BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omaa napailua nopeesti;

Testasin malttamattomana rfsun testillä negan tänään dpo 10. Vähän jo kirveen heittänyt kaivoon ku lämmötkin laski, mut tänään nousi taas.
View attachment 143608
Ainiin sullakin oli piinapäivät jo näin pitkällä! Anteeksi, unohdin kysellä kuulumisia 🙈 toi lämpöjen nousu näyttää kyllä hyvältä, voiskohan mahdollinen kiinnittyminen olla tapahtunut myöhemmin 💪 ymmärrän, kyllä myös, että negatesti laittaa mielen ja katseen jo seuraavaan kiertoon, mutta pidän sormia ristissä, että sieltä voisi vielä tulla yllätysplussa ❤️

@Ploksiplop onnea sinne vielä digin tuloksesta 😊✨ @Malttamaton145 ja sinne myös onnittelut haamusta 🙏

@Saaruski mä näen tossa ylimmässä jotain väriä, mut tietysti paha sanoa jos noi on niitä monitorin liuskoja, et voiko niitä lukea silmällä 😅 Täytynee vaan luottaa siihen monitorin sanomaan. Tai jos ei ala menkkoja kuulumaan, niin sit kaupasta testejä kehiin.

@Opahc @Pogo @marik91 teillä kaikilla siellä jännät päivät menossa! Seuraavat päivät näyttänee et mitä käy 🥰 Toivotaan, että pääsette jatkamaan tätä alkanutta plussa-aaltoa täällä ryhmässä ✨✨🌈

@Jolinda eeeei vielä 😅 kp12 ja en ole aloittanut testaamista. Ehkä huomenna, ei viitsi sairaan aikaiseen aloittaa ja hukata testejä 🤣 Mulla kierto vähän heittelee, viime kierrossa ovisplus tuli kp21. Aikaismimmillaan on tullut kp14/15. Et huomenna varmaan ihan hyvä aloitella 😆 Toi kello on oikeasti ihan hyvä kapistus lämmön mittaamiseen! En tiedä mikä kello sulla on ja miten se ottaa lämmön (joku tietty aika yöllä, yön alin lämpötila, keskiarvo vai mikä), mut mulla ainakin tää Ouran antama
käyrä ollut tosi hyvä ja selkee vaikka mullakin unettomia öitä toisinaan ja saatan valvoskella monta tuntia yössä 😅 ei kuitenkaan ihan sairaasti sekoita käyrää, vähän korkeammat sykkeet ja lämmöt hitusen korkeamma sekoiluöiden jälkeen, mut muuten aika jees 😊

Tässä vielä aika tylsähköä käyrää 😆
IMG_8336.jpeg

Täällä taas asiat menneet itsekullakin eteenpäin ja plussa-aalto ihanasti menossa 🙂 Kunpa nää kantaisivat loppuun asti ja vetäisivät vielä monta bbt-mittaajaa mukaansa.

Omanapailen nyt taas vaan kun haluan ehtiä lähettämään viestin bussimatkan aikana ja käyrällä tapahtuu - valvoin viime yönä hammassäryn vuoksi mutta olin nukkunut yhtäjaksoisesti ainakin 3 tuntia tämän mitatessani. (Sama puoli suuta josta hammas poistettiin maanantaina joten voi toki olla siihen liittyvääkin - poski ei kuitenkaan turpoa tai kuumota yhtä pahasti kuin vielä eilen). Eiköhän tämä kahdessa viikossa ala selvitä, olen testaillut (negoja) nyt päivittäin kun on ibuprofeiini vähän kuuriluonteisesti käytössä eikä panadol riitä pitämään särkyä poissa.

