BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ff vahvisti oviksen ja illalla aloitan progesteronin tueksi. Sitten taas odotellaan. Jännittävää että maanantaina pääsen aloittaa uuden lääkkeen reumaan ja toivon että siitä olis tulehdusta poisvievänä vaikutus myös raskautumiseen 🤞 toki jännittää aloittaa pistäminen mutta eiköhän se suju.

Täällä liian aikainen aamu, kuopus hereillä 4.04 ja tunnin yrityksen jälkeen luovutin ja noustiin ylös. Päikkäriaikaan tuntuu levan vielä ikuisuus 🤣 Lunta on satanut joten sinne pääsee ajanviettoon.
27054BDB-96CC-4759-BA2B-CCD4A71D42A2.jpeg

@Syssymyssy Ymmärrän, että ei halua nostaa toiveita turhaan. On kyllä positiivisia signaaleita ilmoilla, joten toivon sun puolesta vielä.. 🙏

@Metsäkaiku Onnittelut plussasta! 😍 Toivottavasti pysyy ja vahvistuu. 🙏🥰

Vahingossa julkaisin liian aikaisin, jatkan viestiä..

Täällä vaan lämmöt pysyy ylhäällä, täysin samat lämmöt kuin eilen. 🤨 En tiedä... Eilen vähän melkein aloin toivomaan kun parin lupaavaa merkkiä, kuten haistan nähtävästi ainakin paremmin kuin mies. Koska likainen käsi pyyhe uuden vuoden aattona oli ihan hirveän hajuinen ja uusi käsi saippua haisee vieläkin ihan hirveälle, mutta vaan mun mielestä. 😒 Aamulla myös olin ihan varma, että vuoto lakanut, mutta olikin vaan runsasta valkovuotoa. Oletettavasti dpo11 uuden laskelman mukaan, koska muuten olisi jo dpo15... Ja kuukautiset nyt myöhässä 2 päivää. Ennemmin luulen siis ovulaation olleen myöhemmin jos siis ollenkaan. 😖

Ja myös flunssainen olo, varsinkin iltaisin nyt parina päivänä ollut. Sekä kylmä olo, ja niitä oireita mitä on en kyllä kuvittele, mutta voihan ne muustakin johtua joten en uskalla toivoa. 🤷‍♀️

Liitteet

• Screenshot_20260102_100757_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_124639507247609.jpg
    Screenshot_20260102_100757_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_124639507247609.jpg
    107.4 KB · Katsottu: 23
@Mamiii Olen pahoillani, jos negalta nyt näyttää. 😔 Älähän nyt kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon, teillä ei kauaa vielä kuitenkaan yritystä ole takana.. Ja kerran jo tärpännytkin, vaikka päättyi ennen aikojaan. 💔 Kyllä mä uskon, että vielä on hyvät mahdollisuudet! Ja se, että keltarauhanen tuntuu toimivan ja luteaali pitenee, niin tuo lisää toiveita tuleviin kiertoihin. Ehkä on ottanut aikaa, että kroppa lähtee kunnolla toimimaan. Itse huomasin eron jossain puolen vuoden paikkeilla kierukan poistosta, että oli vahvemman oloisia luteaaleja.

@Mamiksx5 Kiva, että tulee uusia apuja kehiin, toivottavasti on positiivista vaikutusta. 👌 Voi kun aikainen herätys siellä ollut, tsemppiä ja jaksamista päivään!

Täällä vaan lämmöt pysyy ylhäällä, täysin samat lämmöt kuin eilen. 🤨 En tiedä... Eilen vähän melkein aloin toivomaan kun parin lupaavaa merkkiä, kuten haistan nähtävästi ainakin paremmin kuin mies. Koska likainen käsi pyyhe uuden vuoden aattona oli ihan hirveän hajuinen ja uusi käsi saippua haisee vieläkin ihan hirveälle, mutta vaan mun mielestä. 😒 Aamulla myös olin ihan varma, että vuoto lakanut, mutta olikin vaan runsasta valkovuotoa. Oletettavasti dpo11 uuden laskelman mukaan, koska muuten olisi jo dpo15... Ja kuukautiset nyt myöhässä 2 päivää. Ennemmin luulen siis ovulaation olleen myöhemmin jos siis ollenkaan. 😖

