Ehkäisy ja jälkitarkastus

Soitin neuvolaan nyt kuitenkin ehkäisyasioissa kun totesin että ei tämä keskeytetty/varmat päivät toiminut viimeksikään kuin kaksi kiertoa ja kolmannesta tulin raskaaksi :D Ajatuksena oli kuparikierukka, mutta terkka varoitteli runsaista vuodoista joten unohdin sen sitte. Menen ottamaan jonkun uuden 3 vuotta ehkäisevän pienemmän hormonikierukan, onko kellään tästä kokemuksia? En edes tiedä kierukan nimeä kun en älynnyt kysyä ja reseptin saan vasta ensi viikolla... On kuulema normaalia hormonikierukkaa pienempi hormonipitoisuus, olikohn että veressä olis jopa 5 kertaa vähemmän hormonia tuon kanssa.
 
Mulla on hormonikierukka pois paikoiltaan, kesti yhdet kuukautiset ja toiset huuhteli sen kohdunkaulakanavaan. Siellä se nyt möllöttää ku ootan 3 viikkoa että pääsen polille ultraan missä ihmettelevät sitä. Tekis mieli kiskoa se ite pois mut ne narut on nailonia tai jotain, eikä niistä saa otetta. Se vaan painaa jotenkin kurjasti kohdunseinämään ja tuntuu että se kohta poraa jonkun kolon tai tulee jotain muuta, vaikka vannoivat että ei ole syytä huoleen.

Seksihalut palasi kyllä padapum, en edes tajunnu että ne oli alkanu kadota enneku lähti Mirena huiteleen :D

Ainiin, terveisiä tutuille :P Tuossa kuvassa pikkuakka 6kk ikäisenä!
 

Liitteet

  • 1898005_709944089050723_1798441449_n.jpg
    1898005_709944089050723_1798441449_n.jpg
    65.5 KB · Katsottu: 31
Ihanaa kun ihan kuka tahansa tulee takaisin!! :) Mulla on täällä välillä yksinäistä :D
 
Tuskin mie jaksan aktiivisesti seurata, nykyään ei vaan ole AIKAA :cya Mie en tajua miten koko ajan on olevinaan tekemistä, ja jos ei ole, sitä pitää hankkia. Ja tuo mukelo on niin paljon valveilla et ei mitään tuntitolkun päikkäreitä meillä, vain 10-11h yöunet ja nokosia :smiley-angelic003 Mielummin näin ku yöheräämiset!

Varmaan se on osasyy miksei täällä huvita seurailla: Mua ei huvita yhtään mikään mikä raskausaikana kiinnosti kovasti. Erilaiset äidit, hyi. Supernanny, mee hittoon. Pieniä ihmeitä, mitä ihmettä! Ja ylipäänsä kaikki missä vertaillaan muita äitejä ja miten ne tekee asiansa, ku mie oon niin helposti PAHEKSUVA enkä halua pilata mieltäni olemalla eri mieltä ja mutisemalla :rolleyes: 6kk Ryhmäneuvola oli siinä mielessä kidutusta! Aaarhgh! Piti ihan pidätellä itteeni ku joku äiti selittää miten HE käy fysioterapiaryhmässä (ku sillä vauvalla oli ainakin 7 harrastusta) ja HEIDÄN lapsi ei saa istua yhtään ennenkun oppii konttaamaan koska se voi vaikuttaa kirjoitustaidon kehittymiseen. Meni hiljaseksi ku neuvolan täti sanoi et mitäs kun jotkut lapset ei koskaan opi konttaamaan vaan lähtee suoraan käveleen..... Ja mua suututtaa kaikenlainen lässytys ja "voi kyllä sinä oot paras äiti..."-puhe jos kysyn neuvoa johonkin asiaan, tai ilmaisen huoleni jostain asiasta. Tuntuu että aikasemmin halusin nimenomaan paapomista, nyt vetää heti punaselle jos joku uskaltaakin paapoa :grin

Mut onneks menen töihin pääsiäisen jälkeen, jippii! Ja mies jää lapsen kanssa koti-iskäilemään :smiley-bounce013
 
Muokattu viimeksi:
Pientä avautumista, pahoittelen jo etukäteen :D

Mä oon huomannut itessäni sellasen oksennusrefleksin kun alkaa asiat menemään liian vauvailuksi. (Huono äiti täällä moi) Huomasin nyt että kartan kun ruttoa sosiaalista kanssakäymistä muiden äitien ja vauvojen kanssa (tässä kohtaa voin sanoa että kaikki keneen olen tutustunut tässä vauva-ajan ohella irl, on kun toisilta planeetoilta mun kanssa) :D Neuvolassa tuputtivat menemään johonkin 6kk ryhmäneuvolaan mutten suostunut koska istun mielummin vauvan kanssa kahdestaan kotona kun meen sinne kuuntelemaan niitä lässynlää-juttuja (ei yhtään ennakkoluuloja tai mitään) :S
Mä siis nautin äitinä olemisesta ja kaikkea mutta en nyt koe kuitenkaan muuttuneeni ihmisenä sen suuremmin, ja kun mua on aina oksettanut sellanen liiallinen vauvalätinä. Etenkin kun astun tästä asunnon ovesta ulos niin se on yleensä sitä aikaa kun en halua jutella vauvajuttuja.

Olenko jotenkin outo?
 
