BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kävi lopulta näin. Niin lupaava alku ja ihan lässähti. Kiertokin jäi taas lyhyeksi vaikka oli se sentään edellistä 18 päivää pidempi. Ärsyttää ja harmittaa.

Muoks. Varasin nyt viikon päähän sen hedelmällisyyshoitajan minkä @Mustikkatäplä vinkkasit. Ihan kiva puhua jonku kaa joka ymmärtää asiaa vähän paremmin.

Liitteet

• Screenshot_20250122_200659_FF App.jpg
    Screenshot_20250122_200659_FF App.jpg
    180 KB · Katsottu: 98
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tsempeistä 💕 Alkaa taas elämä vähän näyttää valoisammalta ja hyväksyä oman tilanteen, että taas hieman lykkääntyy hommat. Eihän näille mitään voi, mutta silti harmittaa 😅

@minttutuuli kiva et labrat on nyt otettuna! Eihän noissa paljon ole, kun kävitte jo niin monet arvot ottamassa etukäteen. Kohtahan se ensikäynti jo teillä häämöttää🙏 jos ja kun ei ole mitään poikkeavaa tai kontrolloitavaa, niin pääsette varmaan aika suoraan sinne hoitojen suunnitteluun / inssiin 💫

@kaihotar mä kyllä sanoisin et ovis on tapahtunut 😊 lämmöt varmasti suuntaa nousuun kun on muutama päivä mennyt siitä oviksesta eteenpäin.

@Ansq ihana kuulla susta! Ja pahoittelut Yt-neuvotteluista 😭 Noi on aina ikäviä juttuja. Onneksi kuitenkin annettiin vähän armonaikaa ja ei tarvitse nyt heti tän kaiken keskellä etsiä uutta työtä, vaan voi katsella rauhassa. Toivottavasti saatte miehen toimenpiteelle pian ajan 💕

@Mustikkatäplä ei ollut vielä puhetta, että onko tuo miehen kiveksen poikkeama sellainen joka vaatii operaatiota. Se kivesultra otettiin ihan terveyskeskuksessa ja nyt ens viikolla sitten lapsettomuuspolilta soittoaika miehen tuloksista jossa käydään tilannetta läpi. Eli sitten taas hieman viisaampana eteenpäin. Ultraava lääkäri oli vain kysellyt, että onko ollut jotain tulehduksia tmv. Kivesten/sukuelinten alueella. Ne ei tuolla terveyskeskuksesssa ottaneet kantaa hoitoihin. Pelkkä ultra ja tekevät siitä yhteenvedon hoitavalle taholle. Ja ei ole vielä tehty mitään päätöstä hoidoista. Oletan, että päästään kuitenkin hoitojen suunnittelukäynnille, vaikka odotetaan tätä mun kilppariarvon kontrollia.

@SyysSumu kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Toki jos haluat gynelle / lapsettomuuslääkärille mennä, niin voisihan se olla hyvä käydä ottamsssa joku tuollainen testipaketti ensin ja sit käydä siellä lääkärillä ultrassa ja kuulla mielipide tuloksista ✨

Huomenna ajattelin aloittaa ovistestailun kun kp 14. Ovis+ yleensä kp16-19 välillä.
IMG_6680.jpeg

Muokattu viimeksi:
@kaihotar Onneksi olkoon ovisplussasta, jospa ne letrot olisivat se 'the juttu' jolla teillekin saatais pysyvä plussa mahdollisimman pian 🙂 Ei toi laittamasi käyrä minusta pahalta vaikuta (tarvitaan vielä kolmas korkean lämmön päivä ennen kuin FF alkaa sovittelemaan cross-haireja), muistelen lukeneeni ettei nousun jyrkkyys korreloi raskautumisen todennäköisyyden kanssa. Oliko tää sun eka ovistikku-kierto vai olitko käyttänyt samoja aiemmin? Jos samanmerkkkiset tikut ei oo airmmin sulla näyttäneet päivökaupalla plussaa, luottaisin lähtökohtaisesti tikkujen antamaan ovispäivään vaikka hyvä tietysti katsoa lämpötrendiä myös.

