Clomifen kokemuksia?

Mulla on yksityisel aina seurantaultrat ja max. 6kk tai 3tbl....
Nyt tuli vaan itellä tyroksiinin noston jälkeen tauko.. yksi tbl ei tehonnut, joten tammikuus ku jatkuu taas ni on 2 tbl.
Mä nyt vaan olen miettiny näitä mun oireita ku ilmaantu täs clomittomalla kierrolla et kun mun gyne on ollu huolissaan että jos tulee kovaa päänsärkyy. Ennen ei oo ollu mut nyt pariin otteeseen on särkeny niiiiiin kovaa jostai tuolt silmien takaa ja ohimoilta. Aloin epäillä jo migreeniä tms. mut sit mieleeni tuli toi clomipäänsärystä varoittelut..

Kyllä Naikkarilla kohdallani oli myös säännölliset seurannat, tosin meillä clomien sivuun lisättiin inssi ja tämähän nyt ainakin seurannan vaati. Uskoisin kyllä, että ilman inssiäkin seuraavat. Mulla saattoi olla jopa kaksikin folliultraa kierrossa.

3tbl onkin max clomeissa. Itse söin kaksi vikaa kiertoa juuri tuon max määrän.

Juu päänsärky liittyy mahdollisiin oireisiin. Itsellä lääkäri varoitteli myös, että koska olen altis migreeneille niin saattaapa lääke pahentaa sitä. Kuten myös raskaus.

täälläkin on podettu pääsärkyä clomeista :) mulla oli 2 ekaa clomi kiertoa kontrolli ja nyt kuulemma ei tarvitse mennä. eli 4-5kk mennään näillä ja jos raskautuminen ei tapahdu niin sitten en tiedä mitä tapahtuu :D

Onko kellää ollu oireena unettomuutta? Mä en nyt tiiä mihin yhdistäisin mun huonon nukkumisen ku kuitenki oon väsyny mut ei vaa uni tuu.. tai sit herään keskel yötä pyörimään...

kettuli mä en tiedä mutta mullaki on vaikea saada unta vaikka väsyttää. Saatan kukkua ja pyöriä sängyssä jopa 4-5 asti kun ei vaan nukahda ja nyt on menossa jo 3 viikko tätä.

Sama.. sit ku jos mullaki aamuvuoro ja kello soi 05.15. Arvaa vaan väsyttääkö.. nyt menny useempi yö ihan pipariks :( välil sit saatan nukkuu 11-12h mut ne päivät on harvassa..

Mulla kanssa sama sivuoire clomien kanssa. Sit hain apteekista melatoniinia, ainakin vähän helpotti. Kannattaa kokeilla. Myös kalkki + magnesium illalla otettuna voi edesauttaa nukkumista :)

Sama.. sit ku jos mullaki aamuvuoro ja kello soi 05.15. Arvaa vaan väsyttääkö.. nyt menny useempi yö ihan pipariks :( välil sit saatan nukkuu 11-12h mut ne päivät on harvassa..

ei ole kyllä kivaa :( onneksi jos mulla on töitä ne on kaikki iltavuoroja et kerkee jotenki piristää itseään.
joo sanotaan että 3 vko aikana on 3pv ku oon nukkunut juuri sen 10-12h velkaa pois ja sen jälkeen alkaa taas. Pitääpä kokeilla tuota muurahaisen kikkaa et melatoniinia :)

Pitääpi kurvata siis apteekin kautta ku liikenteesee lähden :) sitä melatoniinii oon jo jokusen aikaa harkinnu..
onneks mulla on vuorotyö! Välil kans iltavuoroo ja öitäki.. nyt vajoon kahen päivän vapaiden ajaks varmaa uneen ni jaksaa viikonlopun sykkii töis :D

Ilmoittaudun ryhmään mukaan :) nyt olis toka päivä clomeilla. Kp 5-9 ja huomenna kp 7. Oikeastaan oireita en oo huomannu... Ainoa on ehkä se että jotai 1h lääkkeen otosta alkaa Muniksia tuikkimaan. Ja valkkari on runsastunut. Ei vaan voi sanoa että johtuuko tuosta vai ei. Mun taustaa vähän. 27 vuotias 09/13 aloitettu yritys säännöllisen epäsäännöllisesti. .. Mies viikon töissä ja viikon kotona joten jo Oliski sattumaa että ovis sattuisi just sille koti viikolle. Ongelmana myös ovuloimattomuus joka johtuu polykystisistä munasarjoista. Ei kuitenkaan diagnoosia pco. Epäsäännölliset kierrot pysyneet kurissa teroluteilla, niillä ei toivottua tulosta tullut, vaihdettiin lugesteronit johon sain epäselvät ohjeet. Eivätkä muutenkaan mulle käynyt kun en ovuloi niin mistäpä tietäisin millon aloitettava. :) nyt sitten pari luomukiertoa ja Kappas tämä viime kierto olikin 28 päiväinen ja vieläpä ilman välivuotoja. Clomit aloitin tähän kiertoon. Oviksesta ei hajua, testejä tilasin. Niitä clearbluen kaksoishormooni testejä... :) eivät oo vielä tulleet. Vähän pelottaa nuo haittavaikutukset ja ovis meneekö ihan harakoille koko lääke jos ukko on tollanen ku se nyt on ollu... ja töissä just sillon... no. ..

