Ei enää niin ensisynnyttäjät ;)

Mää sukelsin eilen netin kautta tonne tuplaratasviidakkoon ja tajusin että mitä mää niiltä rattailta haluan. Istuinosa, jossa erilliset kuomut ja molemmat saa selkä menosuuntaan. Ja ilmakumipyörät. Löysin yhet, hinta tonnin liikaa :S Kertokaa jos on olemassa muutkin kun bugaboon donkey duot. Aateltiin et jos ei muita löydetä ja noihin päädytään nii myydään meidän gesslein f6 ja easywalker junet koska noi on melkeen yhtä kapet ja näppärät ko noi easywalker junet ku irrottaa toisen isuimen ja kaventaa ne. Ja gessleinit mahdollisesti vaihettas halvempiin yhdistelmiin jos onnistuu. Molemmat ollu alle vuoden käytössä.
Siis näiden valitseminen on tuplasti vaikeempaa ku yksösvaunujen.
 
Mä en oo vielä sukeltanut kunnolla tonne tuplaratasviidakkoon, enkä oikeastaan haluakaan.. Siitä tulee ihan kamalaa!! Yhden lapsen vaunut oli mulle tosi helppo päätös, mut mä en kestä noita tuplia.. Kamalia ne on kaikki :wink
 
Mammaliini mää ymärrän. Vaikka niitä on sadanlaisia nii silti ei oo niitä oikeita. Meijän on pakko hommata tuplat ku ikäeroa tulee 1v3kk nii toivottavasti esikoinen ees on kerenny oppia käveleen kesään mennessä. Ja isot pyörät on oltava et kulkee missä vaan.
 
Itse tuskailen miten luopua nykyisestä perhepeti-kokoonpanosta ensi kesään mennessä.. meillä aina on nuorimmainen nukkunut välissä kunnes nuorempi versio on vienyt paikan.. ja nyt tuntuu julmalta! Nautin suunnattomasti pikkukätösten korviahalmuilevasta otteesta. Kaikilla ihanan lämmintä ja turvallista, tää tunne jotenkin vielä vahvistunut vuosien mittaan! Mutta onhan tässä vielä aikaa ja ehkä vatsan kasvaessa taas tuntuu hyvältä saada lisää tilaa sänkyyn..
Äh, kaikkea sitä pitääkin murehtia- miten te muut nukutte?
 
Meillä lapset on aina nukkuneet omassa sängyssä. Päivät kun on lasten kanssa, niin on ihanaa, että yön saa viettää miehen kanssa. Toki samassa huoneessa nuorin nukkuu, mutta ei vieressä kuitenkaan.
 
Meillä kanssa perhepeti ongelma :/ Isommat molemmat nukkuu osan yötä meidän välissä, ja jo nyt on tosi ahdasta! Kovasti on molempia yritetty opettaa omiin sänkyihin, mutta esikoisen painajaiset ajaa pojan joka yö meidän väliin jossain vaiheessa ja usein sitten pienempikin herää. Uhkailu, kiristys ja lahjonta käytetty isomman kanssa, eikä tepsi :/
 
Meillä esikoinen kyllä laitetaan nukkumaan pinnasänkyyn, mutta aina jossain vaiheessa yötä nostan nukkumaan meiän väliin ja kun tuo kuin kahdeksanlonkeroinen mustekala joka pyörii 360 astetta jokaikiseen ilmansuuntaan... neidillä olis nyt omakin huone kun muutettiin hetki sitten isompaan asuntoon, mutta mä en raaski sitä sinne laittaa kun on niin pieni (1v kohta 3kk) aateltiin tehdä niin et kun tää seuraava syntyy niin sit siirtyy esikoinen ehkä omaan huoneeseen ja mies menee aluksi sen kanssa sinne nukkumaan, tai sit me vaan tungetaan kaikki tohon samaan sänkyyn ja jatketaan siinä tai ostetaan 160cm sängyn tilalle 180cm :D
 
Meillä Matilda siirtyi noin vuoden ikäisenä omaan huoneeseen, hyvissä ajoin ennen kuin Alexander syntyi, niin ei ainakaan tullut lapselle semmoista ajatusta että siirretään pois toisen lapsen tieltä. Nyt ajateltiin Alexander siirtää alku vuodesta lastenhuoneeseen, taas hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.
 
Meillä kanssa pakko hankkia tuplat vaikka poika jo vähän reilu 2v kesällä mut me mennään joka paikkaan rattailla.. En jaksa alkaa tappeleen minkään seisomalaudalla olemisen kanssa vaan helpointa kun molemmat mukana istuen.. Mulla on mietinnässä Baby Jogger City Selectit, mut en oikein oo vakuuttunut niistäkään ja kun haluan päästä hypisteleen ne ennen ostamista enkä oo ottanut edes selvää vielä et saako niitä muualta kuin netistä..

Meillä nukkuu poika omassa huoneessa ja nyt mulla on enemmänkin ahdistus siitä etten saa vauvaa omaan huoneeseen kun meitä loppu tyhjät huoneet :D Eli meidän pitää nukkua samassa huoneessa kun ei voi ihan pienenä vielä laittaa häiritsemään isoveljenkään unia :/ Mä vaan tiedän et nukun ite silloin niin huonosti.. Toisaalta mistäs sitä tietää milloin tää tuoreempi alkaa edes öisin nukkuun ;D
 
Kyllä tuo 180 cm sänky on nimenomaan se ratkaiseva yhteisnukkumisen mukavuudelle. Ongelmana se, että jos välissä ei ole ketään (joitakin kuukausia meillä viimeisen 10 v aikana ollut niinkin..) on sänky kauhean tyhjä! pitäis olla lisää peittoja tai jotain ettei tule yksinäistä..:rolleyes: meillä nuorimmainen nyt 1v10kk ja tosi hyvin menee yhdessä, meillä lämmitetään pääosin puulla taloa, ja makuuhuoneet on aina aika viileät jos ovet ei ole auki- on tosissaan mukavepaa olla vierekkäin, luulen että ravaisin muuten kiskomassa peittoa pikkuisen päälle..meillä ihan mukavuussyistä ollaan siis vieretysten. pinnasängylle ei ole koskaan ollut aktiivikäyttöä-suoraan lasten sänkyyn on voinut siirtää..paitsi kovassa flunssassa kun saa pääosan korotettua on kyllä hyvä olla olemassa! Mutta taaperoa vauvan viereen en kyllä halua nukkumaan...
 
Edellisessä talossa oli vain yksi makuuhuone pitkään käytössä kun rakennushomma oli kesken, silloin koko huone oli täynnä sänkyjä! kolmen pienen lapsen kanssa onnistui kuitenkin ihan hyvin-oli turvallista kun sängyt oli kiinni toisissaan, vaikka pahoja painajaisia esikoisella olikin ajoin. jos haluaa lapset pois omasta sängystä, kannattaa kokeilla vierivieressä nukkumista omissa sängyissään!
 
Me aiotaan raakasti siirtää toi poika 1-vuotiaana (maaliskuussa) omaan huoneeseen. Nyt kun on se toinen huone ku pari viikkoa sitte muutettiin. On onneks meidän huoneen vieressä nii ovet raollaan voidaan nukkua. Toivottavasti raskitaan, jos ei sitte yövierotuksen yhteydessä joulun aikaan jo siirretä, riippuu miten alkaa nukkuun. Pienihän tuo vielä on♡
Nyt pojalla pinnis sivuvaununa meijän sängyssä kii toinen laita irti, helppo siitä silitellä uneen tai nyt vielä pyöräyttää tissille. Voi olla et iskä vaihtaa pojan puolelle nukkuun ku yötissitys loppuu.. Poika kun ei vielä liiku nii pysyy sängyssään, ku oppii liikkuun nii voi olla et laita joudutaan laittaan ettei pääse tippumaan jos kömpii meidän sänkyyn.
 
meillä neiti heräili kolmisen krtaa yössä kun nukkui samassa huoneessa, siirrettiin sitten 6kk iässä viereiseen huoneeseen ja ahh ihanuutta kun äiti saa nukkua ja tyttökin vetää 12-13h unta putkeen :Heartred saas nähä vaikuttaako vauvan tulo myös esikoisen nukkumiseen...
 
