BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun ei olisi varmaan kannattanut mitata lämpöjä aamulla enään. 😫 Testi ainakin on vähän selkeämpi kuin eilinen hailura, mutta sen teinkin päivällä ja tämän aamulla.

View attachment 156216
Katoppa mun plussa käyrää. Samanlainen lasku ja esikoisen raskaudessa oli toka lämpö vielä rajumpi lasku🤭 Ei siis kannata stressata yksittäisiä lämpöjä liikaa vaikka toki helpommin sanottu kuin tehty. Onnea plussasta😍

@Kali todella paljon onnea plussasta! ❤️ Toivon kovasti, että tällä kertaa saatte lapsen syliin saakka. Jos katsot tuosta ylempää vaikkapa tuota @Oikkuu plussakierron käyrää, huomaat et lämmöissä on kyl laskuja vaikka onkin raskaana. Jos noin pieni lämmön pudotus stressaa, suosittelen ehdottomasti jättämään lämpöjen mittauksen pois 🫂 lämmöt tulee nimittäin varmasti heittelemään, eihän ne voi ikuisesti olla noususuunnassa ☺️ tärkeää on, että lämpö pysyy coverlinen yläpuolella näin alussa ja siellähän sie ihan selkeästi vielä olet! Jossain vaiheessa raskautta lämmöt tippuu kuitenkin taas suht normaaleihin lukemiin.

Mun ei olisi varmaan kannattanut mitata lämpöjä aamulla enään. 😫 Testi ainakin on vähän selkeämpi kuin eilinen hailura, mutta sen teinkin päivällä ja tämän aamulla.

View attachment 156216
Onnea ❤️😍 ihan selkeä plussa ja kuten muutkin kirjoitti, lämmöt heittelee myös raskaudessa ja sulla vielä tosi paljon korkeammalla kuin ennen luteaalia, eli en olis huolissani. Toivottavasti tämä pieni pääsisi syliin asti ❤️☘️

217242.png

Tuotatuota, missähän kohtaa se mahdollinen ovis on tapahtunut? 😅 Viikonloppulämmöt ei ole luotettavia, toissayön nukuin järkyttävän huonosti. Lämpö kuitenkin nousi tänään viimein (huom! Edelliset yhtä korkeat on vklp-lämpöjä). Mulla myös lämmöt dippaa aina vähän siinä 3-5 dpo tienoilla, joten ööh apua 🙈

Toinen kysymys: diskaisitteko nuo viikonloppulämmöt tuolta sotkemasta?

View attachment 156228
Tuotatuota, missähän kohtaa se mahdollinen ovis on tapahtunut? 😅 Viikonloppulämmöt ei ole luotettavia, toissayön nukuin järkyttävän huonosti. Lämpö kuitenkin nousi tänään viimein (huom! Edelliset yhtä korkeat on vklp-lämpöjä). Mulla myös lämmöt dippaa aina vähän siinä 3-5 dpo tienoilla, joten ööh apua 🙈

Toinen kysymys: diskaisitteko nuo viikonloppulämmöt tuolta sotkemasta?
Mä veikkaisin, että ovis olis osunut noiden limojen kohdille. 😁
Diskaisin ehkä viikonloppulämmöt, jos olet tosiaan elänyt silloin poikkeavassa rytmissä... mulla ainakin saattaa heittää aamulämpö ja iltapäivälämpö helposti 0,5 astetta.

Mä veikkaisin, että ovis olis osunut noiden limojen kohdille. 😁
Diskaisin ehkä viikonloppulämmöt, jos olet tosiaan elänyt silloin poikkeavassa rytmissä... mulla ainakin saattaa heittää aamulämpö ja iltapäivälämpö helposti 0,5 astetta.
Herään arkisin siinä 05.30-07.00 ja viikonloppuisin nukun sinne 11 tienoille.

Sen osasinkin jo päätellä, että ovulaatio on ovisplussan ja limojen aikaan ollut, mutta mietin tuota päivää, et onko se kp20, 21 vai peräti 22. Limojen perusteella sanoisin 21.

@Kali mä stressailin ihan samoja juttuja tuossa 1-1,5 kk sitten :). Mulla on käytössä Oura, joten lämmöt rekisteröityy automaattisesti. Helpottaa kuitenkin kun ourassa on sellainen oma vaihteluväli johon ne omat lämmöt asettuu, kuvannee sitä, että on paljon erilaisia lämpöjä eri raskauksissa. Kävin kurkkaamassa FF pitkästä aikaa, ja näyttää olevan isossa kuvassa aika tasainen, vaikka yksittäisen päivän kohdalla on välillä tullut tiputuksia. Nyt menossa jo 10. raskausviikko. Vissiin viikon 12 jälkeen voi laskea baselinen alle sitten.

