Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Triana, mitä sinne kuuluu? Miten jatkot, jos letrot ei sulle toimi? Mulla letrot kasvatti aina hienosti aina yhden johtofollin, mutta raskaus ei alkanut (oletettavasti endon takia).

Ilpuri, ei kuulosta ollenkaan huonolta tuo teidän ruokavalion parannus! :) Ei siitä haittaakaan voi olla :) Itsekin alan taas kiinnittää huomiota syömisiin, jotta saadaan ivf:ssä mahdollisimman parhaat munasolut. Eli lisään kasviksia, marjoja ja hedelmiä ainakin näin alkuun. Meillä menee myös ivf ainakin huhtikuun loppuun tai toukokuulle ellei jopa elokuulle. Vähintään kuukausi täytyy olla laparoskopiasta ja voi olla että ei edes ole tilaa jäljellä tämän kevään hoitoihin. Mutta eteen päin mennään!
 
Larissa vielä ainaki yks kierto kokeillaan letroja vähä suuremmalla annostuksella ja jos vastetta niin inssi. Alunperin oli tarkotus, että 3 inssiä tehään ennen ivf-jonoon menoa. Ite oon kuitenki nyt ajatellu, että jos ei ens kierrossa vastetta tuu tai ei vasteesta huolimatta tärppää, vaadin magneettikuvausta tai jotain ku kipuja on noin puolet kierrosta jos ei enempiki, ja lisää oireita tulee jatkuvasti. Alan siis olla aika varma että mullaki se endo on :sorry:
 
Larissa, näin itsekin ajattelin :) se piti viel sanoa et painonpudotukseni on myös hyvällä tolalla, nyt -15kg :)

Toivottavasti teidän ei tartteis oottaa syksyyn mutta tokihan täytyy oottaa että paikat on mahdollisimman vastaanottavaiset
 
Larissa on tullut takaisin ja heti viestejä vaan pukkaa! Tervetuloa takaisin! Hienoa, et leikkaus on takanapäin ja kohta pääsette toivottavasti tosi toimiin :)

Täällä tänään alkoi taas piikkikierros. Jotenkin kivan jännittynyt olo, perhosia on ihan vatsassa :)
 
En ole pitkään aikaan kirjoittanut tälle puolelle, mutta ihan pakko tulla kirjoittamaan kun näin, että Larissa on täällä!
Mahtava kuulla sinun kuulumisia. Olen miettinyt usein miten sulla on mennyt endon kanssa. Hyvä että leikkaus onnistui ja se saatiin poistettua! Toivotaan että pääsette pian ivf-hoitohin ja saatte pikkuisen matkaan!
 
Triana, toivottavasti sulla ei ole endoa, tämä on aika viheliäinen sairaus....

Jennie, moiiiiii! :) Mitä sinne kuuluu?

Eltsi, onko teillä ovulaation induktio piikeillä vai ivf? :)

Ilpuri, onnea hienosta painonpudotuksesta! :)
 
Larissa mietin just olikohan eilen, että mitähän sulle kuuluu ja miten operaatio sujui. Hienoa, että hyvin onnistui ja pian pääsette jatkamaan ivf merkeissä :)
 
Larissa, mäkin muistan sut. :) Hyvä, että leikkaus onnistui noin hienosti! Toivottavasti tosiaan pääsette pian IVF:ään ja se tuo tuloksen. Täällä taukoilua, kun ei Clomit johtofollista ja Ovitrellesta huolimatta tuoneet ovista. Nyt Letro-kierto, joka on ihan vasteeton, tosin meni ehkä metsään siksi, että söin niitä väärään aikaan, kun Terot ei toimineetkaan. Letroja kokeillaan vielä, kunhan uus kierto alkais joskus (ei varmaan luomuna tuu moneen kuukauteen, mutta 3 viikon päästä saan soittaa klinikalle, onko niillä ideoita, miten uus kierto saatais käynnistymään). Taustalla PCOS, johon edes 10 %:n painonpudotus (BMI nyt 27) ei ole tuonut muutosta.
 
Ilpuri, vautsi miten hyvin sulla lähtenyt kiloja! :) varmasti auttaa painonpudotus ja elämäntaparemontti tässä vauvahaaveessa ;)
Mua harmittaa et painoo oli taas tullu reippaammin... aattelin pari kiloa nipistää pois ja ivf-suunnittelukäynnilläkin huomautettiin et paino oli noussu.
Nyt sit raskausaikana pakko yrittää pitää paino kurissa!
 