@SyysSumu olisi kyllä ollut komea nousu. Mutta hyvä kun syy kuitenkin selvisi. Harmi että sielläkin ollut huonoja öitä ❤️

Ja @Pogo :lle tsemppiä piinapäiviin ja testausrumbaan, päivittäinen testaus läpi luteaalin on kyllä hyvä tapa kyllä raivata kaappeihin tilaa jos haluat huonoista testeistä eroon 😆 Ja voihan sii kertyä hurjan kiinnostavaa dataa, jos tässä kierrossa sattuu onnistumaan 🙂

@Ness voi kurjuus että on taas tullut jarrua ja vastoinkäymisiä hoitopolulle! Toivottavasti pääsette suunnittelukäynnille kuitenkin pian, ja noiden kilpirauhasarvojen korjaaminen parantaa onnistumisen todennäköisyyttä. Etäisyyden ottaminen perheellistyneisiin kavereihin voi kyllä olla itseä säästävänä viisasta, ainakaan jos ei tunnu että haluaisit heidän kanssaan jutella lapsettomuuden aiheuttamista tunteista tai siitä että jatkuva perhearki-puhe aiheuttaa sinussa mm. ulkopuolisuuden tai vaille jäämisen tunteita. Jos heillä ei ollut hoitotaustaisia tai pitkän yrittämisen jälkeen alkaneita raskauksia, voi kyllä olla myös etteivät yksinkertaisesti tulleet siinä tilanteessa ajatelleeksi miten iso ja kokonaisvaltaisesti elämään vaikuttava kokemus se ei-vapaaehtoinen lapsettomuus voi ollakaan, eivätkä siksi huomanneet ottaa tunteitasi huomioon keskustelussa.

@Saaruski, mittaisin varmaan sinuna tuolloin 7.30 niinä aamuina kun heräät tuolloin. Ja kun tulee poikkeuksia jolloin heräämisaika on aiemmin tai myöhemmin (aamuöihin painottuva unettomuus aiheuttaa niitä mulle suht-säännöllisesti), mittaisin siihen aikaan kuin herään, mieluiten ennen kuin nousen vuoteesta tai olen ollut yhtään pidempään jalkeilla. (On olemassa laskureita joilla voi katsoa mikä poikkeavaan aikaan mitattu lämpö olisi keskimäärin ollut normaaliin mittausaikaan). Mä oon pärjännyt hyvin yhden desimaalin mittarilla jolla mittaan suusta. Tsemppiä!

Kiitos @minttutuuli 🙂 Kiva kuulla et asiat sielläkin edistyy ensikäynnin suhteen.

@Ansq ihana kuulla sinusta! ❤️ Oon pahoillani että irtisanomis-ruletti osui kohdallesi, kovasti voimia tilanteeseen. Mulla kans työnhaku käynnissä, määräaikaista sopimusta muutama kk jäljellä.

@Mustikkatäplä hassuja dippejä keskellä luteaalia kyllä! Voihan se käyrä olla herkkä pomppimaan/dippailemaan muistakin syistö kuin progesteronin määrästä, mutta jos huoli on herännyt, asian tarkistaminen voisi tietysti helpottaa oloa. Tietysti toivotaan että olisi kiinnittyminen mieluummin dipin syynä :wink

Äh @Pottis, voi mökö ettei noin komealla käyrällä tärpännyt! Tsemppiä uuden kierron alkuun.

Päätin etten testaa (nyt haalistumista odotellessa) kuin korkeintaan kerran viikossa, useammin olisi vaan turhaa itsen kiusaamista. (Viimeksi sunnuntaina, jolloin edelleen samanlainen haalea viiva.) Multa vahvistettiin verikokeella että hcg on hyvin laskussa alkuraskauteen verrattuna (luokkaa 150 tai alle) eli eiköhän tämä vielä itsestään ohi mene.

Nyt taas ei tiputtelua enää sunnuntain jälkeen ja vv lisääntymään päin (eilen bongasin miekestäni jopa eggikset), eli ehkä siellä jotain yrittää tapahtua! Kaksi yötä on mennyt nukkumisten kanssa ihan susille eli aamulämmöt ei välttämättä kovin luotettavat, mutta ainakin toistaiseksi käyrä osoittaa ylöspäin, ja tallettelujakin ehti tulla ennen työreissulle lähtöä eli ehkä siellä joku vastaanottokomitea olisi odottamassa jos tästä vaikka ovis olisi onnistunut kaikesta huolimatta leipoutumaan. Pientä jomottelua oli ti-ke-välisenä yönä, joten toivotaan parasta.