Liitteet

• 1000003319.jpg
    1000003319.jpg
    253.3 KB · Katsottu: 52
Olen nyt hetken pitänyt taukoa näistä käyrien yli-analysoinnista, oon kuitenkin tän ketjun viestejä viestejä lueskellut - kauheasti onnea kaikille plussanneille! <3

@Ness ihanaa että teidän hoitoputki lähti nyt vihdoin liikkeelle, on ihan ymmärrettävää että se herättää myös ristiriitaisia tunteita. haleja sinne <3

vähän menee omanapailun puolelle tämä, olin jo asennoitunut että kun uusi kierto alkaa niin tulen taas tänne aktiivisemmin päivittelemään mutta nyt on pari päivää saanut jännittää kunnolla kun lämmöt tekikin tällaisen jekun 😱
en oo 100% varma tuosta kp1 ajankohdasta eli se saattaa heittää päivän ja ovis olisi ollut kp15 (eikä kp14 kuten _aina_, ja itse tuosta ehkä tulkitsisin että on se kp14 kuitenkin hyvin voinut olla, maanantain lämmöt jäi ikävästi pois kun ourasta loppui akku) ni nyt olis jotain 9-12dpo väliltä.

oon nyt edeltävän puolen vuoden kaikki käyrät selannut läpi ja vielä ei ole näin lupaavaa ollut 😅

eilinen testi oli täysi nega, tämän aamun omasta mielestä ihan haamuin haamu kun oikein tihrustaa mutta mies väitti ettei nähnyt yhtään mitään. huomista odotellessa siis 🫣

1746012779579.png

@Jolinda @Ploksiplop

Menkkoja ei näy eikä kuulu...😵‍💫
Clearblue:n monitori näyttää tosiaan raskausajan vaihtoehdot : raskaana tai ei raskaana.

Ovulaatio aikaan: matala, korkea ja huippu.

Jos ei kohta ala niin alan pelätä keretäänkö me hoitoon, synarela pitäs aloittaa noin 3 viikon päästä

Muokattu viimeksi:
@marik91 lupaavalta tuo pomppu ylös vaikuttaa! 🌈

@Ploksiplop Täälläkin tänään nappasin toisesta kaupasta nyt sit digin ja pregcheckejä mukaan. 😅 Onnittelut! Joko pian siirrytään tammikuisiin, etkös säkin tammikuisiin lukeudu? 🤔

@Pogo ja @Opahc jänniä päiviä menossa, plussa - aalto voisi ilmaista teidät ja kaikki muutkin mukaansa 🌈😍

Täällä aamu oli niin kiireinen etten ehtinyt testailla. Kävinkin sitten asioiden lomassa nappaamassa digin (olisin halunnut viikkonäytöllisen mutta loppu)
Ja myös pregcheckejä. Kuvista näkyy tulokset. Liuskoissa alkaa olla väriä 😍🌈

Miehelle ajattelin tänään kertoa tuon digitestin avulla, ostin itseasiassa tänään kirpparilta tuon unirievun ja ajattelin sen sujauttaa laatikkoon testin kanssa. Meille kun tämä olisi jo neljäs, niin jotenkin sitä haluaa yrittää tehdä kertomisesta hieman spessumpaa, kuin se että pyytää miehen vessaan kattomaan pissaista testiä 😂

Nyt jään vielä seurailemaan vahvistumisia, ja yritän olla stressaamatta. Voi kumpa, tämä alkanut plussa - aalto imaisee mahdollisimman monta mukaansa ja päästäisiin jatkamaan keskusteluja yhdessä tammikuisten puolella 💖

Liitteet

• IMG_20250430_150821_edit_3666090800786750.jpg
    IMG_20250430_150821_edit_3666090800786750.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 101
  • IMG_20250430_145846.jpg
    IMG_20250430_145846.jpg
    400.8 KB · Katsottu: 99
  • IMG_20250430_145901.jpg
    IMG_20250430_145901.jpg
    322.4 KB · Katsottu: 99
Muokattu viimeksi:
Mietin tänään pitkään olisinko jaksanut käydä ostamassa testiä töistä tullessa mutta vei voiton tulla suoraan kotiin. Voi olla että huomenna koukkaan jostain testin kun tuun aamuvuorosta kotiin jos ei sitä ennen ala vuoto.

Ei oo yhtään mihinkään suuntaan tuntemuksia. Vaikka ei sitä niiden tuntemusten perusteella mennä vaan joko vuoto alkaa tai saa sen plussan testiin.

