Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Moikka. En tiedä muistatteko vielä, kirjoittelin vielä vuosi sitten aktiivisesti mutta sitten pikkuhiljaa lapsettomuus ja joulun alla saatu endodiagnoosi sekä kasvava kysta vei voimat ja kirjoittelu hiipui kun ahdisti niin kovasti koko lapsettomuus ja epätieto tulevasta, olisiko leikkaus edessä vai ivf. Kun letrot räjäytti endon.
Nyt on kuitenkin asiat hyvin tällähetkellä ja elokuun lopussa käyty ensimmäinen ivf tuotti tulosta. Alkuraskautta varjosti pitkä toipuminen hyperstimulaatiosta ja sairaalassa olo mutta nyt ollaan menossa 14+1 ja pikkuhiljaa uskallan haaveilla tulevasta.
Surullista huomata että täällä on vielä itsellekin niin tuttuja nimiä jäljellä sekä uusia tuulut joukkoon,
Toivon koko sydämestäni teille kaikkea hyvää ja että kaikki saisi vielä sen oman pienen syliin asti :Heartred
-Helinäkeiju
Muistan sinut.Onnea raskauden johdosta ja tsemppiä loppu raskauteen <3
 
Hei pitkästä aikaa! Aattelin ilmottaa että poitsu syntyi marraskuun alussa. [emoji7]

Katjusha mikä sun olkapäässä? Mulla oli kans tiine olkapää kipee. Aattelin että lihakset menny jumiin. Sain eiliselle jäsenkorjauksen. Noh mun olkapää oli menny vähä pois paikoiltaan synnytyksessä ku yritin roikkua miehen kaulassa ja siirtyä tutkimushuoneesta synnytyssaliin. Voin sanoo ettei onnistunu keilapallo jalkovälissä kävely. Mun olkapää on muutenki rikki enkä pysty enää esim. Roikkumaan koko painolla ku olkapää sattuu. Ja sit ponnistusvaiheessa se meni... nyt taas oikeassa ns. Asennossa ja lepokipu poissa.
 
Muokattu viimeksi:
Hei pitkästä aikaa! Aattelin ilmottaa että poitsu syntyi marraskuun alussa. [emoji7]

Katjusha mikä sun olkapäässä? Mulla oli kans tiine olkapää kipee. Aattelin että lihakset menny jumiin. Sain eiliselle jäsenkorjauksen. Noh mun olkapää oli menny vähä pois paikoiltaan synnytyksessä ku yritin roikkua miehen kaulassa ja siirtyä tutkimushuoneesta synnytyssaliin. Voin sanoo ettei onnistunu keilapallo jalkovälissä kävely. Mun olkapää on muutenki rikki enkä pysty enää esim. Roikkumaan koko painolla ku olkapää sattuu. Ja sit ponnistusvaiheessa se meni... nyt taas oikeassa ns. Asennossa ja lepokipu poissa.
Onneksi olkoon
 
Hei pitkästä aikaa! Aattelin ilmottaa että poitsu syntyi marraskuun alussa. [emoji7]

Katjusha mikä sun olkapäässä? Mulla oli kans tiine olkapää kipee. Aattelin että lihakset menny jumiin. Sain eiliselle jäsenkorjauksen. Noh mun olkapää oli menny vähä pois paikoiltaan synnytyksessä ku yritin roikkua miehen kaulassa ja siirtyä tutkimushuoneesta synnytyssaliin. Voin sanoo ettei onnistunu keilapallo jalkovälissä kävely. Mun olkapää on muutenki rikki enkä pysty enää esim. Roikkumaan koko painolla ku olkapää sattuu. Ja sit ponnistusvaiheessa se meni... nyt taas oikeassa ns. Asennossa ja lepokipu poissa.

Oih, onnea vauvan syntymän johdosta!!!
Joo-o, mun olkapäävaivat alkoi jo raskausaikana. Mulla oli erityisesti vasen olkapää ja käsivarret puutuneet. Ponnistus oli ihan kamalaa muutenkin, 70 min roikuin niissä kahvoissa ja edelleen on suoli rullalla pitkästä ponnistuksesta. Sain hirveän hermosäryn vas. olkapäähän, mieheni hoiti minua vuokraamallani tens-laitteella eikä käsi enää seuraavana päivänä vaivannut. Oikea olkapää lähti kipeytymään ja asteittain jäykistymään viime keväänä. Loppukesästä minulla oli enää 1/3 olkavarren liikeradasta jäljellä. Olkapää on jäätynyt, ja paraneminen kestää ehkä vielä vuoden. Otan yöksi särkylääkettä, onneksi päivän toimissa sitä ei särje, jos muistan varoa (aina ei muista ja sitten näkyy tähtiä).
 
Aukkaritutkimus takana eikä ollut niin paha kuin pelkäsin :p Saatiin letrot käyttöön ja niitä pääsee ehkä syömään ensi kierrosta. Saattaa vaan tulla jouluviikko pahasti tielle niin sitten alkukohta siirtyy tammikuulle :confused:
 
Viima, vaikea sanoa. Jos menet alkuraskauden ultraan, silloin tarkimmin pystytään sanomaan viikot 1-3 päivän tarkkuudella. Jo Nt-ultran aikoihin yksilölliset erot kasvussa voivat näkyä. Näin opin kun löysin jonkun ketjun, missä lääkäri koitti arvioida isäehdokkaita äidin kertoman perusteella (huisia...!) Esimerkkejä oli lukuisia, ja aina lääkäri kommentoi samaa, aikainen ultra on tavallaan myöhempiä tarkempi.
 
Onnea vielä kaikille!

Nyt tosiaan rv 5+1, enkä ole ikinä missään niissä 8 raskaudessa päässyt näin pitkälle. Viime keskenmenossa vuoto alkoi kp 41, ja tänään on kp 41. Ei ole ollut kipuja, eikä ollenkaan verenvuotoa. Väsymus ja huonovointisuus on maksimissaan, ja lähden 1.12 Helsinkiin ja siitä 3.12 teneriffalle viikoksi..vähän jännittää kun oon raskaana :oops:
 
Kyllä se siitä, uskomme että tämä raskaus kestää loppuun saakka viima! Rennoin fiiliksin lähdet vaan sinne reissuun rentoutumaan!
 
Viima reissuun vaan! Jos se jännittäminen ja kaikki vähän jäisi taka-alalle matkalla.. Lupaa, että edes yrität ottaa rennosti :p Tuskin voit mitään sellaista tehdä, joka raskauden vaarantaisi. Tää on teidän vuoro nyt :)
 
Takaisin
Top