BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osaakohan kukaan sanoa, että miten alkoholi vaikuttaa seuraavan aamun lämpöihin? Mietin lähinnä kun eriäviä tietoja lukenut että osan tiedon mukaan saattaa laskea seuraavan aamun lämpöjä ja osan tiedon mukaan nostaa. 🤔 Ja toki varmaan riippuu määrästä mitä juo toki myös.. En ole ennen tätä joutunut miettimään kun yleensä jos tässä vaiheessa kiertoa jotain juonut niin ollut vain viiniä. Ja toki vasta kolmas kierto kerta kun lämpöjä mittaan tarkkaan.

Mietin kyllä pitäisikö jättää välistä, mutta toisaalta vuosi jo yritetty ja ei oikein jaksa jatkaa samanlailla varoen kaikkea. Viimeksi kesällä Kreikan lomallamme en jaksanut miettiä tätä tosin se oli siellä ollessaan kun alkoi kuukautiset. Toki vähän eri tilanne kun ovulaatio nyt tuloillaan vasta.

@Mamiii Kyllähän tuossa vaiheessa voi vielä ehtiä, ei se munasolu ole vielä varmaan irronnut. Ei se aina pelkästä ajoituksesta ole kiinni..

@Kali Mulla alkoholi nosti lämpöjä seuraavalle päivälle. Ei muuta kuin anna mennä, pieni relaus voi tehdä pääkopalle hyvää!

Mä oon huonosti mittaiölut lämpöjä nyt alkukierrossa. Saa nähdä, innostunko loppukierrossa mittailemaan.. Tänä aamuna oli ovisplussa ja talletukset ma iltana ja eilen iltana. Nyt sit piinaillaan ja 28.1. ensikäynti Ovumiaan. Ehtii jollain tarkkuudella testin tekemään kun silloin dpo11. ☺️

@Mamiii Kyllähän tuossa vaiheessa voi vielä ehtiä, ei se munasolu ole vielä varmaan irronnut. Ei se aina pelkästä ajoituksesta ole kiinni..

@Kali Mulla alkoholi nosti lämpöjä seuraavalle päivälle. Ei muuta kuin anna mennä, pieni relaus voi tehdä pääkopalle hyvää!

Mä oon huonosti mittaiölut lämpöjä nyt alkukierrossa. Saa nähdä, innostunko loppukierrossa mittailemaan.. Tänä aamuna oli ovisplussa ja talletukset ma iltana ja eilen iltana. Nyt sit piinaillaan ja 28.1. ensikäynti Ovumiaan. Ehtii jollain tarkkuudella testin tekemään kun silloin dpo11. ☺️
Itsekkin meinasin testata dpo11 luokkaa, yritän ainakin päästä mahdollisimman myöhään testaamaan. Ja hyvä tietää niin ei järkyty huomisista lämmöistä jos korkeammalla. 😅 Maisteltiin juomaa jo vähän, oli sellaista mitä kumpikaan ennen ei ole maistellut. Aika pahaa pakko sanoo. 🤣 Ehkä siksikin kun vahvempii pitkiin aikoihin maistanut edes. Kesän jälkeen ainakaan.

Omaa napaa koska huhhuh! 😭😍

Niinku muutama päivä sitten kirjotin, olin aika luovuttanut tän kierron osalta kun lämmöt meni kolme päivää alaspäin. Sen jälkeen kuitenki nousi ja eilen taas alasuuntaan. Tänään dpo14 herätessä oltiinki taas ylempänä ja leposykkeen trendi on ollut normaalia korkeampi, joten oli pakko tehdä testi ja se on POSITIIVINEN 🥹

Oon tuon sykkeen huomannut viimepäivinä myös koiran kans lenkillä kun tuntunut herkemmin hengästyttävän, mutta ajattelin et on vaan raskaampaa kävellä kun on lunta ja ehkä kuntokaan ei oo joulun löhöämisen jäljiltä parhaimmillaan. 😅

Kerroin miehelle heti aamutuimaan ja kyllähän siinä onnenkyyneleet nousi. Nyt vaan kun tää ois oikeesti totta ja pieni pysyis mukana. ❤️
Siis wau kuin ihanaa! Tuhat litraa liimaa sinne nyt 🥹🥹🥹 Mä oon vähän taustaillut tässä ni mennyt ihan ohi tää ilouutinen ❤️

Pikainen ON, täällä kp3 kai meneillään, ressii pukannut tähän viikkoon niin joutunut vähentää täällä hengailua ja mennä ajoissa nukkuu koska taapero ja univelat 🫠 Jos tässä viikonloppuna kerkeis lukasta vähän enemmän ajatuksella teidät ja ens viikolla onkin jo talletukset vuorossa ja oviksen metsästys. Nyt taaperoisen iltapuuhat ja itselle sen jälkeen lasi viiniä kiitos😆 Mukavaa iltaa kaikille 💗

@Karkki12 isot onnittelut! 🥹✨

@Kali mulla on aina alkoholi nostanut lämpöjä reippaasti seuraavalle päivälle. Mitä enemmän ottanut niin sitä korkeempi lämpöpomppu😅 tässä alla näätkin mun kierron alussa nuo kaksi mustaa palloa jotka oli krapulalämpöjä, otin ne vaan pois laskuista ruksittamalla sen "discarded" -painikkeen ettei sekoita käyrää pahemmin.

