BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mustikkamarja Just tein testin. Nega oli. Menkoista ei viel merkkiä, mut tänään vasta oletettu alkamispäivä, niin onhan tässä päivää jälellä.

Kiinnostavaa toi estrogeenihomma. Siis joo minieggiksiä oli toissailtana, kun tein iltapesua. Ihmettelin vähän, ku ei normisti oo. Eilen vihlo munasarjan paikkeilla, naureskelin, et onkohan mulla ovis tulossa 🤪 Kävis kyl järkeen, et dippi ja eggikset johtuis estrogeenistä. Mut mikähän semmosta aiheuttaa tässä vaiheessa kiertoa? 🤔

@Kaktus85 ai että, miten jännää! Onko sulla mitään oireita?
Sellaista paineen/puristuksen tunnetta, en osaa kuvailla. Erilaista kuin menkkoja edeltävä särky/vihlominen. Tylpempää.
Ja äklö olo :Face Without Mouth: Pari päivää sitten mulle iski illalla hirveä maidonhimo (en yleensä juo maitoa juurikaan), ja sit kun join niin siinä oli joku paha sivumaku :tears:

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut @kaihotar että lämmöt laskee. Vielä on kuitenkin pieni toivon kipinä ✨

Jännät paikat sulla @Kaktus85 🍀

@Bella95, nyt on kyl tosiaan selvästi ovis tapahtunut. Tuollaiset käyrät on kyl parhaita 🤩

@Mustikkatäplä, ei kyl pysty ampumaan vaaka-asennossa 🤭
Siellä on nyt myös jännät paikat 🤔 Harmi kun kuitenkin testi oli nega 😔 Eggiksiä ja vetistä vuotoa voi hyvin olla myös loppukierrossa. Mulla se tietää aina menkkojen alkua 😑

Aamulla oli jo tiputtelua, joten yk 12 alkakoon. Jospa joulussa olisi tänä vuonna taikaa 🎄✨

@summerlemon tuo on kyllä ikävää, et on vaikea löytää itselle sopiva rautavalmiste. Toivottavasti sielläkin lähtis ferrit nousuun kuitenkin! Ja toivotaan sinne onnea seuraavaan kiertoon! Ja tää joulunaika on kyllä aika kivakin olla niin, että voi täysillä nauttia kaikista jouluherkuista ja muusta 🎄

@Kaktus85 oiii kuulostaa kyllä lupaavalta 🌈

@Mustikkatäplä oho! Lämmöt heitti sulle curveballin. Oispa joku positiivisempi syy kuin oura eri sormessa 🤞 mulla on myös muutamassa kierrossa ollu vetinen/eggis vv loppukierrossa menkkoja enteilevästi.

@Bella95 ihanan selkeä nousu lämmöissä 😍 tsemppiä piinailuun, perästä tullaan!

@Mustikkamarja siellä näyttää kyllä käyrä tosi hyvältä!

@kaihotar mut lämmöthän on vielä tosi korkealla ja aikaiset dpo:t! Kaikki on vielä mahdollista ✨

@Ness tsemppiä piinailuun ✨ 🌈

@Ansq alkoiko siellä vuoto? Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️ Saa ainakin nauttia joulusta ihan täysillä 🎄 ja joo, samaa mieltä tuosta alkuluteaalin käyrästä, et siitä ei kyllä voi tulkita yhtään mitään vaikka näyttäs miten lupaavalta.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! 🕯️

Täällä näyttää vahvasti ovikselta ✨ eilen illalla ja tänää aamusta pos testit. Voi tulispa sieltä paras mahdollinen joululahja ❤️

Screenshot_2024-12-06-13-23-31-15_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

IMG_20241206_132239.jpg

Mulla ei mennyt kovin hyvin tää lämpöjen mittailu, kun en tajunnut, että elohopeamittari pitää "nollata". 😂 Mietin vaan, että onpa tasaiset lämmöt mulla. Bongailin oviksen mielestäni kuitenkin ainakin noin suunnilleen, mutta vasta oviksen jälkeen aloin käyttää tota mittaria oikein. No nyt seurailen milloin lämmöt laskee ja ensi kiertoon sitten lähden täysillä panoksilla ja otan lämpömittarin ja ovistestit nyt ekaa kertaa käyttöön. 🤩