Ja myös flunssainen olo, varsinkin iltaisin nyt parina päivänä ollut. Sekä kylmä olo, ja niitä oireita mitä on en kyllä kuvittele, mutta voihan ne muustakin johtua joten en uskalla toivoa. 🤷‍♀️
Uskon, että sulla ollut myöhäisempi ovis, kuten täällä muutkin kertoneet olleen tyhjennyskierrossa, itselläni kanssa oli muutaman päivän myöhäisempi. Oireet voisivat viitata kyllä uuteen raskauteen. Tsemppiä odotteluun. 🙏

@Metsäkaiku onnea plussasta! 😍

@Mamiksx5 mä tuun täällä taas pari päivää perässä😅

Joululoma on menny ihanasti, oltiin tosiaan hotellilomalla muutama päivä enkä oo tännekään mitään päivitellyt. Tehnyt hyvää olla stressaamatta.
Ovis oli odotettu tähän vuoden vaihteeseen (kp 10-14) ja mähän reissussa huomasin et liuskaovistestit jäi matkasta! Enkä löytäny paikallisista (ruoka)kaupoista pikaisella silmäilyllä ollenkaan ovistestejä. Onneks mukana oli muutama clearbluen digi, mutta koko matkan ajan ne antoi negatiivisia tuloksia. Oon tottununu liuskiin niin oli hankalaa kun digistä ei nää sävyn vaihtumista samalla tavalla.

Ff myös ehdotti jo tosi aikaista ovista kp 8-9 lämpöjen nousun takia ja olin ihan varma et myöhästyttiin😅 MUTTA tänään tuli hymynaama testiin ja lämmötkin tippunut vielä matalammalle pariksi päiväksi. Nyt sitten nousua odottelemaan ☺️
Tallettelut olleet harvinaisen ahkeria ja ehdotinki jo puolisolle et tavoitellaanko ”täydellistä viikkoa”.😄

Liitteet

• IMG_1229.jpeg
    IMG_1229.jpeg
    287.3 KB · Katsottu: 26
201370.jpg

Vuoristorata jatkuu, taas kutitellaan tuota rajaa muttei mennä sen alle. Tänään tuntui jo, että menkat alkaisi, ja kuvittelin pari kertaa jo tuntevani vuodon kunnes vessassa huomasin että eihän täällä mitään ole 🧐 Yritin vielä salitreenillä provosoida kuukautisia alkavaksi, mutta ei näköjään sitten.

En tehnyt edes testiä, kun tuo lämpö on tolleen puolivälissä, teen sitten jos nousee taas ylös. Eli tän kierron suhteen ollaan edelleen ns. tuulikaapissa toinen jalka ulkona 😂

Täällä lämmöt romahtivat ja paljon alas, vaikka toki 3 tuntia aiemmin kuin normaalisti heräsin ja mitattu myös aiemmin. 🥴 Nukuin kyllä 7 tuntia. Ihan hyvin siis. Eli eiliset tuntemukset illalla kun selkää särki ja vatsalihakset kipeät ilmeisesti viittasivat että vuoto pian alkaa. Nytkin vielä alaselkä kipeä, mutta vatsalihakset eivät. Jotkut mega kuukautiset siis alkamassa, huoh... Ärsyttää vituttaa vaikka olihan tämä arvattavissa. Olisihan se liian hyvää ollut että heti uudestaan raskaana keskenmenon jälkeen. 🙄

Liitteet

• Screenshot_20260103_071522_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_145582981599984.jpg
    Screenshot_20260103_071522_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_145582981599984.jpg
    113.6 KB · Katsottu: 27
Meillä sama tilanne @Syssymyssy 😄

Mäkin tässä odottelen kuukautisia, koska testi oli nega 2 päivää sitten.. Mulla ei oikein oo menkkatuntemuksia.. Välillä kyllä ärsyttää, mutta ei tyypillisiä PMS-oireita. Johtuisiko Donafertystä.. Taisi olla erityisen vahva ovulaatio, kun rinnatkin ovat turvonneet.. Oisko siellä kysta..