Halusin tulla läväyttämään tämän mun hieman sekavan käppyrän tänne, joka lopulta johti plussaan! Ff ei siis edes löytänyt ovista tästä (johtuen just noista mun puuttuvista lämmöistä) ja tosta ihme pompusta ennen oletettua oviksen ajankohtaa. Ja kuten näette, peitto heilunut tasan kaksi kertaa koko kierrossa ja riitti plussaan 😂 kaiken lisäksi tuo jälkimmäinen kerta oli keskeytetty. 😆 Nyt kun tätä kattoo, niin ovis on kuitenkin tainnut olla kp 11 tai 12.

Menkkojen pitäis alkaa tänään. Vähän nippailee mahaa niin saas nähdä... En viitsinyt testata tänään uudelleen kun tein eilen epäuskoisena kolme testiä😂 lievää etomista/krapulaista oloa jo on havaittavissa, niin koitan uskoa että pysyis matkassa.🥺

Liitteet

• Screenshot_2026-01-17-09-25-35-06_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-17-09-25-35-06_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    183.1 KB · Katsottu: 71
IMG_6990.png
@Karkki12 Onnea hirvittävästi!!! 😍

@Kali Onpas harmi, että on noin kurja fiilis. 😟 Mulla on alkoholi aiheuttanut lämpöjen sahausta. Välillä noussut todella ylös aamulämmöt jos edeltävänä iltana juonut muutaman ja välillä sitten laskenut.

@hiiru Toivotaan että pieni pysyy matkassa ja menkat ei ala! ❤️📈

Mulla lämmöt tipahti vähän alaspäin. Toivotaan, että nousisivat takaisin ylös tai eivät ainakaan laskisi tuosta enää alaspäin.

No tulin päivittelemään että lämmöt eivät nousseet paljoa eilisiltaisesta alkoholin juomisesta huolimatta. 🙈 Tai no eilisestä alhaisesta lukemasta nousivat, mutta ei nousseet lämmöt korkeammalle kuin ollut tässä kierrossa normaalisti olleet. Eli ei oikeastaan mitään vaikutusta tainnut mulla olla lämpöihin. Ja ei olisi pitänyt manata kun aloin ovulaatiota testaamaan ja sain ekan korkea lukeman, että ei kai se nyt voi viikkoa putkeen näyttää korkeaa. 🫣 Niin tosissaan 7 päivää putkeen korkea lukema. Odotin että tänään tulee huippu kun jo kp13.... Mutta ei...

Liitteet

• 778008.png
    778008.png
    51.4 KB · Katsottu: 31
En tiedä mitä tästä ajattelisi. Huonosti nukuttu lyhyt yö alla ja lämmöt noin paljon aiempaa korkeammalla.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-17-12-03-21-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-17-12-03-21-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    210.4 KB · Katsottu: 35
Mitä nää komiot on? Mun omaan silmään tämä käppyrä näyttöis oikealta ja siltä että ovis olis ollut tollon kp 10/11.

Liitteet

• IMG_9545.jpeg
    IMG_9545.jpeg
    297 KB · Katsottu: 39
Mitä nää komiot on? Mun omaan silmään tämä käppyrä näyttöis oikealta ja siltä että ovis olis ollut tollon kp 10/11.
Sä olet mitannut lämmöt kp 10 lähtien sun omaa mittauksen aikaikkunaa aikaisemmin eikä välttämättä ole ihan täysin vertailukelpoisia lukemia. Se aikaikkuna on puoli tuntia.

Sä olet mitannut lämmöt kp 10 lähtien sun omaa mittauksen aikaikkunaa aikaisemmin eikä välttämättä ole ihan täysin vertailukelpoisia lukemia. Se aikaikkuna on puoli tuntia.
Okei kiitos! Tää oli mulle uus et on aikaikkuna järkeenhän se käy, katsoin että tossa aikaheitt on ollut 35-45 min🥲

Voisko tämä olla joku estrogeenidippi? Vähän meinasi mieli mennä alas, kun näin aamulla lämpöjen laskeneen. Ei tämä kuitenkaan vielä menkkoja enteile, sillä luteaali on mulla noin 15 päivää.

Ollaan nyt tämä yö oltu hotellissa ja eilinen lilluttiin kylpylässä. Join kuuden aikaan illalla yhden oluenkin. Äh, täytyy odotella mitä seuraavat päivät näyttävät.

IMG_6994.png

Voisko tämä olla joku estrogeenidippi? Vähän meinasi mieli mennä alas, kun näin aamulla lämpöjen laskeneen. Ei tämä kuitenkaan vielä menkkoja enteile, sillä luteaali on mulla noin 15 päivää.

