BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@eloa1 Hyvältä näyttää! :) Ei oo oikeesti mitään varmaa merkkiä, mistä pystyis näistä käppyröistä sanoa, onko onnistanu vai ei. Siks se varmaan onkin koukuttavaa, kun saa arvailla, että mitä mikäkin ehkä meinaa :D sulla on ainakin erittäin nätti ovulaatiodippi siellä! Ja tollasta pientä estrogeenidippiä luteaalin keskelläkin :)

Mä oon tykänny FF:ssä kattella muiden chartteja, ja filtteröidä niitä eri jutuilla. Sieltä löytyy kaikenlaisia käppyröitä, on sellasiakin missä muka lämmöt pudonnu kierron lopussa ja jopa vähän menkat alkanu, mut sit lämmöt pompannu takas ylös ja tullukin plussa :D niitä kun tuijottelee, niin helposti tulee elettyä toivossa ihan loppuun asti, että ehkä tämä mun lämmönpudotus ei vielä olekaan varma juttu...!

Mä lisäilen myös oman käppyräni tänne kun ensimmäistä kertaa tullut seurailtua lämpöjä! Pientä siksakkia mennyt mutta lämmöt edelleen koholla, eikä kai pitäisikään vielä romahtaa.

Tykkään myös katsella muiden käppyröitä, nää on tosi mielenkiintoisia! :smiling-eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220128-114615__01.jpg
    Screenshot_20220128-114615__01.jpg
    163.9 KB · Katsottu: 115
@Nurppu, samaa mieltä, että vaikee sanoo suuntaan tai toiseen vielä ja se vasta onkin piinaavaa. Vielä pitäisi muutama päivä kestää odotella :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Täytyy ottaa sun vinkistä vaari ja käydä noita FF käppyröitä kattelemassa. Oon ymmärtänyt, että niissä on monenlaista variaatiota.

@Kultahippi, me näytetään menevän rintarinnan kiertojemme kanssa. Sun käppyrä on kivan selkeä, kun erottuu ovulaatiota edeltävä vaihe ja sekä jälkeinen vaihe. :Smiling Face With Halo:

@eloa1 niin näköjään mennään, aika saman muotoiset luteaalivaihekäppyrät! Mulla tuntui ihan selkeätä kuumotusta kyllä oviksen jälkeen kun lämmöt pomppasi, en tiedä osasinko nyt vaan kiinnittää siihen huomiota kun seurailin lämpöjä vai mitä, mutta en muista että olisi vastaavaa oloa ollut aiemmin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mullakin pitäisi alkaa vuoto keskiviikkona (tai torstaina jos terolut viivästyttää). Muutama päivä pitää vielä jaksaa odotella ja jännittää! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mielenkiintoista, mysteeri! :D
Mä tajusin miks se veti sen tollaseks katkoviivaks! Siks ku merkkasin sinne tona päivänä että on ollu vetistä valkovuotoa :D se hämmens sitä, kun väärässä kohdassa kiertoa!

Onks sulla laittaa sun lämpökäyrästä päivitystä, kun plussankin sait? Mielenkiinnolla odotan! :)

Mua harmitti, kun Oura raportoi applikaatiossa lämmöt pyöristettynä yhden desimaalin tarkkuudelle, vaikka oikeasti tallentaa ne kahden desimaalin tarkkuudella. Ja huomasin, että sen tarkemman lämpödatan voi hakea Ouran pilvestä. Niin kun oon aika teknisesti orientoitunut, niin tuli viikonlopun aikana puuhasteltua tällänen systeemi, mikä hakee ne mun lämpödatat sieltä Ouralta automaattisesti ja piirtelee lämpökäyrän sen pohjalta, sekä näyttää kahden desimaalin tarkkuudella sen viimisimmän arvon :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: tää on sellanen, että mun mieskin voi tästä käydä kurkkaamassa mun lämpöjen tilannetta halutessaan :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Screenshot_20220130-124700.png

Ompas nurppu selkeä ovulaatio ajankohta noiden lämpöjen perusteella! :smiling-eyes:

Nyt on ovulaatio käsillä, tänään lämpödroppi. Voi kun saatais onnistumaan tallettelut tänään... testit ei oo vielä ihan plussaa. Testaan iltapäivällä kyllä vielä clearbluen digillä, luulis viivoista päätellen et se vois antaa jo hymynaaman. Vähän jännittää kun toissa kierrossa en ovuloinut ollenkaan kun oli oikean munasarjan vuoro. Nyt näyttäis vähän lupaavammalta sen suhteen... pari lämpöä discardasin kun ne oli tosi korkeat mutta on mitattu pidemmän yön jäljiltä ja myöhemmin aamulla mitä muut.

Liitteet

• 20220130_133321.jpg
    20220130_133321.jpg
    154.3 KB · Katsottu: 111
Mä tajusin miks se veti sen tollaseks katkoviivaks! Siks ku merkkasin sinne tona päivänä että on ollu vetistä valkovuotoa :D se hämmens sitä, kun väärässä kohdassa kiertoa!

Onks sulla laittaa sun lämpökäyrästä päivitystä, kun plussankin sait? Mielenkiinnolla odotan! :)
Aa se hämmentyi siitä, no sitten ovis oli varmasti silloin kun pitikin :D

Tässäpä tämä käppyrä tähän aamuun asti. Meinasin mittailla aamulämpöjä siihen asti, että menkat kunnolla myöhässä.
* edit 05/02/22, nyt ne on kunnolla myöhässä ja tässä uusi käppyrä :

yk10plus.jpg

Muokattu viimeksi:
Täällä vaihtui tänään odotetusti kp1. Testasin sunnuntaina (kp 31/31) digillä negan. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa maanantaina, mutta lämmöissäkin näytti ovis olleen myöhässä, eli siksi nyt kp1 tuli odotetusti myöhässä (keskiviikkona).