Liitteet

• IMG_20250123_063538.jpg
    IMG_20250123_063538.jpg
    170.3 KB · Katsottu: 74
@Mustikkatäplä noooh siis toi mun ovis+ ei ees ollu niin vahva kun mitä mun ovis+ yleensä, mulla käy aina niin että saan ensin aamulla vähän hailakamman viivan ja iltapäivällä sitten tosi vahvan, mutta nyt en pystyny enää ip testaan kun ne testit oli tosiaan loppu 😅 digikään ei tosta vielä antanu posia. Vaikea uskoa että lh-huippu olis tullu jo edellisenä yönä kun tosiaan edellisen päivän testi oli niin haalee.
1000025497.jpg

Sun toi käyrähän näyttää oviksen kohdalla vähän samalta kun mun, onks joku syy miks sulla ovis ei olis jo toi + jälkeinen kp13? Jomottelut kuulostaa ainakin lupaavalta 😊

@Ansq tervetuloa takaisin! Todella ikävä käänne toi irtisanominen, pahoittelut siitä 😔 kiva että on syksyyn asti aikaa ettiä uutta työtä mutta ei tietysti ihannetilanne tässä yrittämisen kanssa. Oliko teillä siis millanen arvio, onko luomusti raskautuminen mahdollista?

@SyysSumu hyvä että lämpöjen toimitalogiikka selvis! Kieltämättä vääristää aika paljon helposti toi.

@minttutuuli aa joo! Eikö mitään progejakaan tms mitata? Vai oisko vaan jos luteaalissa olis selvästi jotain häikkää?

@Pottis ähh, tosi kurjaa että kävi nyt noin 😔 varmaan hyvä nyt vähän kysellä apua.

@Ness toivottavasti tulee pian ovis ja pääset piinailemaan!

@Yrttiteetä tekisi mieli oon käyttäny näitä samoja PC:n liuskoja jo useamman kierron, mutta selitin tonne ylemmäs että vaikea uskoa että huippu olis ehtiny tulla jo välissä 🤔 mahtavaa että hcg on nyt laskussa vaikka varmasti nopeamminkin sais aina tossa tilanteessa laskea. Sanottiinko teille että yrittämisen saa aloittaa jo ennen kun testi on nega?

Nyt ei ainakaan oo epäilystäkään ovulaation tapahtumisesta. Mun lämmöt on tässä kohtaa korkeemmalla kun koskaan aiemmin näinä päivinä ja leposyke on myös tasolla mihin se nousee yleensä joskus dpo7 jälkeen. En oo vielä ees alottanu tukilääkettä vaan se alkaa vasta huomenna, mutta gyne sanokin että usein progen nostamiseks kannattaa ennemmin tukea ovulaatiota kun vaan lisätä progea lääkkeen muodossa (vaikka toki se rinnalla) - tää näyttäis pitävän paikkaansa.

FF nyt näyttää ehdottavan ovulaatioo sille ovis+ päivälle ja nyt herjaa jotain (ehkä just tota ovis+ ja lämpöjen nousun ristiriitaa?) En pääse tohon herjaan nyt ilmeisesti ilmaisversiossa käsiks. Mutta taidan nyt kuitenkin laskee ite että on dpo2 vaikka kiva ajatushan se on että olis päässy vaan skippaan yhden piinapäivän 😄

1000025496.jpg

@Mustikkatäplä Ei ihan hirveästi täälläpäin ole avoinna vastaavia töitä, ja jos on niin hakijoita on yli 100 (hain just tuossa muutosneuvotteluiden aikana toista paikkaa) joten ne on niin suosittuja ja vaikeasti päästäviä paikkoja että saas nähdä😢 toki oon valmis joustamaan ja kelpaa muutkin arkityöt.
En välttämättä vielä sanoisi yhden dipin takia että olis progetuelle tarve, mut oliko niin että et oo käyny mittauttamassa progesteronia viikko oviksesta, vaan kävit silloin vasta joskus loppukierrosta? Saatan muistaa väärinkin. Toki tuo dpo7 dippi sopisi myös oikein hyvin kiinnittymiseen, onko sulla niissä kemiallisen käyrissä näkynyt mitään dippejä kiinnittymisen aikaan? Ja miltä sielä näyttää tänään lämmöt?🤭

@minttutuuli Kiva että te pääsitte sille peruutusajalle ja ensikäynti tulee niinkin pian! Mahtavaa, että ette joudu odottamaan sitä vuotta muutenkaan🙏🏼

@Pottis Pahoittelut😣 Käyrä tosiaan näytti hyvältä. Jospa se Mehiläisen puhelu auttaisi vähän suuntaan tai toiseen🤞🏼😊

