BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No höh.. Ehkä sit seuraavassa kierrossa on kaikki kohdillaan ja onnistutte. Hyvä jos jaksat pysyä positiivisena.. Onpas teillä yritystä sit tovin jo ollut.. Ei kai se auta muu kuin yrittää.

Mulla tökkii pahasti nyt kun yrityskerrat vaan lisääntyvät ja saattaa mennä tämä kierto kokonaan ohi.. Mulla siis vasta kp7.. Mutta tarkoitin, että en usko tähän kiertoon vaikkei mitään ole vielä tapahtunut 😅

Tänään sentään loppui makeanhimo ja vaihtui päänsärkyyn, liekö sokerin vieroitusoire 😄 Paino ihan normaali kyllä, bmi vähän alle 22. Mutta tyhmäähän se silti on makeaa vaan mussuttaa viikko putkeen.
Milloin ajattelitte mennä sinne simppa analyysiin?

Joo kyllä sitä turnausväaymystä aina iskee , mut sitten sitä ennen ovulaatiota jostain aina löytyy taas uutta puhtia. Ja toiveikkuus siinä luteaalissa vaihtelee 😂

Mä yritän nyt huijata itteeni että alan keskittyy vaikka siihen liikuntaan niin josko kävis hyvin 🤞aina voi toivoo 😅

@Kumpare ja @Pogo pidän teille peukkuja ☺️

@Mamiii ja @Mamiksx5 liityn teidän kans tän kierron osalta toivonsa menettäneisiin 🥲 Edellinen kuva lämpökäyrästä oli tosi lupaava, mutta nyt on tultu jo kolme päivää maltillisesti alaspäin.
Testaamisen osalta menin sit sunnuntaina testaileen päivällä -> puhdas nega ja samoin tänäaamuna dpo11 täysin puhdas nega 😟 Rinnat on aika arat mutta oon tosi varma et menkat alkaa viikonloppuna…

Mut jos jotain positiivista, niin sovittiin puolison kanssa, että jos toukokuun alkuun mennessä ei oo tärpänny niin sit lähdetään testaan kevyillä hoidoilla onnistumista. (Päästäisi jo insseihin, mutta kun tutkimuksissa ei löytynyt mitään selitystä niin ei kai oo vielä haluttu ymmärtää että tarvittaisiin ehkä nykylääketieteen apuja) Kiva et nyt on tämmöinen sovittu ”takaraja” 😊

Liitteet

• IMG_1294.jpeg
    IMG_1294.jpeg
    368.7 KB · Katsottu: 23
Tosta turnausväsymyksestä, mulla ovulaatio ilmeisesti pian kun kolmatta päivää korkea tulos clearbluen laitteella ja muutenkin semmoinen tunne että tapahtuu tässä kierrossa normaalia aiemmin. Nyt siis kp9. Mutta siis ei yhtään jaksaisi alkaa tallettelemaan, lauantaina heiluteltiin peittoa muuten vain ei yrityksen vuoksi mutta... 😂 Ei yhtään juuri nyt ole kiinnostanut koko yritys, vähän väkisin mittaillut lämmöt ja tehnyt nuo ovulaatiotestitkin kun kerta aloitin jo tälle kierrolle. Yrittänyt jaksaa tehdä ne sen takia jos jossain vaiheessa kiertoa vielä tulisikin että olisi pitänyt fiilis... Nyt kumminkaan ei uskoa että vaikka yritetään tulee mitään positiivista tästä kierrosta ja näin aikaisessa vaiheessa jo tämmöinen tunne että ei tästä mitään tule. 😕 Outoa sinänsä kun yleensä itselläkin tässä vaiheessa edes vähän toiveikkuutta ollut..

Lämmöt nousi lisää vielä aiemmista aamusta vaikka luget aloitin kun vasta tänä aamuna sen jälkeen kun olin ehtinyt lämmöt jo ottaa. Ei siis ainakaan tän aamun lukemaan ole vaikuttanut vielä. Katsotaan myöhemmin mihin kehittyy lämmöt. Vielä ei ole testejä ole kotona enkä viittis millään hankkiakaan.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-13-12-55-40-03_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-13-12-55-40-03_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    169.2 KB · Katsottu: 25
Turnausväsymys varmasti kasvaa yrityskiertojen myötä. Tosi turhauttavaa hommaahan tämä on, kun kehoa on pakko tarkkailla ja tähän suhtautuu niin tunteella.

Mä en rehellisesti tiedä miten voin olla testaamatta johonkin järkevään päivään asti. Jos en testaa niin on tosi hankala keskittyä töihin, kun päässä pyörii testin tekeminen. Toisaalta on tosi masentavaa tuijotella negatestejä ja odotella menkkoja. Mulla on näköjään 15 päivän luteaali, ja se menkkojen odotus negatestien jälkeen on niin masentavaa aikaa.