IMG_1518.png

Herään arkisin siinä 05.30-07.00 ja viikonloppuisin nukun sinne 11 tienoille.

Sen osasinkin jo päätellä, että ovulaatio on ovisplussan ja limojen aikaan ollut, mutta mietin tuota päivää, et onko se kp20, 21 vai peräti 22. Limojen perusteella sanoisin 21.
Kyl mä sanoisin, et kp 20, ja tietty ehkä kp 21. En kyl usko et se enää kp 22 olis ollut. Tallettelut on varmaan onnistunut ihan hyvin. 😊

Mä palaan häntä koipien välissä tänne kunhan ensin toivoin tästä. Kopioin saman tekstin mitä muuallekin. Nyt ois siis ollut 12+5.

Aamuyöstä heräsin migreeniin ja otin siihen lääkkeen. Palasin takaisin sänkyyn kunnes huomasin jotain holahtavan. Nousin äkkiä ylös ja samalla oli lattialla verilammikko ja jalat ihan veressä. Onneksi sain pyyhkeen suojaksi etten sotkenut koko taloa. Pääsin vessaan ja näin omin silmin pienen muutaman sentin kokoisen sikiön tulleen ulos ja isoja hyytymiä. Siinä vaiheessa olin vuotanut jo runsaasti. Soitin Naikkarille ja käskettiin tulla heti tänne. Ajattelin lähteä miehen kyydillä mutta koska heikotti ja vuoto oli niin runsasta niin tulin ambulanssilla. Mut otti vastaan kaksi kätilöä ja aika pian verikokeiden jälkeen pääsin tutkittavaksi. Lääkäri tutki eikä ultralla havaittu mitään elonmerkkejä. Hyytymiä tuli tosi paljon ja vuoto oli runsasta johon sain heti traneksaamihappoa ja albumiinia. Meinas taju lähteä ja mut laitettiin trendikseen. Siinä päätettiin kaavinnasta ja siirryinkin suoraan siitä leikkuriin kaavintaan. Kaavinta meni hyvin ja hetken toivuin heräämössä ja heräsin kunnolla nukutuksessa. Mut siirrettiin aika pian tänne osastolle 30 ja jos kaikki menee hyvin niin pääsen vielä tänään kotiin.

Varmaan menee hetki että jaksan taas mittarilla lämpöjä ja testi on negatiivinen mutta ei se auta kuin nousta tästä ylös. Fyysinen toipuminen on varmasti helpompaa kuin henkinen ja menee sillä puolella aikaa.

Mä palaan häntä koipien välissä tänne kunhan ensin toivoin tästä. Kopioin saman tekstin mitä muuallekin. Nyt ois siis ollut 12+5.

Aamuyöstä heräsin migreeniin ja otin siihen lääkkeen. Palasin takaisin sänkyyn kunnes huomasin jotain holahtavan. Nousin äkkiä ylös ja samalla oli lattialla verilammikko ja jalat ihan veressä. Onneksi sain pyyhkeen suojaksi etten sotkenut koko taloa. Pääsin vessaan ja näin omin silmin pienen muutaman sentin kokoisen sikiön tulleen ulos ja isoja hyytymiä. Siinä vaiheessa olin vuotanut jo runsaasti. Soitin Naikkarille ja käskettiin tulla heti tänne. Ajattelin lähteä miehen kyydillä mutta koska heikotti ja vuoto oli niin runsasta niin tulin ambulanssilla. Mut otti vastaan kaksi kätilöä ja aika pian verikokeiden jälkeen pääsin tutkittavaksi. Lääkäri tutki eikä ultralla havaittu mitään elonmerkkejä. Hyytymiä tuli tosi paljon ja vuoto oli runsasta johon sain heti traneksaamihappoa ja albumiinia. Meinas taju lähteä ja mut laitettiin trendikseen. Siinä päätettiin kaavinnasta ja siirryinkin suoraan siitä leikkuriin kaavintaan. Kaavinta meni hyvin ja hetken toivuin heräämössä ja heräsin kunnolla nukutuksessa. Mut siirrettiin aika pian tänne osastolle 30 ja jos kaikki menee hyvin niin pääsen vielä tänään kotiin.

