BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arvaan, että keskiviikkoaamuun asti lämmöt vähän elää, ehkä nousee antaakseen valheellista toivoa — ja sit viimeistään ke- tai to-aamuna romahtaa, ja menkat alkaa taas kerran.

Oon aivan fed up tähän samaan kierteeseen. Pitäis olla ajattelematta koko asiaa, kuten useimpina päivinä olenkin, mutta kun menkkojen alku lähestyy, alkaa asia pyöriä mielessä.

Jotain mussa murtui, kun 9 kk kannattelin toivoa ja rutiinia raskaaksitulosta yksin. Sitä säröä ei varmaan korjaa enää koskaan mikään.

Liitteet

• IMG_0139.jpeg
    IMG_0139.jpeg
    334.9 KB · Katsottu: 12
Muokattu viimeksi:
Onpas täällä synkkiä viestejä. 😔 Toivoisin kovin plussia teille kaikille!

@Kali Eikös sulla aiemminkin ole plussa tullut vähän myöhemminkin? Älä ihan vielä luovu toivosta. ❤️‍🩹🌈

@Maana Mannila Tulin tosi surulliseksi, kun tunnet noin. ❤️‍🩹 Toiselle voi olla vaikea antaa anteeksi sitä, että jätti sinut yksin tämän asian kanssa. Mies on kuitenkin myöntänyt virheensä ja on nyt sun rinnalla kantamassa taakkaa, muistathan sen. Ja me ollaan täällä taustajoukkoina. ❤️ Samassa suossa rämmitään ja pysähdytään nostamaan toisemme suonsilmästä. Sulla on rankkaa työrintamallakin, mikä voi vaikuttaa olotilaan. Voisitko keventää taakkaa jostain päästä just nyt?

Täällä on tylsä alkukierron käppyrä. Menkat loppuu tänään, mitä nyt vikoja tiputteiluita saattaa enää tulla. Oon ollut ihan loppu töistä ja harkitsen hakevani sairaslomaa, jos tulee yhtään lisää paskaa siltä suunnalta. Ei ole normaalia olla näin stressissä töistä.

Onneksi oon saanut olla pidemmän viikonlopun yksin kotona niin oon saanut kasailla ajatuksia ja hengähtää. Eilen kävi ystävä kylässä ja puhuttiin lapsen yrittämisestä. Näytin hänelle mun FF käppyröitä ja hän näytti mulle hänen natural cyclesiä. 😆 Saunottiin ja puhuttiin, että molemmilla kuumottaa että mitä jos ei enää onnistukaan, kun ollaan molemmat 35 (mä syksyllä 36). Luvattiin ilmoittaa toiselle jos tärppi käy. Tuli hyvä mieli! ❤️

Mun strategia tähän kiertoon on olla testaamatta ovista ja paneskella joka toinen päivä siihen asti, että FF merkkaa oviksen. Ensi viikonloppuna pitäis olla O-päivä!

IMG_7863.png

@Zebra Monesko kp sulla yleensä on ovis? Mehän sitten vissiin piinaillaan suht samoihin aikoihin. 😊

@Kumpare No juu oon mutta kaikki niistä myöhäisistä plussista on ollut kemiallisia, niin sen vuoksi toivo on aikalailla mennyt myös. Eka raskaus ja eka keskenmeno toki sain plussan kun kuukautiset myöhässä, mutta en aiemmim siinä testannutkaan. 🥴 Joten ainoa vertailukohde on joulukuun keskenmenon testit jolloin sain todella selkeän plussan päivällä tehtynä vielä dpo9.

@Kumpare No juu oon mutta kaikki niistä myöhäisistä plussista on ollut kemiallisia, niin sen vuoksi toivo on aikalailla mennyt myös. Eka raskaus ja eka keskenmeno toki sain plussan kun kuukautiset myöhässä, mutta en aiemmim siinä testannutkaan. 🥴 Joten ainoa vertailukohde on joulukuun keskenmenon testit jolloin sain todella selkeän plussan päivällä tehtynä vielä dpo9.

Dpo9 on kuitenkin yleisin kiinnittymispäivä ihan tutkimustenkin mukaan. Dpo6-7 kiinnittyminen on tosi aikaista. 😊 Keskenmenoriski kasvaa vasta jos kiinnittyminen tapahtuu dpo11 jälkeen.