Tervetuloo lucky87 :) btw olen saman ikäinen ja saman aikaa suunnillee yritystä takana :D

mä täs vähä mietin et oitäiskö munki koittaa tota luomukiertoo seuraavaks.. nyt mennää teroilla ootellen tammikuuta ja clomien jatkoja.. toisaalta oon vähä hättäne et jos se venyyki pitkäks niin sit joutuu oottaan vielä kauemmin :confused:

Mitään oireita oo ainakaan vielä huomannu noista clomeista... patti otsassa... ja leuassa... tollasia mulle ei yleensä tuu...mutta katsellaan

Täällä kans yks pattinaama, ihan teini vuodet tulee mieleen. :)
Ilmeisesti clomeista johtuu. Täällä itkuherkkyyttä edelleen ilmassa. Kiva kun ihan tuntemattomienkin seurassa alkaa itkemään. Päänsärkyäkin oli viime viikolla havaittavissa, tosin en tiedä johtuiko clomeista vai stressistä ja univajeesta.
Nyt tällä hetkellä kp13 tai 14 ja olo on ihan fine. Ovista yritän tikuilla bongailla. Katsotaan miten käy... =)

Letroilla ei oo maksimiaikaa mitä syödä ts. ne ei lääkärin mukaan kerry elimistöön, siis se lääkeaine. Nyt oon käyttänyt elokuusta saakka, tässä kierrossa unohdin aloittaa. Nyt mietin tässä miten tekis... Julkiselle odotellaan ekaa aikaa. Inssi ja ivf lienee seuraavat jutut. En tiedä voiko ne keksiä laittaa julkisella vielä clomeille ikään kuin rutiinina, tuntus aika tyhmälle. Mut oon kyl varautunut siihenkin...

Inssin tueksi yleensä laittavat clomit, mutta jos ovuloit niin eihän siinä järkeä ole :)

Itse bongaisn luomuna oviksen, mutta kuitenkaan follikkeli ei kypsynyt omin avuin tarpeeksi. Siksi itse ainakin sain clomit. Eli edesauttavat ovista myös muulla tavoin.

Tk: joo varmasti on jotkut siinä mut hölmöä ois nimenomaan vaihtaa clomeihin vaan siks että julkisella tapana niitä käyttää. Kun nyt siis Letroja käyttänyt elokuusta ja ne toimii mulla niin ku pitääkin (paitsi raskaus tietty ei oo alkanut :P ). Tyyliin toiv eivät tee niin että Letrot pois, Clomit tilalle, niitä se maksimiaika 4kk ja sit vasta inssiä kokeiluun. Yksityisen puolen lääkäri pelotteli että saattaa mennä noin siksi vaan että haluaisivat saada aikaa kulumaan (jonojen vuoksi).

Juu clomeista on moneksi ja follien kasvatukseen muutakin kuin clomit :)

Julkiselle vinkki vitonen, siellä kannattaa avata sitten suu joka asiasta olla ns tiukkana, muuten vievät pässiä narussa (ehkä juuri jonojen vuoksi, kuka tietää). Me saatiin eka aika todella nopeasti ja homma pyörähti nätisti käyntiin, mutta on se aika raastavaa odotella, että päästään itse asiaan kaikkien testien jälkeen. Pisin ventta itsellä oli odotus tähystykseen kun ei aukiolotutkimus muuten onnistunut...eikä muuten pitänyt tämä "hoitoon 6kk sisällä" paikkaansa tässä kohtaa. Paperit siis mukaan kaikista tehdyistä testeistä jottei niitä tartte käydä uudestaan läpi :)

Mulla inssi otettiin alusta saakka selviönä kuvioihin, kun nyt se ovis saatiin ensin aikaiseksi. Tähän tosiaan vaadittiin se kolme kiertoa pelkkiä clomeja ensin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin