BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olittekin kirjoittanut samaan aikaan.

@kaihotar Lupaavalta vaikuttaa kyl käyrä! 🌈

@Mustikkamarja Joo musta noi testien puheet siitä, et monta päivää ennen menkkoja näyttävät plussaa on outoja, kun luteaalihan voi olla niin eri pituinen eri ihmisillä. Itsellä 6pv ennen myöhästymistä olis dpo7, mikä toki vois olla teknisesti mahdollista, mutta aika uskomatonta. Mut kun suurin osa nyt ei oo tietoisia omasta dpo:sta, niin helpompi testien puhua sit noin päin. Mut joo en niitä testien lupauksia miettis vaan ennemmin sitä mikä dpo on itellä menossa.

@Mustikkatäplä päivittelin kaavion tohon viestiin jälkikäteen, unohtu kun kiihdyksissäni kirjottelin 😂
Sullakin siellä kyllä todella jännä ja epävarma tilanne taas. Hyvältä kuulostaa ainakin että menkat on jo myöhässä. Harmi tietysti ettei näkyny testissä ainakaan vielä, voisko kuitenkin olla aiempi dpo kuten sanoitkin 🤞🏻 Ja myös siellä vaaleanpunaista vuotoa, jännää!!

@Mustikkatäplä, @kaihotar Mäkään en uskaltanut tehdä tänään testiä. Pelkään ehkä negaa liikaa :Grinning Face With Smiling Eyes:
Oma käyrä näyttää tänään tältä. Saa nähdä onko normaalia vaihtelua aamulämmöissä vai onko laskussa...

Screenshot 2024-12-07 10.22.03.png

@Mustikkamarja dpo 8 on tosi aikainen! Vielä on erittäin hyvät mahdollisuudet plussaan 🌈

@kaihotar oii että sielläkin jännät paikat! Toivotaan tänne kunnon plussa-aaltoa joulun alle ✨

@Mustikkatäplä tuo epävarmuus on kyllä pahinta. Toivottavasti saat pian selvyyden tilanteeseen! Uskon, et siinä lähtee kyllä laukalle mielessä kaikki mahdolliset skenaariot. Tsemppiä!

@Kaktus85 näyttää musta edelleen todella lupaavalta käyrä. Lämmöt on todella korkeella vielä! Miten pitkä luteaali sulla yleensä on?

@SilenceSing miten koira voi? Entä te? Toivottavasti kaikki on hyvin ❤️

Täällä lämmöt laski vieeeläkin alemmas, oletan et ovis on ollu viime yönä tai tänään. Taas ollu joku mega lh-nousukierto, kun onestep-testikin ollu plussaa jo kolme perättäistä testikertaa. Eilisen illan testi oli kuitenkin selkee "peak"-tulos. Poistin ovisplussan torstailta, koska se oli pc testi mikä nyt on selkeästi mulle ehkä liian herkkä. Testaan nyt ehkä vielä illemmalla et onko lähtenyt jo haalistumaan.

Screenshot_2024-12-07-10-39-26-76_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Screenshot_2024-12-07-10-55-10-83_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

@summerlemon @bandoo kiitos tsempistä 😊 joo onhan tuo dpo8 tosi aikaisin, kiinnittyminen voi olla vielä käynnissä. Noh sit pohdin, kun noi herkät testit mainostaa >70% luotettavuutta 6 pv ennen kuukautisten myöhästymistä ja se on mulla nyt. Mutta onkohan noi herkkien testien koeryhmät olleet naisia, joilla luteaalivaihe on sen min. 14 pv, jolloin ne ovat testanneet aikaisintaan dpo10... 🤔
Mä sain aikoinaan negan juurikin dpo8. Seuraavan kerran tein testin dpo14, joka olikin positiivinen. Noita testien lupauksia ei hirveästi kannata uskoa, jos ei ole sitä pitkää luteaalia 🙈

@kaihotar toi countdown-sivusto ei ollutkaan tuttu. Hyvää dataa! Ja huojentavaa toki omassa tilanteessa 😊 viime kierrossa kemiallisen plussan sain dpo11, eli juuri ennen kuukautisten alkua. Eli sinne kun jaksaisi nyt odottaa 😅 vitsi sulla on jännää! Oletko päättänyt, milloin testaat viimeistään?

@Mustikkatäplä mä nyt purin ton kapistuksen ja en nähnyt testiviivan paikalla mitään. Tosi haalea tuo kontrolliviivakin kyllä. En kyl enää noita osta 😅 mä niin ymmärrän sua, kun alkaa ne kaikenlaiset kelat pyörimään siitä, että miksi vielä voisi toivoa plussaa! Mutta sillä kyllä on erikoinen toi lämpökäyrä, että hyvin on voinut olla ovis myöhemminkin. Toivotaan vielä parasta!