Uuteen kiertoon otan ensimmäistä kertaa ovistestit käyttöön! :smiling-eyes: Kivaa että tulee tekemistä kierron keskivaiheille, niin ei ole pelkkää loppuvaiheen odottamista… :Grinning Face: Ja kivaa myös seurailla teidän käyriä, kun itselläni on tylsä alkukierto!

Tässä kierrossa oviksen jälkeiset lämmöt sahaili tosi paljon. Viime kierrossa oli ihan tasaista nousua. Ajattelin jo tuota yhtä dippiä kiinnittymisdipiksi, mutta lämmöt ei lähteneet enempää nousuun sen jälkeen.

97258995-0C6E-4696-8A28-17C5FA59342F.jpeg

Peukut pystyyn kaikille!

Mulla kans oli eilen kp1, nyt takas tänne tylsään alkukiertoon! Mäkin innolla seuraan teidän pidemmällä olevien käppyröitä tässä odotellessa että pääsee taas itse jännittelemään :D

Tässä vielä mun lämmöt tässä kierrossa, kun oli ekaa kertaa lääkkeitä apuna! Alkukierrossa letrozoli ovulaatiotukena, loppukierrossa lugesteron limakalvoja avittamassa. Tuo lugesteron on siis progesteronilisä eli vaikuttaa sitä kautta noihin lämpöihin loppukierrossa, tuosta näkee että lämmöt sinnittelee samoissa siihen asti kunnes progesteronilisä loppuu, sit vasta lähtee laskemaan kunnolla kohti menkkoja.

Screenshot_20220202-085822.png

Taas vähän päivitystä! Mulla on yleensä ne prosenttiosuudet "charts like mine" ollu 4% misscarriage, 64 % ovulatory ja 31 % pregnancy. Nyt oli vaihtunut 61% ovulatory ja 34% pregnancy! Oon luullut ettei ne edes muutu kun on kierrosta toiseen ollu samat. :tears::tears::folded: Dpo 5... tästä ne piinapäivät vasta alkaakin.

Liitteet

• 20220206_090518.jpg
    20220206_090518.jpg
    191.6 KB · Katsottu: 102
Mun käppyrä ihan outo. Lämmöt ollut koko kierron vähän normaalia korkeammalla ja Flo vahvisti ovulaation 4 päivän päähän jo tänään. Aina tullut vahvistus vasta kun lämmöt ollut pari päivää koholla.

Liitteet

• Screenshot_20220206_095449.jpg
    Screenshot_20220206_095449.jpg
    167.1 KB · Katsottu: 113
Mun käppyrä ihan outo. Lämmöt ollut koko kierron vähän normaalia korkeammalla ja Flo vahvisti ovulaation 4 päivän päähän jo tänään. Aina tullut vahvistus vasta kun lämmöt ollut pari päivää koholla.
Mitäää...?:tears: No on kyllä erikoista. Onkohan flo vahvistanut sulle mun oviksen ku mulla ollu lämmöt 5 pv koholla eikä oo vieläkään vahvistanut. :tears:

On kieltämättä aika kumman näkönen käppyrä!

Mie en aikonut tässä kierrossa seurata lämpljö, mutta niin siinä kävi, että kaivoin mittarin esille ovisplussapäivä. Siksi alkukierrosta ei lukemia.
Nyt on eilisestä ollut laskusuhdanne, näinköhän tääkin kierto oli tässä :disappointed-face:

Liitteet

• Screenshot_20220206-101832_Flo.jpg
    Screenshot_20220206-101832_Flo.jpg
    320.9 KB · Katsottu: 104
Siis nyt on jännä pomppu! Eikä oo kyllä kipeä olo muuten. Alko vähän jopa tuntumaan että saa nähdä jaksanko jättää testaamisen vasta lauantaiaamuun niinku meinasin, la pitäis alkaa menkat dpo 11. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Myös prosentit oli ekaa kertaa tämmöset: ovulaatio 59%, keskenmeno 4%, raskaus 36%.

Liitteet

• 20220208_080233.jpg
    20220208_080233.jpg
    228.9 KB · Katsottu: 112
Siis nyt on jännä pomppu! Eikä oo kyllä kipeä olo muuten. Alko vähän jopa tuntumaan että saa nähdä jaksanko jättää testaamisen vasta lauantaiaamuun niinku meinasin, la pitäis alkaa menkat dpo 11. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Myös prosentit oli ekaa kertaa tämmöset: ovulaatio 59%, keskenmeno 4%, raskaus 36%.
Jännää!! On tosi lupaava pomppu! :)

Jännää!! On tosi lupaava pomppu! :)
Ja mä oon ollu ihan varma että ei täs kierrossa mitään tapahdu, kun ens kierto oltais yrittämättä etten ois ulkomailla pahimman pahoinvoinnin aikaan ja jos täs nyt käy näin niin mun täytyy nauttia all inclusiven alkoholittomista herkuista. :tears::tears:

Katotaan olisko tää nyt ovulaatiota enteilevä dippi. Näyttäis aiemmissa käppyröissä että mulla on yleensä dippi joko ovulaatiopäivänä tai sitä edeltävänä. Oireet (vetinen lima ja halut) alko jo eilen. Ihmeellisesti tänään vaan ei vielä edes vilkuttanut digiovistesti - mutta mun pitikin aamuyöstä käydä pissalla, se saatto laimentaa sitä aamupissaa...

Screenshot_20220210-091543.png

Takaisin