Ei tipan tippaa näy ja lämmöt ei suostu tulemaan alas. Näinköhän seuraava kierto on sit ovuloimaton. En kyllä ala toivomaan, että r-testin tulos enää muuttuisi.. DPO13 kaiketi nyt.

Liitteet

• Screenshot_20260103_073733_FF App.jpg
    Screenshot_20260103_073733_FF App.jpg
    231.5 KB · Katsottu: 23
201399.jpg

@Mamiii täällä lämmöt kans katossa ja tänään pitäisi alkaa kuukautiset. Eilen kramppasi toispuoleisesti ja tuli jotain hailakan punaista, joka sitten loppui ainakin toistaiseksi?

Tässähän on sellainen hassu mahis, että mun ovulaatio saattoi olla myöhässä. Mulla nimittäin tummeni uudelleen ovistestit tossa tiistaina 23.12., jouluaattona en älynnyt tehdä. Limat ja muut meni vain jo ton tohon käyrään merkityn oviksen mukaan, ja ChatGPT sanoi, että se voi olla hormonien heittelyä, mut että ovis on ollut, koska limat on kuivunut. FF alunperin ennusti oviksen aatolle, mutta muutti ennustetta, kun viime kierrossa alkoi menkat aikaisemmin. Mulla oli perjantaina 26.12. outoja toispuolisia kipuja, joista mainitsin täälläkin.

Eli tässä on pieni mahis että oonkin vasta dpo 8 enkä dpo 13, mutta en halua antaa toivolle tilaa nyt yhtään, vaan odottelen menkkoja, joiden pitäisi alkaa tänään tai huomenna.

@Mamiii Olen pahoillani, jos negalta nyt näyttää. 😔 Älähän nyt kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon, teillä ei kauaa vielä kuitenkaan yritystä ole takana.. Ja kerran jo tärpännytkin, vaikka päättyi ennen aikojaan. 💔 Kyllä mä uskon, että vielä on hyvät mahdollisuudet! Ja se, että keltarauhanen tuntuu toimivan ja luteaali pitenee, niin tuo lisää toiveita tuleviin kiertoihin. Ehkä on ottanut aikaa, että kroppa lähtee kunnolla toimimaan. Itse huomasin eron jossain puolen vuoden paikkeilla kierukan poistosta, että oli vahvemman oloisia luteaaleja.

@Mamiksx5 Kiva, että tulee uusia apuja kehiin, toivottavasti on positiivista vaikutusta. 👌 Voi kun aikainen herätys siellä ollut, tsemppiä ja jaksamista päivään!

Kiitos, ehkä se vielä joskus tästä onnistuu ❤️ Kuukaudet menee vaan niin äkkiä ja jos hoitoja miettii, niin mikään ei varmaan alkaisi ennen kuin olen 37-vuotias. Mahdollisuudet huononee hetki hetkeltä tässä. Tietysti rahkeet voisi riittää yhteen tai kahteen IVF-hoitoon yksityisellä.. Siitäkin vaan voi tulla tyhjä arpa, jos kaikki menee mönkään.

Muokattu viimeksi:
Mä en nyt yhtään ymmärrä, 3 tuntia herättyäni olin mittaamassa lämmön vielä uudestaan varmuuden vuoksi, mutta tuli verta siinä samalla sellaista vaaleanpunaista valkovuodon sekaista. Ja mittaan alapään kautta siis, koska olen lukenut että antaa tarkimman lämmön ja että vähiten vaihtelua sitä kautta lämmöissä jos liikun vaikka esim vessaan kun siellä mitään. 😂 Ja laitoin jo siteenkin kun uskoin että pian alkaa hanat aukeamaan ja vuotamaan runsaasti. Mutta nyt ei vieläkään mitään ja kolme kertaa tainnut vessassa käydä tänä reilun kolmen tunnin aikana. Pyyhkiessä ei mitään, pönttöön ei tipu myöskään mitään veristä eikä siteeseen ole edes tullut yhtään mitään.,. En ymmärrä miksi siellä sisällä oli verta selkeästi valkovuodon sekaisena, mutta ulos ei ole vielä tullut yhtään mitään. 🤔

