BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suhteellisen villi lämpöpomppu tänään😅 Nyt en kyllä ees keksi muita syitä lämmön nousulle, meillä on kotonakin aika viilee tällä hetkellä. Huomenna labraan mittaamaan proge ja AMH🙏🏻

Liitteet

• IMG_4436.jpeg
    IMG_4436.jpeg
    216 KB · Katsottu: 53
Omanapaa:

Dpo11 ja kirkas negatiivinen tuli aamupissasta. Eiköhän me mennä nyt kohti kolmatta yrityskiertoa. Ihan ok olo, eihän tässä olla kuin yrityksen alussa vasta. 😊

Flon mukaan kuukautiset alkaa parin päivän päästä, mutta itse uskon että alkavat vasta viikon kuluttua. Mulla on kierto pidentynyt nyt kapselinpoiston jälkeen.

Suhteellisen villi lämpöpomppu tänään😅 Nyt en kyllä ees keksi muita syitä lämmön nousulle, meillä on kotonakin aika viilee tällä hetkellä. Huomenna labraan mittaamaan proge ja AMH🙏🏻
Näyttääpä hyvältä ☺️

Mä odottelen täällä vuotoa alkavaksi. Viimeisen lugen olen laittanut aattoiltana eikä vielä näy vuotoa vaikka on jo neljäs päivä menossa. Jos ovis on ollut silloin kun luulen tuntemusten mukaan olleen niin nyt ois dpo 18. Aloin taas mittailemaan lämpöjä että näkisi vähän missä mennään kunhan ensin vuoto suvaitsis alkaa. En jaksa yhtään uskoa että tulis plussaa.

Onnea @*mima* plussasta 😍

Mulla dpo 5 oli jotain ihme kramppailua ja aivastaminen sattui niin kohtuun että sähisin hetken kirosanoja autossa 😂tiedän että hieman liian aikaista olisi kiinnittymiselle mutta herätti jotain hassua toivoa silti 😅

Lämmöt hienoisessa nousussa, joten eipä tuota tiedä, uudenvuodenaattona alan testaamaan

200868.jpg

Mulla lähti lämmöt sittenkin taas nousuun, vaikka olin varma eilen että lähtevät selkeään laskuun tänään, niiden vatsa oireiden perusteella. Ei kyllä mitään lupaavia oireita siihen suuntaan että olisi tärppi käynyt. Nyt ne vatsa oireilutkin kyllä hävisivät eiliseen iltaan mennessä. Joten ei oireita suuntaan tai toiseen.... Nyt vaan valkovuoto todella vetistä, eilen vaan aika runsasta, nyt muuttunut vetiseksi. 😬

En usko että testit mitään näyttäisi kun eilen testasin sillä herkällä clearbluen digillä 4 tunnin pidätyksen jälkeen ja ei raskaana. Siitä syystä, että se haamuileva viiva alkuviikolla häiritsi ja kun epäilin että keskenmenon jäljiltä hcg:tä niin ei ainakaan pitäisi olla nyt digin mukaan ainakaan. 🤔 Kun nyt alan olemaan sitä mieltä että se alkuviikon testiviiva taas kerran virheellinen. Tosin jos digiin olisi raskaana tulos tullut, olisin varmaan uskonut että johtuu koska keskenmenneestä sitä hcg:tä jäljellä. Joten toisaalta vähän riskaabelia oli tehdä se.... 😂

Liitteet

• 877.png
    877.png
    66.9 KB · Katsottu: 29
@Syysäityliiini mä mittaan sängyssä, mittari on yöpöydällä ja kännykällä sit katson convert ohjelmalla jos herään aiemmin tai myöhemmin mun pääasiallista mittausaikaa, joka on kello 6. Viime yönä heräilin taaperon takia sairaan monta kertaa ja loppuyöstä ei tullut sitä 3-4h jatkuvaa unta. Jossain vaiheessa sit vaan pistin mittarin suuhun ja pistin specifics valikosta sleep deprived, se vissiin just meinaa tätä että ei uni ihan sitä mitä haetaan 😂 ohjelma antaa kans huomion siitä että lämmöt ei välttä,tätä ole ihan accurate yösekoilujen takia 🤭

@Mamiii kuulostaa hyvältä jos tuntuukin että hormonit pelittää. Sulla on luteaali jo ihan kivassa vaiheessa. Enää ei tartte kauaa odotella, vaikka mulle tuossa hetkessä olis jo seinille hyppelyn aika 😂

@Kali sun lämmöt näyttää mun silmään kyllä ihan hyviltä, vaihtelua on meillä kaikilla. Pääasia kai että pysyttelee siellä luteaaliviivan lähellä ja ainakin sen coverin yläpuolella.

