BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon ollut vähän missing in action täällä, on ollut kiireistä ja tänne palstaan ehtii tulemaan päivän aikana niin paljon viestiä että en pysy perässä 😱 Ja tietenkin alkukierron sekoilujen takia en jaksanut edes päivitellä, anteeksi kaikille 🙏 Kuitenkin olen pyrkinyt reagoimaan viesteihin.

Ihan ekana suuret pahoittelut @Misa, kun sua taas niin koetellaan 😭 Isot tsempit ja halit sinne että asiat järjestyisi. Toivottavasti nyt vaan hcg jatkaisi laskuaan ja tämä on vain tavallinen kemiallinen, vaikka sekin on nyt todella iso harmin paikka 🥺 Otat ihan rauhassa ja palailet tänne sitten kun tuntuu taas hyvältä.

@Ness, onpas nyt kumma että ovat sekoilleet. Hyvä että kuitenkin ultra-aika järjestyi miehelle ja tammikuu onkin pian täällä. Toivottavasti suunnittelukäynti on pian sen jälkeen 🤞

@minttutuuli, vautsi mikä pomppu! Miten sait raudan noin nopeasti nousemaan? Mun pitäisi myös käydä tarkistamassa ferritiini, kesän alussa oli muistaakseni 38, mikä ei ole huono, mutta ei myöskään optimaalinen raskautta suunnitellessa.

Sitten tietenkin tervetuloa uusille onnea kaikille plussanneille 😊✨

Törkeästi nyt hypin joidenkin viestien yli vastaamatta, kuten sanoin niin tää ketju on nyt aktivoitunut tosi paljon ja mulla välillä ei aika riitä vastaamaan 🙈 Aloitin uutena harrastuksena jousiammunnan ja sekin on vetänyt mua ihan mukanaan ja tehnyt todella hyvää myös ihan vaan mielelle 🥰 Tosiaan ovishan mulla kaiken päätelmieni mukaan oli kp21, mikä on todella myöhäinen. Nyt on DPO9 ja odottelen vaan menkkoja alkavaksi. Lämmöt pomppasi todella korkeaksi tässä kierrossa ja leposykkeet myös, mutta testi puhdas nega tänään, luulisi jo näkyvän jotain jos jokin olisi tarttunut. Mutta ajattelen tätä nyt siltä kannalta että eipähän tarvitse joulupöydässä selitellä mitään ja nykyistä harrastusta saa jatkaa hyvin mielin 😁
1000005062.jpg

@summerlemon söin lääkärin ohjeella Ferrodania 200mg joka toinen päivä. Lisäks käytin säännöllisen epäsäännöllisesti Ferroforte-nimistä nestemäistä valmistetta ja myös ehkä abaut vikan kuukauden söin ferrodanin kanssa 1 kapselin puhdistamon triplarautaa missä on mukana rautaa elimistössä kuljettavaa laktoferriiniä.

Veikkaan, et tuo Ferrodan kuitenkin oli se isoin tekijä. Oon pääsääntöisesti kasvissyöjä, joten yritin myös kiinnittää tarkemmin huomiota ravinnosta saatavaan rautaan ja otin raudan aina tyhjään mahaan.

@summerlemon harmi, jos ei nyt tärpännytkään tästä kierrosta. Mutta ihanaa, että oot löytäny uuden kiinnostavan harrastuksen! Harrastukset auttaa kyllä niin hyvin pitämään ajatukset muualla, ku muuten tätä vauva-asiaa tulis pyöriteltyä päässä koko ajan.

@minttutuuli olipa hyvä nousu rauta-arvoissa! 😍

@Ness äh onpa turhauttavaa tommonen sekoilu... Tsemppiä odotteluun.

Mulle tais tulla ovis+!! Olipa iloinen ylläri tuo plussatesti ja alettiinkin heti hommiin, vaikka molemmilla ollu tosi raskasta töissä ja anoppikin kylässä 😄 Viimeisimmästä tikusta on nyt kaksi kuvaa, ku ekan valotus epäonnistui. Tuolta sovelluksesta ei taida pystyä poistamaan epäonnistuneita kuvia. Kohta pääsen piinailemaan 😜

s_nnlsr1.png
Tests-2024-11-24-2024-12-18-1733341553451.jpg

@minttutuuli, tuo ohje kuulostaakin hyvältä. Mulla ongelmana on se että Obsidan ja Ferrodan aiheuttaa vatsavaivoja, kuten kovaa kipua. Söin sitten säännöllisesti Maltoferia ja nyt syön vaan menkkojen aikaan, kun ei sitäkään maha täysin kestä 🤔 Täytyypä käydä uudestaan testeissä ja katsoa miltä tilanne näyttää. Huippua että sulla nousi noin hyvin 🤩

@Bella95, jes, onnea oviksesta 💪 Hyvä että jaksoitte vaikka vähän hektinen teillä tilanne 🙈 Tämän aamun tippuvat lämmöt ainakin vahvisti mun tuntemuksia että eiköhän tämä ollut tässä. Enää ensi kierto ja sitten vihdoin voikin alkaa varailemaan aikaa julkiselle ensikäynnille.

@Ness ähh onpa teillä ollu nyt sekoilua aikojen kanssa 😭 tosi kurjaa että joudutte nyt kuitenkin venaileen.

@minttutuuli wau mikä nousu ferritiinissä, tosi upee tulos! Ei ainakaan se vaikuta raskautumiseen enää.

@summerlemon jousiammunta kuulostaa tosi kivalta, oon sitä joskus miettiny. Tekis varmaan itellekin hyvää tässä kaiken yrittämisen keskellä joku uus innostava harrastus. Harmi että vaikuttaa nyt siltä ettei onnistanu 😔 teitkö tänä aamuna enää testiä?

Täällä lämmöt ihan inasen alemmat kun eilen ja leposyke myös vähän laskenu eilisestä... Vähän meinas tulla jo täyslannistus kunnes katoin että plussakierrossa lämpö oli dpo8 36,48 ja syke tismalleen saman 49. Toki mitään oireita ei tunnu edelleenkään, plussakierrossa tunsin jotain pientä nipistelyä jo dpo7 😔

1000024441.jpg

Muokattu viimeksi:
Pikainen oma päivitys tähän aamuun. Lämpöjen suunta taas ylöspäin, mikä hyvä homma 😊

Laitoin viime kierron kemiallisen verrokiksi tämän kierron kanssa, aika samoja elementtejä löytyy. Alkaa toiveet nousta 🤭

Screenshot_20241205_071209_FF App.jpg

Liitteet

• 20241205_074129-COLLAGE.jpg
    20241205_074129-COLLAGE.jpg
    442.5 KB · Katsottu: 62
Muokattu viimeksi:
@Ness Äh mitä sekoilua tuon ultran kanssa 🥲 onneksi saitte nyt kuitenkin varattua! En tiedä mikä jonotilanne Tilkassa on noihin, mutta me saatiin siitä ultrasta 2vkon päähän se hoitosuunnittelukäynti joten toivotaan, että saisitte sen helmikuun aikana!😊 inhottavaa kuitenkin sinne asti odottaa taas 😕 toivotaan luomuylläriä sinne kuitenkin 🤞🏼

@minttutuuli Huikee nousu ferreissä! 👏🏼 Lämmöt puhuu kyllä sen puolesta että ovis on lähestymässä🙏🏼😊

@summerlemon Äh pahoittelut negasta😕💔 Ihanaa kuitenkin, että on löytynyt uusi mieluinen harrastus!🥰

@Bella95 Oii nyt on selkeä posi!🤩 sit pääseeki kohta taas piinailemaan 🤭

@kaihotar Kuulostaa lupaavalta, että tärppikierrossa on ollu samat lämmöt ja sykkeet, toivotaan sinne vielä parasta joululahjaa 🥰

@Mustikkamarja Käyrä näyttää sieläkin hyvältä! Jospa tämä olisi se teidän kierto nyt ja tulisi pysyvä plussa🤞🏼

@Kaktus85 Käyrä näyttää sieläkin hyvältä, testaa ihmeessä huomenna jos yhtään siltä tuntuu! 🙏🏼😊

Lämmöt jatkaa laskusuunnassa tasaisesti, odottelen vuotoa alkavaksi huomenna eikä tälle kiertoa enää pienintäkään odotusta. Saa ainakin nauttia kaikin rinnoin joulupöydästä!😋 ja toivoa parempaa onnea vuodelle 2025 🙏🏼
Ja jotenkin hyvä muistutus itelle taas ettei turhaan käyrän ’varaan’ laske liikaa toivoa, mulla ainakin on monen monta käyrää jotka näyttää lupaavilta mutta oma fiilis sanoo toista, joten pitää kyllä vaan luottaa ennemmin omaan oloon kun elätellä lämmöistä liikaa toivoa🙏🏼
IMG_6485.jpeg

