Clomifen kokemuksia?

Tintti: Jos vaan kukkaro antaa periks niin kannattaa ensin varata aika yksityiseltä. Itse kävin yhden kerran yksityisellä ja sain sieltä lähetteet julkiselle puolelle. Asiat lähti rullaamaan tosi nopeaan tahtiin siitä :)

Nyt toinen kierto clomeja menossa. Ensimmäinen meni yhdellä tabletilla ja seuraavassa tuplattiin. Tänään just menossa vasteultraan.

tintti,

tässä sinulel lisätietoa tuosta tutkitusta prolaktiinista, jospa se auttaa yhtään ymmärtämään?

http://huslab.fi/ohjekirja/2507.html
"
tulkinta
Prolaktiini (PRL) on aivolisäkkeen etulohkon tuottama peptidihormoni. Se vaikuttaa rintarauhasten kehittymiseen ja maidon eritykseen, mutta myös sukurauhasten toimintaan. Korkeat tasot aiheuttavat infertiliteettiä ja amenorreaa naisilla ja impotenssia miehillä. Hyperprolaktinemia johtuu yleensä hyvänlaatuisesta mikroprolaktinoomasta, mutta joskus makroadenoomasta, joka voi aiheuttaa päänsärkyä ja näkökentän kaventumista painaessaan näköhermoja. Tulosten tulkinnassa on huomioitava, että prolaktiinin eritys on sykäyksittäistä ja että arvot ovat korkeimmillaan aamuyöstä.

Raskauden aikana PRL nousee synnytykseen asti tasaisesti ja taso on kolmannen trimesterin aikana 700 - 5700 mU/l. Lisäksi PRL-taso nousee fyysisen ja psyykkisen stressin, hypoglykemian ja rintojen manipuloinnin yhteydessä. Estrogeenit ja erityisesti trisykliset antidepressantit nostavat ja dopamiini alentaa prolaktiinipitoisuutta.

Noin 25 % kohonneista S -PRL-arvoista johtuu nk. makroprolaktiinista, joka ei ole biologisesti aktiivinen, mutta tulee mitatuksi immunomäärityksissä. Biologisesti aktiivisen prolaktiinin osuus voidaan määrittää S -PRLmakr- tutkimuksella, joka sisältää osatutkimukset S -PRL (kokonaisprolaktiini, joka sisältää biologisesti aktiivin prolaktiinin ja makroprolaktiinin), S - PRLrec (saanto, tutk. no 8863) ja S -PRLbio (biologisesti aktiivinen prolaktiini, tutk.no 8864). Prolaktiini määritetään sekä PEG:llä saostetusta että käsittelemättömästä näytteestä ja tuloksista lasketaan saanto, joka suoraan kuvastaa biologisesti aktiivisen prolaktiinin määrää."

Suht nopeesti sitä hommat alko rullaamaan myös suoraan julkisella ;) oikeastaan ainoa mitä venattiin oli aukiolotutkimus tähystyksellä kun ei muuten onnistunut :)

Huhuu? Onko täällä enää ketään :)

Mitenkäs Marikatan ultra meni?

Entäs mitä kuuluu ketjun aloittajalle nykyään? Nessufly??

Ja toki olisi kiva ihan kaikkien kuulumisia lukea :)

Itsellä oli eilen folliultra ( kp12 ). Clomit meni nyt annoksella 2 kertaa päivässä, kierron päivinä 3-7. Kaksi folliikkelia oli nätisti kypsyneet ( kooltaan yli 20 mm ). Lääkäri oli innoissaan, minä olin innoissaan. Nyt vaan toivotaan parasta.... ja pelätään pahinta.

Voi että. Eilinen ultra meni hyvin. Siinä miehen kanssa menimme femedaan (olimme varmaan aika koominen näky,minä täysin flunssainen, ääntä ei lähtenyt ollenkaan ja näytin kuin kuolleista heränneeltä ja mies vastakohtaisesti erittäin pirteä ja iloinen. Kunnon höpötys tuulella)..

Siinä sitten ultrattiin alapään kautta (vaikka selvisi, että raskaus jo niinpitkällä että olisi hyvin voinut vastapeitteen päältäkin ultrata). Neuvolatädin laskujen mukaan elettiin eilen viikkoja 10+4, eilisen ultran mukaan kuitenkin vastaisi jo viikkoja 11+4.

Hyvin erottui pienen sydämensyke ja vähän tuskaili ultraaja kun ei meinannut kunnon kuvaa saada kun pikkuinen niin kovasti liikkui masussa. Ihan alkoi ultraaja nauramaan, mitenkova meno siellä masussa oli.

Samalla saatiin vähän ohjeita tähän mun flunssan hoitoon ja napakka ohje nyt levätä ja ottaa rennosti ja parannella itteäni.

Mutta suuri helpotus oli kyllä kerta kaikkiaan tuo ultra.

Kuulemma kaikki näyttää erinomaiselta, raskaus on edennyt mallikkaasti ja suurin keskenmenoriski on takanapäin (ikinähän ei voi kuitenkaan tietää varmaksi, mutta kuitenkin).. Joten kyllä, olen erittäin helpottunut ja uskallan jopa pikku hiljaa haaveilla vauvan vaatteista ja äityisvaatteista ja muusta odotusaikaan kuuluvasta :)

En edes malttanut olla kertomatta äidilleni (jolla sattui olemaan syntymäpäivä eilen).. kävimme kylässä ja annoin ultrakuvan käteen.. oli aika hämillään (epäilen, että ei oikeen uskaltanut ilostua kun edellisen keskenmenon jälkeen oli aika pettynyt)... Mutta kyllä ainakin oma olo helpotti kun ei tarvitse enää salilla ja kertoa valkoisia valheita omille vanhemmille.