Hmm... Lämmöt nousi taas pienen dipin jälkeen vaikka yö oli tosi katkonainen ja heräsin noin 2,5 tuntia normaalia aiemmin. Muutaman viime kierron perusteella mulla ois viimeistään tänään pitänyt alkaa menkat mutta ainakaan nyt aamulla vielä ei ollut alkanut. Varmaan täytyy käydä hankkimassa se testi vaikka masentaakin jo valmiiksi että saa sen negan. Ylläri on suuri jos onkin posi.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-01-05-47-23-05_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-01-05-47-23-05_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    219.2 KB · Katsottu: 42
@Malttamaton145 voi ei, toivottavasti jäisi vaan epämääräiseksi vuodeksi ja testit vielä vahvistuisi.

täällä pregcheckin testi vahvistunut eilisestä mutta nämä lämmöt jännittää, viime yö meni niin katkonaisilla unilla että ei ihan 100% luottoa tuohon nyt ole.
1000020516.jpg

lämpödipin lisäksi on myös ihan pientä ruskeaa möhnää tullut. lähdetään tänään vappulomalle isovanhemmille niin yritän sen aikaa olla testaamatta, katsotaan sitten mikä on tilanne kun päästään kotiin 🥴 jos jää kemialliseksi niin tämä olisi toinen putkeen (toki 6kk väliä oli nyt näillä)...

1000020511.png

@Pogo Pidän peukkuja ylläriposille! 🤞

@Malttamaton145 Voi ei, toivotaan että on vaan harmitonta ja loppuisi pian 🩷 Toivoa on onneksi jos testikin oli vahvistunut eilisestä ✨

Tässä mun tän aamun (dpo 13) testit, ehkä alan pikkuhiljaa uskomaan että raskaana tässä taidetaan olla. Lämmöt pysyttelee korkealla. Testaan viimeisen kerran huomenna kun olisi menkkojen odotettu alkamispäivä mutta sen jälkeen varmaan siirryn tuonne tammikuisiin 🤗 Testasin dpo 8 - dpo 10 aamuin illoin, sitten vain aamuisin dpo 11- dpo 13, stressasi vähemmän kun vahvistuminen oli selkeämpää. Laitan vielä liitteeksi kuvan jos joku vaikka stressaa omien testien vahvistumista 😊

Toivon vahvoja plussatuulia tänne ✨🌈🌸

Liitteet

• IMG_0538.jpeg
    IMG_0538.jpeg
    297 KB · Katsottu: 89
  • IMG_0540.jpeg
    IMG_0540.jpeg
    211.2 KB · Katsottu: 91
Testasin nyt jo uudelleen, 3h pidätyksellä. Myös ovistestin, joka kirkuva plussa.
Hyvin on jo aamusta vahvistunut. Poistin oman mielenrauhan vuoksi tuosta välistä eiliset testit, niin pystyn paremmin keskittymään vahvistumiseen sen 48h mukaan.
Edelleen vähän pyyhintävuotoa, toivon niin todella että siihen jäisi.
Hirvittävän piinaavaa vain odotella 😔

Liitteet

• IMG_20250501_115901.jpg
    IMG_20250501_115901.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 93
Mä hiljenen nyt. Tosi kevyt vuoto alkoi nyt mutta veikkaan sen voimistuvan tässä päivien aikana. Ihan ehdoton takaraja raskautumisen suhteen parhaan hyödyn saamiseksi on nyt tuleva kuukausi.

Taidan tilata amazonista nipun testejä ja jostain kunnon lämpömittarin.

@Malttamaton145 Testasitko tänä aamuna, miltä näyttää? 😊

@Saaruski Mä nään kahdessakin noista haamulaisen 🧐 Miten noi monitorin raskaustestit toimii, tuleeko niihin aina jonkunlainen viiva? Tsemppiä odotteluun 😊

Mä tein nyt kuitenkin sitten reilu tunti sitten digin joka näytti ’Raskaana 1-2’ 🥰 Kävin herättämässä miehen ja siinä sitten yhdessä ehdittiin hetki pötkötellä ja sisäistää asiaa. Voi kumpa kaikki menisi hyvin loppuun asti 🤞✨
Paljon onnea 🩷Mikä dpo eilen oli kun teit ton digin? 😊 sä taidat mennä siis tammikuisiin?

Ainiin sullakin oli piinapäivät jo näin pitkällä! Anteeksi, unohdin kysellä kuulumisia 🙈 toi lämpöjen nousu näyttää kyllä hyvältä, voiskohan mahdollinen kiinnittyminen olla tapahtunut myöhemmin 💪 ymmärrän, kyllä myös, että negatesti laittaa mielen ja katseen jo seuraavaan kiertoon, mutta pidän sormia ristissä, että sieltä voisi vielä tulla yllätysplussa ❤️
Kiitos ja itse asiassa tänään dpo 11 tein herkän testin ja kyl mä siinä jotain viivaa nään! Laitan kuvat alle. Ihan epäuskoinen olo ja oon ku mikäki mielipuoli kuvannut tota testiä ja kattellu eri valossa ja miehellä näyttänyt varmaan 10 kertaa et onko tää nyt ihan oikeesti haamuplussa eikä viivanpaikka 😳😅 Eikös sullakin siellä piinapäivät menossa? 😊

Testasin nyt jo uudelleen, 3h pidätyksellä. Myös ovistestin, joka kirkuva plussa.
Hyvin on jo aamusta vahvistunut. Poistin oman mielenrauhan vuoksi tuosta välistä eiliset testit, niin pystyn paremmin keskittymään vahvistumiseen sen 48h mukaan.
Edelleen vähän pyyhintävuotoa, toivon niin todella että siihen jäisi.
Hirvittävän piinaavaa vain odotella 😔
Huh, hyvä että testit vahvistuu. Mulla oli viime raskaudessa plussan jälkeen muutaman kerran sellasta vaaleanpunaista/rusehtavaa vuotoa pyyhiessä.

Tässä tosiaan testistä kuva:
1000156636.jpg

1000156633.jpg

Ja nyt siis dpo 11, haen pari testiä tänään lisää ja katon vahvistuuko hyvin. Cyclogestejä jatkan toistaiseksi. Miehen simppanäyte olis ens viikon keskiviikkona, tekis mieli ne silti käydä tsekkauttamassa, tosin jos plussa tästä vahvistuu, pitää mun olla ens viikolla jo yhteydessä neuvolaan et saan ne napapiikit heti. Jos täs nyt tosiaan raskaana ollaan ja pysytään, ni meen la on 11.1, mut vauva tulis joulukuussa syntymään kun käynnistetään viim rv 38, et kuulunkohan sit joulukuisiin suoriks 🙈🤩 Voi kunpa tää pysyisi matkassa ja menisi loppuun asti tällä kertaa kaikki hyvin. 🩷

Kauheeta kuvaspämmiä, mut tässä vertailuksi vielä edellisen raskauden plussa dpo 12 ja tän aamun dpo 11.
1000156656.jpg

Ja lämpökäyrää, tänään aamulla ihmeen korkeet vaik nukuin vaan 5h.
1000156650.jpg

@marik91 Onnittelut, selvä plussa siellä! 🤩 Toivotaan että lähtee vahvistumaan ✨ Mulla oli dpo 12 eilen kun tein aamusta digin ja laskettu aika olisi 10.1. eli aika samoissa mennään 😄

Vau onnea @marik91 ihanaa, ihan selvä plussa toi on 😍 oon niin onnellinen teidän puolesta ❤️ pieni jouluvauva 😍❤️ toivon todella, että kaikki menee nyt hyvin, ettekä joudu enää kokemaan toista menetystä ❤️

Ymmärrän mietinnän ton simppanäytteen kanssa, mä varmaan antaisin miehen käydä jättämässä sen, kun siihen kerta on jo aika varattu ☺️

Täällä tosiaan dpo6, eli vielä saa piinailla jonkin aikaa. Mulla kyllä aika vahvasti sellainen olo, että ei oo tärpännyt ja ärsyttää käyttää cycloja 😅 yritän varmaan testata su dpo9 tai dpo10 ma ☺️

Tein vielä Clearbluen digin tänään ja tuli "raskaana", oi että 😍🩷 epätodellinen olo yhä! Kiitos onnitteluista kaikille 🩷 niin toivon, et tämä vauva saadaan kotiin asti aikanaan ja sujuu hyvin kaikki 🥹

Testasin sen dpo 10 negan rfsun perustestillä ku ei ollu muuta, ja hätähousuna dpo 9 tällä rfsun herkällä negan.

Takaisin