BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsin kotiin ja sain Ouran kytkettyä pois lentotilasta. Juuh. 🤣 Toivotaan vuodelle 2026 selkeämpää käyrää.

IMG_6891.png

Tästä lähdetään liikkeelle taas. Nyt on tosi kovat krampit mitä ei ole ollut vuosikausiin paitsi keskenmenoissa. Mittailen nyt lämpöjä ja tikuttelen ovista. En kuitenkaan kerro miehelle missä mennään vaan koitan vietellä hänet sopivaan aikaan.

Olin nyt harkassa naistentaudeilla ja kyselin siellä useammaltakin gyneltä tuosta raskautumiskiellosta. Heidän näkemys oli se että kielto ois ehdottomampi jos ois kohtua leikelty esim sektio tai myoomat kuin muut laparotomiset vatsan alueen leikkaukset.

Tässä ei kuitenkaan olla enää ihan nuoria raskautumisen kannalta niin ei haluaisi yhtään odottaa. Kyllä mä luotan siihen että seurataan tarkemmin jos jotain syytä on.

Liitteet

• Screenshot_2025-12-30-08-53-13-64_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-12-30-08-53-13-64_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    138.9 KB · Katsottu: 8
@Pogo tsemppiä! Mulla vierähtänyt nyt 7,5 vuotta sektiosta ja sen jälkeen leikelty vatsaa useita kertoja. Sektioarpi on edelleen ohut. Aika näyttää tarviiko mahdolista raskautta seurata tarkemmin. Toki mulla nyt tuo anomaliakin tekee sen, että tarkempi seuranta voi olla tarpeen. Viimeisimmästä leikkauksesta nyt 2v.

Meille oli tullut vihdoin lupa ilmoittautua seuravista menkoista hoitoihin. Eli nyt tehdän se 2x oi+iui letroilla. Terot aloitin eilen, joten 2 viikon päästä alan popsia letroja.

Mulla lämmöt nähtävästi vielä korkealla ja ihan nousu suunnassa jopa kolmatta päivää putkeen. Mutta kuten toiseen ketjuun laitoin jo, tein eilen aamulla raskaustestin johon tuli hento hailura mutta nähtävissä. Tänään kun halusin testata toisella herkällä tosin testillä ei tullut edes samanvahvuista kuin eiliseen testiin. Juuri ja juuri vain livenä nähtävissä oleva viiva. Kuvasta en kyllä itse edes näe mitään. 🙄 Jotenkin pelkään että heti keskenmenon jälkeen tulin raskaaksi mutta kemiallinen.

Liitteet

• 31232321.png
    31232321.png
    67.5 KB · Katsottu: 11
@Nukkelapsi millainen sun kohtuanomalia on? Mä itse olen törmännyt yksisarvisen rudimenttikohtuun ja sain aika hyvin infoa siitä yhdeltä gyneltä.

Mut on nyt leikattu samasta kohtaa vähän reilun 5 vuoden aikana kolmeen kertaan. Eka kerralla poistettiin koko paksusuoli ja tehtiin j-pussi. Tokalla kerralla viime vuonna leikattiin kiinnikkeitä pois. Nyt tänä vuonna leikattiin väliaikainen ohutsuoliavanne ja silloin sanottiin, että vähintään puoli vuotta ois hyvä olla avanteen ennen sen sulkua. Kuitenkaan sulkua ei ole pakko tehdä jos tuo avanne toimii hyvin eikä mulle tulee siitä mitään ongelmia. En halua sulkua jos tää avanne toimii näin hyvin.

Nyt muuten löysi ff triphasic kuvion mun käyrästä. 😂 Dpo9 kohdalta löysi sen? En kyllä ihan ymmärrä mitä se käytännössä tarkoittaa?? Ja se pregnancy monitor kohdassa kun ne pisteet aikaisiin raskauden merkkeihin, monta päivää oli 20 pistettä nyt on tänään 70. Sinänsä eihän tuo nyt mitään tarkoita että varmasti raskaana, lähinnä mielenkiintoista, kun en viimeksi tuota kohtaa löytänyt edes...

Nyt muuten löysi ff triphasic kuvion mun käyrästä. 😂 Dpo9 kohdalta löysi sen? En kyllä ihan ymmärrä mitä se käytännössä tarkoittaa?? Ja se pregnancy monitor kohdassa kun ne pisteet aikaisiin raskauden merkkeihin, monta päivää oli 20 pistettä nyt on tänään 70. Sinänsä eihän tuo nyt mitään tarkoita että varmasti raskaana, lähinnä mielenkiintoista, kun en viimeksi tuota kohtaa löytänyt edes...
Mun mielestä tuossa on selkeä triphasic-käyrä! Tuliko siitä jonkinlainen ilmoitus?

Takaisin