Ollaan nyt tämä yö oltu hotellissa ja eilinen lilluttiin kylpylässä. Join kuuden aikaan illalla yhden oluenkin. Äh, täytyy odotella mitä seuraavat päivät näyttävät.

View attachment 152104

Ihan normaalia mielestäni. Siellä varmaan sulla alkio kiinnittynyt tai on estrogeenidippi muuten vaan 😊 Tai sit vaikka eri mittausolosuhteet tai mittausaika.

Mulla ei mitään uskoa tähän kiertoon. Varmaan oltiin liian myöhässä, koska limat alkoi torstaina ja en vaan sit testannut torstaina aamupäivällä, kun oli vasta kp10 silloin ja folli 16x22mm (eikö tarkoita aivan valmista jo? Ei ollut kuitenkaan kai lyhistynyt.) ja vasta pe myöhään iltapäivällä oli eka talletus.

Lisäksi jotenkin just tunne ollut jo kierron alusta lähtien, että on paska kierto. Ja ovistestit aivan nipin napin plussia ja haaleampia kuin yleensä. Eikä oikein ollenkaan oviskipuja.. Jo monta vuotta on ollut oviskivut joka kierrossa.

Lisäksi eilen oli pikkareissa tippa verta. Sama oli kesällä alkaneessa raskaudessa samoihin aikoihin lähes heti oviksen jälkeen. Jos ihmeellisesti tärppäisi, niin varma olen keskenmenosta. Kaikki toistaa samaa kaavaa vain.. Luulen, että oli kuitenkin kysta siellä edellisestä kierrosta tai uusi munis jäi jumiin, kun jo nyt niin huono fiilis, ihan pms-olo jo nyt.. Miksi huonot munasolut hedelmöittyvät ja kiinnittyvät, vai eikö ole yhtään hyvää enää jäljellä?

Sori ankea viesti.

Mulla ei mitään uskoa tähän kiertoon. Varmaan oltiin liian myöhässä, koska limat alkoi torstaina ja en vaan sit testannut torstaina aamupäivällä, kun oli vasta kp10 silloin ja folli 16x22mm (eikö tarkoita aivan valmista jo? Ei ollut kuitenkaan kai lyhistynyt.) ja vasta pe myöhään iltapäivällä oli eka talletus.

Lisäksi jotenkin just tunne ollut jo kierron alusta lähtien, että on paska kierto. Ja ovistestit aivan nipin napin plussia ja haaleampia kuin yleensä. Eikä oikein ollenkaan oviskipuja.. Jo monta vuotta on ollut oviskivut joka kierrossa.

Lisäksi eilen oli pikkareissa tippa verta. Sama oli kesällä alkaneessa raskaudessa samoihin aikoihin lähes heti oviksen jälkeen. Jos ihmeellisesti tärppäisi, niin varma olen keskenmenosta. Kaikki toistaa samaa kaavaa vain.. Luulen, että oli kuitenkin kysta siellä edellisestä kierrosta tai uusi munis jäi jumiin, kun jo nyt niin huono fiilis, ihan pms-olo jo nyt.. Miksi huonot munasolut hedelmöittyvät ja kiinnittyvät, vai eikö ole yhtään hyvää enää jäljellä?

Sori ankea viesti.
Mulla vähän samat fiilikset tämän kierron osalta, mikään viittaa että ovulaatio olisi edes tulossa. Kun testit joita siihen laitteeseen laitan näyttää vain korkeaa lukemaa kahdeksatta päivää putkeen. Ja mulla taas ovulaatio myöhässä niin senkään takia mitään uskoa tähän kiertoon. Kun alan epäilemään ettei tule ollenkaan ovulaatiota. Ja ei olla edes talleteltu kuin viimeksi keskiviikkona niin senkään takia mahdollisuuksia ei ole ellei jatkettaisi talletteluja. Mutta saa nähdä...

Olisi pitänyt olla huippu tulos viimeistään tänään jos keho olisi palautunut keskenmenon jäljiltä. Mutta ilmeisesti vieläkin aivan sekaisin.

203213.jpg

Mites noi lämmöt nyt alkoi nousemaan jo ennen ovulaatiota, oon vielä herännyt nyt aamulla mittaamaan ja silti korkeat 🧐 Vai onko mulla nyt vaan viikonloppuisin korkeammat lämmöt riippumatta siitä, mittaanko aamulla puoli kuudelta vai yhdeltätoista aamupäivällä 😅

Edellistä yötä parempi yö takana mutta silti lämmöt alkuluteaalia korkeammalla. Oon mitannut lämmöt suht samaan aikaan joka aamu vaikkei ois ollut mitään aikaista herätystä tiedossa. Kello on soinut aamuisin aina samaan aikaan ja mittauksen jälkeen oon saattanut jatkaa unia vähän aamusta riippuen.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-18-10-50-38-49_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-18-10-50-38-49_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    219.4 KB · Katsottu: 35
@Pogo mun mielestä näyttää aika lupaavalle sun käyrä, mullakin oli tässä plussakierrossa luteaalissa hieman normaalia korkeammat lämmöt✨🤩

Takaisin