Me siirrettiin esikoinen 8vkon iässä omaan huoneeseen ja kaikkien yöt parani HUOMATTAVASTI! Mun ei tarvinnut enää valvoa kaikkia unisia ähellyksiä ja poikakin sai alkaa nukkua rauhassa kun mä en kytännyt vieressä et milloin herää :D Mut se oli meille silloin sopiva ratkaisu, kaikilla omat tapansa :)
 
Kannattaako mun unohtaa tuplat ku kesäkuussa kun tää toinen syntyy on poika jo 2v 8kk.... Onko siinä jotain ikää millon ne rattaa yleensä unohdetaan. :)
Me asutaan nykyään maalla niin autolla kuljetaan ja rattailla lähinnä lenkillä...
 
Tarvinko mä tuplia.. Poika kuitenki on kesäkuussa jo 2v 8kk ja nyt ku asutaan maalla niin ei varmaan rattailla juuri kuljeta. Ehkä lenkillä..., mut en tiä vielä miten se onnistuis muutenkaan tuon pikku jätkän kanssa ku ei oikeen viihdy kyydissä enää.
Meillä pikku mies muutti omaan huoneeseen 7-8kk iässä, ku mä lähin töihin ja mies jäi kotiin. Sitte tulikin talon myynti ja asuttiin evakossa raksaprojektin ajan kerrostalossa ja oli ne tuskaset 8kk, ku oltiin taas samassa huoneessa. Nyt 1,5 vkoa ollu pojalla (2v 1,5 kk) taas oma huone, niin on se ollu totuttelua. Viime yönäki heräsin klo 3.45 ku pikku mies kävelee meidän huoneeseen ja oli laittanu omaan huoneeseen valot.. 4x jaksettiin viiä takasi kunnes ajateltiin et pitää iteki nukkua ja otettiin viereen.... joululomalla ku ei tartte nousta klo 06 aamulla niin ehkä sitä jaksaa juoksuttaa jätkän aina takasi sänkyyn...
 
Karjakat, kyllä mä unohtaisin tuplarattaat teidän(kin) tilassa, panosta vaikka työntö/potkupyörään! meillä myös täällä maalla elellään, niin ei kyllä rattaissa tule paljon oltua sen jälkeen kun kävelemään pääsee, ja kuten aiemmin jo sanoin, mahtuu tavallisiinkin rattaisiin toinen jalkopäähän istumaan väliaikaisesti jos oikein väsyttää-vauvaa voi siirtää mahdollisimman "ylös" niin jää huimasti tilaa pikku pyllylle sinne toiseen päähän.

Tuo nukkuminen on kyllä hauska rituaali, itse oon nyt niin tottunut katkonaisiin öihin, ettei ne edes häiritse menoa- niin kauan kun ei tarvitse nousta omasta sängystä, lepään vaikka hereillä.. mutta jos pitää juosta toiseen huoneeseen, on lepo katkaistu..
 
Te joilla on jo lapsi tarhassa niin pidättekö hänet siellä myös sen jälkeen kun tämä seuraava vauva syntyy kesäkuussa? Eikö sitä oikeutta oltu muuttamassa niin että ei saisi kokoaikaisena enää tarhassa olla jos äiti on toisen lapsen kanssa kotona?

Mietin ensin että tietenkin pidän molemmat lapset kotona mutta nyt tuo tyttö viihtyy todella hyvin tarhassa ja päivät pitkät "juttelee" tarhakavereista. Ja selkeästi tykkää siitä kun on ohjattua toimintaa tutussa ryhmässä. Onhan niitä tietenkin myös kaikenlaisia kerhoja mutta meidän pikkanen on aika ujo niin en tiedä miten hän sellaiseen sopeutuu kun kesti pitkään tottua myös tähän tarhaan vaikka ryhmä on todella pieni. Mitä te muut olette ajatelleet asiasta??
 
Takaisin
Top