BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta sähän sait jo aika selkeän ovisplussan. Jos lh on yli 1, niin eikö se ole aika luotettava? Mä melkein luottaisin siihen enemmän kuin lämpöihin.

Mun lh oli hetki sit 0,59 (eli vähän laskenut). Raskaustesti yhä haalea positiivinen. 😂 Onhan tää nyt vähän huvittavaa. 😅

En raaskis mennä omakustanteisesti gynelle vielä, kun on niin kallista. Edellinen ja tää kierto on kylläkin olleet poikkeuksellisia, ja mietin nyt syytä... Noi kystat vois olla järkevä selitys. Tähän kiertoon tein myös niin hullun jutun, et mul on mennyt 2 g gelee royalea. 😬 Googlen mukaan se vois sekoittaa hormonitoimintaa... Täytyy seurailla tilannetta.
Jotenkin on ollut niin oudot lämmöt tässä alkukierrossa verrattuna aiempiin, että väkisinkin alkaa miettiä kaikkia kauhuskenaarioita. 😅 Mut joo, tänään on ollut kyllä selkeät ovisoireet. Kunnon viiltelyt molemmissa munasarjoissa ja välillä tuntuu kun posket lehahtaa punaisiksi, joten eiköhän se bbt ole nousussa. Jännä kun mulla lähtee niin nopeesti ovistestin jälkeen lämmöt nousuun. Oppikirjan mukaan ovisplussan jälkeen pitäisi tulla se dippi.

Mulla gelee kyllä vaikutti hormoneihin! Ekassa kierrossa luteaali pidentyi päivällä ja ovis tuli kp12, nyt tokassa kierrossa ovis tuli kp13/14 ja katotaan piteneekö luteaalikin vielä. Ei kyllä tarvis, kun mulla on se nytkin jo 15-16 päivää ja on aina ihan paskaa odottaa niin pitkään menkkojen alkuun varman negan jälkeen.

Kokeile pienentää geleen annosta vaikka 500:aan per päivä, ja kun menkat alkaa niin ala vetää se 1000?
 
Jotenkin on ollut niin oudot lämmöt tässä alkukierrossa verrattuna aiempiin, että väkisinkin alkaa miettiä kaikkia kauhuskenaarioita. 😅 Mut joo, tänään on ollut kyllä selkeät ovisoireet. Kunnon viiltelyt molemmissa munasarjoissa ja välillä tuntuu kun posket lehahtaa punaisiksi, joten eiköhän se bbt ole nousussa. Jännä kun mulla lähtee niin nopeesti ovistestin jälkeen lämmöt nousuun. Oppikirjan mukaan ovisplussan jälkeen pitäisi tulla se dippi.

Mulla gelee kyllä vaikutti hormoneihin! Ekassa kierrossa luteaali pidentyi päivällä ja ovis tuli kp12, nyt tokassa kierrossa ovis tuli kp13/14 ja katotaan piteneekö luteaalikin vielä. Ei kyllä tarvis, kun mulla on se nytkin jo 15-16 päivää ja on aina ihan paskaa odottaa niin pitkään menkkojen alkuun varman negan jälkeen.

Kokeile pienentää geleen annosta vaikka 500:aan per päivä, ja kun menkat alkaa niin ala vetää se 1000?
Ai pitäiskö lämpötiladipin tulla ovisplussan jälkeen vasta? 😯 Mä oon aina luullut et se tulee vähän ennen tai just plussapäivänä
 
Ai pitäiskö lämpötiladipin tulla ovisplussan jälkeen vasta? 😯 Mä oon aina luullut et se tulee vähän ennen tai just plussapäivänä
Joku muu voi kertoa omista havainnoistaan, mutta itse oon ymmärtänyt, että ovisdippi tulee oviksen aikaan, ja ovishan tulee 12-48h ovisplussan jälkeen, joten eikö ovisdipin pitäisi loogisesti ajateltuna tulla vasta ovisplussan jälkeen? 😅

Kyttäsin taas kyllä silmät viiruina charts like mineä, ja siellä oli kyllä kovaa vaihtelua dipissä. Joillain ei dippaa ollenkaan, joillain dippaa ovisplussapäivänä ja toisille sit myöhemmin. Ja FF tykkää asettaa oviksen siihen dippikuoppaan, jos se on siinä sopivasti hollilla. (Hitto, mä alan nähdä muuten aurauskepitkin ihan uudella tavalla. Tulee niistäkin nykyään mieleen vaan se FF:n ovisviiva. 🤣)

Mutta sehän on kiertokohtaistakin, että kuinka nopeaa ovisplussan jälkeen ovuloi. Mulla se taitaa tapahtua nopeasti, kun lämmöt nousee monesti jo ovisplussaa seuraavana päivänä.
 