Komppaan sua vähän McGonnor. Mä oon tällainen kotona oman perheen parissa viihtyvä tyyppi. En käy missään ryhmissä enkä muissakaan. Siinä on ihan tarpeeksi ku oman perheen parissa ollaan ja eletään ja ihmetellään tuon pikkuäijän touhuja. En kaipaa sillain "vauvalätinä"-seuraa. Me toki asutaankin tääl metsän keskellä, irrallaan muista. Ehkä sit ku tuo pieni kasvaa ja kaipaa seuraa, voidaan mennä johonkin kerhoon. Mut ei kyl vielä vähään aikaan:wink Mähän oon ajatellut olla aika kauan kotosalla, ehkä jopa sen kolme vuotta, jos viihdyn:)
 
McGonnor! Mulla ihan sama fiilis!!!! Näen vanhoja ystäviäni joille olen enemmän kuin äiti. Kartan vauvaharrastuksia jossa elämä pyörii lapsen ympärillä (aikuiset tanssii piirileikkejä ja vauvat möllöttää lattialla :) anteeksi kyynisyyteni :) )
Mutta kai se on luonteesta kiinni - äitini on omaishoitaja ja hänkin karttaa omaoshoitajien vertaistukiryhmiä. Silloin kun hänellä on vapaata hoitamisesta hän ei halua vatvoa asiaa muiden kanssa vaan menee mielummin vaikka elokuviin. Olen itse samanlainen..
Ja jos hiekkiksellä tapaa muita äitejä en halua puhua lapsista vaan ihan maailman menosta..
Monien mielestä olen kai erakko ja niuho joka ei kelpuuta uusia ihmisiä elämään, mutta viihdyn näin :)
 
Mä luulin olevani juuri tuommonen "En halua keskustella vauvoista muiden äitien kanssa"-tyyppi. Kuitenkin täällä meillä päin on täältä foorumilta kehkeytynyt niin hyvä porukka ja nähdään joka viikko kerran. Ihan huippua! Siis puhutaan ja räkätetään kaikelle maan ja taivaan välistä :) Vaikka läsnä on 8 mammaa vauvoineen niin pystyy puhumaan muustakin kun kakkavaipoista (toki niistäkin tulee puhuttua välillä). Itsehhän olin vannoutunut, että nevö evö en tuu tämmöseen ryhtymään, mutta onneksi kannatti ^^ Täytyy nyt vielä sanoa, että jos joku ventovieras tulee räkänokkansa kanssa jossain vastaan ja alkaa lässyttämään vauvajuttuja niin ei_kiinnosta!
 
Niin, mäkin tässä ihan mietin että oonko vaan joku erakko luonteeltaan.... :confused: Ja itseasiassa mä vähän oonkin, mutta ei se taida kuitenkaan olla se syy miks en noihin vauvatapaamisiin lähde.

Mulle taitaa sitten vaan riittää tää "virtuaalimammailu" toisaiseksi :) Synnytyslaitoksella tutustuin yhteen toiseen mammaan ja ollaan facebookkavereita. Ajattelin hänelle ja mun toiselle ystävälle lähempänä kesää ehdotella jotain leikkipuisto jne treffejä.

Kyllähän mä varmaan lähtisin jonnekin jos voisin olla varma että sieltä löytyisi samanhenkistä porukkaa.... mulle esim eläimet (etenkin koirat) on tosi tärkeitä ja mä en kyllä yhtään ymmärrä niitä jotka ei ymmärrä eläimiä. Etenkin kun tuntuu että välillä tuo eläin/koira vs vauva -asetelma on aika voimakas toisten mielestä....

Tuo onkin kätevää kun on ensin foorumilla tutustunut ja sitten treffataan :)
 
No huhhuh..
Tiedoksi vain muillekin miehen sterilisaatiota miettiville, että hus:in jonot vasektomiaan ovat tällä hetkellä 1,5-2 vuotta!!!!! o_O Mies kävi lääkärissä jo joulun alla ja sai lähetteen sairaalaan. Sieltä tuli sitten vakiokirje, että kolme kuukautta on jonoa. Soitettiin tänään sairaalaan ja tiedusteltiin vähän aikataulua ja saatiin kuulla tuo käsittämätön arvio!
Eli jos joku täällä seuraavan, tai sitä seuraavan lapsen jälkeen haluaa piuhat poikki niin eikun jonoon samantien!
Ahdistaa tämä tilanne. Jotenkin kärsi kondomia käyttää, kun luuli sen olevan väliaikaista. Mutta 2 vuotta sitä sähellystä???? :confused:
Pillereistä mulla menee halut ja mieli maahan. Kierukasta oli vuotoa ja tulehduksia. Nuvaring oli kamala. Kuparikierukkaa en uskalla ottaa, kun muutenkin on runsaat kuukautiset. Mitä ihmettä me nyt kehitellään???
 
No huh huh, saa tuossa sitten odotella! Mites yksityisellä? Kuinkahan kallista... Ja tietysti periaatteessa väärin mennä edes yksityiselle sen takia ettei kunta pysty hoitaa... Mitenhän sitä jonoo niin paljon on? Jotenkin kun tuntuu että harva mies ees suostuu tuohon "miehisyyden" ronkkimiseen... :rolleyes::grin
 
Kattelin vähän netistä noita yksityisten hintoja niin 600-800€ saisi maksaa... Eli ei meidän budketissa todellakaan.. :sad001

Ihmeellistä ettei suomessa mihille tehdä vasektomioita enemmän. Naisen sterilisaatiosta on paljon enemmän vaivaa ja haittavaikutuksia.. Eikä tuo miehisyyteen vaikuta millään tavalla. Samalla lailla nainen on maho pilereitä syödessään?
 
Takaisin
Top