@Ness Ikävä kuulla että teilläkin viivästyy 😩 on niin inhottavaa, kun aina tulee joku mutka vastaan ja asiat ei etene, mut minkäs teet kun ei voi itse vaikuttaa 😕 Tuliko ne miehen spermakontrollin tulokset jo? Toivotaan, että toi ultralöydös ei hidasta hoitoihin pääsyä teillä ja olis vaan joku harmiton asia🙏🏼

@Yrttiteetä tekisi mieli Äh, tsemppiä sinnekkin työnhakuun 🤞🏼 Toivottavasti sielä myös hcg laskisi nopeasti nollaan ja kierto palautuisi mahdollisimman pian ennalleen, niin pääsisi taas yrittämään 🫶🏻

@kaihotar On meillä mahdollisuus raskautua luomusti, joskin perin pieni. Silti yritetään joka kuukausi ovis hyödyntää, kun ei sitä koskaan tiedä😊 en kuitenkaan luomuonnistumisen kanssa pidätä henkeä, joten realistisesti ajatellen hoitojen avulla sitten🤞🏼
No joo selkeästi ovis nyt ollu! Luulen että toi FF herjaa kun on poistettuja / mittaamattomia päiviä tuola alkukierrossa eikä siksi voi luotettavasti määrittää oviksen tapahtuneen🤔 en tiiä, tää on vaan veikkaus😁 Tsemppiä piinapäiviin!💕

Täällä lämpö nousussa, mutta voi olla että tää tauti nostattaa joten en tiedä onko kovin luotettavaa dataa. Viimekierrossa dpo7 lämmöt on kuitenki ollu ihan samassa, kun tänään😅

IMG_7548.jpeg

Hei ainakin te kenellä on se maksullinen versio ff:stä, miten herkästi tuo pregnancy monitor näyttää korkeampia lukemia? Ja mikä on sen normaali lukema? Mitään oireita en ole merkinnyt tuohon kun eipä niitä ole ollutkaan.

Mä nyt merkkasin sen eilisen lämmön normaaliksi ja siitä huolimatta ff näyttää että tänään on dpo 5. Ihan huvin vuoksi kulutan noita mun surkeita rtestejä ja testaan joka aamu. Mulla tosin aina aikaisemmilla kerroilla ei ole aamulla ollut niin selkeitä viivoja kuin päivällä tehdystä pissasta.

Liitteet

• Screenshot_2025-01-23-15-46-01-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-01-23-15-46-01-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    311.7 KB · Katsottu: 67
@Yrttiteetä tekisi mieli kiitos tsempeistä❤️ Eiköhän se tästä etene, vaikkakin vähän hitaamman puoleisesti. Siellä näyttää käyrä hyvältä ja voi mitenkä kiva, että tiputtelu loppunut 🥳 Josko siellä tosiaan jotain olisi jo alkanut aktivoitumaan ja kierto palaa normaaliin 🙏

@kaihotar joo noin se FF sen laskee, että kun kolme perättäistä lämmöt koholla päivää, niin sit vahvistaa sen oviksen. Voihan se olla ollut että on tapahtunut sinä samana päivänä, ei ole poissuljettua sekään 😊 Just itseasiassa yksi tuttu joka söi letroja inssiä varten, niin sanoi, että kun oli saanut plussan aamulla klo 6:30 ja mennyt samana päivänä inssiin, niin ultrassa ei enää näkynyt mitään, eli oli lähtenyt liikenteeseen sieltä.

@Ansq joo tuli kontrollin tulokset ja sama diagnoosi kuin viimeksikin. Tiheys oli tällä kertaa parempi (ekalla kertaa 5milj ja nyt 11milj), liikkuvuus samaa luokkaa eli alle 30% Mutta näiden lisäksi oli nyt toinenkin diagnoosi: hypospermia, jolla tarkoitettiin alhaista sperman määrää. Vasta-aineista ei ollut tällä kertaa merkintää niin oletan että niitä ei tutkittu nyt. Maanantaina tulee soitto tuloksista 🤞sulla on hyvän näköinen käyrä! Kiva että teilläkin yritys kuitenkin joka kuussa, vaikka samanlaisessa tilanteessa kuin mekin, eli alentuneet mahdollisuudet luomuna ✨ Kyllä tässä haluaa jokaisen kiven ja kannon kääntää jos on edes pieni mahdollisuus 🌈

@Pogo enpä ole edes katsellut mitään pregnancy monitoria, mut täytynee tsekata tässä kierrossa miltä näyttää 😆

@Pottis pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, lupaava käyrä oli kyllä 😔

@Ness niinpä, ensikäynti on jo ihan pian! Tsemppiä oviksen tikutteluun!

