Dopplerit

Meidän neuvolassa ei suostuta edes kuuntelemaan ennen rv 12 juurikin sen takia että jos ei löydykään, niin ei aiheuteta turhaa huolta.

Itsehän sain tosiaan äänet kuuluviin vasta sillon 11+3 ja vaimeasti silloinkin. Ja olikohan joku kymmenes kerta kun kuuntelin... ja muistakaa ladata niiden Dopplereiden akut hyvin, itsellä ainakin selvästi vaikuttaa, jos akku on ollut useamman päivän lataamatta. (Vaikkei siis hälytäkään tyhjää akkua vielä).
 
Mulla kuunneltiin ekan kerran viikolla 11+2 neuvolassa ja saatiin kuulumaan heti. Ajattelin et olis vaikeampi löytää kun taaksepäin kallellaan kohtu mut sieltä se heti löyty :)
 
Mulla kuunneltiin ekan kerran viikolla 11+2 neuvolassa ja saatiin kuulumaan heti. Ajattelin et olis vaikeampi löytää kun taaksepäin kallellaan kohtu mut sieltä se heti löyty :)

Muistanko oikein et olit Oysin shp:ltä? Aika jännä... mulle sanottiin ekalla neuvola käynnillä, että sitten tulevaisuudessa kuunnellaan. Seuraavaa aikaa ei edes ole kuin lääkärille kun viikkoja yli 14... :eek: Kaipa mää sitte saan ajan seuraaville...?
 
Mulla sanottiin myös ekassa neuvolassa kymppi viikolla, että nyt ei kuunnella kun ei välttämättä kuulu. Seuraavaa neuvolaa ei ole sovittu. Lekurikäynti on viikolla 17 ja siellä sitten kuunnellaan. Vähän tää epätietoisuus vaivaa, vaikka ultra oli ok.
 
Ihanaa kun vauvan liikkeet alkaa jo kuulumaan dopplerilla :Heartred Kuuluu kyllä ylipäätään kaikki vaimeammin kun esikoisesta, kun istukka ilmeisesti nyt edessä ja viimeksi oli takana.

11+1
 
Mä en taas ole löytänyt sen viimisimmän jälkeen sydänääniä. Onpa rassaavaa kun Nt-ultraakin joutuu odottamaan vielä muutaman päivän.

Muoks: Miltä ne vauvan liikkeet pitäisi kuulostaa? :wideyed:
 
Muistanko oikein et olit Oysin shp:ltä? Aika jännä... mulle sanottiin ekalla neuvola käynnillä, että sitten tulevaisuudessa kuunnellaan. Seuraavaa aikaa ei edes ole kuin lääkärille kun viikkoja yli 14... :eek: Kaipa mää sitte saan ajan seuraaville...?

Mäkin oon Oulusta ja kuunneltu on eka käynnillä 10+2 heti. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu! Viikkoja oli vain 9+? ja kuunneltiin.. Jännä, miten vaihtelee käytännöt.
 
Mä en taas ole löytänyt sen viimisimmän jälkeen sydänääniä. Onpa rassaavaa kun Nt-ultraakin joutuu odottamaan vielä muutaman päivän.

Muoks: Miltä ne vauvan liikkeet pitäisi kuulostaa? :wideyed:

Ääh, tsemppiä piinailuun, toivottavasti sykkeet taas pian kuuluu :/

Ne kuulostaa semmosille pienille muljahduksille, kumahduksille, muksahduksille... Miten sitä nyt kuvailisi :) Erilaisille kun ihan vaan ilman kiertäminen :D Toki varmaan ensikertalaiselle vaikeempi tunnistaa :)
 
Ääh, tsemppiä piinailuun, toivottavasti sykkeet taas pian kuuluu :/

Ne kuulostaa semmosille pienille muljahduksille, kumahduksille, muksahduksille... Miten sitä nyt kuvailisi :) Erilaisille kun ihan vaan ilman kiertäminen :D Toki varmaan ensikertalaiselle vaikeempi tunnistaa :)

Kiitos tsempeistä!
En kyllä itseasiassa ole ensikertalainen, ainakaan siinä mielessä, että toista odotan. :woot: Mutta siis kaikenlaisia ääniähän sieltä kuuluu, kaikenlaisia muksahduksia ja viuhahduksia joita äkkiseltään voisi vaikka liikkeiksi ajatella. Noh, maanantain ultraan. :)
 
Aaa sori Stiffie, en todellakaan muista monesko raskaus kelläkin on menossa :D Oliko sulla esikoisen aikaan doppleria?
 
Aaa sori Stiffie, en todellakaan muista monesko raskaus kelläkin on menossa :D Oliko sulla esikoisen aikaan doppleria?

Juu, ei se mitään, mistäs niitä muistas. :woot:
Oli esikoisesta doppleri ja sillon sain kuuluviin about. näillä viikoilla, mutta helppoa se ei ollut sillonkaan...nyt tuo Doppleri on tietty virunut jo lipaston laatikossa pari vuotta, en sitten tiedä meneekö ne miksikään.
 
Kannattaa kokeilla vaihtaa välillä patterit :) Hyvä muistutus itellekin nimittäin!
 
Sain siskolta eilen sen dopplerin (sen angelsounds perusversion) eikä mulla ollut uä-geeliä niin yritin jollain ihan perus bodyshopin rasvalla mut eihän sieltä mitään kuulunut, kohinaa vaan :nailbiting: auttakees nyt kokeneemmat, pitäiskö sieltä kuulua siis edes JOTAIN esim. vaikka omia suoliston ääniä yms. Koska mun maha murisi tosi kovaa eikä todellakaan kuulunut kuulokkeista vaan ihan vaan normaalisti...Mietin että onko sillä geelillä oikeasti vaikutusta niin paljon, pitääkö vaihtaa varuiks patterit vai pitääkö huolestua...
 
Istukan viuh viuh pitäis kyllä ainakin kuulua, ja oma syke kuuluu helposti. Suosittelisin patterien vaihtoa! Mulla kuuluu kosteusvoiteellakin ihan hyvin nimittäin.
 
Istukan viuh viuh pitäis kyllä ainakin kuulua, ja oma syke kuuluu helposti. Suosittelisin patterien vaihtoa! Mulla kuuluu kosteusvoiteellakin ihan hyvin nimittäin.

Ah kiitos. No mä mietinkin vähän et jotain muuta kun kohinaa pitäis kuulua, tosiaan edes oma syke. Mut nyt ei sit niinkun mitään...Taidanpa vaihtaa patterit ennen kuin panikoin!
 
Patterien vaihtohan se oli! Todella hämäävä kyllä kun vihreä valo paloi silti vanhanakin patterilla mutta kun sen vaihtoi oli ihan eri meininki äänissä. Ja kuten sallahaa onneksi mulle neuvoikin, kuului kyllä hyvin kaikki omatkin äänet eka, mutta tärkeimpänä löysin pienen etsinnän jälkeen myös vauvan sydänäänet :Heartred Ihan parasta!!! Ostin pattereiden vaihdon yhteydessä apteekista sellasta ihan tavallista ihogeeliä ja toimi oikein hyvin!
 
NiiKai mahtava juttu :)

Myös vauvaöljy tai ihan perus rypsiöljy toimii paremman puutteessa, testattu on :DD
 
Mäkin oon Oulusta ja kuunneltu on eka käynnillä 10+2 heti. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu! Viikkoja oli vain 9+? ja kuunneltiin.. Jännä, miten vaihtelee käytännöt.

Johtuiskohan sitten siitä että toi tk on evakossa... Aika outoa silti kun kai ne nyt on niitä joutuneet siellä kuunteleen muutenkin. :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top