Heippa Larissa! Vihdoin susta kuulee :) Ihanaa, että noin kivan uutisen kera palasit, onnistunut leikkaus takana. :) Nyt ois aika ihanteelliset tsäänssit plussata pian. Peukut pystyyn!!!!

Vähän omaa napaa: Meidän poitsu on jo reilu 7 kk!! Vitsi ku aika menee nopee. <3 Tosi suloinen tapaus tää herra, mut aikamoinen sylivauva ja ehkä vähän paremmin sais nukkua ;) Etten ihan kompastuis silmäpusseihin. :D Mut kaiken tän arvoista. <3
Kohta lähtee ryömimään ni saa siirrellä vauhdilla hasardeja tavaroita alta pois. Ja mites tää perhepeti... pinniksen pohjan laskeminen... ja unikoulut... jaiks!

Toivottavasti kukaan ei pahoittanut mieltään, että kävin täällä höpöttelemässä meidän vauva-arjesta. <3

Suuren suuri plussapuhallus tähän ketjuun ihanat vahvat naiset!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Muokattu viimeksi:
Maggie, ihana kuulla sustakin! Ja vau mikä pikku hurmuri siellä sulla on ;)

Frozen, toivotaan että saatte jotain ratkaisua tilanteeseen ja munasarjat heräämään. Meillä on melkein päinvastaiset ongelmat :'D Mutta tosi kurjaa vaan odotella polin vastausta että miten edetään :/
 
Larissa, en tarkalleen muista missä kohtaa jäit pois. Tosissaan itsellä todettiin keskenmeno elokuussa viikolla 11+5 nt ultrassa. (Oli mennyt kesken muutama viikko aiemmin).
Siitä asti edelleen yritystä tuloksetta. Tässä kuussa tuli täyteen kolme vuotta!
Nyt on inssit käynnissä yksityisellä tammikuussa aloitettiin. Yksi vasta saatu tehtyä, tuloksettomana. Katsotaan saadaanko tähän kiertoon toinen. Melkoista vuoristorataa!
 
Jennie, joskus lokakuussa(?) jäin pois. Toivotaan, että inssit tuottaa siellä tulosta ettekä tarvitse järeämpiä keinoja! Meille ei inssejä edes suositeltu, kuulemma yksi tyhjän kanssa kun miehen simpat on ok ja endon kanssa kannattaa mennä suoraan ivf-hommiin.
 
Larissa kiva kuulla sustakin. Harvemmin tällä puolella huutelen mutta nyt oli pakko. Suo on kaivattu tuolla ivf puolellakin. Edelleen siis roikun siellä. 5. ivf takana ja huomenna olis pas.
 
Pisama, onnea huomiselle!!! :) Vilkaisin ivf-puolta ja ei näkynyt kovinkaan montaa tuttua nimeä...Ehkä teen sinnekin paluun, sitten kun uusi hoito alkaa :)
 
Larissa toivon tosiaan ettei ois, mutta kyllä se joka lääkärikäynnillä tulee esille kaikkien oireiden perusteella :sad001 Varsinki nuo minun "suutelevat munasarjat" ja uusimpana voimakkaat hartiapistokset ja rakko-oireet viittaa niin vahvasti siihen. Pelottaa, että jos se sitä on, niin kuinka leviää tässä inssejäkin odotellessa.
 
Triana, kuulostaa tutulta noi sun oireet :/

Pisama, tsempit myös pikku alkiolle! Mulle sanoivat polilla, että siellä käytetään nopeaa pakastusta (vitrifikaatio?) alkioiden kanssa ja silloin alkioiden selviämisprosentti sulatuksesta on jopa 95% :)
 
Jes, Larissa is bäk! : D Oon niin miettiny mitä sulle kuuluu. Tosi hieno juttu, et endoa on satu hyvin putsattua! Ajatella jos ette tarttekaan mitään hoitoja, vaan plussaat luomusti! ;) Nyt ois siihen priimamahikset :-)

Omanapailuna kysyisin teiltä kilppareista. Mulla otettiin tänään ja tsh 1,62 ja t4v 19. Vuodesta -15 tsh laskenu tasasesti kun taas t4v noussu. Yritin löytää tietoa lapsentekoasioista hyperissä, mut aika vähän löyty. Toivottavasti mulle ei sellasta pukkaa. Vajis oli kakkosen odotuksen aikaan. Syntymän jälkeen en ole lääkitystä tarvinnu. Mitäs sanotte noista arvoista, lähinnä t4v: stä?
 
Takaisin
Top