Varmaan menee hetki että jaksan taas mittarilla lämpöjä ja testi on negatiivinen mutta ei se auta kuin nousta tästä ylös. Fyysinen toipuminen on varmasti helpompaa kuin henkinen ja menee sillä puolella aikaa.
Voimia ja olen niin pahoillani 💔🥺

@Kumpare luin ensin tapani mukaan väärällä tavalla ton "Oura seuraa nätisti pimppilämpöjä" ja meinasin sanoa, että ei, älä sitä älysormusta nyt SINNE tunge 🫣😂😂

ON: Siivosin käyrästä nyt viikonloppulämmöt (eli kaikki joissa oon nukkunu yli klo 8 kun normisti herään 5.30) ja kyllähän noista jäljellä olevista lämmöistä näkee, että ovis on tapahtunut joo, mutta varmaan tää hormonihäiriö jatkuu nyt tänne luteaalin puolelle, kun käyrä menee laskusuunnassa. Coverlinen laitoin samaan kohtaan, jossa se on ollut jokaisessa edellisessäkin kierrossa.

217242.png

Täällä selvästi tämä kierto taputeltu, en tosin ihan odotellutkaan mitää, kun tuo ovulaatio tuli aika puskista. Aika varma, että se ensimmäinen kp14 oli oikea ovis päivä, eikä tämä FF:n tarjoama myöhempi, sen mukaan myt olisikin juuri se dpo14 ja tiputteluja vähän jo tuloillaan. 🙃

Liitteet

• Screenshot_20260521_084427_FF.jpg
    Screenshot_20260521_084427_FF.jpg
    293.9 KB · Katsottu: 8
@Kumpare Juu kerroin miehelle toissapäivänä. Oli vähän vaikeaa pitää asia maanantaina omana tietona. 🤣 Oli vähän hämmästynyt, kun oltiin jo mietitty viime sunnuntaina jos hakeudutaan tutkimuksiin, kun puhuin siihen malliin että tuskinpa nytkään on tärpännyt. Toki voihan se vielä olla edessä... Kovin varma olo ei mulla oo tästä. 😔

Mun viime yö oli ihan farssi. 😆

Menin nukkumaan 22.30, mutta EN NUKAHTANUT OLLENKAAN. En siis hetkeksikään. Aamukahvin jälkeen nukahdin tunniksi sohvalle, ja siitä sitten töihin. Esimies kyllä sanoi, että on ihan ok jäädä saikulle, koska tietotyön tekeminen mössöaivoilla on ihan turhaa, mutta oli sen verran simppeleitä työtehtäviä että sain ne hoidettua.

Mittasin tunnin unien jälkeen lämmöt, mutta discordasin ne, koska ei todellakaan ole luotettavat.

Jospa ensi yönä nukkuisin paremmin. Oura tulkitsi mun makaamisen lyhyiksi unipätkiksi ja sanoi kehon lämmön olevan -0,6, joten eiköhän tässä tukevasti follivaiheessa olla.

@Kumpare , mulla oli ihan samanlainen 💩yö. Nousin myös kiireessä heittää roskat ennen tyhjennystä, enkä muistanut mitata lämpöjä. Sählingin jälkeen koitin mennä hetkeksi takaisin sänkyyn saadakseni edes vähän lepoa. 😵‍💫
Nyt on kp 11, mutten ole vielä saanut "varmaa" ovisplussaa. Limat (jos niitä ylipäänsä on) on hyvin niukat.

Tän aamun lämpö ei välttämättä pidä paikkaansa, johtuen noista heikoista yöunista ja aamun sählingistä. Olen kuitenkin kp 9-11 saanut yli 0,7 arvoja pc:n ovistesteistä premom sovelluksella. Mun silmään ne on kyllä vaikuttaneet positiivisilta... tai ainakin tuolla tummuusasteella cb digi on aiemmin antanut hymynaaman, kun olen samasta pissasta testannut. En nyt siis tiedä... premom on erimieltä. Vatsa oli kuitenkin sekaisin kp 9, ja ollut aivan seis kp 10-11. Tuntemuksia ei ole juurikaan, tai ne ovat hyvin vähäisiä. Mikäli lämmöt pomppaa huomenna, voisin uskoa oviksen tapahtuneen, mutta jos ei, niin sitten tietty ei. 😅

Liitteet

• Screenshot_20260521_193301_FF.jpg
    Screenshot_20260521_193301_FF.jpg
    123.9 KB · Katsottu: 15
Takaisin