No kun mulla "luomukierrossa", eli ilman lisäravinteitä, ovisplussa tuli toissa kierrossa jo kp 11 (aiemmin en ole juurikaan testaillut, mutta ovis sijoittunee n. 28 päiväisen kierron puoliväliin). Viimekierrossa (gelee royale 1000 mg) sain ovisplussan vasta kp 20! Mun follivaihe siis piteni yli viikolla, mutta luteaali ei kai. Kierto oli loppupeleissä 36 pv. Nää lisäravinnekierrot on kyl menny ihan päin vittua. 😂 Miestäkään en saa näköjään syttyy. 🤣 Vituttaa kyllä tää ajanhukka.
No onpa kyllä mennyt kierrot aivan sevon. 🤯 Ootko kokeillut jotain muuta vastaavaa ”kierron tasaajaa”? Heittäisin ne mehiläiskapselit pois, jos ne noin sekoittaa. Eikö donafety ja maca-jauhe olleet kans sellaisia, joita tyypit käyttää kiertoa tasaamaan?

Mäkin lähetin miehelle whatsappissa viestiä, että voidaanko panna vai onko liian kiire laskea massoja. 😅 Ei ole vastannut vielä mitään. 😆
 
Mun oli pakko 🤣

IMG_7888.jpeg
 
Joku muu voi kertoa omista havainnoistaan, mutta itse oon ymmärtänyt, että ovisdippi tulee oviksen aikaan, ja ovishan tulee 12-48h ovisplussan jälkeen, joten eikö ovisdipin pitäisi loogisesti ajateltuna tulla vasta ovisplussan jälkeen? 😅

Kyttäsin taas kyllä silmät viiruina charts like mineä, ja siellä oli kyllä kovaa vaihtelua dipissä. Joillain ei dippaa ollenkaan, joillain dippaa ovisplussapäivänä ja toisille sit myöhemmin. Ja FF tykkää asettaa oviksen siihen dippikuoppaan, jos se on siinä sopivasti hollilla. (Hitto, mä alan nähdä muuten aurauskepitkin ihan uudella tavalla. Tulee niistäkin nykyään mieleen vaan se FF:n ovisviiva. 🤣)

Mutta sehän on kiertokohtaistakin, että kuinka nopeaa ovisplussan jälkeen ovuloi. Mulla se taitaa tapahtua nopeasti, kun lämmöt nousee monesti jo ovisplussaa seuraavana päivänä.
Totta, ihan loogista kyllä 😅 mulla vaan jotenkin jostain jäänyt mielikuva että oisin lukenut että lämpöjen lasku tapahtuu ennen ovista tai jotain.. itellä kans ovis on yleensä digin plussasta vuorokauden päästä ja liuskatesti huipusta menee vaan joku 12h, jos siis on omia kramppaustuntemuksia uskominen..

Mulla on tässä kierrossa ihan ihme lämmöt kun tässä on vedetty koko toukokuu flunssaa toisen perään 🫠 nää lämmöt ei oo kovin luotettavat mut on kyl näköjään dippi tullut plussan jälkeen.. tosin FF yritti oviksen ajoittaa kaks päivää aikaisemmaks mut ei kyl sillon vielä voinut olla

Screenshot_20260526-150651~2.jpg
 
Mulla menee myös donaferty ja viimeviikolla aloitin myös macan. 🤣 Tiedä sitten mistä johtuu mikäkin. 😶 Mietin kyllä, että jos pistäisin tuon geleen tauolle. Toisaalta taas mietin, että välillä jotkut lääkkeetkin saattaa alussa sekoittaa pakkaa vähän enemmän, jonka jälkeen ne alkaakin "toimia".

Mä tilasin mun miehen himaan panee. Just koitettiin, mutta ei tullut mitään. 😩 Tulee kyl "vähän" fiilis, et tää aktiivinen yrittäminen menee kyllä vähän hukkaan, kun mun kroppa tekee mitä sattuu, eikä saada toimitustakaan suoritettua kun pitäis. 🙄

Ei tässä kyllä negatiivisuus auta, mutta tällaisia mietteitä tänään. ☺️
Mä samaistun näihin fiiliksiin 😥 ovis osuu aina vähän väärään aikaan ja sit ei hommat onnistu sillon ku pitäis 😶 turhauttavaa
 
Mulla menee myös donaferty ja viimeviikolla aloitin myös macan. 🤣 Tiedä sitten mistä johtuu mikäkin. 😶 Mietin kyllä, että jos pistäisin tuon geleen tauolle. Toisaalta taas mietin, että välillä jotkut lääkkeetkin saattaa alussa sekoittaa pakkaa vähän enemmän, jonka jälkeen ne alkaakin "toimia".

