Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Oon täältä sivulta seurannut ja koittanut myötäelää kaikkien tilanteissa mukana, vaiks edelleen sitä koittaa mahdollisimman stressittömänä elää (yeah right) Mutta onnea Jellis! Paljon paljon tarrasukkia :happy: Pahoittelut Junttura, Meritähti ja kaikki muutkin kenelle negat ja tädit ja kaikki kurjuudet kohdalle tulleet taas :sad001 Oispa tää kaikki kaikille meille helpompaa!
Omaanapaa ja tilannetta sen verran, tossa joulun alla eka luomukierto melkeen vuoteen! semmonen 114 päivää ehtisi olla jo vikasta tero kierrostakin vierähtänyt aikaa, nyt kovin tuntemuksia tädin tulosta mut en usko kyllä että tulee. Edellisviikolla kävin kaikenmaailman verikokeissa mitkä edellytetään et tonne julkiselle saatiin lähete pistettyä. Niissä kyllä oli viitearvojen yli aika reippaasti prolaktiini, kilpparit ja tulehdusarvotkin vähän mutta endokrinologi meinasi että ei mitään hätää ja ei ole kilppareissa, ainakaa vielä, mitään hälyyttävää. Eli suht vihreää valoa näyttää tällä hetkellä hoitoihin lähtö :angelic: Toivottavasti pian sinne päästään!
Tsemppiä hirveästi kaikille! :3some

Paapu, mun mielestä ihan liian pitkä yritysaika. :) Eka yk oli 12/2013. Mutta edelleen jaksetaan jatkaa. Sitte lopetetaan jos lääkärien mielestä ei kannata enää jatkaa. Ja meillä on julkisella vielä tuo kolmas ivf.

Maggie: livenä viivat oli yhtä tummat, kuvaan oli aamun hämärässä vaikea saada näkyviin :) Tänä aamuna tein vielä testin ja oli jo himpun vaaleampi, joten uskon ovulaation olleen eilen. Illalla vielä talleteltu ja enempää asialle ei tässä kierrossa olisikaan voinut tehdä kun mies palaa työreissulta vasta huomenna myöhään.

Junttura: No onhan tuo pitkä aika. Usein mietin teitä pidempään yrittäneitä että ootte kyllä sitkeitä kun jaksatte, meillä ehkäisy jätetty 10/2015 ja usko meinannut loppua monet kerrat. Pari piinaviikkoa taas edessä ja jotenkin jo valmiiksi odottaa sitä negaa, kuten joka kuukausi.. :(

Tässä vielä vertailuna, ylempi eilisaamulta, alempi tämän aamuinen.
a075eefd7d084160a3a306db52dbe6a7

Tänää dpo10, raskaustesti ihan puhdas nega! Loppuviikosta uusiks!

Paapu, hyvä että tallettelut kuitenkin osui kohdalleen! :)

Heippa, kaikille! Taustalta tuun nopeasti päivittämään meidän polikuulumiset.

Meillähän siis todettiin marraskuussa miehen siittiöiden määrässä ja liikkuvuudessa häikkää. Eilen oli naikkarilla uusi aika ja uudessa näytteessä oli edelleen samat ongelmat. Nyt määrättiin sitten verikokeita (kromosomit, testosteroni yms), joiden tuloksissa menee 6-8 vkoa!

Mä oon saanut painoa pois nyt sen verran, että paino ei ole esteenä hoidoille. Mulla siis alkoi paino tulla aika kyydillä alaspäin tossa pari viikkoa sitten, kun nostin kilpirauhaslääkitystä. Samalla tiellä jatketaan eteenpäin!

Maaliskuulle varattiin nyt sitten hoitojen suunnittelukäynti. Tästä eilisestä käynnistä jäi lähinnä v*tutus, sillä otin ihan turhaan palkattoman vapaan (persnettoa 100€) vartin lääkäriajan takia. En ymmärrä miksei niitä verikokeita voitu määrätä jo edellisellä kerralla. Nyt menee taas 2kk hukkaan tuloksia odotellessa. No, tätä kai tää on...

