Dopplerit

Mites aikasin on aikasimmat saanu sydänäänet kuulumaan dopplerilla? Laite tuolla kaapissa odottaa ja kovasti tekis mieli jo kaivella esiin kun 8 viikkoa tulee muutaman päästä täyteen :grin Ei millään jaksais ootella sinne 10. viikolle (9+ jotain) jolloin edellisessä raskaudessa kuului ekan kerran (istukka oli etuseinässä).

Mä sain ekan kerran 8+1 nyt äänet kuuluviin. Tosi aikasin siis. Mut neuvolakäynnillä täti tuumaskin, että kohtu oli kasvanut jo rutkasti ja jos käsikopelon perusteella olis rv:t pitäny määrittää niin 10+2 viikoilla vaikutin olevan 14-15 viikolla. Vaikutti asiaan varmasti...
 
Mä ostin tänään dopplerin mutta enhän mä mitään ääniä saanut kuulumaan. Oon jännittäny ultraa tosi paljon kun oon jotenkin niin pessimistinen että voiko kaikki olla hyvin. Noh, maanantaina ultra että ei ois enää montaa päivää jännitettävänä.
 
Rv 11+4 nyt siis. Aattelin että ois jo korkee aika kuulua äänet jos on kuuluakseen mut onhan se niin yksilöllistä.
 
Mä ostin tänään dopplerin mutta enhän mä mitään ääniä saanut kuulumaan. Oon jännittäny ultraa tosi paljon kun oon jotenkin niin pessimistinen että voiko kaikki olla hyvin. Noh, maanantaina ultra että ei ois enää montaa päivää jännitettävänä.

Mikä doppleri? Minkä mallinen siis? Onko siinä läpyskä joka laitetaan mahalle vai sauva? Ei se aina oo niin helppoo ettiä kun pitää just oikeeseen suuntaan sohia :grin
 
Se perus angel sound tms. Eli läpyskä. Sauvalla ois varmaan paremmat mahikset kuulua mutta en raskinut ostaa kun varmasti vähälle käytölle jää kun ja jos kaikki on hyvin ja potkut alkaa jossain vaiheessa tuntua :)
 
Ei kuulu meidän doplerilla sykettä vieläkään. :sad001 Sauvamallinen on kylläkin. Nyt rv 9+4. Tosin muistan, että esikoisestakin oli tosi vaikea löytää edes myöhäisillä viikoilla.
 
Se perus angel sound tms. Eli läpyskä. Sauvalla ois varmaan paremmat mahikset kuulua mutta en raskinut ostaa kun varmasti vähälle käytölle jää kun ja jos kaikki on hyvin ja potkut alkaa jossain vaiheessa tuntua :)

Se sauvamallinen ois tosiaan ollu parempi jos vähälle käytölle jää, alkuun kun sillä läpyskällä vaikea löytää ääniä, toimii vasta kun kohtu on noussut ylemmäs. Syyttäisin siis vielä doppleria, ei paniikkia :)
 
Ei kuulu meidän doplerilla sykettä vieläkään. :sad001 Sauvamallinen on kylläkin. Nyt rv 9+4. Tosin muistan, että esikoisestakin oli tosi vaikea löytää edes myöhäisillä viikoilla.

Tuossa jo mainitsitkin että esikoisesta vaikea ollut saada kuuluviin myöhemmillä viikoilla niin tuskin hätää :) jos maltat niin odottelet jonkun päivän ennen uutta yritystä. Onko tietoa mihin suuntaan kohtu? Tai istukan paikka? Voivat vaikuttaa.
 
Tuossa jo mainitsitkin että esikoisesta vaikea ollut saada kuuluviin myöhemmillä viikoilla niin tuskin hätää :) jos maltat niin odottelet jonkun päivän ennen uutta yritystä. Onko tietoa mihin suuntaan kohtu? Tai istukan paikka? Voivat vaikuttaa.

Ei ole tietoa kohdun suunnasta tai istukan paikasta, mutta ihan kamalan huolissaan en tosiaan osaa olla -vielä.
Mutta tää oli jo kolmas kerta kun yritin ni väkisin alkaa vähän mietityttämään...
 