Okei mitä hittoo, myös täällä muuttu jännäks, mullakin tuli just valkovuodon seassa tippa verta 😳 viimeset kolme kiertoo on ollu 11-12 päivän luteaali joten 9 olis tosi lyhyt, mutta toki mulla tuli myös ovis sen kolme päivää normaalia aiemmin. Jännittää kovasti että onko kierto nyt (mahdollisesti) gelee royalen takia vaan tosi sekasin ja menkat alkaa jo huomenna vai voisko tää olla merkki jostain 😭🤞🏻 pessimistinä uskon ensin mainittuun enemmän

@summerlemon voi harmi, että kuukautiset alkoivat ❤️ toivottavasti ensi kierto olisi onnea ja taikaa täynnä!

@minttutuuli hyvältä näyttää oviksen suhteen! Toivottavasti tosiaan jouluna iloisia uutisia kerrottavana 😍

@kaihotar @Kaktus85 mitäs siellä? Oletteko vielä testailleet?

@Ness miten sun käyrä/olot?

Mulla lämpö edelleen nousussa (+ouran valmius laskussa ja syke nousussa) ja eilen oli se pieni verimöntti vv:n seassa ja aamulla on ollut etovaa oloa ja rinnat on turpeat, niin tein sitten säästämäni digitaalisen herkän testin. Ja nega 😏 en nyt tiedä, miten tähän pitäisi suhtautua 😅 toki toivoa vielä on, mutta ehkä se toivon suurin kupla puhkesi, joten tuli tavallaan sellainen reality-check.

Screenshot_20241207_074638_FF App.jpg

Muokattu viimeksi:
@Mustikkamarja jos käyrää oikein tulkitsen, niin sulla on dpo8?? Että ei ihme ettei mitään testissä vielä näy, kun kovin aikaista vielä. Itse olen päättänyt ottaa sellaiseksi merkkipaaluksi raskaudelle nimenomaan tuon rintojen turpoamisen, kun mulla sitä tapahtunut aina vain raskaudessa. Että lupaavalta kuulostaa sun oireet. 😁👍

@summerlemon @bandoo kiitos tsempistä 😊 joo onhan tuo dpo8 tosi aikaisin, kiinnittyminen voi olla vielä käynnissä. Noh sit pohdin, kun noi herkät testit mainostaa >70% luotettavuutta 6 pv ennen kuukautisten myöhästymistä ja se on mulla nyt. Mutta onkohan noi herkkien testien koeryhmät olleet naisia, joilla luteaalivaihe on sen min. 14 pv, jolloin ne ovat testanneet aikaisintaan dpo10... 🤔

@Mustikkamarja harmi että tuli nega, mutta dpo8 tosiaan vielä tosi aikanen onneks 😊 mikä dpo sait plussan viimeks? Oireet ainakin kuulostaa lupaavilta.

Täällä ei nyt lämmöt ainakaan jatkanu laskua, mutta oli kaikinpuolin erittäin epäluotettava yö mittausten puolesta, mies oli itsenäisyyspäiväjuhlinnoissa pitkän kaavan mukaan ja heräilin pitkin yötä, myös varmaan tunti ennen herätystä mikä oli sekin normaalia myöhempään 😅 toki myös leposyke vähän aiempia päiviä korkeemmalla, mutta mietin johtuisko sekin vaan levottomasta yöstä ja puolikkaasta skumppalasista minkä join alkuillasta. Äsken vessassa käydessä tuli vielä tippa rusehtavaa vuotoa, sen väristä en oo yleensä nähny kun menkkojen vikoina päivinä. Mitään oireita ei oo kyllä edelleenkään, ei vatsatuntemuksia mitkä viittais raskauteen tai edes alkaviin menkkoihin. En uskaltanu tehdä testiä kun pelkään negaa liikaa.