@dootti on kyllä tasainen , hyvä käyrä sielläkin. Meinasitko testailla?

@Puolikuu kyllä meillä vähän jo intouduttiin paremmin tunnelmaan, jo toinen perättäinen talletuspäivä ja vielä spontaanisti, niin ihan parasta 💗 tsemppiä sulle odotteluun🤞

Mima en saa sua tägättyä ku en tiedä noista tähdistä mut vielä tuhannesti onnea!

@Metsäkaiku hyvin rohkaiseva pomppu siellä. Tuu sit kertoo mittaukset kun saat ne 🤞

@Kumpare pahoittelut negasta.

@Pogo joudutkin odottelee melko kauan. Mulla tuli kun lopetin dpo12 illasta ottamatta niin dpo13 alkoi jo menkat.

@Syssymyssy sullakin siellä jännittävät päivät, nähdäänkö me testejä sieltä ? 😍

Jos unohtui joku vastata niin sori parempaan en nyt kykene 🤭🤭🤭

Nyt jään taustalle hetkeks jännäilee ja palailen kun ovis vahvistettu, jos pystyn olee poissa 🤣 Yritän nyt less stress kun joulukin saatiin alta onnistuneesti.
Käppyrä vielä arvioitavaksi
81A6B8A9-6F77-4589-BFD3-95AAAAB00F16.jpeg

@Mamiksx5 no ihan varmasti ilmoitan tänne jos raskaaksi tulen 😍

Tänä aamuna on ahdistanut. Jotenkin ajatukset pyörii sitä rataa, että kohta se lämpö taas laskee, ja sit vihaan ja ruoskin itseäni taas yhden kuukauden, ja sama toistuu ja toistuu, eikä raskaus edes koskaan ala. Näin toissayönä unen, jossa ostin hoitopöydän. Ehkä mulla on vaan stressi, kun joudun palaamaan tänään töihin, ja tiedän et siellä on paljon tekemistä.

No, olihan se lämpö kummiskin edelleen koholla tänään. Osasin laittaa itse myös tuon vaakaviivan tohon, jee! 😂

200924.jpg

mennään näköjään @Syssymyssy kanssa melko samoissa päivissä, jännittävää!

mä nukuin ihan tosi levottomasti. leposykkeet pilvissä ja sykevälivaihtelu laski, ourakin hälyyttelee oirevahtia. tää voi tietty olla myös hyvä juttu🤞🏻vertasin tätä käyrää kesäiseen kemialliseen, ja oli tosi samankaltanen😅 lämmöt tippu eilisestä piikistä, mutta edelleen korkeet. mä alan vähän taipua että testaan vasta 1.1., onneks ei oo kotona yhtään testiäkään houkuttelemassa.

Liitteet

• IMG_4438.jpeg
    IMG_4438.jpeg
    216 KB · Katsottu: 34
Mä ihmettelen edelleen missä mun menkat viipyy. Tää on jo viides päivä lugejen lopetuksen jälkeen eikä menkoista ole tietoakaan. Testi oli kuitenkin loppuviikosta joku päivä nega eli raskauteen en usko. Ja muutenkin kun siitä yhdestä ainoasta kerrasta tän kierron aikana on jo kohta 3 viikkoa aikaa niin luulis jotain jo näkyvän jos ois näkyäkseen.

Mulla lämmöt jatkoi toista päivää nousua taas vaihteeksi ja nousi täysin samaan lukemaan kuin aiemmat korkeimmat lämmöt. 😬 Siitä innostuneena tein vikan herkän apteekin testin heti samalla kerralla kun kävin vessassa, mutta ehkä korkeintaan viivanpaikka. Jollainen kyllä eilenkin vain parin tunnin pidätyksellä tuli, kun tein tyhmänä eilenkin testin. Ja kun jo dpo11 tänään, ainakin käyrän mukaan alkaa toivo aikalailla olla menetetty... 🙃 Joten eiköhän se vuoto "kivasti" ala juuri uudenvuoden aattona, "hyvä" päätös paskalle vuodelle... 🥴

