Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sabetti niin joo se voi olla mutta voihan sitä kysyä :)

Katjusha sitä vaan mietin että miten tarkasti se testi osaa mitata niitä hormoneita :) mutta kannattaa ehkä kokeilla vai oliko se kuinka kallis sijoitus?
 
Mariskalle suuren suuret pahoittelut :'( <3

Hileinen. Täälläkin viime menkat otti turhan koville. Tuntuu kerta kerralta muuttuneen rankemmaksi. En vielä puoli vuotta sitten ihan kuitenkaan itkenyt kun ne alkoi, nykyään itken. Mutta kuten hienosti sanoit eteenpäin on mentävä! :)

Mh, mä en ite oo huomannut macalla mitään muita vaikutuksia, kuin vatsakivut kun aloitin liian reilulla annoksella.

Noista labrojen tuloksista sekä lääkkeistä, tutkimuksista tai hoidoista mulla ei ole sanottavaa. Oma kokemukseni niistä on ihan kohdun ja munasarjojen ultraäänitutkimukset sekä kaksi kiertoa terolutia. Mielenkiinnolla (vaikken kaikkea ymmärräkään) kuitenkin vilkuilen juttujanne niistä aiheista :)

Omia kuulumisia sen verran, että veikkaan ovulaation tapahtuneen eilen, ja nyt ekaa kertaa ikinä on ollut tiputtelua tässä vaiheessa kiertoa. Tässä kierrossahan mulla on vehnänalkioöljy sekä greippi mukana. Ei uskoisi että ne ainakaan mitään huonoa tekisi ovulaation kannalta. Erikoinen käänne, vähän huolettaa kun ajattelis ideaalitilanteen olevan se ettei mitään tiputtelua olisi, toisaalta oon ilahtunut että jotain uutta on tullut vehniksen ja greipin myötä.
 
(Pieni välihuomio. Toivottavasti mä en kamalasti toista itseäni. Tai sivuuta tärkeitä asioita. Tämän foorumin käyttö ei ole ihan hallussa vielä, käyn usein lueskelemassa mutta en joka kerta kommentoi. Tuntuu hankalalta selailla jo lukemiani sivuja taaksepäin tarkistaakseni, koska viimeksi olen kirjoittanut. :D Ja jos kirjoitan kommenttikenttään ja vaihdan sivua, osa tekstistä häviää. Kyllä tää tästä varmaan helpottuu kun tottuu... :D)
 
Liisu, juu ei tää helppo tie oo ollu niiden pillereiden luo :D mut nyt jäin työttömäksi, ni on aikaa vahtia ett mies syö ne pillerit päivittäin :D eipähän noi varmaan ehtii enää mihinkään labroihin tms vaikuttamaan, mut onpahan varauduttu seuraavaan kiertoon :)

Tsemppiä sabetti ja lumihiutale vastauksien odotukseen :)

Pauliina, toivottavasti tuhruttelu ei jatku ja plussa tulisi parin viikon päästä :)
 
Hedelmällisyystestipari maksaa 6,90€, ei iso investointi.

Perustelen kaikki hankinnat sillä että onpas halpaa, kun lahjamunasolu-Ivf maksaa 10.000€...
 
Katjusha, itse en ehkä ainakaan täysin kotona tehtävään hedelmällisyystestiin luottaisi. Multa on joskus noi FSH arvot otettu. Amh-arvot otetaan myös monesti, kun lapsettomuutta tutkitaan ja se kertoo siitä miten on munasoluja jäljellä ja ollaanko lähestymässä vaihdevuosia eli sekin kertoo jotain hedelmällisyydestä. Mutta aika edullinen toi kotitesti on, joten voihan sitä huvikseen koittaa, kunhan ei ota liian vakavasti sitä :grin

Pauliina, itse myös kirjoittelen viestiä usein osissa koneella. Viestistä ei häviä pätkiä, kun ensin tallentaa (painaa tossa ylhäällä olevaa disketin kuvaketta) ennen kuin vaihtaa sivua. Tällöin viesti tallentuu luonnoksena :wink Toivottavasti siellä(kin) jää tuhru kokonaan pois! Mulla vehnis auttoi ainakin pidentämään lyhyttä luteaalivaihetta :) Ps. mihin tarkoitukseen sulla oli terot ja toimivatko sulla?

Mh, voihan se maca auttaakin jo kolmessa päivässä. Tai sitten se on lume-vaikutusta :grin Mutta sama se kai oliko vaikutus todellinen vai ei, kunhan limat lisääntyy :grin

Myy, sulle sanon vielä että olet niin ihana ihminen ja aina jaksat meitä muita tsempata oli oma tilanne mikä tahansa! Toivon kaikkea hyvää sulle ja sitä omaa nyyttiä syliin leikkauksen jälkeen! :Heartred

Sabetille pahoittelut menkoista :sad001

Lumihiutale, mulla oli samoilla kieropäivillä s-prog muistaakseni 21,7 ja se oli kuulemma "hyvä, todistaa ovulaation tapahtuneen". Eli sulla ei luultavammin ole ovulaatiota tuossa kierrossa tapahtunut :sad001 Mutta ovuloimattomuuteen on onneksi hyvät hoidot olemassa!



Huh mikä perjantai töissä! Huomenna vielä jaksaa-jaksaa, sitten onneksi sunnuntai vapaata. :) Tänään otan yhden saunasiiderin, olisihan se kohta mahdollinen kiinnittyminenkin lähellä, joten sitä voisi edistää :grin Tässä on taas ihan huomaamatta vilahtanut kuukausi ilman tippaakaan alkoa :grin Hyvää harjoitusta :wink

Ps. Ei näy tuhrua tai edes sitä vaalenruskeaa tuhrun alkua :dance011 Hyvin menee ja pysykööt poissa pidempäänkin :cool05


Larissa kp 24/27-30, dpo 6
 
Jaa, tämän viestin voi siis tallentaa luonnoksena, kiitos Larissa vinkistä! :D

Mulla oli terolut epäsäännölliseen kiertoon (jokseenkin monirakkulaiset munasarjat) ekan kierron lyhensi 28pv, toka kierto teroista huolimatta oli yli 40 päivää. Sivuvaikutuksena hirmuinen vee...itutus. :shifty: :)
 
Larissa, olen nijn kauan ollut IVF:llä, ja munasarjat irtisanoivat sopimuksen irti jo nelisen vuotta sitten, että tuskinpa kannattaa klinikalta "jatkotutkimuksia" kysellä. Ymmärrän, että nuoremmille tehdäänkin tutkimuksia ihan toisella tapaa :) itselle tämä on tärkeää, kun odottelee hoitojen jatkumista. Pitää saada suunnitella kaikenlaista, että jaksaa olla ;)

Ihanaa perjantaita kaikille!
 
Katjusha, kiitos selvennyksestä, nyt ymmärrän :) Se on kyllä tärkeää pitää itsensä kiireisenä, jotta saa ajatuksia muualle. Projekteja täytyy olla, jotta pysyy järjissään :wacky: :grin Ja tuleehan tollaisten testien tekemisestä sellainen olo, että edistää ainakin itse jotenkin omaa asiaansa, jos hoitojen etenemistä joutuu odottelemaan! :)

pauliina, monille toi terolut tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa, kun se on niin mieto ja ei välttämättä imeydy tarpeeksi suun kautta. Mulla oli se viime kierrossa loppukierron tiputteluun, mutta paskan marjat eli ei auttanut mitään! Kaameat sivuoireet vaan sain :mad: Luge tuntuu toimivan ihan eri tavalla ja lähes ilman sivuoireita! Imeytyy varmaan paremmin paikallisesti otettuna ja on sitä "ehtaa kamaa" :grin Ehkä teroissa on myös se ongelmana, kun ovat synteettistä hormonia niin eivät niin hyvin tehoa.... Onko sulla nyt mitään "apuja" vai meettekö ihan luomuna?
 
Larissa siellä vaikuttaa lupaavalta, kaikki sormet ja varpaat ristissä että siellä tärppäisi:)!

Mitähän hoitoja ovuloimattomuuteen on? Olen aivan pihalla kaikista lapsettomuushoidoista..
 
Lumihiutale, ovulaatiota voidaan saada aikaan mm. clomifenilla ja letrozolilla (syödään kierron alussa muutama päivä). Ne vaan vaatii kontolliultran, jotta nähdään onko vastetta ja kypsyykö yksi vai useampia munasoluja. Jos kypsymässä on enemmän kuin 2 niin sitten saattaa tulla seksikielto. Loppukiertoon saatetaan myös määrätä keltarauhashormonia (mm. terolut, promolut tai lugesteron) tukemaan kiinnittymistä. Tässä mun tiedot aiheesta :grin

Viipsukka, samoihin aikoihin ollaan testailemassa :wink Mie ehkä paria päivä aikaisemmin. Plussatuulia!