Muokattu viimeksi:
@summerlemon tauko täältäkin välillä tekee ihan hyvää, etenkin kun elämässä kiirettä. Harmitus tuo negatesti 😔 Jos jotain hyvää niin pääsette nyt sit pian hoitoihin ja toivottavasti alkaa tapahtua 🙏 onhan sitä toki vielä vähän toivoa tähän kiertoon✨ Kuulostaa myös ihanalta tuo sun uusi harrastus 💕 Ihan parasta kun jokin vie täysin mukanaan 😊

@Bella95 oijoi! Todella selkeä plussa! Niitä on niin kiva saada selkeinä. Ja sulla kävi just noin että hailurasta pomppasi plussaan tosi nopsaan 🤩 nyt toiveet ja ajatukset tähän kiertoon🤞

@Mustikkamarja @Kaktus85 @kaihotar kaikilla nousujohteinen käyrä ja menette melkein samoissa dpo lukemissa! Minäkin täältä ihan pikkuisen perästä tulen, dpo6 tänään 😆

@Ansq kiva kuulla et se käynti tuli ainakin teille nopeasti ton ultran jälkeen! Ettei tarvi odottaa taas 1-2kk pelkälle käynnille 🤞 toivotaan et me mentäisiin about samoilla ajoilla. Oliko teillä kans siinä miehen tuloksista soittoaika ennen suunnittelukänytiä? Hyvin sulla vielä lämmöt ylhäällä, toivotaan parasta 🙏 Toivotaan että 2025 olisi vihdoin meidän vuosi!! ✨💕

Täällä viimeiset 3pv olleet aika tasaista. Ei mitään oloja kuten tässä vaiheessa kiertoa voi olettaa 😃

IMG_5943.jpeg

@Ness Totta tosiaan joo ei ollut soittoaikaa välissä, vaan se meidän käynnin tarkoitus oli miehen tuloksien läpikäynti ja hoitosuunnittelu. Eli sit se meneekin eritavalla kun teillä🙈 Varasitteko te jo spermakontrolliajan? Käydäänkö sekin siinä soittoajalla läpi, vai sitten vaan se ultran vastaus🤔

@Ansq ja @Ness Joo noinhan se just on testien kanssa, et kukin tekee niin kuin parhaalta tuntuu ja mikä omaan tilanteeseen ja luonteeseen sopii. Itelle epätietoisuus on inhottavinta ja sit taas negatestit ei pahemmin lannista. Ovat vaan semmonen pehmeä lasku menkkoihin, joita negojen jälkeen odottaa vaan "innolla", koska sit pääsee seuraavaan kiertoon. 😅 Tokaa yrittäessä en viel kyllästynyt niihin negatesteihin, mut voin kuvitella, et jos menis yli vuoden ilman et mitään tapahtuu, niin ei varmasti muakaan jaksais enää testailu kiinnostaa. Enkä mäkään välttis haluais tietää, jos siel oliskin joku yksittäinen kemiallinen ollu jossain vaiheessa. Välillä ottaa kuitenkin päähän, kun tämmösillä forumeilla on usein semmonen narratiivi, et aikaisin testaaminen on tyhmää ja mitä pidempään odottaa, niin sen parempi. 🙄 Mut olkoot ne muut mitä mieltä ovat, teen niin kuin itsestä tuntuu parhaalta. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Ness Kurjaa, et tuli turhaa odottelua. Toivottavasti sen jälkeen menis asiat sutjakasti.

@Misa Ihanaa, että saat kunnon hcg-seurannan. Toivottavasti hoituisi nopeasti. :red-heart:

@minttutuuli Siis wow mikä nousu! :smiling face with heart-eyes: Ja nyt on sen 50 "rajan" yli vieläpä. :Ok Hand Sign: Toivottavasti se tepsisi ja plussa tulisi lähikiertoina. 🌈

@summerlemon Kiva kuulla susta ja käyrä vaikuttaa kyl lupaavalta ja dpo9 on viel tosi vähän. Toi dpo8 vois olla kiinnittymisdippi ja nyt olis lämmöt nousussa? Jatkuko nousu tänään? Ja mul on ferritiini ollut syyskuussa about sama ku sulla ja kyl lääkärit on sitä sanonu huonoksi arvoksi (joskin ei toki huonoin mahdollinen), et toivotaan, et sullakin olis siitä noussut. Itelle ferrodan ei myöskään sopinut, mut sideral ja ferrion on nyt sopinut. Sideralissa on vaan niin pieni annostus, et sil nousi tosi hitaasti arvot ja kunnon annostus olis maksanu sit maltaita. Toivotaan, et tolla ferrionilla olis nyt lähteny mulla nopeemmin nousuun. Ja kiva kun on löytynyt uusi harrastus! Jousiammunta on kyl tosi hauskaa ja ei kai sen harrastamista raskaus estä?