Mä tilasin mun miehen himaan panee. Just koitettiin, mutta ei tullut mitään. 😩 Tulee kyl "vähän" fiilis, et tää aktiivinen yrittäminen menee kyllä vähän hukkaan, kun mun kroppa tekee mitä sattuu, eikä saada toimitustakaan suoritettua kun pitäis. 🙄

Ei tässä kyllä negatiivisuus auta, mutta tällaisia mietteitä tänään. ☺️
Jos yhtään lohduttaa niin ei onnistunut täälläkään. Mies huomasi mun viestin samalla kun puhui työpuhelua, mutta tuli sen puhelun jälkeen turhan kiire eikä saatu varmistusvarvia maaliin. No ehkä illalla uudelleen. 😁

Mä tietoisesti yritän pitää omat ajatukset positiivisina, koska nämä on asioita joille itse ei hirveesti voi mitään. Tai voihan noita vitamiineja syödä ja elämää optimoida, mutta en halua lähteä liikaa rajoittaa asioita itseltäni pois.
 
Nyt ennkerkee paneutuu sen enempää ku sen verran että mulla ei vielä oo ovisplussaa tullut ja taitaa olla mulla just ne dipit meneillää . Odotan huomiselle tai viimeistää ylihuomiselle ovisplussaa .
IMG_2075.jpeg


Mutta saa nähdä oliko dippi vai mennäänkö vielä alemmas huomenna?

Tsemppiö kaikki!
 
218227.png

Hormonisekoilukierto tulee päätökseensä, onneksi suht ajallaan (kierto yleensä 29 päivää +-1 päivä). Oon tyytyväinen, että ei jäänyt kuitenkaan anovulatoriseksi, ja että luteaali oli niinkin pitkä kuin 10 päivää häiriöistä huolimatta (normaalisti 12-13 päivää).

Yk12 käynnistynee tänään.
 
@Mamiksx5 Jatkuiko dippi kaivautumistaan?

@Syssymyssy Tuo on aina ihanaa kun sekoilukierto tulee päätökseensä ja saa aloittaa uuden. 🌈

Täällä lämmöt pompsahti ylöspäin ja FF lykkäs punaisen timantin potentiaalisen luteaalinousun merkiksi. Testasin laittaa huomiselle korkean lämmön niin iski crosshairit ovisplussapäivälle eli tuohon lämpökuoppaan. Otin sen ”testilämmön” tietty pois, mutta tietääpä nyt ainakin mihin se on sitä lykkäämässä huomenna.

Oli muuten draamaa aamulla, kun onnistuin sekoittamaan FF:n säädöt ja se laittoikin ouran uudet lämmöt tuon sinisen vaginal temp-käyrän jatkoksi. 🤯 AI:n kanssa saatiin sitten asetukset oikein ja mut on molemmat lämmöt omilla käppyröillään! En uskalla enää koskea noihin säätöihin ikinä!

IMG_7891.jpeg
 
@Mamiksx5 Jatkuiko dippi kaivautumistaan?

@Syssymyssy Tuo on aina ihanaa kun sekoilukierto tulee päätökseensä ja saa aloittaa uuden. 🌈

Täällä lämmöt pompsahti ylöspäin ja FF lykkäs punaisen timantin potentiaalisen luteaalinousun merkiksi. Testasin laittaa huomiselle korkean lämmön niin iski crosshairit ovisplussapäivälle eli tuohon lämpökuoppaan. Otin sen ”testilämmön” tietty pois, mutta tietääpä nyt ainakin mihin se on sitä lykkäämässä huomenna.

Oli muuten draamaa aamulla, kun onnistuin sekoittamaan FF:n säädöt ja se laittoikin ouran uudet lämmöt tuon sinisen vaginal temp-käyrän jatkoksi. 🤯 AI:n kanssa saatiin sitten asetukset oikein ja mut on molemmat lämmöt omilla käppyröillään! En uskalla enää koskea noihin säätöihin ikinä!

View attachment 156527
Ohhoh siellä ollu jännä aamu! Mutta jes punaisesta dimangista 🥂
Mulla ei dippi jatkunut ja ihme kyllä ovistesti aika haalea kun odotin että alkais tummenee. Ja eggikset on mennyt ohi, jollei ne sit sittenkin ollut tuossa kun merkkasin w. Silloin oli enemmän kyllä mutta no eggikset on kyl yleensä ollu tosi selvät.
Joten tuskin tänään ovisplussaa tulossa.

IMG_2085.jpeg


Piti mennä ulkohommiin mutta rakeita alkoi sataa höh. Ehkä sit ihan lepäilen vaan.