@Yrttiteetä tekisi mieli sormet ristissä täällä 🤞 hienoa, että hcg on hyvin laskussa. Jospa siellä alkaa taas keho toimia kuten pitää!

@kaihotar en tiedä, määräävätkö sitten ensikäynnin jälkeen vielä lisää jotain tutkimuksia. En oo kyllä koskaan epäillyt itselläni progesteronin kanssa häikkää, koska luteaali on vähän liiankin pitkä 😅 eikä mitään tiputtelua ennen menkkoja oo koskaan ollut. Mut en tiedä voisiko proge silti olla liian matala? Siellä nyt ihan selkee nousu! Voi että, kunpa nää tukilääkkeet toisi teille nyt sen plussan 🤞

@Ansq hienossa nousussa lämmöt siellä! 🤩 Toivottavasti ei oo kauhean paha tauti päällä ja alkaa pian helpottaa.

@Ansq okei, toivotaan että hoitoja ei tarvita vaan tärppäis nyt pian luomusti 😊 tosi korkeelle sulla kyllä nousee lämmöt, tuntuuko mitään mitä vois tulkita oireeks?

@Ness ohh mielenkiintoista tietää että letrot ois jollekin muullekin aiheuttanu samaa. Täytyy olla kyllä tosi tarkkana tallettelujen kanssa jos seuraaviin kiertoihin vielä mennään että niitä on säännöllisesti jos ovis+ ei ookaan -1 😅 onko sulla ovistuntemuksia vielä?

@Yrttiteetä tekisi mieli oho jännä että vaan toi ohjeistus. Kuten @Pogo lle niin meillekin sanottiin Naikkarilta että ensin pitää odottaa negatesti ennen kun saa yrittää uudestaan. Mutta totta kai just silleen toimitaan kun itteä on terveydenhuollosta ohjeistettu 😊

@minttutuuli joo aivan, siinä tapauksessa varmaan turha mittailla progeja jos pitkä luteaali eikä tiputteluja yms.

Lämmöt yhä kovassa nousussa, yleensä tälläsistä lämmöistä puhutaan vasta siinä dpo8 paikkeilla. Lämpöjen myötä myös toiveet nousee ja yritän kauheesti toppuutella itteeni pettymysten välttämiseks. Tuntuu että ajatukset on nyt ihan jatkuvasti tässä. Vielä kokonainen viikko täytyy jaksaa ennen kun on yhtään enempää tietoa mistään. Onneks viikonloppuna on tekemistä eikä ehdi miettiä pelkästään tätä 😅

1000025517.jpg

@minttutuuli Okei joo, pvk:ssa ei ehkä mitään kauheen mielenkiintoista oo. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Pottis Voi kurjuus, ettei tuottanut tämä kierto tulosta. Hienosti sulla kyllä lämmöt nousee luteaalissa. Ja vaikka on lyhyt kierto, niin näyttäs kuitenkin silleen riittävältä, että ovis ollut kp11, joka on jo ihan ok ja luteaali ollut hyvän mittainen. Et jos jatkossakin on vähintään tällasia kiertoja, niin hyvä juttu. Toivottavasti hoitajan kanssa juttelusta on hyötyä!

@Ness Ok, hyvä jos suunnittelukäynnille kuitenkin pääsee vaikka vielä odotteliskin sitä kilpparin laskua, järkeväähän se niin olisi.

@Yrttiteetä tekisi mieli Toivotaan, että siellä on ovis tullut/tuloillaan 🌈

@kaihotar Mulla oli kans yks kierto silleen, et aamulla oli ihan superhaalea ja illalla sit plussa, vaikka yleensä just plussa varottelee tulostaan vahvistuvalla viivalla. Et voi se kroppa välillä yllättää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hyvät lämmöt siellä nyt kuitenkin joka tapauksessa! Ja juu on se mahdollista, et mulla on ollu ovis jo kp13, lähinnä vaan lämmöt oli viel 0-tason alapuolella, kun oviksessa yleensä ne on pomppaannu sit heti sinne plussan puolelle. Ourassa varsinkin näkyy selkeemmin toi ero. Joskin oura on ite kans määritelly oviksen paikaks ton kp13. Mut se ei kyl kauheen luotettava oo sitä arvioimaan, mitä kattelin aikasempia kiertoja, mihin se on oviksen laittanu (usein väärään kohtaan).