Nyt oli FF piirtänyt crosshairit kp11 kohdalle ja lämmöt nousi isomman pykälän ylöspäin. Kiva kun on kerrankin selkeämpi käppyrä.

IMG_6979.png

Jos maanantaihin asti saisin odotettua ennen testaamista. Silloin ois FF:n mukaan dpo 10 ja premomin mukaan dpo 9. Pitäis vaan pistää migreenin estopiikki nyt näinä päivinä eikä sitä saa raskauden aikana käyttää. Muuten voisinkin venyttää testaamista tuonne FF:n mukaiseen testipäivään.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-15-09-04-42-55_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-15-09-04-42-55_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    174.7 KB · Katsottu: 11
Milloin ajattelitte mennä sinne simppa analyysiin?

Joo kyllä sitä turnausväaymystä aina iskee , mut sitten sitä ennen ovulaatiota jostain aina löytyy taas uutta puhtia. Ja toiveikkuus siinä luteaalissa vaihtelee 😂

Mä yritän nyt huijata itteeni että alan keskittyy vaikka siihen liikuntaan niin josko kävis hyvin 🤞aina voi toivoo 😅

Vastasin yv:llä, mutta nyt se on tehty ja tulos oli kaikilta osin normaali.. Eli vika on siis varmaan minussa 😅 Minun labravastauksia ei ole vielä kuulunut.

Muokattu viimeksi:
202983.jpg

Jos edellinen kierto oli kummallinen, niin tää kierto (ja tapahtumat kropassa) on vielä kummallisempia 🤨

Mun ibs-oireet katosi viikko sitten lähes kokonaan, mun viime menkat oli lähes oireettomat ja niukemmat kuin yleensä.

Kirsikkana kakun päällä ovulaatio aloitti lähestymisen 4-5 päivää aiemmin kuin yleensä (oon näköjään unohtanut merkitä tekemäni testit FF:ään), odotan mielenkiinnolla mitä muuta mahdollisesti positiivista on luvassa 🤩

@Syssymyssy Pidetöön sormet ristissä! Lupaava lasku lämmöissä ainakin ennen ovista!

Mulla lämmöt raketoi kunnolla! Olen ihan innoissani, että kerrankin tuli näin selkeä nousu luteaaliin! Parina yönä on paleltanut niin olen nukkunut kuumavesipullo varpaissa, mutta ei se voi nostaa sormen lämpötilaa vääräksi, sillä sormet on peiton ulkopuolella. Toivotaan että pysyy nyt kunnolla koholla.

Varattiin perheen kesken kylpylästä hotelliyö la-su, niin kiva saada viikonlopuksi muutakin ajateltavaa kuin nämä lämmöt. Maanantaina onkin jo dpo7 ja eka testauspäivö nurkan takana. Päätin testata dpo8 aamuna, koska silloin on päiväkodilla tapaaminen lapsen asioissa ja olen rauhassa kotona tunnin verran ennen sitä.

IMG_6985.png

Omaa napaa koska huhhuh! 😭😍

Niinku muutama päivä sitten kirjotin, olin aika luovuttanut tän kierron osalta kun lämmöt meni kolme päivää alaspäin. Sen jälkeen kuitenki nousi ja eilen taas alasuuntaan. Tänään dpo14 herätessä oltiinki taas ylempänä ja leposykkeen trendi on ollut normaalia korkeampi, joten oli pakko tehdä testi ja se on POSITIIVINEN 🥹

Oon tuon sykkeen huomannut viimepäivinä myös koiran kans lenkillä kun tuntunut herkemmin hengästyttävän, mutta ajattelin et on vaan raskaampaa kävellä kun on lunta ja ehkä kuntokaan ei oo joulun löhöämisen jäljiltä parhaimmillaan. 😅

Kerroin miehelle heti aamutuimaan ja kyllähän siinä onnenkyyneleet nousi. Nyt vaan kun tää ois oikeesti totta ja pieni pysyis mukana. ❤️

Liitteet

• IMG_1316.jpeg
    IMG_1316.jpeg
    369.4 KB · Katsottu: 47
  • IMG_1317.jpeg
    IMG_1317.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 47

Niinku muutama päivä sitten kirjotin, olin aika luovuttanut tän kierron osalta kun lämmöt meni kolme päivää alaspäin. Sen jälkeen kuitenki nousi ja eilen taas alasuuntaan. Tänään dpo14 herätessä oltiinki taas ylempänä ja leposykkeen trendi on ollut normaalia korkeampi, joten oli pakko tehdä testi ja se on POSITIIVINEN 🥹