Kiitos ihanat! Mulla on hyvä fiilis tästä kierrosta ainakin sen suhteen, että tuhru saattaa jäädä pois. Sekin olisi jo edistystä! :) Plussan suhteen en ole niin optimistinen, kun molempien työt vaikeutti tähän kiertoon panostamista ennen ovista.
 
Ai niin, tällaiset pöksyt tein ja lähetin Pepelle kiitokseksi, kun hän lähetti mulle häneltä yli jääneen listan Terolutia :cat:


DSC_0688.JPG
 
Ihanat pöksyt Larissa! Korjaus muuten ed.tekstiin, mun lääkäri ei ainakaan mitään kontrolliultraa antanut clomeja määrätessä. Mutta julkisella varmasti ultraavat. Nyt sitten pitäisi tiistaina testat, veikkaan kyllä nega tulosta.
 
Larissa nyt paaljon tsemppiä, että tuhru löytäisi itsensä saharasta ja ei vahingossakaan eksyisi pöksyihisi! Ja aivan ihanat pöksyt! :P täälläkin kaappi alkaa täyttyyn vauvanvaatteista :D sais tulla pikkuhiljaa niille käyttäjäkin!
 
omanapailen eli täällä kp26/28-30 ja dpo 6, eilen oli kyllä sellaset jomotukset muniksissa että mietin jo menkkojen alkavan:rolleyes: mietiskelin myös että jos nyt itsellä tuo o-kipu johtuu munasolun irtoamisesta niin onko silloin dpo 0? aijuu ja larissa on tehnyt hienot pöksyt:) josko sitä sais itse joskus edes ompelukoneen hommattua :grin
 
Rosann, aika jännä ettei ole määrätty kontrolliultraa :eek: Onko sulla tässäkin kierrossa luget käytössä? Tsempit tiistain testaamiseen, saisi se nega sekä menkat jäädä tulematta!

Kyfi, noita kipuja voi tulla ennen ovista, oviksen aikaan ja oviksen jälkeenkin. Ja aika myöhäistä olisi sulla olla nyt noilla kp:lla vasta ovis eli eiköhän se ole vaan jotain keltarauhasen tykyttelyä (tai kiinnittymistä! :wink )

Minni, hihii kiitos tsempistä! Saisi sinne tulla se pysyvä plussa jo! Meille en ole uskaltanut yhtään vauvanvaatetta tehdä kaappiin oottelemaan, mutta ihanaa että saa tehdä muille :cat:


Ja ei kun taas töihin ja sorvin ääreen! Saa nähdä jatkuuko eilinen hullun mylly :grin Näyttää olevan ihan aurinkoinen ja lämmin päivä tulossa, joten saattaa olla rauhallisempaa. Illan vietän laatuaikaa sohvalla koiran kanssa, kun mies on häissä esiintymässä bändin kanssa. :)

Ps. Ei näy tyhrua, tää taitaa olla jo ennätys :grin MyCalendarista tarkistin ja viime kierrossa dpo 7 on tullut jo kirkasta verta vaikka oli terolut käytössä!

Larissa kp 25/27-30, dpo 7
 
Muokattu viimeksi:
ovistestiin tuli kyllä sillon kp19 viivat larissa ja samana päivänä myös karmeat kivut niinkuin nyt synnytyksen jälkeen oikeastaan aina oviksen aikaan o-plussa päivänä:meh::grin ei tavallaan tartteis testaillakaan kun noista kivuista jo tietää mutta käytämpähän poikkeen laatikosta pyörimästä:p :) lähinnä vaan tuota eilistä lievää juilimista toivon että ei vielä menkkoja enteilis kun jää muuten tosi lyhkäseks tuo lutis vaihe:shifty: ja tokihan sitä tuolla takaraivossa hiukan elättelee toiveita mutta niinkuin joku muukin sanonut, niin pessimisti ei pety :wink:grin
 
Hei tällänen pikanen kysymys mikä askarruttaa! Mitenkäs käytännössä menee, jos on työ mikä on vaaraksi raskaanaolevalle/sikiölle? Mitä sillon tehdään raskaus-aika jos työpaikalla ei oo muuta hommaa? Toki esimiehen puheille, mutta aattelin onko jollain kokemusta :)
 
Takaisin
Top