Hieman pettynyt kyllä olin vaisuun reaktioon, mutta onhan se ymmärrettävää.

jemmu sullapa ollu hyvän kokoset :) mulla oli vain yksi oikealla 13mm

Kun kävimme mittauttamassa tähän raskauteen johtanutta folliikkellia silloin, niin se oli ultraus hetkellä juurikin muistaakseni 13mm, yksi kappale (pienempi ainakin kuin keskenmenoon/kemialliseen johtanut folliikkeli (t), silloin oli muutenkypsynyt kaksi kappaletta) Mutta siitä se sitten kypsyi ja kasvoi lisää :) Ei se tarvitse kuin sen yhden :)

Hyvä kuulla :) nyt toivotaan vaan parasta :) ja ihanaa kun hyviä kuulumisia :) ♡ koitahan parantua flunssan kourista :)

Paljon onnitteluja Marikatalle erittäin hyvistä uutisista :):):)

Mulla oli kanssa viime kuussa huonompi tilanne siellä folliultrassa, mutta nyt ainakin suunta on oikea kun clomi annos tuplattiin. Eihän sitä ikinä tiedä mistä se loppuin lopuks tärppää, mutta saapahan itse vähän lisätoivoa tällaisista uutisista...

Itse sain juuri soiton työterveyshoitajalta. Oli nuo mun verikoetulokset olleet aika pitkän aikaan viljelyssä ja ntt tulleet takaisin. Oli joutunut ihan lääkärin knassa keskustelemaan. Kaikki tutkitut arvot, käsittääkseni c-reaktiivinen, lasko ja leukosyytit, kaikkien arvot reilusti yli viiteravojen. Perjantaina tai maanantaina uudestaan verikokoeisiin ja todennäköisesti maanantaina takaisin lääkäriin.

Toivoi kauheasti, että lepo auttaa... mutta viittaa nyt siihen, että joku bakteeri siellä jyllää joka ei itsestään parane.. Itsellä tietysti pelko peseessä että miten tuollanen pitkittynyt tulehdustila ja muu vaikutaa vauvaa.. :/

Itse kärsin ensimmäisen raskauden alussa erittäin ärhäkästä ja pitkittyneestä poskiontelotulehduksesta joka ei talttunut ennenkuin sairlahoidossa ja tiputuksessa... Tulehdusarvot huiteli pilvissä jne. Itsekin olin silloin huolissani vauvan hyvinvoinnista mutta lääkärit sanoi että ihan turhaan, ei vaikuta vauvaan.

Tämä kertomus siis lohduttavana esimerkkinä Marikatalle :)

Täällä ilmoittautuu ketjuun yksi joka ottaa clomit ensi kierrossa käyttöön, jahka nyt se uusi kierto vaan alkais.
Proge oli tässä kierrossa niin olematon, että sen takia clomit määrättiin...

Tervetuloa muurahainen :)

Ja onnittelut marikatalle hyvistä uutisista ja toivottavasti paranet pian ♡

Oon ollu tääl taustalla henges mukana kun mul on tää tylsä odotteluvaihe päällä et sais uuden kierron käyntii yms..

Lume mikä tilanne sulla on? Oon vähä tuolt toises ketjus tippunu kärryiltä...

Täällä on tänään siis kp25-27-31 :) ja dpo12 eilen tein testin jossa sen sama haamu pönöttää edelleen puhelinkuvissa mutta silmällä ei nää mitään koko tikussa :D passaan sunnuntaille tai maanantaille jos täti ei ole ennen sitä kerennyt tulemaan :)

oliko sulla kettuli nyt siis tupla annos ens kuussa ?

Samassa tilanteessa Kettulin kanssa, odottelua...:happy3 Mua niin jo ärsyttää kaikki tämä odottaminen! Odottaa et menkat alkaa, odottaa ovista, odottaa plussaa...plaah!:confused4

Mulla on varsin oireeton olo nyt ollut tän crinonen kanssa, ei aiheuta samalla lailla oireita, ärsytys ja/tai raskausoireita kuin luge. Vielä pitäis jaksaa viikko, ennen testiä, ellei menkat ala jo aiemmin. Luget piti vuodon poissa aika hyvin, saa nähdä kuin käy tän kanssa.

Ja odottavan aikahan on pitkä :D

juu seuraavaks olis tupla clomit mut ensi pitää saada kilppari arvot selville ja et pitääkö tyroxinia nostaa.. ku noi kilpparit säätelee koko prkl kropan hormooneja ni jos ne käy vajaal ni ei niist clomeistakaan sit saada haluttuu vastetta... plöh mää en kestä tätä :D

Js tos yhen ystävän kans just juteltii et nuorina meit peloteltii kaikella mahollisel et suunnillee jos kattoo miestä päinki ni pamahtaa paksuks...noh nytpähä ei oo ollu siit pelkoo mut pitääkö sekin nii vaikeen kautta saada aikaan? o_O

Takaisin