Oon tuon sykkeen huomannut viimepäivinä myös koiran kans lenkillä kun tuntunut herkemmin hengästyttävän, mutta ajattelin et on vaan raskaampaa kävellä kun on lunta ja ehkä kuntokaan ei oo joulun löhöämisen jäljiltä parhaimmillaan. 😅

Kerroin miehelle heti aamutuimaan ja kyllähän siinä onnenkyyneleet nousi. Nyt vaan kun tää ois oikeesti totta ja pieni pysyis mukana. ❤️

Noni, oishan se pitänyt arvata 😂😍 Siis noin vahva viiva nyt ja dpo11 nega? Onko se silloin vasta kiinnittynyt? 😍 Onnea kovasti teille, ihana asia ♥️😍

Noni, oishan se pitänyt arvata 😂😍 Siis noin vahva viiva nyt ja dpo11 nega? Onko se silloin vasta kiinnittynyt? 😍 Onnea kovasti teille, ihana asia ♥️😍
Kiitos❤️
Joo dpo 11 testissä ei näkynyt mitään! Piti ihan kaivaa roskiksesta vertailuun aiemmat testit ja ihan viivattomia ne on.
Ehkä kiinnittyminen on ollut myöhäisempi dpo 9-11 eikä oo vielä näkynyt tuossa dpo 11 testissä. Toivottavasti myöhäinen kiinnittyminen ei kuitenkaan viittais siihen et tääkin menee kesken 😥
Jatkan varmaan testailua vielä…

Liitteet

• IMG_1319.jpeg
    IMG_1319.jpeg
    1 MB · Katsottu: 37

Onnea! 💜

Omaa selitystä... Mä olen ihan suoraan jo vittuuntunut. Kuudes päivä kun clearbluen laite näyttää korkeaa tulosta. Voisikohan tässä kp12 vaiheessa vielä luovuttaa enään koko jutun suhteen tulee nyt mieleen on nimittäin niin vittuuntunut olo taas vaihteeksi? 😒 Lämmötkin laski jostain syystä todella paljon. Eihän se tietenkään mihinkään viittaa mun osalta tässä vaiheessa kiertoa, outoutta vaan lisää tähän kiertoon.

Liitteet

• Screenshot_20260116_103408_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_564235400974551.jpg
    Screenshot_20260116_103408_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_564235400974551.jpg
    70.3 KB · Katsottu: 17
Täällä omaa napaa ja ei paljon toivoa ole tähän kiertoon.. 🤔 Ovistesti juuri nyt plussa ja talletus onnistuu vasta tänään myöhemmin. Eli tosi huono ajoitus tulossa.. Tänään kp11.. Olisi pitänyt jo eilen testata aamupäivällä, iltapäivällä oli nega. Mutta eipä se olisi auttanut etäsuhteessa.

Mulla alkoi jo eilen limat.. Mulla ultrassa folli oli eilen 16×22mm että oisko jo eilen aamulla näkynyt plussa ovistestissä ja se folli oli vähän ovaali tai epätarkkarajainen.. Muttei vielä lysähtynyt. Heräsi epäilys onko se vain joku nestekertymä tai kysta edellisestä kierrosta sitten, kun edellisessä kierrossa follikkeli oli myöskin vasemmalla. Myös syksyllä tyhjennetty tuli vasemmalta.. Halusin ultraan, kun halusin nähdä miltä tilanne näyttää omasta mielestä "paskakierrossa." Limakalvo oli taas sen 8mm ja kolmikaikuinen.. 🤔 Toimiikohan oikea munasarjani enää ollenkaan? Johtuuko näin aikaiset ovulaatiot nyt mistä, Donafertysta, siitä että hedelmällisyys rapistuu kiihtyvään tahtiin?

Mutta kai tämä LH-piikki vahvistaa sen, että kyse ei olisi viime kierron jämistä. Ei vaan ole mitään oviskipuakaan. Korkeintaan pientä paineentuntua.

Liitteet

• Screenshot_20260116_115030_FF App.jpg
    Screenshot_20260116_115030_FF App.jpg
    188.6 KB · Katsottu: 11
Muokattu viimeksi:
Täällä omaa napaa ja ei paljon toivoa ole tähän kiertoon.. 🤔 Ovistesti juuri nyt plussa ja talletus onnistuu vasta tänään myöhemmin. Eli tosi huono ajoitus tulossa.. Tänään kp11.. Olisi pitänyt jo eilen testata aamupäivällä, iltapäivällä oli nega.