Mä siis palailen takas taustalle, keräämään voimia henkisesti jatkoon. Teidän kuulumisia luen edelleen ja toivon, että me kun joskus päästään itse asiaan, niin tää ketju olisi jo huomattavasti tyhjempi! :)

Jellis, onnea!

Meritähti, junttura ja muut negan testanneet, pahoitteluni, toivottavasti ois vaan ollu liian aikaista vielä!

Meritähti, miulla oli just raskauskierrossa niin ett järkyt menkkajomot alko monta päivää etuajassa ja kuljin rätti pöksyissä viikon verran ennen plussatestiä :bag: toivotaan parasta:Heartred

Rive, onnea siirrosta ja priimayksilöstä, toivottavasti saadaan plussalista pidemmäksi siunkin testin verran :wav

Käyn kans täällä seurailemassa menoa, niin tärkeeksi tää ketju tuli yritysaikana :) ja eiköhän tänne takas tulla aikanaan toisen yrityksen kanssa!

Täällä teidän kuulumisia luettu, oon reagoinut kommentteihin :)

Paljon voimia teille jokaiselle omaan kierron vaiheeseen!
Vahvoja o-viivoja ja vielä vahvempia r-viivoja, toisin sanoen plussa tuulia!!

Ja omia kuulumisia,
Hoitoihin ns. Uusia tuulia, Poikkesin yksityisellä ja diagnoosi PCO :o siis mitä?! Kyllä Pco! Vaikka vuoden päivät kävin julkisella. Ja viidellä eri lääkärillä.

Uudet lääkkeet primolut ja clomit suoraan käyttöön, ei mitään nolla ultria.
Ja 3+3 pakettia infolic ravintolisiä.
On vähän erilainen toiminta julkisella ja yksityisellä.

Täällä muistaakseni oli useampi joilla Pco niin oliko siihen ns. kotihoitoja, ruokavalio yms?

Ja onko kellään kokemuksia infolic ravintovalmisteesta?

Vaapukkamaa kurja diagnoosi, mutta ilmeisesti aika hyvin hoidettava tila.
No ylipainoon tietysti joka käänteessä on puututtu, mutta metformiinin sain pco-hoidoksi vasta reilu kk sitten. Diagnoosi siis tehtiin jo 12v sitten ja aiemmin en metformiinia pyynnöistä huolimatta saanut. Painon pudotuksen vaikeuden yksi suuri syy mulla siis on tuo pco.
Mitään muuta kuin painon pudotus ja liikunta -mantrat ei ole mulle siis annettu. Nämä siis julkiselta.

Vaapukkamaa: hyvä että huomasivat pcon niin sitä pystytään hoitamaan.

Käyny joskus omassa mielessä että onko mullaki joku pco vaikka 3 eri yksityistä gyneä ultrannu eikä kukaan oo sanonu että olis pco. Oireita olis kyllä mm painonnousu, hiustenlähtö, epäsäännöllinen kierto.

Täällä myös yksi PCOS-potilas (nimenomaan siis PCOS todettu, eli tuo syndrooma tuolla perässä, koska olen kuulemma niin selvä tapaus: todella monirakkulaiset munasarjat, ei menkkoja, mahassa/kyljissä olevasta läskistä on tosi vaikea päästä eroon ja parissa Terolut-kierrossa iski hirveä finniarmeija). Tosiaan painonpudotus annetaan ohjeeksi, mutta sehän siis ei ole helppoa juuri tuon taudin takia. Oon yrittäny etsiä tietoa, kumpi (ylipaino/PCOS) tässä nyt on syytä ja kumpi seurausta, mutta selkeätä vastausta en oo löytäny.

Onnistuin pudottamaan 5 kg jättämällä herkut ja alkoholin ja nyt on lähteny sen lisäks vielä pari kiloa, kun sain metmorfiinikuurin reilu kk sitten (jatkan edelleen sen syömistä). Ton 5 kilon jälkeen ei vaan hirveesti ollu motivaatiota, kun lääkäri ihmetteli, että munasarjat oli edelleen tosi munarakkulaiset, vaikka hän sanoi, että 5-10 %:n painonpudotus usein jo auttaa, eikä mulla hänen mukaansa edes ollut alkujaan kovin paljon ylipainoa.

Tsemppiä vaapukkamaa sulle, onneks tosiaan tästä johtuvan ovuloimattomuuden ainakin teoriassa pitäis olla suht helposti korjattavissa oleva asia. :) Itsellä nyt toinen Clomifen-kierto menossa.

Tsemppiä myös kaikille muille ja pahoittelut negoista ja tädeistä, joille sellasia on viime aikoina tullu.

Tuo lääkäri ei tykännyt yhdistelmästä pco ja terolut, ja pohti miksi minulle on edes ne määrätty.
Vuosi sitten näkyvissä verikokeissa arvot viitanneet pco.
Olen onnellinen ,kun löytyi oikea lääkäri kenellä on halu oikeasti sydämessä auttaa.
Tuosta ravintovalmiteesta mitä sain, niin lukenut muiden kokemuksia niin tyytyväisiä ovat olleet ja se "parantanut" pco:ta ja mahdollistanut raskauden.

ylipainoon ei puuttunut ollenkaan, onhan sitä kyllä vähän liikaa. Pitää itse siihen puuttua!

Oatko sie Pätkis lääkäriltä "kyseenalaistanut" asiaa, että olisiko mahdollisuutta? Pätkis siula on ollut clomit aiemmin, oliko ne ihan ok, sivuvaikutuksia /tuntemuksia?

Vaapukkamaa, sanoiko se lääkäri, miksei PCO ja Terolut oo hyvä yhdistelmä? Aika jännä, miten on niin eri mielipiteitä! Mielenkiinnosta siis kyselen, kun tosi monta kiertoa niitä söin. Ja hienoa, että on löytynyt lääkäri, joka ottaa asian tosissaan ja haluaa auttaa! :) Vielä sivuvaikutuksista itsellä: ekassa Clomi-kierrossa tuli aikamoista pahoinvointia, tokassa oli jo onneks lievempää. Myös yöhikoilua oli vähän, mutta ei häiritsevästi.

Frozen ootko ollut tyytyväinen clomeihin? Entä onko sulle tullut niistä hyviä folleja? entäs tuo monisikiö raskaus? Oliko siun aiempi raskaus luomu?
Ja tervetuloa siule oot uutena tullut :) siitä jo kyllä ollut aikaa..
Oman epävarmuuden tilan kanssa en tänne paljoa kirjoitellut.

Frozen se lääkäri mainitsi ,kun tuo primolut on vahvempi lääke, kuin se terolut.
sekä eri vaikuttavat aineet. Tiedä näitä sitten.
niin paljon eri suosituksia ja hoitotapoja

onko kyllä hintaeroa clomit vs letrot ....

Muokattu viimeksi:
Vaapukkamaa, me yritetään ensimmäistä lasta, en oo ikinä ollut raskaana edes hetkellisesti. :) Oon kirjotellu enemmän tonne ketjuun, jossa on vain meitä ekaa yrittäviä. Ekalla Clomi-kuurilla saatiin aikaan hyvänkokoinen folli, mutta epäilen monestakin eri syystä, ettei munasolu irronnut (suurin syy on se, etten saanu ovistestissä plussaa, vaikka testasin kaks kertaa päivässä). Nyt tokaan kiertoon pyysin irrotuspiikkiä, jonka saan, jos vaan huomisessa folliultrassa kaikki näyttää hyvältä. Kaksoset ei meitä haittais, ehkä jopa päivastoin, koska haluttais molemmat enemmän kuin yksi lapsi, mutta kun sais nyt edes sen yhden... Kuulemma mulla ei sen ekan Clomi-kierron perusteella juuri pitäis olla vaaraa liian monesta kypsyvästä munasolusta (kaks vois olla mahdollinen muttei sekään kuulemma todennäköinen) ja olisin voinu syödä pari kiertoa ilman folliultria, mutta ton irrotuspiikin ajoittamisen takia menen ultraan. Vähän kyllä epäilyttää, onko siellä mitään kypsynyt, kun "kasvukipuja" ei juuri oo ollu toisin ku edellisessä kierrossa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin