Clomifen kokemuksia?

Siellähän clomien selosteessa sanotaan että voi aiheuttaa epämääräisiä kohtuverenvuotoja. Joten kai niitä voi tulla missä vaiheessa kiertoa tahansa ilman että se tarkottaa sen kummempaa.

Tämähän voisi olla myös Mammalla tilanne, että clomien takia tuhruttaa ja tärppi onkin käynyt?

Toivotaan näin.
Viimeksi kun plussan sain clomeilla, niin ei tullut mitään vuotoa menkat vaan jäi pois. No raskaudet eivät kuitenkaan ole samanlaisia. Teen taas uuden testin loppuviikosta/ens viikon alussa mikäli vuoto ei lisäänny.
On tää ihan mahdoton kierto. Ensin ovis tuli myöhässä ja sain kaks ovis plussaa ja nyt menkat ei meinaa millään alkaa. Ei tätä loputtomiin kestä, kyllä se täti sieltä joskus tulee jos on tullakseen.:)

Kp 15 menossa ja terot aloitettu. Ensimäistä kertaa elämässä odottelen innolla tätiä kylään kun se tietää että saa aloittaa ensimäisen clomi-kuurin. Popsin myös kaverina metformin actavista jotka aiemmin jäänyt syömättä (tutkittu että SAATTAA auttaa rakkulaisuuteen) sekä eilen apteekista haettu foolihappo tabletit (parempi myöhään ku ei milloinkaan). Miehellekkin tuumasin että peiton täytyy sitten tiettyyn aikaan heilua tarpeeksi :D Miten ootte pitäny clomi taukoa? Mietin että jos ei tärppiä synny syön 3 kiertoa ja sitten tauko. 2 purkkia jäi vielä reseptille joten yhteensä clomeja on 12 kiertoon jos ei tarvi annosta nostaa. Mikä selviää ensi kierrossa kun käyn verikokeissa

Mamma, eikös nuo tuhruvuodot ole aika yleisiä alkuraskaudessa :) Mä niin uskon ja toivon et oot nyt onnellisesti raskaana!

Pilkku, tervetuloa! :)

LunaOdessa, onnea ovulaatiosta! Vitsit ois hienoa, ku tietäis onko noista lääkkeistä mitään apua ovikseen..

Mulla ainakin letrozoleista tulee tiputteluvuotoa menkkojen jatkona normaalia pidempään. Siitä tulikin mieleen, et viime menkat kesti tasan kaks päivää (!!!!) ja muuten oli vaan epämäärästä tiputtelua.. pitää muistaa siitäkin mainita ens kerran ku soittaa.

Piijjaa mä syön kans metformiinia. Mulla on pco ja metformiinilla saatiin mulla ainakin kuukautiset aikaseksi, vaikka en sitten kuintenkaan ovuloinut, siksi clomit avuksi.

Kiitti Lucija tsempistä. Jotenkin vaan ei oo hyvä fiilis tuosta tuhruttelusta, kun eka raskaus alkoi ilman mitään vuotoja.:oops:

Clomeja voi napsia max kuusi kiertoa putkeen ja sitten tauko, tosin meillä nämä tämmöiset lekuri määräsi, en niihin itse voinut vaikuttaa.

Ja jostain olen kuullu/lukenut että jos niistä on apua niin ne toimii sen puolen vuoden aikana. Että vika on sitten jossain muualla kuin ovulaatiossa, jos ei auta 6 kierrossa. Tiedä sitten onko tutkittua tietoa vai mutua.

Juu 6 kiertoo putkeen saa maksimissaan syödä ja sit ainakin yks kierto pidettävä taukoo.. mulla ollu aiemminki tauko et ollaan saatu kilppariarvot korjattuu välis thyroxinilla, nyt taas arvot nousseet lääkityksen nostosta huolimatta, joten vika saattaa piillä itselläni siis siinäkin. Nyt päätin pitää hieman taukoo tästä clomien syönnistä ja keskityn hetkeks ihan muuhun. Kevät tulee ja lenkkipolut kutsuu!

Toivottavasti mamman tiputtelut ois merkki tärpistä! Mä pidän peukkuja! Ja kaikille muillekin!!

On: kp 49 vaihtui kp 1!!! Toistaviikkoo tuhrutellu aina sillon tällön ja nyt päätin etten syö teroja tai clomeja cähään aikaan ollenkaan, ni ne alko. Stressi? En tiedä. Mut palailen varmaankin touko-kesäkuun kieppeillä takaisin vauvantekohommiin. Nyt irtaannun hetkeks ajatuksesta ja rentoudun. Hoidan kilpparit ja itseni kuntoon, otan jonain viikonloppuna muutaman siiderin ja nautin keväästä. Tuun aina välil tsekkaa kuitenki et mitäs teillekin kuuluu ;)

Mulla olis vielä kaks kiertoo clomeja ja sitten tauko. Voi tulla todella tarpeeseen, alkaa kohta kyllästyttämään tää touhu. Se osuukin sitten sopivasti kesään, voi ottaa sillon sit vähän rennommin (jos osaan).:rolleyes:

Millaistakohan on sitten kun ei tarvi miettiä että mikä kp/dpo on tai millon alan tikuttaa ja koska aloitan taas clomikuurin. Saa vaan olla. Voi olla aika vapauttavaa.:dance018

Mä en saanut metformiiniä vaikka kysyin :( tai toinen lääkäri olisi voinut ne aloittaa, mutta silloin en halunnut itse ja nyt taas toinen lääkäri oli sitä mieltä et labrat ok niin en tartte metuja :O Kuitenki mun mielestä voisin niistä hyötyä ku nää ylimääräset kilot on niin tiukassa et varmasti on jotain insuliiniresistenssiä olemassa.. Seuraavan polikäyntiajanki kyl pyydän tälle ensimmäiselle lääkärille, tuota toista ei tuntunut kiinnostavan yhtään työnsä. Viime käynnistä on jo kohta kolme kuukautta. Pikku hiljaa ois kiva tietää mitä seuraavaksi yritetään.. Onko teillä tietoa mitä clomien tai letrojen (6kiertoa) jälkeen? Siirrytäänkö sit pistoksiin vai miten jatketaan?

Minkäköhän pituisia noiden polien kesätauot on? Onko kellään ollu ajatuksissa siirtyä siksi aikaa yksityiselle,tai oliskohan se edes mahdollista?

Kp 26/28... Vähän alkaa jännittää, vaikka kuinka vielä pari päivää sitten vannoin et 100% varmasti alkaa menkat viikonloppuna :D Nyt nousi lämpö 37,1 -> 37,3, sama kävi viime kierrossa paria päivää ennen menkkojen alkua. Onneks menkat on tullu nyt päivän tarkkuudella niin ei tartte sit arpoa testin tekemistä :) JA onneks viikonloppuna olen reissussa et en pääsis testailemaankaan :D Eli aikaisintaa sit maanantaina testiä jos on tarve.. Mitään oireita ei kyllä oo ollu, ehkä vähän menkkamaista oloa vaan.

Mamma, mikä tilanne??

Mulle lääkäri sanoi että clomeja syödään max se 6 kiertoa putkeen, mutta nykyään suositellaan tuona aikana pitämään 1-2 taukoa. Riippuu varmaan tohtorista mitä mieltä. Mulla oli aiemmin kilppari arvot ok, yhtä äkkiä arvot tuplaantu ja kiikku aivan siinä viitearvojen ylärajalla, lääkäri ei noteeraannut mitenkään. Varasin ajan eri lääkärille joka nosti annosta heti ja ihmetteli miksi tätä ei aikaisemmin tehty. Alku talvesta nostettiin annosta ja nyt on niin virkeä olo ja -9kg painoa alas talven aikana. Vielä toinen 9kg tiputus niin olen tyytyväinen

En oo vielä uskaltanu testata. Sovittiin miehen kans että testaan lauantaina. Herätys on sillon jo vähä ennen seiskaa, niin tuun sit kertoo kuin kävi. Sit jos tärppi ei oo käyny ni soitan varmaan gynelle kun menkat sit jo viikon myöhässä.

Niin tai no myöhässä ja myöhässä miten sen ottaa. Nyt kp58. Oletetusta oviksesta viikonloppuna kolme viikkoo.

Minä taas maisemissa :) kävin maanantaina kp 16 vihdoin ja viimein folli ultrassa jossa oikealla puolen näkyi 1x 17 mm rakkula ja toinen ihan hitusen pienempi. Vasemmalla puolen oli vanha kystan jämä. Kävin kunnallisella ku polilla eivät ottaneet asiaan mitään kantaa. Nyt kuitenkaan en oo ovista saanut pongattu vaikka yrittänyt olen noilla kaksois hormooni testeillä. Talletuksia tehty toissa päivänä. Lääkäri sanoi että rakkula kasvaa 2mm/vrk joten epäili oviksen olevan kp 18 tienoilla. Eipä ollut eilenkään. Viime kierto oli 36 päivää joten jos sen mukaan mennään niin kerkeehän tuo vielä :)

Luna odessa: joululapseen teki mieli kommentoida. Itsellä oli esikoisesta la 7.1 mutta syntyi 30.12 :) uusivuosi oltiin sairaalassa. Ei oo ollu synttäreitten kans vielä ongelmaa ainakaan ja ei sillä niin pitäis olla väliäkään. Poika nyt 4 v. Mutta saa nähdä sitten ku isoksi kasvaa. Tuskin ongelma sittenkään hälle on. Mutta Olishan se kiva saada kesä vauva. Viimekesänä sitä ei tullut ni josko tärppäis ees ens kesälle. Vähän jännittää että tuleeko tästäkin joulu vauva :)

Mulle tuli aamulla sellanen tunne, että en halua tehdä r-testiä huomenna aamulla. Jotenkin sitä niin pelkää sitä negatiivista tulosta, vaikka ei se tulos siitä mihinkään muutu, testaa tai ei. Joko siellä on joku matkassa tai ei.
Sitten pitäis vielä odottaa varhaisultran tarkastusta, että onko matkalainen oikeassa paikassa...huh meenköhän nyt vähän asioiden edelle. Mieli miettii jo kaikennäköstä.:happy090

Niin ja luckylle tervetuloa takaisin.:) Mulla on ollu noilla kierronpäivillä samankokonen folli kasvamassa ja ovis tais tulla kp21.

Oli jotain ongelmia aamulla tänne kirjautumisessa. Mutta testin tein aamulla ja clear bluen ruutuun tuli "raskaana 2-3".:love7 En osaa oikee vielä kunnola iloita kun täytyy käydä ultrassa kattomassa, että onko oikeessa paikassa.:smiley-angelic001
Noh maanantaina soitto gynelle.

Takaisin