BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1000311430.jpg

FF siirsi mun ovulaatiota päivällä eteenpäin, en tiedä johtuuko siitä että "hylkäsin" viikonlopun lämmöt 🤨

Kiitokset onnitteluista ❤️ oireina ollut palelua, jatkuva nälkä, iltapäivä väsy, vihlontaa alavatsalla ja jossain häpyluussa (inhottava vaiva🙈). Täytyy vielä testata uusiks mitä näyttää. Menkat ei oo ees vielä myöhässä ku piti hosua taas 🙈
Varovaiset onnittelut 🥰 Viiva näyttää kyllä hyvältä noille päiville.

@Syssymyssy, paljon mahdollista. En tiedä tarkkaan millä säännöillä ff tekee ovulaatio-arvauksiaan, mutta toisaalta yksilällistä vaihtelua lämpönousun ja oviksen tarkan ajankohdan suhteen on sen verran, että ovispäivä voi heittää päivän-kaksi suuntaan tai toiseen. (Tai näin ainakin itse oon käyriä lukenut - että niistä näkee kun ovulaatio on tapahtunut ja saa suuntaa antavan arvion ajankohdasta, mutta niihin ei pysty luottamaan yhtä paljon kuin esim. ovistesteihin.)

Tämän aamun lämmöt romahti 36.1:een ja eilen vihloi oikealta, eli varmaan munasolu irtoamassa. Ei varsinaista yritystä päällä joten nyt varmaan vaan nautitaan siitä että saa himmailla ja mennä sen mukaan mikä huvittaa (eikä välttämättä paljon huvita, kun on pitkiä päiviä/iltamenoja tiedossa) mutta eilen kuitenkin saunan jälkeen yhdet tallettelut alle.

Heippa kaikille🤗
Täälä on tullut hurjasti viestejä! Ihanaa päästä lukemaan.🥰 Mutta ennen sitä täältä nopeasti kerron omat kuulumiset. Aloitin tässä kierrossa mittamaan clearblue ovulaatiotesteillä hymynaamaa. Ja mitä kummaa. Tuossa kuvassa ylhäältä alaspäin 1. ja 2. on hymynaama viivat ja alin ei hymynaamaa? 🫣 Millähän logiikalla.

Oletteko kukaan testannut näillä missä tulee se pysyvä eikä ollenkaan sitä vilkkuvaa hymynaamaa?

Lämmöissä ei näy vielä ovulaatiota. Viimekierrossa oli kp18 ovulaatio ff mukaan. Nyt odottelin eiliselle tai viimeistään tälle päivälle ovulaatiota. Saa nähdä miten käy.

Eilen oli kyllä alavatsatuntemuksia kovasti.

@Syssymyssy olen ymmärtänyt että ff mittaa 3 korkeampaa lämpöä ja laskee sen mukaan ovulaatiopäivän. Eli nyt kun et ollut mitannut tuossa välissä niin tuohon tulee 3 korkeata lämpöä ja sen mukaan tätä kp16 lämpöä ei laskettu korkeampiin lämpöihin. 🤔😊

Liitteet

• 1000059622.jpg
    1000059622.jpg
    218.2 KB · Katsottu: 56
  • 1000059621.jpg
    1000059621.jpg
    3.4 MB · Katsottu: 55
@Misheliini noissa hymynaama-testeissä ei oikein voi katsoa tuota viivojen värjäytymistä. En siis tiedä miten se digin logiikka toimii, mutta samalla tavalla ei nuo testit anna viivojen perusteella tulosta kuin liuskatestit. En juuri tuota vilkkuva ole käyttänyt, mutta sitä pinkkiä jossa tulee hymynaama tai tyhjä, ja vaikka olen sillä saanut hymynaaman, niin testin viivat ihan ihmeelliset/haaleat vs samaan aikaan tehty liuskatesti kirkuu plussaa 😆 Mutta sitä en kyllä tiedä miksi vilkutti kaksi päivää ja nyt päätti, ettei tulekaan enää tänää vilkkuvaa. Olen myös kuullut, että jollain ei ole tullut lainkaan sitä pysyvää hymyä, vaan vilkuttanut viikkotolkulla putkeen 🤷‍♀️

@Opahc onnea plussasta 🌈🥰

@Misheliini on kyllä jännä, että noilla viivoilla ei vilkuta hymynaamaa 😅 mutta kuten @Ness kin mainitsi, noita viivoja ei voi suoraan tulkita.. mä tekisin varmaan ensi kierrossa oikeita viivatestejä kaverina, niin näkisi miten ne vahvistuu/haalenee..

@Puolikuu tsemppiä piinailuun 💪

Täällä ovis vielä loistaa poissaoloa, ei oo mitään oireitakaan, vähän kipuillut toispuoleisesti viime aikoina, mutta ei muuta.. ei oo eggiksiä vielä ja ovistestit pysyy 0.17-0.34 vahvuisina.. huomenna tulee työmatka, joten jos ovis tulee - aika varmasti missataan parhaat päivät, mutta ei voi mitään.

Liitteet

• Screenshot_20250930_072752_FF App.jpg
    Screenshot_20250930_072752_FF App.jpg
    112.7 KB · Katsottu: 33
Niin siis mulla käytössä juuri se ei vilkkuva vaan se missä näyttää ainoastaan pysyvän hymynaaman. Ja nyt nämä testit näyttivät ne kaksi pysyvää hymynaamaa. Mutta ihmettelen tässä nyt sitä miksi niin haaleilla viivoilla pysyvä hymynaama ja tummahkolla viivalla ei hymynaamaa ollenkaan. Ja siksi otin tikut pois ja katsoin viivat ku mulla sellainen toinenkin sovellus mihin voi merkitä sitten näitä testituloksia ja katselinkin sitten noista ne viivat. 😄 Mutta eipä nuo taida kertoa nyt sitten mitään 🙈

Täytyy ostaakin sitten ensi kerralla niitä testiliuskoja. En ole ennen niitä kokeillut. Tai toivottavasti ei tarvitse enää ensi kerralla tikutella🤭😊

@Misheliini Ah aivan, luin sun viestin ihan päin honkia 😆 Sulla olikin käytössä nuo just ei vilkkuvat hymynaamat. Eli sitten noiden testien mukaan ovis olisi todennäköisesti tänään 😆 huomenna voisi aikaisintaan näkyä lämmöissä nousua, sillä se näkyy vasta oviksen jälkeen. Toi hymynaama testi on siitä ”helppo” ettei tarvitse tulkita liuskoja, vaan se kertoo selkeesti kyllä vai ei 😄

@Jolinda mitä sulle muuten kuuluu? ❤💕 Oliko teillä tulossa jotain steppejä tai tutkimuksia tähän syksyyn? Toivotaan, että ovis päättäisi tulla vasta vähän myöhemmin 🤞

@Ness kiitos kysymästä 😊 ihan hyvää tilanteeseen nähden 😅 jotenkin tää monen kuukauden pakko-paussi yrittämisestä (mehän ei vielä nytkään saataisi meidän maan ohjeiden mukaan yrittää raskautta) on tehnyt lopulta ihan hyvää ja on vähän "hälläväliä" fiilis yritykseen tällä hetkellä 😅 Meillä on ensikäynti uudella klinikalla lokakuun puolivälissä ja siellä tarkoitus aloittaa ivf. Tosin saa nähdä miten saadaan hoidot nyt ajoitettua: mulla periaatteessa vielä metotextraatin jälkeinen "karenssi" voimassa, kun pistelyiden pitäisi alkaa, mutta punktio olisi kyllä jo sen karenssin jälkeen 😅 kätilö jonka kanssa puhuin ei nähnyt ongelmaa tässä, mutta lääkäri aina lopulta päättää kuitenkin.. Yritän olla laittamatta toiveita korkealle - positiivista jos ehditään ivf jo nyt tänä vuonna, saattaa mennä ensi vuoteen.. Eli katsellaan 🙏 tutkimukset meillä on kaikki tehty jo pitkä aika sitten ja niissä vain mussa oli ongelmia, nyt kesällä viimeksi selvisi, että mulla on aivolisäkkeessä pieni kasvain, joka vaikuttaa just lapsettomuuteen ja keskenmenoihin, nyt siihen on lääkitys, niin toivoisin, että nää hormooni-häiriöt helpottuisi, mutta saa nähdä 😅 Kyllä sitä raskautta yhä toivoo kovasti, mutta jotenkin aika luovuttanut olo ja toiveet aika matalalla kaiken suhteen, mutta silti ihan positiivinen fiilis 😅

Tsemppiä sulle @Ness seuraavaan siirto-kiertoon 🌈❤️ innolla odotan ja seurailen, olipa nyt teidän vuoro ❤️🥰

@Jolinda Ihana kuulla että menee ihan hyvin 💕🌈 Toi yrityskielto on kyllä ihan järjetön! Onneksi uudella klinikalla oltiin vähän suopeampia ja eiköhän se tule onnistumaan just noin miten suunnittelitte🙏 Kuitenkin ihan muutamista päivistä kiinni, ei luulisi niin justiinsa olevan. Toivottavasti pääsette pian hoitoon ja hienoa kuulla jos tuo pieni kasvain on nyt lääkinnällä kurissa 🌈🙏 pitäisikö lääkketasapaino nyt pitää keskenmenot poissa ja voisitte onnistua ihan luomunakin, vai vaikuttaako edelleen hedelmällisyyteen?

Kiitos tsempeistä 🙏💕 Mä odotan täällä kuumeisesti menkkoja 😅luteaalistimulaatio ja tää hormonien määrä pidentää näköjään kiertoa. Nyt dpo18, punktiosta yli viikko eikä menkkoja missään. En tiedä et sekoittiko toi luteaalistimulaatio kroppaa niin, ettei limakalvo vuodakaan ulos ihan heti… vaan tulee nyt viikon viiveellä. Mut kuitenkin sen luonnollisenkierron munasolu irroitettiin päivää vajaa 3vkoa sitten, niin luulis sen edes vuotavan ulos? 🤣

@Ness tuntuu kyllä jännältä, että luteaali pidentynyt, voisi melkeen luulla menevän toisinpäin 😅 "kiva" kun käy noin just silloin kun toivoisi vaan menkkojen alkua.. Mulla kokemusta siitä, että menkkoja/mitään vuotoa ei vaan tuu, vaikka olisi ollut ovis yms. Joskus se limakalvo on vaan kai niin ohut, että ei kai vuoda ja munasolut niin pieniä, että niiden vuotomista ei varmaan huomaa jos jotain tulis 😅 en tiedä, lääkäritkään ei silloin mun tilanteessa osanneet selittää mistä kaikki johtu, mutta mulla ei tullut vuotoa, vaikka oli ollut ovitrelle oviksen tukena ja siinä sit provera, jonka piti auttaa vuodon aloittamiseen, mutta mitään vaan ei tullut 😅 toivottavasti sulla pian vuoto alkaa ja pääsette ilmoittautumaan PAS:iin 💪❤️

Mä luulen, että tää mun uusi lääkitys voi hyvin auttaa raskautumiseen ja aikaisiin keskenmenoihin/kemiallisiin. Tulin itseasiassa raskaaksi (toi vime ku) 5 viikkoa lääkityksen aloituksesta, kun aloitettiin se varuilta ennen MR:ää. Mutta ei oo tietenkään mitään takuita, että asiat menee hyvin kuten tosta kokemuksesta huomasi 😅. Eka ajateltiin miehen kanssa, että voitais antaa letro+cyclo kierroille vielä mahis tän uuden lääkkeen kanssa, mutta ollaan nyt kokeiltu niitä yli pari vuotta ilman tuloksia, ei vaan jaksa enää löytyä toivoa, että ne alkaisi nyt toimia 😅 pakko päästä eteenpäin tässä touhussa. Toki sitä vielä elättelen vähän toiveita luomuplussasta, säästyisi aika paljon rahaa, jos ei tarttis lähteä ivf rumbaan, ja se on ollut se syy miksi ollaan odoteltu näin pitkään.. mutta nyt on tullut aika kokeilla kaikki mahdollisuudet ja jos ei nyt vuoden sisään onnistu, luulen että alkaa olla aika kääntää katseet ihan muihin juttuihin kuin perheen kasvattamiseen 😊 Haluaisin vaan lopun tälle yritykselle ja tää ivf avaa jotenkin oven sille 😅 se kun on tehty, tuntuu siltä, että kaikkea on kokeiltu 😊

Oma kierto alkaa olla taputeltu, lämmöt tippui sen verran paljon, että eiköhän varmaan huomenna ala uusi kierto. En osaa olla edes kauhean pettynyt, kun en ollut uskonut edes ovulaatioon tässä ekassa letro kierrossa. Sain ainakin hieman osviittaa nyt omasta luteaalivaiheesta.
1000022126.jpg

Dpo 6, dippi kävi, ei vielä mitään dramaattista (oletan). Pitkä loppuviikko tulossa la ja su testailuja odotellessa 🫠

Kyselin terolutista täällä ja päätin etten tässä kierrossa vielä aloita ettei pidennä omaa kiertoa turhaan, ja käyn sitten tänään mittaamassa labroissa luonnollisen kierron progesteroniarvon niin sekin on sitten otettu jos niihin hoitoihin päädytään parin kk sisään.

Jotenkin tosi oireetonta (ummetusta lukuunottamatta), jonka takia ei ole hirveän kova luotto onnistumiseen tässä kierrossa. Jos ei nyt tärppää, niin seuraavan kierron alusta sitten meen ottamaan FS, LH ja AMH niin on nekin hoidettu.

Ja ihan offtopic, osaako joku sanoa miksi tuo FF ei synkkaa joka päivä ourasta unta ja leposykettä? En tietääkseni tee mitään eri tavalla, mutta välillä jää vaan tyhjäksi. 🤷🏻‍♀️

Liitteet

• IMG_20251001_072011.jpg
    IMG_20251001_072011.jpg
    191.2 KB · Katsottu: 30
Muokattu viimeksi:
@Malttamatonq täällä sama meno, lämmöt alhaalla ja huomenna odotan uutta kiertoa alkavaksi.
Kuitenkin jännityksellä ensi kiertoon, sillä tähän mennessä kaikki raskaudet on alkaneet aina joka neljännellä kierrolla ja toivon että nyt taas sama homma 🙈

Liitteet

• Screenshot_20251001-085402.FF App.png
    Screenshot_20251001-085402.FF App.png
    243.9 KB · Katsottu: 34
Jotain siellä tapahtuu 😍 Tänään dpo14 4+0. Lämmöt teki kivan pompun saattaa olla kyl ihan lämpöilyy eikä pelkästä raskaudesta. Oire minkä huomannu nyt muutaman päivän on sellane muljuminen tossa navan alapuolella. Ihanku liikkeitä mut ei tietenkää 🤣väsymystä ja turvotusta ollut myös. Testasin huvikseen 2pv sit ovistestillä illalla ja tuommoisen antoi. En oo ikinä saanu aikasemmin raskauden aikana ovistestiin mitään. Alin testi on toukokuisesta plussassta. Ajattelin testaa vielä dpo16 ja sit olis sellasen rfsu viikkotesti ensviikolle. Pikku jännitys kyl nyt ilmassa ja joudun omalle äidille kertomaan kun ollaan lähössä reissuun yhdessä 🙈 voisin pikkuhiljaa pistää lämpö ja sykeseurannan pois ettei niitä tuu liikaa stressattua.
IMG_5808.jpeg
IMG_5809.jpeg

@Pantis tsemppiä piinailuun! Ei enää montaa päivää viikonloppuun 😊

@Malttamatonq @Rollo onpa harmi, että siellä lämmöt tippui molemmilla 😔

Täällä ovistesti yhä haalea ja lämmöt pysyy alhaalla.. Mä lähdin jo matkalle ja nyt tulee pari päivää taukoa talletteluihin, eli toivon, että plussa tulis vasta viikonloppuna..

Liitteet

• Screenshot_20251001_085229_FF App.jpg
    Screenshot_20251001_085229_FF App.jpg
    112.6 KB · Katsottu: 31
@Jolinda onhan se hassua että vuoto ei ala! Luulis, että sieltä jotain tulee ulos. Ennen stimulaation aloitusta ultrattiin, limis oli 9mm ja munasolu 18mm joka irroitettiin nyt tasan 3viikkoa sitten. Mut ehkä nää nyt sit vaan katosi jonnekkin ja stimulaatio lykkää vuotoa 😅 Hitto kun katsoo tota mun lämpökäyrää, niin vois kuvitella että on raskaana ellei tietäisi paremmin 🤣 Tosi kiva jos se uusi lääke voisi edesauttaa raskautumista ja pikkuisen kyydissä pysymistä! Nyt vaan paljon plussapuhuria teille ✨✨🙏

@Opahc hurjasti onnea sinne❤️ hyvän näköinen viiva ja lämmötkin hienoissa lukemissa ✨🙏

@Pantis mä en osaa sanoa mistä johtuu, mutta mulla on samaa ongelmaa Ouran kanssa. Joskus vaan jättää synkkaamatta. Sen saa kyllä sieltä itegraation kautta manuaalisesti synkattua ”import today” niin sit näkyy… 🤷‍♀️

Täälä ovulaatio löydetty. Todennäköisesti 😄
Epäilin jo että nouseeko lämmöt ollenkaan mutta taitaa olla nousu suunnassa ja tänään olisi siis dpo2 jos oikein osaan lukea tuota. En tiedä miten paljon huonosti nukuttu yö vaikuttaa lämpöihin mutta ilmeisesti siis vaikuttaa paljonkin.

Tässä kierrossa testasin ovulaatiot ja sain ne kaksi hymynaamaa. Ehkä ne sitten ovat luotettavia. Lukeehan niissä paketissakin 99% varmuus😁 Tallettelutkin osuivat kohdilleen.☺️

Tämä ovulaatio oli erikoinen verrattuna muihin koska limat alkoivat ihan yhtäkkiä ja loppuivat yhtä nopeasti.

Onko muillakin heti ovulaation jälkeen selkeä ärtymys? Mulla tulee heti ovulaation jälkeen selkeästi kiukkuinen ja negatiivinen fiilis. Kaikki pienetkin asiat ärsyttää ja suututtaa. Luin että ne hormonien muutokset on siinä kohti niin suuret että aiheuttaa ärtymystä. Melkein voisin tietää jo sen perusteella milloin ovulaatio on tapahtunut 😄

FF varmasti huomenna piirtää ovulaation.

@Malttamaton145 onko siellä jo ovulaatio ollut?🙂

Kaikille oikein paljon plussatuulia ja puhalluksia🌬✨

Liitteet

• 1000059965.jpg
    1000059965.jpg
    235.4 KB · Katsottu: 31
Takaisin