BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@vauvahaave36 kiva olla piinailun ajan reissussa, niin on muutakin ajateltavaa!

Ja mä innostuin kans sitten eilisen illan tummumisen myötä tikuttelemaan vähän useammin (tänään jo kolmesti 😅🙈), joista nyt kaksi on ollut selkeää positiivista (jälkimmäinen enemmän), molemmat vielä jollain 2h rakkoajalla. Mennään sitten aika samassa tahdissa @vauvahaave36 piinailujen kanssa👌🏻

Itsellä toki tänään aamulla jo vähän sykkeet korkeammalla ja lämmötkin 0,2 nousussa, mutta oletan, että oli vaan huono yö, ja ovis tosiaan on vasta tulossa eikä mitenkään mennyt ennen lh-huippua.

@vauvahaave36 kiva olla piinailun ajan reissussa, niin on muutakin ajateltavaa!

Ja mä innostuin kans sitten eilisen illan tummumisen myötä tikuttelemaan vähän useammin (tänään jo kolmesti 😅🙈), joista nyt kaksi on ollut selkeää positiivista (jälkimmäinen enemmän), molemmat vielä jollain 2h rakkoajalla. Mennään sitten aika samassa tahdissa @vauvahaave36 piinailujen kanssa👌🏻

Itsellä toki tänään aamulla jo vähän sykkeet korkeammalla ja lämmötkin 0,2 nousussa, mutta oletan, että oli vaan huono yö, ja ovis tosiaan on vasta tulossa eikä mitenkään mennyt ennen lh-huippua.
On kyllä niin kiva lähteä, toivottavasti tulis rentouduttua sen verran että saatais positiivisia uutisia kun tullaan kotiin🫶🏻
Ja kiva @Pantis et ollaan samassa aikataulussa! 🤩
Mä teen noita ovistestejä joka pissasta kun arvelen huipun olevan tulossa. Ja just parin tunnin rakolla. Ihan hyvin oon saanu kiinni. 😅
Toki joissain kierrossa en saa tyylipuhdasta posia, mutta esim heinäkuussa kun kontrolli jäi aavistuksen vajaaksi niin digi oli pysyvä hymy. 🤷🏼‍♀️ Ja siitä tulikin se kemiallinen.
Mutta piinaillaan yhdessä! 🤩

1000311186.jpg

Mitähän ihmettä nyt tapahtuu, tuliko mulla ovulaatio ajoissa ja vielä siten, etten saanut piikkiä kiinni testeillä, vai mitä tässä on tapahtunut :No Evil Monkey: eilen ja toissapäivänä oli kyllä outoja tuntemuksia alavatsalla et voihan se olla, tässä kierrossa en oo hirveesti tarkkaillut oireita enkä kirjannut niitä. Myös tän päivän ovistesti oli nega ja kokoajan haalenemaan päin, pari päivää sitten oli melko tumma muttei positiivinen.

Huomenta kaikille, ollut mielenkiintoista seurailla teidän kaikkien käyriä. Pahoittelen kun olen vähän huono kommentoimaan.

Pakko omaa napaa sen verran että nyt ensimmäinen letro kierto vaikuttaisi siltä, että ovulaatio ensimmäistä kertaa ehkä ikinä tapahtunut. Sain positiivisen ovulaatiotestin kiertopäivänä 15. Kun en ole lämpöjen nousuja saanut aikaisemmin kiinni, niin vaikea sanoa kauan normaalisti pysyy koholla ja mitkä lämpötilat normaaleja itselle. Toistaiseksi olen kuitenkin tulkinnut, että vaikuttaa ihan lupaavalta. Kävin eilen verikokeessa, josta saadaan toivottavasti vielä virallinen vahvistus ovulaatiolle. Edit: Verikoe vahvisti ovulaation tapahtuneen.

1000021890.jpg

Muokattu viimeksi:
Mä oon nyt niin huonosti ollut täällä, että turha yrittää saada kiinni kaikkia tapahtumia. 🙈 Mut samassa tahdissa ollaan myös @Pantis ja @vauvahaave36, tänään vihdoin lähes tasavahvat viivat iltapäivällä. Tallettelut onnistuu vain tänään, mies lähtee huomenna reissuun. Mut pidetään peukkuja sille yhdelle kerralle. 👍

Hienoa @Malttamatonq että on ollut letroista apua! 🌈 Ja kiva, että sait verikokeella varmistuksen. ☺️

Liitteet

• IMG_20250925_201200.jpg
    IMG_20250925_201200.jpg
    209.1 KB · Katsottu: 39
Tsemppiä @Syssymyssy toivotaan että ajoitus oli onnistunut ja lämmöt pysyy ylhäällä pitkään.

Itsellä eilen hieman lämmöt laski, mutta tänään taas hieman nousi. Lisäksi eilen tuli yksittäinen tippa verta kerran. Liekö hyvä merkki. Koitan kuitenkin pysyä pessimistinä, ettei tule kauheaa romahdusta jos/kun menkat jossain vaiheessa alkavat.

1000022024.jpg

Dpo 2, ja olo täysin oireeton pl. yksi kipeä finni joka pyrkinyt leukaan. 😅

FF ei vielä ole mitään viivoja piirrellyt, mutta lämmöt nousussa.

Edellinen, kkm jälkeinen ovuloimaton kierto oli tosi jännä, silloin se ovulaation yritys ja kysta varmaan sekoittivat hormoneja niin paljon, että mulla oli oletetusta ovulaatiopäivästä eteenpäin aivan hurjan turpeat ja arat rinnat, jotenkin aattelin että ehkä nyt tässä kierrossa myös kävisi samoin. Mutta varmaan aika vähän siis progesteronia vielä kehossa.

Ehdinkö jo aiemmin kysyä onko kukaan käyttänyt terolutia kiinnittymisen tukena? Mulle yksityinen gyne määräsi jos haluaisin aloittaa, mutta en ole ihan varma..

Liitteet

• IMG_20250927_092439.jpg
    IMG_20250927_092439.jpg
    150.5 KB · Katsottu: 38
Täälläkin piinailupäivät menossa, vaikkakin yritys oli huono tässä kierrossa tämän ikuisuuden kestävän flunssan takia..
Tänään outona oireena sama kuin @Malttamatonq, eli pieni vaaleanpunainen vuoto pyyhittäessä. Eipä ole ennen tälläistä tullut raskauskierroissakaan, mitä lie tarkoittaa..

Liitteet

• Screenshot_20250927-104250.FF App.png
    Screenshot_20250927-104250.FF App.png
    209.4 KB · Katsottu: 41
Täälläkin piinailupäivät menossa, vaikkakin yritys oli huono tässä kierrossa tämän ikuisuuden kestävän flunssan takia..
Tänään outona oireena sama kuin @Malttamatonq, eli pieni vaaleanpunainen vuoto pyyhittäessä. Eipä ole ennen tälläistä tullut raskauskierroissakaan, mitä lie tarkoittaa..
Toivottavasti hyvä merkki molemmilla tuo pieni vuoto

Pidän peukkuja pidemmällä piinailussa oleville! 👍👍

@Pantis Mulla oli Terolut kolmatta kiertoa käytössä ennen raskautumista esikoisesta. En tiedä, oliko mitään tekemistä asian suhteen, kun se tuli kiertoja tasaamaan. Nyt on ollut tasaista ilmankin ja gynen kanssa tuosta vaihdoin sanaa ja sanoi, että Terolut pyörittää kuukautiskierron, eikä nähnyt sille nyt tarvetta. Mutta, ei kai sillä mitään menetä, jos kokeilee..

Mulla on kysymys lämpöjä mittaaville eli tämä varmaan oikea ketju kysyä tätä. 😆 En nyt sinänsä ole ainakaan vielä lämpöjä alkanut mittailee. Mutta ajattelin että jos tästä kierrosta ei onnistu niin ehkä ensi kierron mittailen.

Mutta olen käsittänyt että jos tärppi käy niin lämmöt alkaa nousemaan vai pysyykö ne korkealla ovulaation jälkeen vai olenko väärässä? Ja mietin vain myös kun viikon mittaillut lämpöjä kun flunssassa niin sen takia ja nyt kun paranemaan päin niin lämmöt korkeimmillaan 37,16c... Että voisikohan se sittenkin olla merkki jostain? 🤔 Kun normi lämpö mulla jotain 36,5c. Toki ymmärrän että viikon pituinen mittailu ei varmaan super selkeää kuvaa anna vielä että sori jos kuulostan tyhmältä. 🤣

Premom sanoo että tänään on dpo 4 ja se sopii! 🤝🏻😍
Otin tänään aamulla vielä lämmön ja lähdettiin viikoksi reissuun, jätin lämpömittarin sinne yöpöydälle. Meinaan nauttia lomalla ja olla rennosti vaan. 😎 Odotukset on aika kovat tälle kierrolle, jotenkin optimistinen olo. Vaikka sitten joku pieni ääni jossain yrittää sanoa että ei kannata olla optimistinen koska menetyksiä on niin paljon alla.

Varasin myös gynen lokakuun alkuun, haetaan sieltä sit tukea jos tää jää negaksi. 😊

Liitteet

• 1000093035.jpg
    1000093035.jpg
    468.1 KB · Katsottu: 35
@Kali lämmöt nousee onnistuneen ovulaation jälkeen, olipa käynyt tärppi tai ei. Se että miten korkealle on hyvin yksilöllistä ja riippuu ihmisestä. Lämpöjen nousu vielä tuossa vaiheessa kiertoa ei kerro raskaudesta mitään. Jos olet raskaana, lämmöt tyypillisesti pysyttelee korkeammalla kauemmin (yli sen ajan kun menkat olisi pitänyt alkaa). Jos taas kuukautiset alkaa, lämmöt tippuu. Itsellä lämmöt pysyi korkealle tyypillisesti dpo 13-14 asti, minkä jälkeen tippuivat ja menkat alkoi. Mutta riippuu ihan luteaalivaiheen pituudesta, miten kauan lämmöt on ylhäällä.

Lämpöjä ei myöskään kauheasti hyödytä mitata muuhun aikaan kuin kerran päivässä, aamulla aivan heti heräämisen jälkeen. Kun nouset ja touhuat, kehon lämpö myös nousee. Flunssa voi tietenkin myös vaikuttaa lämpöihin nostavasti.

Lämpöjen mittaus on hyvä väline kierron seurantaan, mutta raskautta pelkästään lämpökäyrän avulla on vaikea ennustaa.

@Kali lämmöt nousee onnistuneen ovulaation jälkeen, olipa käynyt tärppi tai ei. Se että miten korkealle on hyvin yksilöllistä ja riippuu ihmisestä. Lämpöjen nousu vielä tuossa vaiheessa kiertoa ei kerro raskaudesta mitään. Jos olet raskaana, lämmöt tyypillisesti pysyttelee korkeammalla kauemmin (yli sen ajan kun menkat olisi pitänyt alkaa). Jos taas kuukautiset alkaa, lämmöt tippuu. Itsellä lämmöt pysyi korkealle tyypillisesti dpo 13-14 asti, minkä jälkeen tippuivat ja menkat alkoi. Mutta riippuu ihan luteaalivaiheen pituudesta, miten kauan lämmöt on ylhäällä.

Lämpöjä ei myöskään kauheasti hyödytä mitata muuhun aikaan kuin kerran päivässä, aamulla aivan heti heräämisen jälkeen. Kun nouset ja touhuat, kehon lämpö myös nousee. Flunssa voi tietenkin myös vaikuttaa lämpöihin nostavasti.

Lämpöjen mittaus on hyvä väline kierron seurantaan, mutta raskautta pelkästään lämpökäyrän avulla on vaikea ennustaa.
Kiitos paljon vastauksesta! Hyvä tietää! 😁 En kaikkea tuosta tiennytkään.

Täällä palattu vähän kerrassaan mittailemaan kun tallettelutkin ovat alkaneet. Ilman alkukierron lämpöjä ei tietty voi sanoa varmaa mutta aika tasaiselta näyttää, usein ovista edeltävä dippi on ollut luokkaa 36.0-36.3 joten tuskin fertiilissä vaiheessa ollaan. Aiempien menetysten jälkeen kierron palautumisessa on kestänyt kuukausia, toki nyt tyhjennettiin lopulta imukaavinnalla joten voihan se olla ettei palautumisessakaan kestä niin pitkään.

Liitteet

• 1000005328.jpg
    1000005328.jpg
    122.6 KB · Katsottu: 44
@vauvahaave36 kuulostaa hyvältä jättää mittari kotiin loman ajaksi 🥰 ihanaa lomaa ja toivotaan, että kotiin tullessa pamahtaisi plussa tikkuun ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli toivotaan, että sulla kierto palautuisi nopsaan, eikä kävisi kuten aiemmissa keskenmenoissa ❤️ Mulla toki ollut paljon kierto-ongelmia, mutta mulla kaavinnan jälkeen tuli ovis ultran mukaan, toki se oli joskus kp40, mutta silti keho lähti toimimaan, kun taas just keskenmenoissa, joissa ei kaavintaa, ei oo kyllä tullut ovista ja tuntuu että seuraavissa menkoissa on vielä tullut raskausmateriaalia ulos jonkun verran.

Omaa napaa sen verran, että täällä kans jännitellään milloin ovis vois tulla, jos tulee. Testit on olleet 0.2-0.3 vahvuisia premomin mukaan, joka on suht hyvä vahvuus mulle, tuntuu että ainakin jotain yrittää tapahtua 😅 yleensä tosta vahvuudesta sit yhtäkkiä hypännyt plussaan, eli ei auta kuin odotella. Mulla kans ku sekoittelee pakkaa ja se, että en tässä kierrossa käytä letroja, eli se ovis voi hyvin jättää tulematta, mutta toivotaan parasta 🤞

Liitteet

• Screenshot_20250928_080403_FF App.jpg
    Screenshot_20250928_080403_FF App.jpg
    116.7 KB · Katsottu: 29
@Rollo ja @Malttamatonq Toivotaan, että olisi kiinnittymiseen liittyvää vuotoq..! 🙏

@vauvahaave36 Hyvä päätös lomailla ilman mittailuja. 👏 Toivotaan, että plussa tulisi, mutta hyvä olla myös varasuunnitelma, ellei. 👍 Toivottavasti on rentouttava loma! 😍

@Yrttiteetä tekisi mieli Osanottoni menetyksen vuoksi. 💔 Toivottavasti keho toipuisi nopeammin tällä kertaa ja jospa tilanne olisi nyt erilainen, että se olisi mahdollista. ♥️

@Jolinda Toivotaan kovasti, että saisit plussan lähipäivinä! 🙏

Täällä ilmeisesti dpo1. Perjantaina ollut piikki joskus päivän aikana todennäköisesti, niin ei onneksi aivan mönkään mennyt torstain tallettelut. 🙏 Rinnat on kipeytyneet enemmän kuin viime kierroissa oviksen jälkeen ja ennen ovista oli alavatsatuntemuksia monena päivänä, paineen tuntua enimmäkseen, pientä vihlontaa. Useimmiten en ole tuntenut ovista mitenkään. Toivottavasti olisi hyvä merkki! 🙏 Pitäisi vaihtaa peitto lämpimämpään, alkaa olla liian ohut.. Saattaa vaikuttaa mittauksiinkin. Ovistestit loppui ja en jaksanut tähän kiertoon ostaa lisää. 😅 Kun sain huipun todistettua, se riittää.

Liitteet

• IMG_20250928_094547.jpg
    IMG_20250928_094547.jpg
    622 KB · Katsottu: 33
Pidin täältä taukoa kun oli vähän yritys niinku jäissä mutta eilen tulikin pikku ylläri tein testin päivällä dpo10. Ja plussahan sieltä tuli 🙈 (testinki puolitin et voi toisen käyttäää myöhemmin ku en jaksanu hakee kaupasta lisää )katotaan mitä käy tällä kertaa. Mennään päivä kerrallaan eteenpäin.
Mulla oli jotenki tosi levoton olo ja leposykkeet oli korkeella. Ajattelin johtu juhlista ku istuttiin perheen kanssa ja vietettiin mun 30v synttäreitä.
IMG_5780.jpeg

IMG_5779.jpeg

Takaisin