Doppler

Nipsukka84

Vauhtiin päässyt keskustelija
Marrasmammat 2017
Täälä kun osa porukasta alkaa oleen doppler iässä , niin saisiko kokemuksia kuulla.. Milloin neuvolassa kuului ekan kerran ja milloin kotona jos laitteen on hankkinut. Mitä voidetta on kotona käyttänyt (geeliä vai jotain muuta) ynnä kaikkee muuta mitä vain keksii kertoa
 
Neuvolassa kuului äänet viikolla 9. Kotidobblerilla viikosta 10--),vaikka monessa luvataan ne kuuluvan 12--). Omien ja vauvan sydänäänten löytymisessä joillakin on haasteensa mutta istukan ääni puolet hitaampi "viuh viuh" kuin vauvan jumpsutusääni "hevosen laukka". Ja nuo äänethän löytyvät läheltä tosiaan hyvinkin alhaalta häpyluun molemminpuolin/keskeltä. Voiteena voi käyttää mitä vaan mielellää vesiliukoista kosteusvoidetta.
 
Muokattu viimeksi:
Kotidopplerilla viimeks kuulin 10+.

Iha perus iho geeliä apteekista, sitä oon hommannut. :)
 
Liukuvoide toimii kans hyvänä geelinä :D
 
No kaikki vesipitoiset geelit käy :D Rasvoista luin joskus, että ei suositella käyttää, että sen piti olla nimenomaan vesipitoista. En muista yhtään syytä, ihan kuin ois liittynyt dopplerin kunnossa pitoon(?) . Googlesta löytyy varmasti jos joku jaksaa ettiä. Sieltä itsekin sen löysin kolme vuotta sitte, kun etsin vaihtoehtoja :)
 
Oijoi, voiskohan sit neuvolassa ehkä kuulua, kun mennään 8+6, eli melkein 10. raskausviikko! :joyful:
 
Kuullut kanssa että tosi paljon voi vaihdella nuo viikot.. yksi erittäin läheinen ihminen kuuli jo 7 viikolla neuvolassa ja kotidopplerilla jo pari päivää ennen sitä :Heartred
 
Haluisin tavallaan kans hankkia, mut onko sille loppujen lopuks niin paljoa käyttöä...
 
Mä mietin tätä edelleen.. En haluis nii "laitostua" tai medikalisoitua tän raskauden kans, vaan enempi herkistyy omille viesteille ja sille äidinvaistolle. :woot: Mut aaargh, täytyy yrittää saada tää oma vainoharhaisuus kuriin ja rentoutua, luottaa tähän pieneen elämään. :Heartred Yritän perustella itelleni, et se ois vaa noin kymmenen viikkoo se laitteen käyttöikä, jos se nyt 10 viikolt alkais kuulua ja sit 20 viikolta alkais liikkeet tuntuu? Ku muuten oisin joka ilta sen laitteen kanssa vaan ja saattaisin vähä stressaantua. laughing6 Miten musta tuntuu, et tuun olee ylihuolehtiva mutsi?
 
Ihan sama tilanne täälä ja nyt kun vk.loppuna saan tämän kyseisen henkilön dopplerin lainaan niin voin vain kuvitella mitä iltoja on luvassa.......... :D
 
Meillä kuulu neuvolassa syke n. rv12 ja kotidopplerilla rv13. Käytin doppleria raskauden loppuun saakka. Meillä poika oli jalkatarjonnassa rv27-> niin ei kauheesti tuntunu liikkeet ku ei päässy potkimaan.
 
En kyl itse saanut hysteriaa dopplerilla aikaseksi. Se vaa oli se kone ja sillä sai kuunnella millon huvitti.

Koin sen verran hyväksi, että säästin esikoisesta ja en tiiä luovunko ikinä tosta, varmaan annan omille lapsille sit ton :hilarious:

Meillä oli nimittäin tosi harvoin neuvola käyntejä esikoisesta, että oli se kiva kuulla ja muistutella itseään siitä tulevasta :) Auttoi mua siis ehkä myös siinä tajuamisessa, että hitsi siellä se on oikee pikku sydän :D
 
meilläkin on doppleri. alussa (joskus 12+ ehkä?) aloin kuuntelee, mut en mää kauheen usein sit lopulta kuunnellu. Liikkeet alko tuntuu suht. myöhään, vasta 20+. Jännä nähdä koska alkaa kaksosten pienet potkut tuntua :Heartred
 
Oon kylläkin vaan vierailulla tuolta kesäkuisista, mut aattelin silti kertoa oman kokemuksen.
Itse löysin ekan kerran 9+6 niin että olin varma siitä. Kuulostaa ihan pikku veturilta ❤ liukuvoidetta käytän geelinä, kosteusvoiteella ei itsellä toiminut. Ihan alhaalta löyty äänet, piirun verra vasemmalle päin. Omat sykkeet kuuluu myös ihan siitä läheltä, on vaan paljon hitaampaa jumpsutusta.
 
Joo^ Tuon takia kandee olla se sykenäyttö jos ei oo korvaa hahmottaa :)

Mulla on onneks just tollanen mis on kaiutin ja näyttö. Joissakinha taitaa olla vaa kuulokkeet?
 
Mulla on se UnbornHeart ja se on vähän kökön mallinen. Tai ainakin näin alussa kun sykkeitä joutuu enemmän etsimään niin tuntuu, että se koko laite on siinä geelissä ja ne piuhat vähän häiritsee. Mut tuskin viitsin muutaman viikon takia ostaa parempaakaan. Viimeksi tunsin ekat liikkeet rv 14 eli eihän tässä ole kuin noin 6vkoa odottelua :)

Kokeilin äsken kuunnella ja löydän kyllä sieltä jo sen tietynlaisen rätinän (joka meinaa sykettä), mutta vielä ei selkeää jumpsutusta kuulu. Ehkä parin viikon päästä. Nyt 8+1.
 
meilläkin on doppleri. alussa (joskus 12+ ehkä?) aloin kuuntelee, mut en mää kauheen usein sit lopulta kuunnellu. Liikkeet alko tuntuu suht. myöhään, vasta 20+. Jännä nähdä koska alkaa kaksosten pienet potkut tuntua :Heartred

Veikkaan että aiemmin nyt, koska tilaa vähemmän. Mulla tuntui potkut joskus 14vk jo kaksosten kanssa.
 
Voihan sitä kokeilla, mutta epäilen vielä, että kuuluu :D Itellä 7+6 ja en vielä ajatellut kokeilla.. Tekis kyl mieli, mutta en usko että kuuluu. :)
 
Takaisin
Top