Screenshot_20250124_091546_Oura.jpg

@Ansq Mä kävin mittaa progen kahdesti samassa kierrossa, eka dpo7, jolloin oli 41 nmol ja sit uudestaan dpo15, jolloin oli 16 nmol. Toi eka arvo kait on ihan ok, se gynekin sano samaa. Toi toka arvo ei ollu viel tullu sillon gynekäynnillä niin ei sitä kommentoinu. Teknisesti olin silloin dpo15 raskaana, niin siihen nähden toi 16 on tosi vähän. Vähän lähteestä riippuen pitäis olla yli 28, 35 tai jopa 80. Mutta kun se alkion kehitys oli jo loppunut (dpo15 tein ekan haaleamman testin), niin voiko sit olla, et proge oli sit vaan tosi nopeesti laskenut? Vai johtuiko alhainen määrä vaan siitä huonosta raskaudesta, et se ei jaksanut sitä paljon puskea? Vai sit, et mun oma kroppa ei sitä riittävästi tuottanut? Vaikea sanoa ja maallikkona näistä vaikea ottaa selvää.

Se hedelmällisyyshoitaja mulle puhu, et monen kemiallisen takia vois harkita progetukea, et jos se auttais niitä raskauksia jatkumaan. Sillä mä lähinnä sitä mietin, en ton yksittäisen dipin takia. Ja kans sitä, kun itsellä on aina ihan olemattomat oireet, eikä lämmöt kauheen korkeelle kiipeä luteaalissa, et voisko sit olla kuitenkin matalahkot progearvot. 🤔 Nyt kun on tullu valkovuotoa kans enemmän syynättyä, niin loppukierrosta on usein rusehtavaa, mutta eipä sitä kyl taideta tiputteluksi laskea. Senhän pitäis olla kirkasta ja tulla housuihin asti, et laskettais. Mut niin monta juttua, minkä takia vähän mietityttää. Mut pitäis käydä sit erikseen lääkärillä siitä juttelemassa ja kuulemassa mielipide, et oisko järkee kokeilla. Katon nyt tän kierron ja mietin sit mitä teen.

Lämmöt nousi sen dpo7 dipin jälkeen ja nyt ollu ihan ok. Eipä viel mitään oireita, alkaa taas vähän epätoivoiseksi mieli menemään. En kestä, jos ei taaskaan onnistu. :loudlycrying:

1737702761156.png

@Mustikkatäplä sulla näyttää samaan tyyliin nuo lämpöjen dipit ku mulla. Meet vaan vähän mun edellä. Milloin meinaat testata jos sinne asti pääset?

Mä kokeilin taas aamun tapaan tuon ks tilanteen ja arvatkaa vaan nousiko toiveet pilviin kun ks oli niin ylhäällä etten edes yltänyt siihen. Siksi on vaan yhdellä kirjaimella tuo. Mitään oireita ei mihinkään suuntaan ole ja mietinkin miten ihmeessä mä olen muuten niin rauhallinen sen suhteen. Saa nähdä miten käy kun muutama päivä menee eteenpäin.

Liitteet

• Screenshot_2025-01-24-09-41-24-68_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-01-24-09-41-24-68_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    275.7 KB · Katsottu: 69
@Ness nojoo, täytyypä vähän kyttäillä noita testipaketteja, jos niihin sattuisi tulemaan vaikka jotain alennuksia tässä!

@Mustikkatäplä onpa jännä mitenkä nämä erilaiset tiedot eroavat. Suomessa jotenkii puhutaan siitä vuodesta vaan, että on täysin normaalia että menee yli vuosi raskautumisessa, mutta jos sitten englannin kielisessä kirjallisuudessa se puolen vuoden yrittäminen olisi jo alentunut hedelmällisyys. Ei myöskään kyllä tosin järkeen käy Suomessakaan olevat ohjeistukset, kun itseni ikäiselle suositellaan netissä tutkimuksia jo puolen vuoden jälkeen, kun taas varsinkin julkisella siltikin täytyy yrittää sen vuoden. Ei sitten yhtään ristiriitaisempia nämä!
Hei hyvä kun muistutit tosta ilmaisesta hedelmällisyysneuvojasta, mä varasinkin sinne ajan. Ja koitan nyt myös katsoa jos tulisi jotain tarjouksia vastaan noista testeistä, riippuen vähän et mitä hänkin sieltä sit suosittelee.
Lämmöt palasi takaisin normaaliin, eli tuo Oura nyt vaan sekoili mun heräämisten kanssa ja mittaili omiaan 😊

