BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mustikkatäplä ha, hei hyvä vinkki! Täytyypä testata tehdä noin seuraavan kerran päiväunien jälkeen, jos ff ei sitten laskis sitä uniksi. Onpa kurjaa kun taudit siellä nyt kurittanut. Päädyitko ottamaan progetukea?

@Ploksiplop varovaiset onnittelut 😍 toivottavasti viivat lähtee nyt vahvistumaan hyvin!

@Malttamaton145 oireet kuulostaa tosi lupaavilta. Toivottavasti sieltäki lähtis viiva vahvistuu ✨

Täällä kp4. Taidan jäädä nyt taas alkukierron tauolle. Kuukausi miehen simppakontrolliin. Täällä on nyt jännät paikat monilla, joten käyn kyllä lukemassa. Tsemppiä kaikille piinailijoille ❤️❤️

Täällä nyt vaan nopeasti omaa napaa:

Ultrassa vaikutti tosiaan siltä, että ovis on tapahtunut ja limakalvo oli 8mm 🍀 en kertonut lääkärille, että hyödynnettiin ovis, mutta suostui laittamaan lähetteet proge ja prolaktiin testeihin, niin näkee kunnolla onko ovis tapahtunut. Aion aloittaa tänään cyclot ja toivoa, että yksi tallettelu-kerta riittäisi 🌈 plussakierrot on aina olleet sellaisia, joissa yritystä on ollut joka päivä viikon ajan, niin toiveet ei ole nyt kovin korkealla tämän yksittäisen kerran suhteen, mutta luulen että viikon päästä piinailen kuitenkin ihan kunnolla 😅 jos tässä on jotain positiivista, niin FF ennustaa seuraavaa kiertoa ja ovista päiville, joina mun pitäisi pystyä olla kotona 🌈🍀 ja nyt kun ei ole ovitrellea, ei tarvitse arpoa r-testien haamulaisia 😊

Liitteet

• Screenshot_20250428_111155_FF App.jpg
    Screenshot_20250428_111155_FF App.jpg
    145.7 KB · Katsottu: 48
@SyysSumu Toivotaan että simppakontrollista tulisi hyviä uutisia 🤞

@Malttamaton145 Mäkin nään ylemmissä testeissä hienoista vahvistumista! 🤩 Toivotaan että jatkaa samaa kaavaa ja tulisi huomenna jo selkeämpää viivaa. Hyvin näyttäisi ainakin menevän edellisen plussakierron kanssa samanlaista käyrää ✨

@Opahc Toivotaan, että tiputtelu olisi kiinnittymisvuotoa 🤞 Milloin ajattelit aloittaa testaamisen?

@Pogo tänään menossa dpo 10 ja nuo testit siis tältä aamulta 😊

Kiitos kaikille kovasti onnitteluista 🤗🩷
Itsellä on vielä vähän epäuskoinen fiilis ja uskallan kertoa miehelle luultavasti vasta menkkojen oletettuna alkupäivänä, eli to/pe, jos viivat jatkavat vahvistumista. Digitesti on onneksi jo valmiina kaapissa odottamassa sitä ajatellen. Nyt tämä viimeistään muuttui mun osalta piinailuksi kun rupean vahtaamaan vahvistumista 😂 En ihan vielä uskalla ilmoittautua mihinkään plussaklubiin, jään tänne piinailemaan 😁

@Ploksiplop varvovaiset onnittelut! Kyllä siellä selkeä haamu on, paljon tarrasukkia matkaan ✨🌈💕

@Malttamaton145 kyllä siellä haamuliini näkyy! Toivottavasti vahvistuu 🌈

@Opahc toivotaan että oireet enteilisivät hyvää ja lämmöt tuosta lähtee nousuun 🙏

@SyysSumu tsempit alkukiertoon 💕Vielä hetki teillä odottelua tuon simppakontrollin kanssa 🤞

@Jolinda siellä tosiaan olikin sitten aikainen ovis! Kiva, että asia varmistui nyt. Ja viimeistään sitten tuolla proge-mittauksella. Hienoa, että pääset olemaan kotona seuraavan oletetun oviksen aikaan🙏

Täällä aika senkun matelee, ovis ehkä viikon päästä 😅 Oon myös itkeskellyt sen viime viikon lääkärikäynnin jälkeen joka päivä. Jotenkin on tunteet olleet todella pinnassa. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla onnellinen kun hoitopolku alkaa, mut mulla tää varmaan iskeytyi nyt jotenkin toden teolla tajuntaan sen käynnin ja diagnoosin kautta, et me kärsitään lapsettomuudesta, eikä tästä ilman hoitoja tule mitään. Jotenkin ottaa tosi koville nyt ja ihan että näkee instagrammissa kuvan jonkun lapsesta, saa vesihanat aukeamaan 🥺 Huh mitä tunteiden vuoristorataa ja tän pitäisi olla sitä kierron tasaisinta aikaa noin hormonien puolesta 😅
IMG_8298.jpeg

@Ness iso hali! ❤️ Tosi tuttuja tunteita! Jotenkin vaikka se hoitojen aloitus on iso helpotus omalla tavallaan, niin se tosi selvästi ankkuroi kans sitä toivottomuutta yrityksessä ja sitä, että asiat ei onnistu helposti ja just sitä, että se "tahaton lapsettomuus" onkin yhtäkkiä osa omaa identiteettiä ihan oikeasti. Mä oon nyt instassa vaan lopettanut heti kaikkien seuraamisen, jos näkyy että ovat raskaana/vastasyntynyt vauva 😅 ei vaan oman menetyksen ja yrityksen keskellä pysty katsomaan muiden onnea. Noi tunteet on todella normaaleja ja sallittuja, mutta toivon toki silti, että sulla tulee myös niitä "ilon hetkiä" ja toivokkuutta ensi kierrossa, kun hoidot oikeasti alkaa 🌈

@Ness halaukset täältäkin ❤️

@Ploksiplop samaistun tuohon, että piinailu alkaa vasta tästä kun vahvistumisia seuraa. Tiedän että ite testailen ihan liian usein ja sitten taas tulee turhaa huolta kun ei vahvistu niinkun haluaisi. 😂 Jokos siellä uutta testiä on uitettu, vai miten ajattelit jatko testailla?

@SyysSumu Tsempit alkukiertoon, toivotaan että aika menee nopsasti kontrollia odotellessa 🌈

@Pogo lupaavalta kuulostaa, miltäs lämmöt tänään näyttää?

Eilen sitten "vahingossa" tarttui kaupasta mukaan rsfun varhainen testi, koska pregcheckit oli loppu. Eli siis joku muukin testailee enemmän kuin kaupan hyllyt antaa myöden 😂 Mua jotenkin huvittaa kun ostaa perus marketista raskaustestin ja kuljen tuon reilun vuoden ikäisen kanssa. Niin tuntuu että kaupantäti sillä tavalla hennosti hymyilee tietyllä katseella 🤭😁

Lämmöt jatkaa nousuaaan, nukkumisessa ei mitään erikoista tai ihmeellistä muutosta. Mietin voisiko kiinnittyminen olla tapahtunut tuossa FF käyrän mukaan dpo 10 🤔 tänään olisi siis dpo 15, mutta premomin mukaan dpo 13. Enemmän alan kallistumaan tuohon premomin dpohin.

Kaikissa kolmessa testissä näkyy jotain testiajalla. Omaan silmään easy@home testi on pinkimpi verraten eilisaamuun. Testaan toki ihan liian usein, kun en vaan malta pitää yhtä päivää taukoa. Kerta kun tähän himotestaukseen alkoi, niin ilmeisesti loppua ei näy 😅 Ovistesti myös uitettu ja sekin tummumaan päin.

Voi olispa 💖 🥹 Vielä en miehelle kertonut mitään, koska keskimmäisen kohdalla kun testiä näytin niin ei muka nähnyt mitään. Tää foorumi onkin niin ihana paikka kun voi vapaasti jakaa kuvia haamulaisista ❤️

Liitteet

• Screenshot_20250429_080247.jpg
    Screenshot_20250429_080247.jpg
    141.2 KB · Katsottu: 119
  • IMG_20250429_074339.jpg
    IMG_20250429_074339.jpg
    409.1 KB · Katsottu: 124
  • IMG_20250429_080119.jpg
    IMG_20250429_080119.jpg
    355.1 KB · Katsottu: 121
  • IMG_20250429_080025.jpg
    IMG_20250429_080025.jpg
    858.5 KB · Katsottu: 125
@Malttamaton145 kyllä näissä näkyy ainakin mun silmään selkeästi väriä. Ei voi olla niin että useampi eri merkkinen testi näyttäisi kaikki väärää tulosta.

Täällä nyt vasta dpo 8 eikä mulla ole kuin ihan tavallisia testejä kotona. Tekis mieli lähteä hakemaan nyt ennen iltavuoroon lähtöä joku herkkä testi mutta tuskin jaksan. Huomenna on kans iltavuoro mutta aikaisempi eikä silloin kyllä ehdi mitenkään. Vappuna ois aamuvuoro minkä jälkeen ehtis hyvin mutta mä niin haluaisin testata jo silloin aamulla jos nyt mitään testattavaa on.

@Malttamaton145 kyllä noi on mun mielestä selvästi vahvistuneet 😍🌈 varovaiset onnittelut!

@Ploksiplop ootko jatkanut testailua? Mainitsit kans aikaisemmin N-asetyylikysteiinista ja mä silloin googlailin ja tilasin sitä, mutta nyt kun sain kotiin, se haisee ihan mädältä kananmunalta 🙈☠️ siis aivan järkky löyhkä kun purkin avaa, koko talo alkoi haista melkeen. Googlasin sitä hajua ja vaikuttaa olevan aika normaalia, jos on jotenkin oksidoitunut.. haisiko sun jauhe/tabletit ja jos ei haisseet, niin mitä merkkiä ne oli? 😅 tein reklamaation apteekille näistä pillereistä ja toivon, että saisin rahat takas 🙈

Äh ratkesin mut ehkä hölmö liian aikasin jos kiinnittyminen oli vasta. Jos siellä jotain edes on kiinnittyny 🤣 tein pcn liuskan ja oli nega vaikka kuinka koitin tarkastella eri valossa 🙈

Lämmöt nous takas ylös ja leposyke myös pysyny. Nyt huomannu kyllä leposykkeissä selvän eron.
Vertailuksi viime kierron lämmöt mikä jäi kemialliseks.
IMG_4808.jpeg
IMG_4809.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ness Tsempit täältäkin 🤗 Muista, että sulla on oikeus tuntea kaikkia niitä tunteita mitä lapsettomuus herättää. Toivotaan, että hoidoilla saataisiin hyvä vaste 🤞

@Malttamaton145 Voi että, siellä näkyy ihan pinkki haamulainen ja rfsu:n testi ihan selkeä! 🤩 Mä luulen kanssa, että dpo 13 on lähempänä totuutta kun katsoo tuota sun käyrää. Nyt toivotaan että pieni pysyy matkassa ja viivat jatkaa vahvistumista 🤗

@Jolinda Mulla oli juu käytössä tän kierron ajan bioteekin N-asetyylikysteiini! Ne pillerit tosiaan haisee ihan kuolemalle, mutta kun googlailin niin ilmeisesti asetyylikysteiini on rikkiyhdiste niin onko ihmekään 😅 Luojan kiitos ne ei maistuneet samalle kun haisivat, mutta epämiellyttävää niitä oli joka tapauksessa ottaa 😄 Nauratin itseäni muutaman kerran haistattamalla niitä miehellä ilman varoitusta 😂 Mutta, jos tämä kierto nyt päätyy niiden ansiosta onnistuneeseen raskautumiseen niin oon sitä mieltä että oli se kaiken sen inhottavuuden arvoista 😊

Täällä menossa nyt dpo 11 ja kyllä ainakin tuo rfsu:n testi mielestäni vahvistunut hyvin ✨ E@h mielestäni myös vahvistunut eilisestä, mutta ei ehkä ihan niin selvästi kun olisin halunnut ja siitäkös nyt sitten stressaan 😅 Ajattelin jatkaa aamuin illoin testailua noilla e@h testeillä kun niitä nyt kaapissa on. Torstaille olen varannut aamuksi digin ja sen ollessa positiivinen olisi tarkoitus myös kertoa miehelle 😊 Toisaalta tekisi mieli hakea jo tänään se varhainen digitesti mikä ilmoittaa vaan 'raskaana' tai 'ei raskaana' mutta koitan malttaa mieleni ja ajatella että ihan turhaa rahan tuhlausta kun torstaihin ei edes ole pitkä aika. Nää päivät tuntuu vaan nyt jotenkin extra pitkiltä kun piinailee tuota vahvistumista 😂 Oireina on toistaiseksi ollut vain alaselkäkipu, pienet menkkajomot silloin tällöin, nuutunut olo ja istuessa paineen tunne alavatsalla. Sen verran muistan edellisistä raskauksista, että silloin oli molemmista ensimmäisinä oireina rintojen kipeytyminen, nyt sitä ei ole kyllä ollut ollenkaan 🤔

Liitteet

• IMG_0529.jpeg
    IMG_0529.jpeg
    194.3 KB · Katsottu: 104
@Ploksiplop näillä sun viivoilla pitäis kyllä diginkin näyttää jo oikeaa tulosta. Mä olen saanut paljon haaleammillakin viivoilla digiin raskaana tekstin.

Mä olen kans seurannut sykkeitä mutta niistä ei ota yhtään selvää. Osittain johtuu myös siitä etten mä ole pystynyt pitämään kelloa ranteessa töissä vaan olen pitänyt nilkassa mikä ei välttämättä ole se ihan paras paikka ainakaan vertailukelpoinen sykkeeseen.

En nyt jaksanut lähteä hakemaan testiä. Tuskin viitsin pyytää miestäkään hakemaan vaan haen kun seuraavan kerran jaksan lähteä kauppaan tai apteekkiin. Harmi kun mulla ei harkkapaikassakaan ole testejä mitä pystyisi käyttämään.

Tein nyt vielä vertailun vuoksi kuivuneista testeistä kuvaa. Sori kuva spämmäys 🙈 😁 Tässä vahvistuminen näkyy selvemmin 🤩 Ja en kans jakaisi uskoa että nyt kun on 3 eri merkin testiä tehtynä että kaikki voisivat olla jotain vääriä haamulaisia 😬

Liitteet

• IMG_20250429_110323.jpg
    IMG_20250429_110323.jpg
    980.1 KB · Katsottu: 102
Moi kaikille 💕 Maanantain testi negatiivinen (kuten la ja su myös) mutta vieläkään ei menkkoja. Piti alkaa eilen kp29, mutta jostakin syystä mulla on varmaan pitkittynyt kierto. Ovulaatio oli kp 15 / 16 joten pitäisi kyllä nyt alkaa.

Maaliskuussa mulla oli IVF-hoito ja tää on eka kierto sen jälkeen ja luin just, että IVF-hoito voi pitkittää seuraavaa kiertoa. Toivottavasti alkaisi pian niin ei tarvitsisi miettiä, että päästäänkö toukokuun hoitoon.

FF näyttää tätä

Liitteet

• Screenshot_20250429_200925_FF App.jpg
    Screenshot_20250429_200925_FF App.jpg
    146.6 KB · Katsottu: 67
Muokattu viimeksi:
Lauantain, sunnuntain ja maanantain testit näytti kaikki negatiivista. Lauantain testissä toki pieni haamuviiva.
Aina kierto ollut 28 pv (tai joskus 29 pv) mutta nyt jostakin syystä pitkittynyt. Nyt kp30 mutta odotellaan 😩😃

Liitteet

• 20250429_201237.jpg
    20250429_201237.jpg
    1 MB · Katsottu: 106
@Malttamaton145 Testasitko tänä aamuna, miltä näyttää? 😊

@Saaruski Mä nään kahdessakin noista haamulaisen 🧐 Miten noi monitorin raskaustestit toimii, tuleeko niihin aina jonkunlainen viiva? Tsemppiä odotteluun 😊

Mä tein nyt kuitenkin sitten reilu tunti sitten digin joka näytti ’Raskaana 1-2’ 🥰 Kävin herättämässä miehen ja siinä sitten yhdessä ehdittiin hetki pötkötellä ja sisäistää asiaa. Voi kumpa kaikki menisi hyvin loppuun asti 🤞✨

Liitteet

• IMG_0534.jpeg
    IMG_0534.jpeg
    241.5 KB · Katsottu: 62
@Saaruski näyttää kyllä, että haamuja olisi parissakin testissä,mutta onko toi monitori sellainen samanlainen kuin Clearbluen digi, jossa pelkkä haalea viiva ei tarkoita mitään? Tosi jännä kun kierto on myöhässä, toivottavasti alkaa pian, niin ei mene ivf hoidot ohi.

@Ploksiplop @Malttamaton145 onnea vielä plussista!

@Opahc testasitko tänään? Siellä kyllä näyttää hyvältä toi lämpöjen nousu 🌈

@Ness onko sun ovis tullut vielä?

Omaa napaa: mä oon heräillyt ja nukkunut koko kierron tosi huonosti ja en tiedä milloin luottaa joihinkin lämpöihin. Tänään lapsi herätti kl.5 ja lämpö oli 36.59, eli luteaalirajan alla, onnistuin kuitenkin pysymään sängyssä ja lapsi suostui tulla viereen ja nukahdin rauhoittelujen jälkeen noin 40minuutiksi ja heräsin 6.30, mikä taas on lähempänä normaalia aikaa ottaa lämpö, ja silloin lämpö oli 36.8, yhtäjaksoista unta ei kuitenkaan tullut edes tuntia tossa herätysten välissä.. Laitan molemmista käyristä nyt kuvan tähän ja arvon vielä itse kumpaa käytän. Kellon lämmöt (oranssi-viiva) ei näytä yhtään dippiä lämmöissä.. tuntuu, että kello saattaisi olla parempi jatkossa lämpöjen seurailuun, kun näitä heräilyjä tulee..sillä mitattuna tosin ovis olisi ollut päivän myöhemmin 😅 eli ota näistä sitten selvää 🙈

Liitteet

• Screenshot_20250430_062440_FF App.jpg
    Screenshot_20250430_062440_FF App.jpg
    171.9 KB · Katsottu: 47
  • Screenshot_20250430_062343_FF App.jpg
    Screenshot_20250430_062343_FF App.jpg
    169.9 KB · Katsottu: 47
Mulla on kaksi viimeisintä yötä nukuttu tosi huonosti kun tyttö on valvottanut paljon. Kellokin näyttää että uni oli erittäin heikko. En ehkä menis luottamaan niihin lämpöihin mutta olkoon nyt tuossa listalla. Testiä ei edelleenkään ole enkä jaksa lähteä hankkimaankaan kiireellä. Kyllä sen tuloksen ehtii nähdä myöhemminkin.

Liitteet

• Screenshot_2025-04-30-08-38-55-55_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-04-30-08-38-55-55_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    222.3 KB · Katsottu: 43
@Jolinda en mä vielä viittiny yritän malttaa odottaa.. ei jotenkin vieläkään tiedä miten pitkä kierto edes on. Nyt menossa kp 28 ja vaihdellu 29-33. Alkuviikkoon yritän odottaa alkaisko menkat.
Ei mulla oo mitään odotuksia, oon varautunu jo negaan ja jos posi on niin on kyl ylläri. Ei tallettelut oikein natsannu kunnol tällä kertaa oli vähän tämmönen rennommin otettu 🙈 tänään taas lämmöt droppas. Mut ei mitään oloja et menkat olis alkamas.

Omaa napailua nopeesti;

Testasin malttamattomana rfsun testillä negan tänään dpo 10. Vähän jo kirveen heittänyt kaivoon ku lämmötkin laski, mut tänään nousi taas.
1000156281.jpg

Takaisin