@Bella95 Noniin oikein selkeä plussa siellä, tsemppiä piinapäiviin!

@kaihotar Vielä on kaikki mahdollista, kiinnittyminen voi tapahtua esim. vasta tänään. 🌈

@Kaktus85 Hyvän näköinen käyrä ja luulis, et huomenna näkyis jo testissä. :thumbs-up:

@Ansq Kurjaa, ettei tärpännyt, mut nautitaan nyt sit joulupöydästä täysin rinnoin! :red-heart:

Tääl lämmöt tuli romahtaen alas. Eilen illalla päätin, et lämpöjen perusteella katon teenkö tänään testin, jos on noussu, niin teen, jos laskee, niin en tee. No ei jäänyt mitään epäselväksi. :rolling: Saas nähdä alkaako menkat jo tänään, tyypillisimmin negakierroissa lämmöt tullu alas vasta kp1 tai päivän pari sen jälkeen. Mut joskus kyl myös kierron vika päivä. Mut eiköhän ne huomenna, koska 26pv on mun normikierto.

Nyt ihan jees fiilikset, kyl se vähän kirpasee, ku miettii, miten kiva olis ollu saada plussa. Mut ajatus joulupöydästä helpottaa. 😅 Kemiallisten jälkeen tää ihan tavis negakierto tuntuu myös vähän oudolta, hämmentävän draamatonta. 😅 Oli jo ihan unohtanut, millaista tää yrittäminen "normaalisti" on.

Screenshot_20241205_120621_FF App.jpg

@Ansq joo siinä soittoajalla käydään läpi spermakontrollin + ultran tulokset. Veikkaisin haluavat soitella ne eka läpi, jos tarvii tehdä vaikka lisätutkimuksia, et olisi sit valmiina sitä suunnittelukäyntiä varten. Spermanäyte käydään antamassa itseasiassa jo ens perjantaina, siihen sai ajan tosi nopsaan (heti siihen kohtaan kun oli kulunut se vaadittu 2.5kk edellisestä). Toi ultra nyt meni vähän pidemmälle kuin olisin toivonut, mut sellaista tää nyt vähän on 😆

@Mustikkatäplä juuri niin, jokainen testaa just omalla tavallaan eikä mun mielestä siihen muiden mielipiteiden tarvi vaikuttaa 🩷 Harmi juttu että siellä on lämmöt tulleet alas ja tässä kierrossa ei tullut plussaa. Kuitenkin nyt rennosti joulupöytää kohti. Päästäänpähän graavikala -ja juustokiintiöt täynnä uuteen vuoteen 😆

@kaihotar, suosittelen ehdottomasti jousiammuntaa. Se vie kaiken keskittymiskyvyn ja mäkin käyn jopa neljä kertaa viikossa radalla 😄 En tehnyt testiä tänään, oireet ja lämmöt näyttää siltä että huomenna tai ylihuomenna alkaa menkat.
Sulla näyttää käyrä vielä oikein hyvältä dpo8, toivottavasti lämmöt lähteekin vielä nousuun.

@Ansq, onnea ja plussatuulia vuoteen 2025 sulle myös. Kyllä tuo joulupöytä tosiaan vie pahimman kivun pois siitä että menkat lähestyy 😅

@Ness, tosiaan kohta on taas muiden käsissä tää homma onneksi 😁 Tosin tammikuusta meilläkin on odotusaika varmasti parikin kuukautta ennen kunnon tutkimuksia.

@Mustikkatäplä, kesällä lääkäri sanoi että on erittäin hyvä ferritiini ja kun valittelin kovaa väsymystä niin tokaisi että kaikkia joskus väsyttää 🤣 Mutta tosiaan yli 50 olisi ehdottomasti paras. Toivottavasti sullakin olisi raudat nyt noussut kunnolla 👍
Ei raskaus tosiaan estä jousiampumista, mutta sitten kun alkaa maha pyöristyä ja asento muuttumaan niin hankaloittaa ampumista, kun pienikin muutos asennossa mulla vaikuttaa nuolen menoon 🤓
Harmi kun sielläkin lämmöt laski ja seuraava kierto tulossa. Toivottavasti ensi vuonna sitten olisi parempi onni 🥺

Kyllä leposyke ja vv mulla kertoo sen että uusi kierto lähestyy. Ensi kiertoon mulla onkin kivasti varattuna papa-koe syntymäpäiväksi ja oviksen pitäisi sattua samaan kohtaan 🙈

1000005075.jpg

@Mustikkamarja hyvältä näyttää, tosiaan paljon samaa edellisen kierron kanssa 😍

@Kaktus85 wau, on kyllä korkeet lämmöt, ite ainakin ehdottomasti testaisin. Mihin sä päädyit tänä aamuna?

@Ansq onpa kurjaa 😔 toivottavasti menkat alkais kuitenkin pian niin pääsis uuteen kiertoon. Mutta joo hyvä kommentti toi että alkukierron käyrä ei tarkota lopulta yhtään mitään, samalta vaikuttaa nyt täälläkin.

@Ness jännä et on kolme päivää noin tasaista kaiken siksaksin jälkeen. Hyvä tietysti että nyt asettu korkeemmalle, sit vaan jännittään 😍

@Mustikkatäplä ähh harmi että lämmöt droppas nyt 😔 varmasti tuntuu oudolta jos kolmen plussakierron jälkeen onkin ihan normikierto. Alkoko sulla menkat jo?

@summerlemon joo täytyy ottaa seuraavana lajina harrastustestaukseen! Harmi että lämmöt ja syke tullu alas sielläkin 😔

Täälläkin näyttää nyt pahalta. Lämmöt jatkaa hidasta putoamista ja syke samalla tasolla kun eilen. Plussakierrossa lämmöt otti tässä dpo9 ihan hullun nousun, 36,46 - 36,77 mistä pysty jo vähän päätteleen että jotain siellä nyt tapahtuu. Samoin syke myös pari lyöntiä korkeammalla sillon. Nyt ei oo tosiaan myöskään oireen oiretta.

Niin sitä oli toiveet taas liian korkeella vaikka yritin hillitä. Olin niin toivonu että joulua sais juhlia raskaana, pitihän mun olla siinä vaiheessa jo viimeisellä kuulla ellei aiempi olis menny kesken 😔 voispa onnistumiseen vaikuttaa ite jotenkin enemmän

1000024471.jpg

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille 🇫🇮

@Ansq @Mustikkatäplä @summerlemon pahoittelut lämpöjen laskusta ja että ei nyt näytä tärpänneen ❤️ mutta kuten sanoitte, nyt voi hyvin nautiskella jouluherkuista ja myös pikkujoulukaudesta 💃🥂

@Ness miltäs siellä näyttää? Me mennään samoissa dpo:ssa 😊

@Kaktus85 täällä jännityksellä odotellaan tilannepäivitystä 🤩

@kaihotar voi kökkö, olisipa nyt kuitenkin vain hetkellinen pieni lasku ja siitä lähtisi nousuun vielä ❤️ sulla kumminkin vasta optimaalinen kiinnittymisaika!

Täällä lämmössä pientä nousua ja nyt se Ouran valmius alkanut laskea. Ja kaksi edellistä yötä heräilyä pitkin yötä.

Screenshot_20241206_081758_FF App.jpg

@kaihotar, @Mustikkatäplä ja @Ansq pahoittelut, että teillä näyttää olevan negakierrot.

@Mustikkamarja ja @Kaktus85 peukut pystyssä teille!! 🌈

@minttutuuli joko siellä on ovulaatio tapahtunut?

Mulla oli niin selkeästi ovulaatio, että ei jää mitään tulkinnanvaraa käyrään 😄 Eilen oli lämmöt ennätysalhaalla ja tänä aamuna jo pompannut normaalille oviksen jälkeiselle tasolle. Katsotaan, maltanko jättää r-testailun ja odotella menkkojen alkamista/pois jäämistä.

s_CiMo5W.png

@summerlemon Ainiin joo, maha tietty joo varmasti sit häiritsee. Pystyyköhän sit ampuu jousi vaaka-asennossa? 😅

@Mustikkamarja Vitsit kun on lupaava käyrä. 🤩

@kaihotar Jos on myöhempi kiinnittyjä, niin edelleen voi tässä kierrossa onnistua. 😊

@Bella95 Ihanan selkeä ovisnousu 😍

Täällä piti olla draamaton kierto, mut käyrä heittikin nyt tälläsen yllätyksen vielä tähän aamuun. 😖 Mul eilen kutitti ourasormea, niin siirsin ouran toisen käden sormeen. Mun piti vaihtaa yöksi takaisin, mut unohdin. Kiva olis tietää johtuko pomppu vaan siitä vaiiiii?

Screenshot_20241206_084855_FF App.jpg

Takaisin