@Kumpare en missään nimessä syytä tai syyllistä tai ole katkera miehelleni — kaikkea muuta. Sille en kuitenkaan voi mitään, että jokin mun sisällä jo mureni niin lopullisesti, että ei sitä varmaan elävänä syntyvä lapsikaan täysin korjaa. Saumakohdat jäävät näkyviin, vaikka miten hyvin paikkaisi.

Tuntuu, että menetän joka ikisen asian, mitä omasta lapsesta toivoin. Ilo ja toivo yrittämisestä ja piinapäivien odottamisesta on tipotiessään, ja yrittämistä varjostaa suru, pettymys, kipu ja häpeä. Niitä ei voi mitkään sanat ottaa pois eikä mikään määrä empatiaa niitä lievennä valitettavasti.

@Maana Mannila Ymmärrän hyvin tuon että yrityksestä toivo ja ilo tipotiessään... 😔 Samanlaista täällä, vähän eri syistä, mutta ymmärrän hyvin tuon tunteen vaikka ei se varmaan auta tieto että muilla samanlaisia toivon menettämisen tunteita. Tiedän että ei ainakaan mua se tieto siitä auttanut tai auta edelleenkään. Paskaahan tämä yritys tuntuu olevan kun jatkuvia pettymyksiä, olkoon sitten jatkuvat negat tai keskenmenot. Samanlailla ne molemmat tuntuu pahalta. 💔

@Kumpare Niin juu totta, olin vaan varovaisen toiveikas että kiinnittyminen olisi taas tapahtunut aikaisin kun muutama lupaava merkki oli silloin dpo5 jo, vaikka se nyt jälkikäteen ajateltuna tuskin mitään kun ei siinä vaiheessa edes mahdollista kai kiinnittyminen? Lämmöt vaan tippuivat dpo6 ja nousivat dpo7 ja oli ruskeaa verta dpo7 aamulla pyyhkiessä ennen lugesteronien laittoa. Niin aloin toivomaan ehkä vähän jos se olisi ollut kiinnittymiseen viittaavia juttuja. Vaikka toki eilenkin monta tuntia alavatsaa jomotti ja tuntui varsinkin illalla kun makasin sängyssä että kuin joku olisi neulan tunkenut syvälle vatsaan. 🤣

Mulla on jotenkin hyvät vibat tästä kierrosta! On ainakin erilainen kuin aiemmat, joissa käyrät ovat olleet hyvin linjassa keskenään.

To-su olin yksin kotona, nukuin pitkään (eli 8-9 väliin 😆) ja join illalla alkoa muutaman annoksen niin todennäköisesti siksi on lämmöt käyneet vähän korkeammalla. Saatan discordata nuo lämmöt jos ei tule ennen ovista mitään kummallisia nousuja.

Mut alhaalla mennään! Nyt ei olisi edes niin väliksi jos ei tärppäisi, kun juhannuksena meen äijäporukalla Nummeen ja siellä olisi toooosi hankalaa olla nollalinjalla, mutta sekin on ok. En mä mitään välikiertoa rupea pitämään tässä vaiheessa. Positiivista on kuitenkin se, että se Nummi ei satu ärsyttävästi dpo6-8 päiville niin tietää satavarmasti tilanteen.

IMG_7865.png

Mulla on jotenkin hyvät vibat tästä kierrosta! On ainakin erilainen kuin aiemmat, joissa käyrät ovat olleet hyvin linjassa keskenään.

To-su olin yksin kotona, nukuin pitkään (eli 8-9 väliin 😆) ja join illalla alkoa muutaman annoksen niin todennäköisesti siksi on lämmöt käyneet vähän korkeammalla. Saatan discordata nuo lämmöt jos ei tule ennen ovista mitään kummallisia nousuja.

Mut alhaalla mennään! Nyt ei olisi edes niin väliksi jos ei tärppäisi, kun juhannuksena meen äijäporukalla Nummeen ja siellä olisi toooosi hankalaa olla nollalinjalla, mutta sekin on ok. En mä mitään välikiertoa rupea pitämään tässä vaiheessa. Positiivista on kuitenkin se, että se Nummi ei satu ärsyttävästi dpo6-8 päiville niin tietää satavarmasti tilanteen.

View attachment 156172
Mikä tä sun versio on ku on niin erinäköinen?

No täällä lämmöt laski selkeästi enemmän, joten eiköhän tämä kierto ollut tässä voi sen sanoa jo nyt. 🙄 Oon siitä 100% varma...

Liitteet

• Screenshot_20260518_082240_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_904935161909374.jpg
    Screenshot_20260518_082240_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_904935161909374.jpg
    91.1 KB · Katsottu: 3
Takaisin