//Muoks kuva vielä

1000024498.jpg

@summerlemon @bandoo kiitos tsempistä 😊 joo onhan tuo dpo8 tosi aikaisin, kiinnittyminen voi olla vielä käynnissä. Noh sit pohdin, kun noi herkät testit mainostaa >70% luotettavuutta 6 pv ennen kuukautisten myöhästymistä ja se on mulla nyt. Mutta onkohan noi herkkien testien koeryhmät olleet naisia, joilla luteaalivaihe on sen min. 14 pv, jolloin ne ovat testanneet aikaisintaan dpo10... 🤔
Mä oon ainakin järkeilly näin että tossa on käytetty naisia joilla on pidempi luteaali. Ainahan countdown to pregnancy - sivuston mukaan posin saa dpo8 18,1% ja väärän negan 81,9%. Jos sulla olis tapahtunu kiinnittyminen vasta eilen niin luultavastihan ei vielä hcg oo noussu riittävästi

@Kaktus85 Teitkö tänään testiä?

@summerlemon Toivotaan todella, että joulun taika tepsisi! Tsemppiä uuteen kiertoon!

@minttutuuli Nousiko lämmöt tänään? :Smiling Face With Smiling Eyes: Voi tietty nousta huomennakin vasta, jos ovis ollut illasta/yöllä.

@bandoo Hyvä, että selvisi mistä kiikasti. Miltä on nyt luteaalilämmöt näyttänyt?

@kaihotar Vois hyvin olla kiinnittymisvuotoa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Miltä lämmöt näyttää tänä aamuna? Testi vois olla posi sit parin päivän päästä.

@Mustikkamarja Olispa ollut ihanaa, jos olisi jo näkynyt testissä, mut olis kyl ollu aika uskomaton munkki. Dpo8 on superaikainen ja jos eilen oli kiinnittymisvuotoa, niin senkin suhteen olis aika aikaista, et tänään jo näkyis. Plus digitesti ei oikeesti oo erityisen herkkä, et toisessa testissä olis saattanut näkyä. Puritko testiä, näkyikö siinä omaan silmään jotain? 😁 Mul toissa kierrossa kun muut testit näytti haamua ja digi sano 'ei raskaana', niin siin liuskassa näky kuitenkin viivan kohdalla pari sinistä pistettä. Mut täällä ollaan luottavaisia, et siel on pikkuinen kyydissä. 🥰

Täällä menkat myöhässä. 🙃 Mut jos alkaa vaik tänään, niin ei ne olis ku päivän, mikä nyt ei oo kauheen tavatonta. Mut superturhauttavaa, kun noi lämmötkin nyt tolleen heitteli ja menkat myöhässä, niin väkisinkin alkaa kehitellä päässä nyt villejä skenaarioita, vaikka testi tänäkin aamuna nega. Eilen ja tänään ollut vaaleanpunaista valkovuotoa (tänään vähän vähemmän kuin eilen). En oo aiemmin kiinnittänyt sellaiseen huomiota menkkoja ennen, mut enpä kyl yleensä myöskään oo sitä sen tarkemmin tutkinu. 😅 Esikoisesta puolestaan oli semmoista kiinnittymisen aikoihin. Joten täällä nyt haaveilen tooodella myöhäisestä kiinnittymisestä, joka nostaa lämpöjä ja sykkeitä ja vaik nyt on lämmöt taas laskussa, niin josko johtuis vaan siitä, et se eilinen oli liian korkea, kun oli väärässä sormessa ja oikeesti onkin nousussa. 😂 Ja jos toissapäiväinen oli implantaatiodippi. Ja josko ovis olikin vähän myöhemmin ja ei ookaan viel dpo13. Ja kun nyt uudet testit käytössä, niin josko ne ei ookaan niin herkkiä kuin väittävät olevansa ja siks ei vielä näy. Ja ja ja... 🤡 Ekaa kertaa ikinä lämpöjen seuraamisesta on ollu "haittaa", kun piti olla ihan selvä peli, mut nyt kuitenkin luovat turhaa toivoa ja sit samaan syssyyn nyt "myöhässä" olevat menkat lisäämään jännitystä. Ei oo ees mitään oireita, muuta kuin vähän pientä vihlontaa alavatsalla. Kyl aiemmissa kierroissa on ollu selkeämpää oiretta, vaikka ei mul yleensä kauheen vahvat oireet alkuun ookaan.

Alkais nyt nopsaa ne menkat, niin pääsis tästä spekuloinnista. Vaikka huomenna saiskin plussan, niin en tiiä olisko se ees hyvä juttu, kun vaikuttais vaan sit uudelta kemialliselta.

1733557865143.png

Takaisin