Liitteet

• 77777701.png
    77777701.png
    69.6 KB · Katsottu: 34
täällä olis kans oletettavasti luteaalivaihe menossa. Vähän hämmentää kun mulla on koko vuoden kiertojen keskiarvo 40 päivää ja nyt oisin ovuloinut jo kp13, no nähtäväksi jää miten käy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: . Dpo10 oon suunnitellut että testaisin…

Liitteet

• IMG_3337.jpeg
    IMG_3337.jpeg
    227.1 KB · Katsottu: 24
Pidetään peukkuja @Noora992 🙈

@Pogo pahoittelut uudesta kierrosta, toki sinulla vielä toipuminen kesken❤️‍🩹

Täällä taas lämmöt pomppas, alkaa mennä jännäks🫣 Kattelin vanhoja lämpöjä ja ei-plussakierroissa on alkanu dpo10 tippua lämmöt. Tekis mieli alkaa innostua mutta ei haluis tippui sit kovaa😅

Ainii, nauratti eilen kun kävin siellä verikokeissa. Sain siis Mehiläisestä lähetteen ja lääkäri sano että voin käydä joko Mehiläisessä tai sitten julkisella. No yllättäen päätin mennä julkiselle, ehkä hitusen edullisempaa kuitenkin. Ensinnäkin oli tosi vähän noita aikoja, mitä ne ottaa vastaan yksityisen lähetteellä. Omassa kaupungissa ei yhtään, naapurikaupungissa yksi, vaikka varasin ajan siis jo viikko sitten. HUSin alueella asustelen. Ja siis en tiedä mikä byrokratiakysymys tässä on, mutta ne ei laita noita tuloksia OmaKantaan/Maisaan, vaan lähettää postilla. miksi?!

mites jännityskaimat @Syssymyssy ja @Mamiii tänään?🙈

Liitteet

• IMG_4451.jpeg
    IMG_4451.jpeg
    214.6 KB · Katsottu: 25
Kiva käyrä! @Metsäkaiku jospa sieltä tulisi plussa!

Luulen, että mulla keltarauhanen toimii vain erityisen hyvin tässä kierrossa ja siksi lämmöt ylhäällä ynnä muuta oiretta 😅

Viime kierrossa luteaali tais tosiaan olla vain sen 10 päivää. Jotenkin mietin jälkikäteen tuliko silloin ees se ovulaatio, kun luteaali oli oudon lyhyt..
Nyt luteaalin pitäisi olla pidempi.. En oikein jaksaisi, jos luteaali alkaa lyhenemään.. pelottaa jo muutenkin onnistummeko.

Jotenkin on pessimistinen olo tän suhteen, vaikka kierto ja tallettelut oli omasta mielestä ihan priimaa kaikilta osin ja ultrakin todisti, että kaikki oli erityisen hyvin kp8 😊

@Mamiksx5 jotenkaan en osaa vielä hyppiä seinille, niin monesti tullut petyttyä ja kuviteltua liikoja..

Liitteet

• Screenshot_20251230_061840_FF App.jpg
    Screenshot_20251230_061840_FF App.jpg
    220 KB · Katsottu: 25
Muokattu viimeksi:
@Metsäkaiku kannattaa mahdollistaa omaposti-appiin kirjeiden tuleminen, tulee ne vastaukset tyyliin viikkoa nopeammin sinne, ei hirveesti hidastu siitä että tulis maisaan tai jonnekin. Mut varmaan ihan vaan byrokratia- ja työmäärä-asia, ettei kenenkään tarvii erikseen mennä mihinkään järjestelmiin vaan suoraan tulokset vaan printtinä ulos.

@Metsäkaiku kannattaa mahdollistaa omaposti-appiin kirjeiden tuleminen, tulee ne vastaukset tyyliin viikkoa nopeammin sinne, ei hirveesti hidastu siitä että tulis maisaan tai jonnekin. Mut varmaan ihan vaan byrokratia- ja työmäärä-asia, ettei kenenkään tarvii erikseen mennä mihinkään järjestelmiin vaan suoraan tulokset vaan printtinä ulos.

Hei aivan, ne voi tulla sinnekin! On siis mulla käytössä, mutta kaikki puhuneet aina vaan etanapostista😅

Takaisin