Dopplerit

Löytyy jo esikoisen ajalta, silloin sain äänet kuuluviin ekaa kertaa rv9+4. Vielä en oo tästä saanut, vaikka yritystä on ollut :oops: hieman malttamaton.. nyt rv 8+3
 
Mä oon kans päivittäin koittanu että kuuluisko. Ja mulla myös 8+3. Joo, malttamaton. Ehkä ne sitten lähempänä 10. viikkoa.
 
Löytyisiköhän joltakin kaverilta lainaan, olisi se aikas ihana... Minulla aiemmin kuulunut ysiviikon alussa, mutta silloin oli piukeampi masu kuin nyt.
 
Meiltä löytyy Doppleri esikoisen ajoilta. Vielä ei olla kokeiltu, ehkä olisi parempi malttaakin vielä, kun viikkojakin on vasta 7 ja rapiat. :hilarious:
 
Pakko hankkia oman mielenrauhan vuoksi. Toista odottaessa oli doppleri ja sillä ekan kerran sain sydänäänet kuuluviin n. 9 vk. Joka ilta kuuntelin siihen asti kunnes liikkeet alko tuntumaan. Sen laitteen myin kaverille kun ei pitäny enää vauvoja tulla... Yritän vaivihkaa kysellä onko jo myynyt pois vai saisko ostaa sen takasin :grin

Ja mallina siis angelsoundsin sellanen sauvamainen jolla saa paremmin äänet kuulumaan pienillä viikoilla jolloin sen sykkeen joutuu kaivamaan esiin häpyluun alta.
 
No oli nyt sitten pakko kokeilla sitä Doppleria tänään, mutta en kyllä saanut sykettä kuuluviin. Sen viuh-viuh-äänen kuulin kyllä varsin selvästi, eikös se ole napanuoran ääni?
 
Mulla on sellainen käpynen jonka kuulokkeet todella huonot. Muistelen että viime raskaudessa kuului aikaisemmin kuin edellisessä. Joku hämärä muistikuva ett olis ollut rv 15. Tosin mulla on tuota elopaino niin ei siksi aikaisemmin kuulu.
 
Mun kaveri osti mul just ku löyty hyvä. Omani meinaan annoin pois aikoinaan. Mut pian tulee uus kotiin ja sit saa joka ilta yrittää kuunnella :)
51b9fc3f2c6eb57dcf848144376eac53
 
Iduliini mikäs malli toi on? Mä ajattelin etten hanki, eikä esikoisellakaan ollut, mutta nyt on alkanut himottaa.
 
Mä ostin jonkun puhelimeen kiinni saatavan, se ei hirveemmin kehuja ole saanut kun jälki käteen tutkin.
Vielä en ole testannut enkä pidä kiirettä, mutta edellisissä raskauksissa doppleri on ollut pelastus kun lapsi ollut laiska liikkuun tai tilat niin ahtaat ettei jumppaus onnistu. Silloin ne on kultaa tärkeämpiä.
 
Riippuu millaisen haluaa. Eri myynti palstoilta kannattaa kytätä myös, saa yleensä halvemmalla ja niitä ei niin paljon käytetä että kuluisivat.
 
Mä oon kokeillu kuunella kyllä mut en oikein oo varma mitkä äänet sit on omia ja mitkä mahdollisesti sikiön, tuskin vielä mitää kuulukaa kun tänään vasta 8+4

Onko teillä antaa jotai neuvoja millon ois paras kuunnella ja mistä erottaa sikiön sykkeen?
 
Meillä on esikoisen ajalta doppler olemassa :) Yks päivä jo kokeilin, viuhvauh vaan kuului varmaankin suoliston ääniä vaan. Eipä vielä varmasti kuulukkaan vaikka yrittäisikin.
Tänään rv8+3 :Heartred
 
Mie meinasin alottaa dopplerin käytön kun viikkoja tulee täyteen 9+0. Ei tietenkään ole varmuutta että kuuluu, mutta edellisessä raskaudessa löysin niillä viikoilla sykkeen ekan kerran.

Ensimmäisillä kerroilla kannattaa varautua siihen ettei se syke löydy hetkessä, saattaa mennä helposti tunti ennen kun oikee kohta löytyy.

Alkion sykkeen tunnistaa kyllä muita ääniä nopeammasta tahdista, reilusti yli 100 lyöntiä/min (oisko 150 tienoilla) Ei voi vahingossa sekoittaa muuhun ääneen. Ja jos dopplerissa on näyttö joka näyttää lukemia niin siihen ei voi luottaa, ne lukemat vilahtelee siinä aina kun sitä sauvaa liikuttaa. Isoilla viikoilla vasta alkaa se lukema olla se sikiön syke.

Kannattaa hankkia ”sauvamallinen” doppleri jos aikaisilla viikoilla haluaa yrittää sydänäänet löytää. Sillä ”kaivelee” kunnolla häpyluun alle, sieltä löytyy. Youtubessa on videoita jos apua ja vinkkejä tarvii :)
 
Tilattu on, ehkä tuo sama kuin Iduliinilla, ainakin näyttää hyvin samalta. En malta millään odottaa. :smiley-bounce012
 
Takaisin
Top