Mulla alkoi jo eilen limat.. Mulla ultrassa folli oli eilen 16×22mm että oisko jo eilen aamulla näkynyt plussa ovistestissä ja se folli oli vähän ovaali tai epätarkkarajainen.. Muttei vielä lysähtynyt. Heräsi epäilys onko se vain joku nestekertymä tai kysta edellisestä kierrosta sitten, kun edellisessä kierrossa follikkeli oli myöskin vasemmalla. Myös syksyllä tyhjennetty tuli vasemmalta.. Halusin ultraan, kun halusin nähdä miltä tilanne näytttää omasta mielestä "paskakierrossa." Limakalvo oli taas sen 8mm ja kolmikaikuinen.. 🤔 Toimiikohan oikea munasarjani enää ollenkaan? Johtuuko näin aikaiset ovulaatiot nyt mistä, Donafertysta?

Mutta kai tämä LH-piikki vahvistaa sen, että kyse ei olisi viime kierron jämistä. Ei vaan ole mitään oviskipuakaan. Korkeintaan pientä paineentuntua
Mulla vähän samat fiilikset mutta vähän eri syistä että toivoa ei ole yhtään tähän kiertoon. 🫣

Mulla jostain syystä noin 5 minuutin ajan tossa tunti sitten kiristi vatsaa ihan randomisti tai lähinnä vatsalihaksia ja alavatsaa varsinkin. En tiedä mihin voisi viitata, kun en ole vatsalihaksia treenannut tai mitään. 😂 Vähän naurahdin aiemmin siinä samalla kun nuo kivut oli ja sattui sekin alavatsaan. Outoa... Tuskin ovulaatioonkaan viittaavaa kun vieläkin kuudetta päivää se korkea tulos vaan sillä clearbluen laitteella.

Mulla vähän samat fiilikset mutta vähän eri syistä että toivoa ei ole yhtään tähän kiertoon. 🫣

Mulla jostain syystä noin 5 minuutin ajan tossa tunti sitten kiristi vatsaa ihan randomisti tai lähinnä vatsalihaksia ja alavatsaa varsinkin. En tiedä mihin voisi viitata, kun en ole vatsalihaksia treenannut tai mitään. 😂 Vähän naurahdin aiemmin siinä samalla kun nuo kivut oli ja sattui sekin alavatsaan. Outoa... Tuskin ovulaatioonkaan viittaavaa kun vieläkin kuudetta päivää se korkea tulos vaan sillä clearbluen laitteella.

Niin, koen vaan että olemme liian myöhässä talletusten suhteen. Jos ei viime kierrossakaan tärpännyt jolloin oli täydellinen ajoitus, niin miksi tässäkään kun tallettelut alkaa omaan makuun liian myöhään.

Mietittiin myös sellaista ollaanko talleteltu liian monesti. Onko pakko pidättäytyä ja tallettaa vain kerran päivässä? 😪

Voihan sullakin ovulaatio jo olla tulossa, nyt vaan talletusta kehiin.

Niin, koen vaan että olemme liian myöhässä talletusten suhteen. Jos ei viime kierrossakaan tärpännyt jolloin oli täydellinen ajoitus, niin miksi tässäkään kun tallettelut alkaa omaan makuun liian myöhään.

Mietittiin myös sellaista ollaanko talleteltu liian monesti. Onko pakko pidättäytyä ja tallettaa vain kerran päivässä? 😪

Voihan sullakin ovulaatio jo olla tulossa, nyt vaan talletusta kehiin.
Voihan se tärppi tapahtua kun sitä vähiten odottaa? 🤞

Mä taas sillä mielialalla taas vaihteeksi että turhaa sitä me yritetään miehen kanssa edes kun tulee vain keskenmenoja/kemiallisia. 😔 Niin siksi mulla ei oikeastaan mitään toivoa tähän kiertoon ole. Tai ehkä haluan ajatella noin kun nyt jos tästä kierrosta meillä tärppää olisi sama lasketun ajan kuukausi kuin vuosi sitten kun aloitimme yrittämisen ekasta raskautumis kerrasta eli lokakuu. 💔 Eka raskautumis kerta ja samalla eka keskenmeno... Niin ehkä salaa toivon ja yritän luoda sitä mielikuvaa itselleni ettei kannata edes yrittää.... Toisaalta symbolista olisi mutta koska luulen tai melkein tiedän jo että seuraavakin menee kesken olisi todella masentavaa samalle lasketun ajan kuulle 2 keskenmenoa olla.

Kyllä se yksikin kerta voi riittää vaikkei ajoitus olis ihan optimaalisin. Vaikka mä olen ollut kolmen nuorimman aikaan yli 35 v niin silti on kerrasta tärpännyt joka kerta enkä todellakaan oo uskonut siihen.

Takaisin