Vatsaa kyllä vähän vihloo, ei ihan kramppaa, mutta alaselkä eilisestä asti ollut kipeä sekä kyljet lantion molemmilta puolilta kipeät. Ei kyllä ihan normi kuukautisiin liittyviä kipuja paitsi alaselkä kipu, joka kylläkin vähän jopa normaalia kipeämpi. Toki osasin jotain erilaista vähän odottaa keskeytyneen keskenmenon jäljiltä, vaikka ei toki ekan keskenmenon jälkeen kuukautiset oudot ollutkaan... Se tosin päättyi aiemmin kuin tämä viimeisin ja ei ollut yhtä kivulias vuotokaan sen jäljiltä. Ärsyttää vaan helvetisti kuinka sekaisin keho vielä kuukaudenkin jälkeen on keskenmenon jäljiltä... 😭 En kyllä iloinen vuodosta ollut mutta olisi nyt alkanut edes kunnolla. En voi edes tiputteluvuodoksi sanoa kun mitään ei tiputtele vielä ainakaan....

En kyllä yhtään ymmärrä mitä tämä tämmöinen voisi olla???

Mä en nyt yhtään ymmärrä, 3 tuntia herättyäni olin mittaamassa lämmön vielä uudestaan varmuuden vuoksi, mutta tuli verta siinä samalla sellaista vaaleanpunaista valkovuodon sekaista. Ja mittaan alapään kautta siis, koska olen lukenut että antaa tarkimman lämmön ja että vähiten vaihtelua sitä kautta lämmöissä jos liikun vaikka esim vessaan kun siellä mitään. 😂 Ja laitoin jo siteenkin kun uskoin että pian alkaa hanat aukeamaan ja vuotamaan runsaasti. Mutta nyt ei vieläkään mitään ja kolme kertaa tainnut vessassa käydä tänä reilun kolmen tunnin aikana. Pyyhkiessä ei mitään, pönttöön ei tipu myöskään mitään veristä eikä siteeseen ole edes tullut yhtään mitään.,. En ymmärrä miksi siellä sisällä oli verta selkeästi valkovuodon sekaisena, mutta ulos ei ole vielä tullut yhtään mitään. 🤔

Vatsaa kyllä vähän vihloo, ei ihan kramppaa, mutta alaselkä eilisestä asti ollut kipeä sekä kyljet lantion molemmilta puolilta kipeät. Ei kyllä ihan normi kuukautisiin liittyviä kipuja paitsi alaselkä kipu, joka kylläkin vähän jopa normaalia kipeämpi. Toki osasin jotain erilaista vähän odottaa keskeytyneen keskenmenon jäljiltä, vaikka ei toki ekan keskenmenon jälkeen kuukautiset oudot ollutkaan... Se tosin päättyi aiemmin kuin tämä viimeisin ja ei ollut yhtä kivulias vuotokaan sen jäljiltä. Ärsyttää vaan helvetisti kuinka sekaisin keho vielä kuukaudenkin jälkeen on keskenmenon jäljiltä... 😭 En kyllä iloinen vuodosta ollut mutta olisi nyt alkanut edes kunnolla. En voi edes tiputteluvuodoksi sanoa kun mitään ei tiputtele vielä ainakaan....