@Pottis voi kurjuus. Tsemppiä sinne uuteen kiertoon ❤️

IMG_20250124_103530.jpg

Hei sanokaas fiksummat, mistä ff:ssä sai merkattua ettei se ottaisi joitain päiviä huomioon? En nyt millään löydä. Mulla on tää ilmais sovellus. Kp 9 ja 10 on ny ihan virheellistä tietoa, niin ne haluaisin piiloon.
Ovista malttamattomana odotellaan. Eilen vähän viittaili limat sinne suuntaan, mutta ei vielä ihan eggikset ollut.

@SyysSumu meet sinne kyseisen päivän kohdalle ja siellä pitäisi olla täplä discard temperature.

Mistä muuten katsotte ton leposykkeen? Mulla polar ilmoittaa unen aikaisen alimmaisena sekä päivän alimman niin kumpi näistä olis hyvä laittaa?

@Nukkelapsi mä olen ottanut sen ihan kaikkein alimman mitä kello ja sovellus näyttää. Välillä se on yöllä ja välillä taas päivällä. Ja mulla on Polarin vantage v3.

@Pogo Ekan testin tein jo tänään, kattelen fiiliksen ja oireiden mukaan, et miten testailen sit lähipäivinä.

@SyysSumu Joo tota kuulee kyl paljon, et vuosi on normaali aika yrittää. Nooh miten määritellään normaali. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei se tietty mitenkään superepätavallista ole, että menee vaikka se vuosi. Mut kyl sit taas suurin osa pareista onnistuu ekan 6kk aikana. Kolmasosa jo ekasta kierrosta. Niin siihen nähden on se pitkä aika jos joutuu vuoden yrittämään. Saati sit vielä siitä pidempään. Mut kaipa siinä just vaikuttaa se, et julkiselle hoitoihin yleensä pääsee vasta vuoden jälkeen, niin sitä sit pidetään jonakin merkittävänä virstanpylväänä. Mikä sit toisaalta on vähän harmillista, kun monet olisi voinut saada paljon nopeammin apua, jos olisivat ymmärtäneet sitä hakea. Toki kaikilla ei ole mahdollista mennä yksityiselle. Siks mä yleensä aina toitotan enemmän tätä puolta, vaikka ei oo tietty tarkoitus myöskään lannistaa ketään, jos ei oo puoleen vuoteen onnistunut, koska kyl se tärppi voi tulla milloin vain.

@Nukkelapsi Oura ottaa sen yöllä, en oo tarkemmin tutustunut, et mikä logiikka siinä on, mut herätessä se aina näyttää sen arvon kun avaan ouran. Onko kumpi sulla niistä jotenkin tasaisempi? Jos haluaa jotain trendiä siitä katsoa, niin semmoinen tasaisempi käyrä on varmaan luotettavampi, kuin kovaa siksakkia vetävä? 🤔

@Mustikkatäplä oho, hyvä kuulla että ovis+ voi tulla myös samana päivänä haaleen testin kanssa, niin kyllä nyt vähän uskon että täällä olis käyny jos olisin tajunnu tikuttaa 🤔 ja joo nyt ymmärrän ton et miks ovis sulla sijoitettu noin, katoin ite tosiaan vaan nousua enkä base linea.
Oliko siis niin että sulla ei oo mitattu progeja missään vaiheessa? Ehdottomasti kannattaa varmasti ottaa progetuki käyttöön kun useampi kemiallinen taustalla, siitä ei oo epämukavuuden lisäks kuitenkaan mitään haittaakaan.
Teitkö tänään rtestiä?

@Nukkelapsi mulla ainakin kello näyttää keskimääräisen leposykkeen yöltä 🤔

@SyysSumu toivottavasti pian tulee ovis 🤞🏻 tikutteletko vai seuraatko vaan kehon tuntemuksia?

