Dopplerit

Tänään oli taas aika viikon dopplerkuuntelun :headphone: Löytyi sydänäänet alle kymmenessä sekunnissa ja nopeat oli lyönnit :Heartred Mietin, että voisko olla tyttö tulossa, mutta toisaalta näillä viikoilla sydämenlyönnit on nopeimmillaan eli semmoiset 170. Tänään siis 10+5
 
Mä oon vähän kahden vaiheilla. Neuvolassa sanottiin, ettei kuunnella kun aikaisintaan rv16. Tekis mieli kokeilla kotona, mutta pelottaa, jos ei kuulukaan mitään. Keskenmenot takaraivossa muistuttaa siitä, mille se tuntuu, kun mitään ei kuulu. Se on hirveintä ikinä.
Ehkä mä uskallan, sitten joskus viikoilla 38..
 
Tilasin just tänään dopplerin. Olen varautunut siihen, ettei välttämättä kuulu mitään kun nyt mennään 11+3 mutta olis ihana, jos kuulisi pienen sydänäänet ja saisi varmistuksen, että siellä oikeesti on joku.
 
Mie sain tuohon dopplerin näyttöön sykeluvun, mut ei siitä masiinasts mittään muuta ku jotaki epämääräistä kuulunut :D
 
Mulla tänään 11+1, eikä sydänääniä löydy. :sad001 Nyt alkaa jo huolestuttamaan. Ultraankin vielä kaksi viikkoa. Muutaman kerran dopplerin näytöllä on nopeasti vilahtanut lukemat 160 hujakoilla, mutta mitään ei silti kuulu.
 
Mä en kuule dopplerilla vieläkään ääniä ja oon 13 viikolla joten ei kannata huolestua :) ei ois pitäny ostaa koko laitetta kun aiheuttanu vaan harmia! :D
 
No nyt sitten eilen illalla sain vaimeasti äänet kuuluviin. Joko vauveli on jossain tosi takana tai sitten mun laitteessa alkaa olemaan häikkää. Mutta selkeä jumputus (joskin vaimea) alkoi kuulumaan. Äänet löytyikin yllättävän ylhäältä. :)
 
Vaimean sykkeen löysin miekin, mutta luulen että se on miun oma. Ainaski tahti kuulosti aika samalta kun reisivaltimosta kuunneltu oma, siis voiko se kuulua tuosta mahasta asti?! :D
 
Tein sellasen havainnon, että kaiuttimeen liitettäessä äänet kuuluu tooodella paljon herkemmin kuin kuulokkeista, vinkkinä siis kuulokkeellista doppleria käyttäville. TIETYSTI riippuu kuulokkeiden laadusta, itse kuunnellut vaan dopplerin omilla.
 
Miulla on se jbd-100b, (en tiiä onko tuo merkki vai mikä) mut siinä on sauva joka liitetty itse laitteeseen josta ääni tulee :)
 
Kyllä sieltä omatkin sykkeet voi tosiaan kuulua helpostikin. Mutta vauvalla ne on vaan tuplasti nopeammat, sinällään helppo erottaa. :)

Mun dopplerilla voi kuunnella joko kuulokkeilla tai ilman. Olen käyttänyt aina ilman, koska toi ottaa niin paljon häiriötä, että korviin sattuu jos pitää kuulokkeita. Tossa ei kylläkään ole omia kuulokkeita.
 
Joo ei ne kyllä vauvan ollu, muistan edellisestä sen nopean sykytyksen. Nyt toki on vasta 10+3. Toivottavasti siellä joku kuitenkin asuu, selviää ensi tiistaina. :Heartred
 
En saa kuulumaan... Mutta oonkin ylipainoinen :dance018 taitaa läski estää kuulumisen:excited001
 
Mahassa on navan molemmin puolin valtimot/laskimot(?) joista oma syke kuuluu, erottaa kyllä alkion/sikiön sykkeestä jolla vähintään tuplanopea syke. Dopplerin näyttöön ei kannata katsella, se näyttää miulla ainakii lukemia joka kerta kun sauvaa liikauttaa, ei ole syke. Vasta myöhemmillä viikoilla alkaa myös sykelukemat näkyä näytöllä. Aikaisemmilla viikoilla pelkästään ääni kuuluu, ja jos ei ääntä kuulu niin ei ole löytynyt sykettä. Itseäni hämäsivät ne lukemat edellistä odottaessa kun vasta opettelin dopplerin käyttöä, joitain päiviä myöhemmin selvisi totuus kun se syke viimein löytyi.

Jos mietityttää niin aina saa kysyä neuvolasta jos ottaisivat pikaiseseen kuunteluun :) 11+ viikoilla pitäisi neuvolan dopplereilla jo kuulua jos on kuuluakseen. Itse voi sykettä olla vaikea etsiä, varsinkin jos ei ole aikaisempaa kokemusta.

Miulla on muuten ainakii sellanen doppleri josta ei saa kuulokkeilla ääniä kunnolla kuulumaan, suhisee enimmäkseen. Kuuntelen siis laitteen omasta kaiuttimesta aina.
 
Mä oon vähän kahden vaiheilla. Neuvolassa sanottiin, ettei kuunnella kun aikaisintaan rv16. Tekis mieli kokeilla kotona, mutta pelottaa, jos ei kuulukaan mitään. Keskenmenot takaraivossa muistuttaa siitä, mille se tuntuu, kun mitään ei kuulu. Se on hirveintä ikinä.
Ehkä mä uskallan, sitten joskus viikoilla 38..

Tämäpä oli outo neukun kommentti! :eek: Mihinkähän tuonkin perustaa..

Itsellä kuunneltiin neukulla rv10+3 ja kuului pitkällis etsinnän jälkeen. Sanoivat että jos tuntuu niin saan tulla kuuntelemaan sydänääniä vaikka joka viikko. Ekalla kerralla jo puhuivat että voi kokeilla sykkeen kuuntelua rv10+ vaikka ei välttämättä kuulukaan.
Tärkeää raskauden tukemista (eryt. jos pelkoja!). Itse koin sen tärkeäksi tueksi ja loi turvallisuuden tunnetta. Sain paremman muiston vanhan tilalle..
 
Voi ei, ei olis pitänyt tuota doppleria hankkua, samalka hankki itselleen stressin. Ei miulla esikoisestakaan tätä ollut :/ en saa muuta kun oman sykkeeni kuulumaan, vaikka on jo 10+5. Toki tiedän ettei ehkä vielä kuulukaan, mutta oon hoikka eikä tuossa vatsassa oo mitään ylimääräistä, minkä luulisi estävän vauvan sykkeen kuulumisen :sad001 ensi tiistaina on np-ultra, sittenhän tuon toki kuulee viimeistään, että onko tuolla ketään.
 
Suppu, en mäkään kuule mitään. Sain keskiviikkona postissa dopplerin ja yritettiin miehen kanssa kuunnella sillä. Kuulin ihan alavatsasta ”viuhviuh”-ääntä (joku taisi sanoa täällä, että se olis istukan ääni?) ja muuten hetkellisesti jotain, mikä ehkä kaukaisesti saattoi kuulostaa sydämenlyönneiltä mut se saattoi olla myös mun oma sydän. :D Mulla siis oli silloin 11+5. Dopplerin verkkokauppasivulla luki et ääni vois kuulua noin rv 12 ja paketissa taas oli mainittu noin rv 16. Olen myös aika hoikka. Voi olla, että en vain osaa etsiä oikeasta kohtaa, vaikka kovasti yritin haravoida koko mahdollisen alueen.
 
Noihin kuulumisiin vaikuttaa myös esim. istukan sijainti ja moni muukin juttu. Minusta siihen kannattaa suhtautua niin, että on hauskaa, jos äänet saa kuulumaan, mutta se ettei mitään kuulu, ei tarkoita yhtään mitään. Varhaisultra-kuvassa näytti siltä, että istukka oli minulla aika takana, eli sydänäänet varmaan siksikin kuuluu paljon helpommin.
 
Takaisin
Top