaattipitoisuus) lisää sikiön hermostoputken kehityshäiriöiden (selkärankahalkio) riskiä. Ravintolisä.
Että voi olla ihan hyvä aine, mutta ehkä sitten muuten laskee, ettei tuu ihan hirveästi foolihappoa, jos lisäksi syö mama-monivitamiinia. Tosin vedin 900-1200 yksikkö päivä foolihappoa viime raskauden alkumetreillä ;)
Itse olen lukenut tuosta paljon.Itellä foolihappo 5mg vakkari lääkityksen takia isolla annoksella plus tietty muut vitamiinit.Onkohan millään tasolla mitään vaikutusta jos ei ole tuota PCOSmihin tuota paljon käytetään.
 
Kiitos teille kaikille vastauksista :) <3

Huomenna soittelee polilta lääkäri, kysyn metformiinistä ja kilppari lääkityksestä.

Miulahan ei vissiin 100% varmuudella ole pco/s, mutta ihmeellisiä niitä rakkuloita oli/on.
 
Itse olen lukenut tuosta paljon.Itellä foolihappo 5mg vakkari lääkityksen takia isolla annoksella plus tietty muut vitamiinit.Onkohan millään tasolla mitään vaikutusta jos ei ole tuota PCOSmihin tuota paljon käytetään.
Mahtaako olla autuaaksi tekevä :) Minulla on varmasti kaikki muut hedelmällisyysongelmat, mutta ei PCOS :) Mutta jos alkaa asia kiinnostaa ja alkaa vähän uskoa, niin sittenhän se kannattaa aloittaa. Mihin uskoo se voi toimia. Mulla on ensi viikolla taas akupunktio, johon luotan, että tasapainottaa kehoa kaikin puolin.
Ja ensi maanantai lähestyy. Näkeeköhän ultrassa keltarauhasen, toivottavasti. En ole saanut todistettua aamulämmön nousua, mutta rintoja kihelmöi ja on ummetusta. Olispa se sitä! Jos tämä meni niinkuin luulen, nyt on 1 dpo.
 
Takaisin
Top