Lämmöt yhä nousussa, leposyke taas vähän alempi mutta niin oli viime kierrossakin näillä paikkeilla. Hämmentävä juttu oli se, että illalla tuli pyyhkiessä vv:n joukossa vähän vaaleanpunaista eli jostain oli tullu inasen verta. Taitaa olla liian myöhäistä ovisvuodolle ja toisaalta liian aikaista vaikka kiinnittymiselle. Googlailin ja löysin vaan et vois olla merkki matalasta progesta, mutta näillä lämmöillä on vähän vaikea uskoa sitäkään, mutta toki aina vähän jännittää, progetuki alko kuitenkin vasta eilen. Tietysti on myös mahdollista että nimenomaan cyclogestiä paikalleen laittaessa onnistuin nirhaseen puikolla jotain limakalvoa vähän ja tuli siitä, koska nyt aamulla ei taas tullu mitään. Tässä hetkessä vaan tuntuu et mikä vaan tällänen poikkeava juttu saa luopuun toivosta taas tän kierron suhteen vaikka oikeesti toi jälkimmäinen selitys on todennäköisin 😅 oudosti ei oo ollu myöskään minkäänlaisia keltarauhasjomotuksia vielä.

1000025527.jpg

@Pogo Meinaatko ”early pregnancy signs” pisteitä vai sitä BBT trend prosentteja? Mulla noi pisteet näyttää aina alkuunsa jotain 50pst ja tippuu sit myöhemmin johonkin 20pst 😂 Noi prosentit riippuu vähän käyrästä, tällä hetkellä näyttää 48,9%, joskus näyttää vähemmän jos lämmöt laskussa.

@Mustikkatäplä Ei ku niin! Niinhän se olikin sen progemittauksen kanssa, nyt muistin ku mainitsit😅 voishan sitä ehdottomasti testata, joskus se onnistuminen kuitenkin on niinkin pienestä kiinni eikä siitä haittaakaan ole🙈 toki eihän sitä voi tietää minkä takia ovat menneet heti kesken, mutta ainakin tuo progetuki olis helppo kokeilla 🙏🏼 Millä dpolla sulla yleensä alkaa se rusehtava vv?
Vielä on kuitenkin mahdollisuus, täällä sormet ristissä kuitenkin🤞🏼 käyrä näyttää hyvältä 👏🏼

@Ness Äh no voihan, hyvä että tilavuus on noussut ja sehän on jo lähelle viiterajaa, mut harmi että se ite siemennesteen määrä on sit puolestaan laskenut joka sitä kokonaismäärää laskee😢 meilläkin oli just noin siinä kontrollinäytteessä, että yks asia kun parantui niin toinen huonontui ja lopputulema oli ihan +-0 aiempaan😅 Ja kohtahan se maanantai jo on! Ei tarvi odottaa kauaa enää. Ja kyllä, ehdottomasti yritystä kotona kun kuitenkin tarvitaan vaan se yksi hyvä siittiö että saisi vauvan alkuun 🙏🏼😊

@kaihotar Joo välillä kyllä nousee aika ylös, tosin on mulla toi peruslinjakin tässä kierrossa sen 36,55c eli peruslämpökin on suht korkea🙈 ei oireita, ei siis odotuksia taaskaan😂
Siellä käyrä hienossa nousussa ja toivottavasti sielä normaalia korkeammat lämmöt merkkaisi nyt onnistumista!🤞🏼🤩 Jännä et mitä tuo vuoto on sit ollu, tosiaan varmaan vähän liian aikaista kiinnittysmisvuodolle mutta oviksesta ja sen verran aikaa ettei luulis olevan siitäkään johtuvaa🤔

@Nukkelapsi Mulla Apple Watch vie aina leposykkeen sekä unitiedot FFn käyrään, tosin ottaa kyllä koko vuorokaudelta sen leposykkeen eikä vaan yöltä😂

@SyysSumu Toivottavasti siitä hedelmällisyysneuvojan soitosta olis sinnekkin jotain pientä apua!😊🙏🏼

Täällä edelleen tauti päällä, tuntuu että sen oireet vaihtelee päivä kerrallaan, yhtenä päivänä kunnon flunssa ja toisena yskä😂onneksi ei kuumetta ole. Vähän huonosti nukuttuja öitä, voi olla että vaikuttaa lämpöihin nostavasti eikä oikeasti olisi noin korkealla jos saisi nukuttua läpi yön, toisaalta mun luteaalilämmöt voi olla normaalistikin noin korkeat niin tiiä sitten. Mitään kiinnittymisdippejä ei ainakaan ole havaittavissa 😂 Tästä pitäisi pikkuhiljaa alkaa lämpöjenkin laskea ja ensiviikolla sitten uuteen kiertoon 😊

IMG_7562.jpeg

Takaisin