Ostin apteekista testiin itselle painonpudotuksen tueksi formelle tai joku vastaava valmiste. Niin tuskaisen hidasta tää homma . Käyrä toki hitaasti menee alaspäin mutta, vois vähän nopeammin pudota .

Oisko ollu sit kuuro vaan tuo sade. Pikku lepo ja ehkä sit ulos 😆

Tää kierto tuntuu muuten hassulta kun en oo yhtään kerenny mukaan tähän. Siis ovistestailutki tuli jotenki tosi nopeesti eteen. Ikinä ei oo näin ollu. Oon jo menkkojen loputtua ollu ihan valmis jo alkaa testailee, toki mitään järkee ei mutta nyt ollu ekaa kertaa sit kaikkea muuta kivaa…kesäloma alkoi ja kaikkea pientä koittanut nyt päivittäin tehdä tässä pikku projekteja muun kodinhoidon ohella.
 
@Vaaveilija Premom ilmeisesti tykkää laittaa ovulaation yksittäisten lämpönousujen yhteyteen. Lueskelin nyt saikulla tätä ketjua taaksepäin ja siellä moni muu valitti tuosta, että se lykkää oviksen randomiin paikkaan eikä sitä voi siirtää muuten kuin modaamalla lämpötiloja. Ootko sä kokeillut fertility friendiä?

@Mamiksx5 Tsemppiä painonpudotukseen! Välillä näiden kiertojen kanssa käy noin, että unohtuu koko homma taka-alalle ja välillä ei osaa muuta ajatellakaan. 😅

Täällä tuli kolmas korkeampi lämpö, mutta FF ei vahvistanut ovista. Vissiin se nyt on lykkäämässä sitä tuohon ovisplussan jälkeiseen päivään, mikä itsestäkin tuntuu oikealta. En ole muuta muutosta tehnyt kuin lisäsin eiliselle valkovuodoksi creamy.

IMG_7894.jpeg
 
Mulla kkm jälkeinen kierto meneillään. Ei kyllä mitään varmuutta onko ovulaatio ollut tossa vai ei. Jotenkin oudon alhaisia lämpöjä, kun aiemmissa kierroissa noussut luteaalissa 36.5-36.6. paikkeille. Nytkin aamulla suunta vaan alas. Limojakin ollut tässä kierrossa miten sattuu. Tietty voi kai olla kkm jälkeen ovuloimaton kiertokin.

1000033560.jpg


Sais vaan tässä pikkuhiljaa siirryä kohti seuraavaa kiertoa, että ehdittäis siihen hakeen seuraava alkio pakkasesta ennen kesätaukoja.
 
Kiitos @Kumpare tsempeistä!

Täällä odottelen ovisplussaa edelleen ja mitä kummaa, yhtä haalea viiva kuin eilen. Mun ff merkkailun aikana ennole kertaakaan saanut ovisplussaa niin myöhään kuin kp12.
Toki voihan se oll vahvempi tuossa myöhemmin kun nyt katsoin jo ekalla vessakäynnillä. Tai sit en vaan saa sitä tällänkiertoa kiinni. Eilen jäi hommailut kesken kun kuopus heräsi, mutta loppu hoidettiin kuppitalletuksell. En vaan saanut viimeisteltyä kun pikkunen tuli viereen ja kitisi siinä niin täytyy toivoa että uimarit pääsi perille ilman tyynyjä.

säästin ekan ovistestin niin pääsen vertaa sitten meinaako se tummua vai ei. Mulla ei ikinä ole jäänyt ovis väliin kun oon testannut tikuilla ja olen siis kuluttanut niitä kyllä urakalla. Mulllahan oli easy@home ovistestit viime kierrolla ekaa kertaa ja toimi vastaavasti kuin Pc tai apteekin pinkit ovistestit. No ei auta kuin odotella. Talletuksia kyllä on onneksi hyvin saatu tehtyä 👍😍
IMG_2105.jpeg


Toivottavasti pääset @Lilanka pian seuraavaan kiertoon että saisitte kesällä tehtyä siirron😍 🤞🤞🤞🤞

Meneekö @Vaaveilija sulla huippu nopeasti ohi yleensä? Ehkä vielä on mahdollisuus saada onnistunut talletus.
 
Mulla on nyt joku virustauti päällä ja lopahti kyllä fiilikset tähän kiertoon tämän myötä. Ei ole kuumetta, mutta kurkku tosi kipeä ja ääntä ei lähde. Tuskinpa onnistuu kiinnittymiset tässä jamassa.

//Miten muuten @Kali menee? 🩷 Ilmeisesti ihan hyvin, kun ei ole tarvinnut tälle puolelle palata? 😊 Sormet ristissä sun puolesta..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top