Miekin ostin käytetyn dopplerin, en kyllä ollut ajatellut kun ei miulla esikoisen aikaankaan sellaista ollut mutta niin huomasin itseni tehneen :D en ole nyt käynyt tosin varhaisultrassa ja eka kerta kun vauvaa mitenkään todennetaan edes oikeaksi on vasta 3.4 np-ultrassa rv 11+, joten ehkä koitan tuolla dopplerilla sitä ennen vähän kuunnella onko siellä oikeasti ketään :)
 
Löysin juniorin sykkeet! :Heartred Aika vaimeasti kuuluu, ultraaja sano että hänestä istukka on etuseinämässä mut ei ollu ihan varma. Omasta mielestäni kuulin ne jo muutamia päiviä sitten ekan kerran, mutta nyt selkeämmin ja näytti sykelukemaakin. Unbornheartin doppleri :)

8+6
 
Siis mie löysin vasta eilen (12+1) toukan sykkeet omalla laitteella. Oon kokoajan liian ylhäältä yrittänyt niitä ääniä etsiä.. :D
 
Mä en löydä vieläkään... nyt siis menossa rv 10+4. Äsken juuri kokeilin. Istukan äänet (se viuh viuh) kuuluu tosi voimakkaasti, mutta ei sykettä. Ja mullakin on tuo Angelsounds, tää kyseinen laite ”lupaa” kyllä löytää äänet vasta keskimäärin rv 12 alkaen, mutta tosi moni tuntuu löytäneen sydänäänet tosi varhain.

Joten te jotka olette saaneet sydänäänet kuuluviin:
Missä asennossa olette kun kuuntelette (jalat suorana vai koukussa..?) ja kuinka kovaa painatte anturia vatsaa vasten? Pidättekö anturia pystysuorassa vai miten?
Olen miettynyt että onko tämä tekniikkalaji. :D
 
Esikoisesta kuulin 10+3, en muista yritinkö edes aiemmin. Istukka etuseinämässä ja kohtu eteenpäin kallellaan. Ja mallina perus Angelsounds. Nyt löysin sykkeen 10+2, pitkän hakemisen jälkeen, lähes vasemman lonkkaluun vierestä. 10+4 yritin uudelleen, mutta en sillä kertaa löytänyt sykettä. Kovin en kyllä sillä kertaa jaksanut niitä haeskella. Sykkeitä alkuviikoilla kannattaa kai kuunnella ihan makuuasennosta, jalat suorana, niin kai parhaiten voi onnistua. Luulen että enemmänkin vaikuttaa sikiön asento, ainakin mun kohdalla, kun välillä kuuluu, välillä ei. Esikoisesta muistaakseni 11+ alkoi sitten helpommin kuulumaan, ilman pitkällistä etsintää, mutta kovin on yksilöllistä milloin kelläkin kuuluu.
 
Jalat suorana kuunnellut angelsoundsilla. Sydänäänet kuuluneet kolmella kerralla neljästä ja ensimmäisen kerran siis 9 viikon alussa. Edellispäivänä tuli taas kuunneltua, kun alkoi kymppiviikko. Useimmiten äänet on kuuluneet aika alhaalta, siitä "karvarajalta". En ole mitenkään painanut tai käännellyt sitä, vaan ihan suoraan alaspäin ja edestakaisin mennyt alavatsalla. Koskaan ei ole samantien löytynyt, vaan yhtäkkiä alkanut kuulumaan, vaikka aiemmin samasta kohdasta ei kuulunut mitään.
 
Minä jostain videosta sain sellaisen vinkin et pitäisi saada alavartaloa ylemmäs. Makoilen siis peba tyynyjen päälä. Sai aika reippaasti painaa ja aika alhaalta ne sit löyty :)
 
Miekin makaan selällään jalat suorana, jonkin verran oon joutunu painamaan kun on löllöä eessä ja hieman kallellaan pidän anturia :) Hyvin pienin liikkein vaihdan kohtaa, samassa kohdassa vaihdan anturin kallistuskulmaa eri suuntiin, koska välillä se on melkein milleistä kiinni missä kuuluu!
 
Mie käytän doppleria puoli-istuvassa asennossa, siinä vatsa rentoutuu.

Tänään 9+1 ekan kerran saatu sydänäänet kuuluviin kotona :Heartred Yllättävän ylhäältä kuulu ja ihan keskeltä mahaa, ehkä muutama sentti häpyluun yläpuolelta (kolmas raskaus joten kohtu toki iso jo). Puol tuntia ainakin sai etsiä ennen kun löyty. Edellisen kerran yritin vajaa viikko sitten, sen jälkeen ei oo kerinny. Yritän nyt joka toinen päivä keritä doppleria käyttämään liikkeiden tuntemiseen asti, oman mielenrauhan vuoksi.
 
Takaisin
Top