@Kaktus85 lupaava käppyrä edelleen ja sitä laskua voi tapahtua ennen plussaa myös, eli jännittävää kyllä edelleen 🤩

@summerlemon kiva kuulla, että toivoa vielä on ja pitäisi nyt malttaa vaan 😅 vaikeeta kyllä

@minttutuuli siellä on niin selvät merkit, että varppina ovis tulossa 😃

@Mustikkamarja mä en usko että testaan ainakaan pariin päivään, saa nähdä miten tässä nyt käy. Yritän suhtautua mahdollisimman pessimistisesti. Mut joo mä oon käyttäny tota countdownia tosi paljon, se on auttanu kun on tehny mieli seota 🙈

@minttutuuli päättelisin ite noista lämmöistä että ovis olis tänään 🤔 toki huominen näyttää.

@Kaktus85 ainakin vielä menee ihan hyvin normaaliin aamuvaihteluun 😊 toivotaan että olis huomenna taas korkeemmat lämmöt

Täällä on tullut niin hirrrmuisesti juttuja että nyt en ehdi kaikille kommentoimaan joten kommentoin vaan yleisesti että hyviä piinapäiviä jos on ovis tulossa / just mennyt, peukut pystyssä jotka pian testailee ja pahoittelut jos joku uuteen kiertoon joutuu ❤️

Tulin vaan välistä huutelee et voisin pitää pientä joulutaukoa foorumista ja keskittyä ihan vaan tähän arkeen täällä kotona kun on ihan mahdottoman paljon tekemistä näin joulunalla ja on tullu taaas liikaakin roikuttua täällä joten tekee varmaan hyvää🙈😅 tosin käyn varmaan jossain välissä kärkkymässä tuleeko tänne plussia, lupaavalta kuulostaa monen jutut 🤭
Täällä tosiaan kp2 ja nautin täysin rinnoin joulupöydän kaloista, juustoista ja viinistä JOS ensi jouluna joutuiskin sit jättämään välistä 🤭

Huh! Täälläpä on tullut paljon viestejä 😆 olin kiireinen muutaman päviää kun meillä oli yökylässä vieraita ja nyt lähtivät 😆 oli niin kiire, että Ourastakin loppuu akku enkä muistanut ladata, niin nyt ei ole dataa viime yöltä 😔 Tuossa laitteessa alkaa akkukin olemaan niin surkea kun on pari vuotta vanha. Pitäisiköhän uusia…

@kaihotar tosi hyvältä näyttää käyrä ja nousukiito senkun jatkuu 🌈🌈 Toivotaan, että kyseessä olisi kiinnittymisvuoto🤩

@Kaktus85 lupaavalta kuulostaa sun oireet ja käyräkin vielä hienosti plussalla. Nyt toivotaan parasta. Meinasitko testata?

@Mustikkamarja samaa mieltä, et dpo8 vielä tosi aikainen! Eli toivoa vielä on 🌈🌈

@Ansq oikein ymmärrettävää, tämä on kyllä vuoden yksi kiireisin kuukausi. Mullakin tuntuu olevan kädet täynnä koko ajan 😆 Ihanaa joulun aikaa sinne ja palaile tauolta kun siltä tuntuu 🩷

Tässä tosiaan mun sekoilukäyrä 😆 eilen oli taas lämmöt tullut alas ja viime yönä tosiaan Ourasta loppui akku, joten ei dataa viimeyöltä 😅 Mitäön oireita ei ole, mut hieman rusehtavaa VV:n seassa toissapäivänä. Toki se voi nyt olla mitä vaan 😅
IMG_6059.jpeg

@Ansq kuulostaa järkevältä 😊 tekis varmaan itellekin hyvää pitää taukoo, jos sit ei olis piinailut ja kaikki koko ajan mielessä 😅 mutta on tää koukuttava.

@Ness sulla on kyllä harvinaisen vaikeasti tulkittava käyrä yhä 😄 mutta ehkä rusehtava vv:n seassa olis hyvä merkki? 🤞🏻

Mä luulen että mun pieni toiveikkuus on nyt mennyttä. Nyt tuli jo pyyhkiessä ihan hitusen kirkkaanpunaista verta, taitaa olla siis vaan ihan alkavat menkat tosi ajoissa. Myös ne monta päivää odotetut alavatsakivut alko nyt. Jos ja kun ne menkat nyt alkaa niin voisin ehkä mennä käymään gynellä juttelemassa mahdollisesta progetuesta, kävin tosiaan viime kierrossa mittaamassa proget dpo7 ja tulos oli suhteellisen alhainen, 28. Siinä mietin että ihme ettei yleensä ala tiputtelut hyvissä ajoin mutta nyt sit näköjään tilanne muuttu.

@Ansq hyvää joulutaukoa 😊

@Ness toi näyttää ihan kiinnittymisdipiltä, onko sulle ollu niitä aina? Nyt äkkiä Oura täyteen latinkiin 😄 kannattaa reklamoida akusta, ne saattaa lähettää sulle uuden!

@kaihotar no voihan kökkö! Onpas ikävää, että nyt sitten ei näytäkään enää hyvältä 😞

Mä nyt sitten lillutin vielä tänään tollasen rfsu:n herkän surkimuksen (onko mitään muita herkkiä kaupoissa, jotka olis hyviä???) Mutta mitä raati on mieltä? Kuva testiajalta n. 4 min. Kun avasin testin, oli taas valkoinen, pienellä valossa kääntelyllä näkyy joku viivanpaikka?

20241207_195534.jpg

Muokattu viimeksi:

@Ness toi näyttää ihan kiinnittymisdipiltä, onko sulle ollu niitä aina? Nyt äkkiä Oura täyteen latinkiin 😄 kannattaa reklamoida akusta, ne saattaa lähettää sulle uuden!

@kaihotar no voihan kökkö! Onpas ikävää, että nyt sitten ei näytäkään enää hyvältä 😞

Mä nyt sitten lillutin vielä tänään tollasen rfsu:n herkän surkimuksen (onko mitään muita herkkiä kaupoissa, jotka olis hyviä???) Mutta mitä raati on mieltä? Kuva testiajalta n. 4 min. Kun avasin testin, oli taas valkoinen, pienellä valossa kääntelyllä näkyy joku viivanpaikka?

View attachment 139463
Oon näkevinäni jotain, mutta en oo varma voisko olla vaan vp vai oisko haamunen 🤔 tosi hankala. Jos nyt näkyy niin aamulla pitäis näkyä paremmin, jännää!

View attachment 139463

Noniiin! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Hyvältä vaikuttaa! Musta nää on parhaat herkät testit. Viivanpaikka on joskus näkynyt näissä niin, että erottuu muusta testistä valkoisempana, eikä siitä kyl kuvaa sais. Ei tää näytä siltä. Nyt vaan toivotaan, että pysyy kyydissä! 🌈🌈🌈

View attachment 139463
Mäkin nään viivan! 😍 Jänskää! Toivottavasti seuraava olis selkeämpi 🌈

@Mustikkatäplä sen jälkeen kun opin käyttämään kuumemittaria, niin lämmöt ollut 36,8-36,9. Harmi vain en tiedä milloin ne tarkalleen nousi, mutta ensi kierrossa sitten paremmin. Nyt matalin arvo jota olen käyrälleni saanut on ollut se 36,7. 😂 Mutta tähän kiertoon ei muutenkaan oikein uskoa ole tallettelujen osalta, niin sama sekoilla ja harjoitella. Miltäs sun lämmöt näytti tänään?

@Kaktus85 uskalsitko testata tänään? 👀

@Ness mä en kyllä nyt ymmärrä tuota FF:ää. Miksi se on laittanut sun oviksen tuohon, eikä tuonne KP17? Vai onko toi opk ovulaatiotesti ja ovis laitettu sen mukaan? Vielä mulla vähän opeteltavaa tässä. 😅

@Mustikkamarja mulla ei ole kamalasti uskoa rfsu:n haamuihin, mutta toivotaan, että lähtisi sulla tummumaan. Suosittelen kyllä kokeilemaan jotain toista testiä, jos mahdollista. En kyllä tiedä mikä muu lupaisia yhtä aikaisia tuloksia. 🤔 Mut huomenna sulla dpo10 niin voit kokeilla jo jotain ei niin herkkääkin testiä? Käyrä näyttää kuitenkin tosi lupaavalta.

@Mustikkamarja nyt menee jännäksi! Mä olin näkevinäni tossa eilisessä testissä myös vähän väriä, mut tän päivän kuvassa en näe mitään. Tosi lupaava toi käyrä kuitenkin🤩🤩 ja hei mitä tohon Ouraan tulee, niin oon jo kerran palauttanut sormuksen niille, kun akku alkoi kuihtumaan 2 vuoden lähestyessä. Voisin kuvitella et kahta kertaa ei saa palauttaa yhen ostoksen tuotetta. Plus tästä on mennyt takuu (2v) jo umpeen 😅 Olis pitänyt olla vähän aikaisemmin liikkeellä vissiin😁

@bandoo just samaan aikaan kirjoittelit niin editoin tähän.. joo siis toi FF ei tunnistanut edes mun ovista kun lämmöt oli niin sekavat. Ylikirjoitin tuolta asetuksista niin, et ottaa oviksen ton plussatestin mukaan minkä laitoin kp 18 , eli ovis kp 19🤪

Käyrä on aika outo edelleen. Lämmöt alhaalla, eikä kertaakaan ole käynyt edes 36.7 tietämillä, mikä on kuitenkin aikaisemmissa kierrossa ollut aika normi. Ei muuta kuin et katsellaan mihin tää kehittyy 😁

IMG_6105.jpeg

Takaisin