Jälkitarkastus tehty ja kaikki hyvin. :) Minun pelkäämät laskeumat ei vissiin sitten olleetkaan oikeastaan niitä. Se "patti", mistä oon kuvitellu olevan laskeuma on kuulema ehkä mahdollisesti emättimen etuseinämää tai vois olla ehkä vaikka virtsarakkoakin. Mutta kun siinä jouduin ponnistelemaan, että lääkäri tutki, niin sanoi että jos olisi ollut virtsarakkoa, olisi sielä ponnistaessa lirahtanut. Ja hän sanoi, että tuo on semmonen asia, ettei sille voi/tarvi tehdä mitään toimenpiteitä ja omalla lantionpohjan lihastyöllä voi ehkä palauttaa sitä tai sitten ei. Mutta se ei kuulema haittaa. Eli siinäpä on! :)
Limakalvoista lääkäri sanoi, että ne on 1/3 normaalista vielä, eli ne voi oireilla. Mulla ei oo onneksi oireilleet ainakaan vielä.
Ja mulla oli muuten taaaas harjoitteilja mukana. Oli kylläkin aivan huippumukava mieshoitsu, jolla oli itselläänkin lapsia ja osas olla tosi hyvä vertaistuellinen ohjaaja siinä. Paino oli tässä kuukauden "en välitä mitä syön"-aikana NOUSSUT. Eli herkuton on oikeinkin tervetullut.
Ehkäisynä käytetään - tai ollaan käyttämättä - kondomia ja keskeytettyä yhdyntään niin kauan, että mulla alkaa menkat tai imetys loppuu. Silloin otan taas NuvaRingin käyttöön. Lantionpohjanlihaksia ei lääkäri kokeillut, ja vatsalihakset kokeili, kun pyysin. Kysy, että jäikö synnytyksestä mitään kysyttävää tai ajatuksia tms, ja kun vastasin että pelkoa ei jäänyt ja voisin sen tehdä uudelleenkin, niin vastasi vain, että "hyvä, sen halusinkin kuulla". Ja se oli oikeestaan siinä. :D
Nopeasti se oli ohi, vähän sutaisten, mutta tehty! :)