Doppler

Pitkän pohdinnan jälkeen ja täällä luettujen käyttökokemusten perusteella tilasin eilen sauvallisrn dopplerin. Saanee varmaan postissa ensi viikolla kun 10+0 niin uskaltaa jo etsiäkin sykkeitä :) netistä katsoin pari videota dopplerista, siellä sanottiin että se viuh viuh ääni olisi istukka ja se hevosenlaukka taas vauvan syke. Innolla odotan!
 
Itse en istukan ääntä oo varmaa kuullutkaan. Mutta se on aikalailla kuin oma syke, mutta vähän erilainen ja paljon nopeempi. Eilen kätilö opetti ne erot ja iha samat äänet on kotonaki tulkittu oikeiksi. :) En osaa oikein kuvailla sitä ääntä. Mut miun korvaan hevosen laukkaa sitä ei saa näin entisenä hevostyttönä :D
 
Mulla kuuluu se viuh viuh tosta tietystä kohdasta vasemmalta, samoilla kohdin se hipsutus tuntuu ja on (yleensä) vauvan sykekin löytynyt :) Musta se vauvan syke on kyllä hevoslaukkaa :D Semmosta nopeeta jumpsutusta.
 
Mun mielestä se kuulosti siltä kun joku ois hakannu ohutta peltilevyä sillain niinkun mattoja puistetaan :p ja samalta kuulosti oma syke tosin voimakkaampana ja hitaampana. Ja istukka ehkä sit se kuuluisa viuhviuh :happy:
 
Tai no nyt kun kuuntelin uudestaan, niin ei se ehkä sittenkään oo hevoslaukkaa :D Semmosta nopeeta jumpsutusta kuitenkin :)
 
Vihdoin kotidoplerilla parina päivänä saanu varmistuksen että pikkunen on matkassa, eka ultra on vasta ensi viikon ke elikkä rv 12+5. Kauheeta ollu elää epätietosuudessa kun mulla oli alussa useamman kerran vuotoja ja sen jälkeen ei ollu tietoa onko pikkunen vielä matkassa. Pieni tunne kyllä ollut että kyllä siellä jokin kasvaa mutta ihanan varmuuden sain doplerilla ennen tuota ultraa[emoji7]
 
Munkin teki niin mieli ostaa oma doppler että tilasin Torista, sellainen näytöllinen. En tiedä vaikuttaako istukan edessä oleminen miten paljon sykkeen löytymiseen näin amatöörille mutta kohtapa tuon pääsee testaamaan :D
 
Täällä myös viikon verran kehittelin päässä kaikenlaisia oireettomia keskenmenoja(öisin kun on asioista ihan varma:facepalm:), joten tilasin siskolta Dopplerin lainaan! Kaikki varoitteli, etten luultavasti löydä heti, jos ollenkaan, sykettä ja kauhuni tulee vain kasvamaan.. Hetihän se oli kokeiltava ja kas vain, löytyi hyvänlainen laukkaratsu! :happy: Kaikessa rauhassa kun etsii sentti kerrallaan, niin kyllä se sieltä löytyy... Mukavaa kuunneltavaa ja kummasti nukuttaa paremmin! :rolleyes:
 
Näillä viikoilla joilla me kaikki ollaa niin eiköhän se löydy jo tosi nopeasti. Mie en yleensä kerkee kun laittaa anturin mahalle ni heti :) Kyllä tuo on huikea kone! Alkuraskaudessaha se on, että ei ehkä löydä, kun on nii pieni ja karkaileva :)
 
Joo, täytyy myöntää että tuo laite antoi monta kertaa itselleni mielenrauhan.. :Heartred Ja vielä kun rakenneultraan on yli kuukausi aikaa niin voi tässä ajan kuluksi kuunnella sydämenlyöntejä :)
 
Heipsun, kyselen hieman teidän mielipidettä.. Kerran lainannut kaverin doppleria ja ei mitään ongelmaa löytää kaveria masusta.

Onko kukaan jakasanut teille keuhkota sen "riskeistä"? Eikai niitä ole jos ei tunti tolkulla siellä painele menemään?
 
Ei niistä vissii haittaa ole. Neuvolasta mitää oo sanottu, kun siellä on tieto, että meillä kotonakin kuunnellaan.
 
Ei kait noita kotikäyttöön saisi myydäkkää, jos niissä ois joku riski! Tai ainaki joka kääntees niistä varoteltais.. Meidän katkarapu on ainaki saanu olla tähän asti ihan rauhas, kun on vaan ultrattu eikä kuunneltu ollenkaa.. Nt-ultrassakaan ei kuultu sydänääniä laisinkaan, riitti kun näki hyvin lyövän sydämen.. Siksikin oli mukava saada laite kotiin ja kuunnella itse ensimmäistä kertaa! :headphone: Mies toki käski pian lopettaa, ettei vauva ärsyynny! :joyful: Me ollaan täällä ilmeisen etuoikeutettuja, kun äippäneuvolassakin ultrataan eka käynnillä, jos Dopplerilla ei saada kuuluviin..
 
Mä oon niin kade teille joilla ultrataan neuvolassa! Miksei sitä tehdä kaikissa neuvoloissa.. :sad001
 
Takaisin
Top