En kyllä yhtään ymmärrä mitä tämä tämmöinen voisi olla???
Mulla oli ekat menkat km jälkeen just tuollaiset. Aluksi tuli pientä punertavaa/ruskeaa valkovuotoa muutama päivä, kunnes muuttui kunnon vuodoksi. Laskin kierron alkaneeksi vasta kun vuoto alkoi kunnolla. Menkat loppui myös viikon kestävään tiputteluun. Sulla varmaan vielä km jälkeen hormonitoiminta hakee paikkaansa, eiköhän se kunnon vuoto sieltä ala ellei ole uutta raskautta🙏

Mulla oli ekat menkat km jälkeen just tuollaiset. Aluksi tuli pientä punertavaa/ruskeaa valkovuotoa muutama päivä, kunnes muuttui kunnon vuodoksi. Laskin kierron alkaneeksi vasta kun vuoto alkoi kunnolla. Menkat loppui myös viikon kestävään tiputteluun. Sulla varmaan vielä km jälkeen hormonitoiminta hakee paikkaansa, eiköhän se kunnon vuoto sieltä ala ellei ole uutta raskautta🙏
Okei hyvä tietää, toivottavasti pian alkaa kunnolla. Koska siteen laitoin heti puol 12 ja nyt 4 tuntia myöhemminkin side vielä täysin puhdas. 🥴 En olisi siis huomannut tuota verta edes jos en olisi alapään kautta koittanut mitata lämpöjä. Eli hyvä että huomasin ainakin sillä tapaa etten turhia toivo enään...

Maanantaina päivittelin että luteaalissa oltaisiin vaan sehän olikin pcos jekku eli ovulointiyritys mutta ei kuitenkaan. Ollaan jatkettu talletteluita kuitenkin. Kierto kuitenkin taitaa taas mennä sinne lähemmäs 40päivää 🫠. No ens kierrossa sit ensikäynnille.
IMG_3422.jpeg

Vaikuttaa aika rasittavalta kaverilta toi pcos 🫠Tsemppiö jokaiselle sen kanssa painivalle🙏

Täällä mennään dpo5 ssä ja viime yönä unta riitti koko yöksi, kiitos ihana taaperoni 🩷 on ollut vähän rikkonaisis öitä viime aikoina niin 🫠

Tsemppiä @Kali jos uusi kierto starttaamassa.

Mitäs @Mamiii miltä näyttää?
Ja @Karkki12 ?

Oma käppyrä
IMG_9099.jpeg

Vaikuttaa aika rasittavalta kaverilta toi pcos 🫠Tsemppiö jokaiselle sen kanssa painivalle🙏

Täällä mennään dpo5 ssä ja viime yönä unta riitti koko yöksi, kiitos ihana taaperoni 🩷 on ollut vähän rikkonaisis öitä viime aikoina niin 🫠

Tsemppiä @Kali jos uusi kierto starttaamassa.

Mitäs @Mamiii miltä näyttää?
Ja @Karkki12 ?

Oma käppyrä
View attachment 151750

Ei ole vuotoa näkynyt, ei yhtäkään tippaa.. tänään DPO14 jos ovulaatio oli tuolloin milloin FF sanoo 😊 Lämmöt edelleen ylhäällä. Taisi tosiaan olla nyt erityisen vahva ovulaatio ja keltarauhanen vetää maksimit.. Korvan lähellä finni ja rinnat edelleen pinkeät.. Raskauteen en usko, vaikka kohdunsuu onkin edelleen ylhäällä.. En edes haluaisi mitään myöhäistä kiinnittyjää.. Tulis varmaan taas keskenmeno.

Varmaan vuoto alkaa viimeistään keskiviikkona.. Veikkaan että huomenna tai tiistaina.. Ei kai nyt yli 16 päivää olisi luteaali. Aamulla tunsin piston vasemmassa munasarjassa, oisko keltarauhanen viimein antanut periksi..

Jotenkin olen ihan varma, että tää ylipaahtava kierto vie mehut seuraavalta kierrolta. Kroppa ei kykene reagoimaan ja estrogeeni ei nousekaan tai jotain. Veeituttaa jo valmiiksi..

Liitteet

• Screenshot_20260104_075644_FF App.jpg
    Screenshot_20260104_075644_FF App.jpg
    222.6 KB · Katsottu: 14
Muokattu viimeksi:
Takaisin