BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
IMG_6839.png

Pakko ladata tämä vielä tänne, koska oon nauranut tälle koko aamun. 🤣 Mitenhän hulluksi tämä oikein kehittyy!

Täällä dpo6🫣 Uudenvuodenaattona ois dpo11, mietin testaisko jo sillon. Ei tarvi onneks ruokia tai juomisia miettiä, mut oishan se hauska päivä plussata. Pitää miettiä🙈 Tai sit vois ottaa sen lasin skumppaa jos onkin blankonega😅

Liitteet

• IMG_4425.jpeg
    IMG_4425.jpeg
    191.2 KB · Katsottu: 27
Mä alan epäilemään enemmän ja enemmän tätä mun käyrää. 😂 Nyt nousi lämmöt korkeimmalle kun koko aikana tässä mittaus aikana tässä kuussa. Varsinkin tuo dpo6 pudotus ihmetyttää kyllä. 🤔 Enpä tiedä, kyllähän tämä jotenkin viittaa että ovulaatio on ollut kun lämmöt noin korkealla pysyneet ja nousseet siitä vielä. Vertailun edelliseen käydään josta mulla kuva tallessa niin ei siinä kyllä enään ekan nousun jälkeen ollut tuollaista isoa nousua lämmöissä. 🤯 Toki eihän käyrät aina samanlaisia varmasti edes samalla ihmisellä ole joka kerta. Ja voihan se keskenmeno sekoittaa vielä entisestään.

Liitteet

• Screenshot_20251226_105758_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_44571659278985.jpg
    Screenshot_20251226_105758_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_44571659278985.jpg
    100.5 KB · Katsottu: 32
@Kali erikoinen on kyllä käyrä, jännityksellä seuraan mikä on lopputulos 🤞❣️
Jep... 🤣 Jotenkin vaikuttaa että 3 vaihtoehtoa. 1: ovulaatiota ei ole ollut ollenkaan. 2: ovulaatio oli kp16 ja nyt dpo8. 3: ovulaatio vasta kp22 ja nyt vasta dpo2. Tiedä sitten mikä oikeasti... Tyhmänä menin lukemaan netistä kaikkea ja löysin jonkun jutun jonka mukaan tuo voisi olla tuo dpo6 pudotus olla kiinnittymis dippi. 😂 Tosin edellisessä käyrässä sitä ei ollut vaan lämmöt putosi ennen plussaa 3 päivää ja dpo9 jolloin plussan sain nousi.. Mutta eihän ne aina kuten sanoin samaa kaavaa noudata. Katsotaan mitä huominen tuo, tuskin mitään uutta tietoa vielä kun meinasin etten testiä tee seuraavan kerran ennen kuin 31 päivä keskiviikkona. Toki jos silloin plussa niin olisihan se hyvä päätös todella helvetin huonolle vuodelle...

@Kali jotenkin luulen että tuo kp16 on ihan oikea ovispäivä, käyräsi näyttää ihan sellaiselle "triphasic" käyrälle. Hyvin kyllä lämmöt nousee että eihän sitä tiedä jos olisikin loppuvuoden huipennus tulossa 🫣💖

Minä taidan lopettaa mittailun tähän niin ei tule turhaa stressiä, dpo14 ja normaalisti lämmöt lähtevät nyt alaspäin ja aamulla kuitenkin korkeat lämmöt joten tyydyn tähän ja siirry Syyskuisten ryhmään 🥹
Todella isot mahdollisuudet tulla esikoisen kanssa melkein sama syntymäpäivä 🙈

Jään seurailemaan vielä teidän keskusteluja, toivottavasti nappaan mukaani Syyskuisiin vielä monta mittailijaa 💕🤞

Liitteet

• Screenshot_20251227-070236_FF App.png
    Screenshot_20251227-070236_FF App.png
    258 KB · Katsottu: 14
Tervemenoa syyskuisiin @Rollo 🩷 Olispa itselläkin tie sinne , olis aika hauskaa saada kaksi syyskuista 😍

@Kali pidän sulle isosti peukkuja 🤞

Täällä aloitettu taas pikkuhiljaa . Ihan ei oo nyt samaa draivia kun aiemmissa kierroissa. Ehkä se tästä. Kyllä kai sit turnaus väsyä tulee kelle tahansa aina välillä.
IMG_8937.jpeg

No tänään varmaan ovistestiä uitellaan niin nähdään mikä tilanne.

Mittaatteko lämmöt heti kun heräätte ja ennen kuin nousette ylös? Minulla vähän ongelmallista sellainen mittaaminen kun pitää nousta ylös taaperon takia pitkin yötä...

Täältä tällainen joulun jälkeinen omanapa 😄

Ollut kyläilyä ja flunssaa ilman kuumetta.. mutta ehkä se on voinut vaikuttaa vähän lämpöihin. Kuitenkin tuntuu oikeasti, että hormonit toimi tässä kierrossa.. keltarauhashormoni teki pitkästä aikaa finnin naamaan 😂Ihan erilainen kierto jotenkin kuin aiemmat, johtuisiko Donafertysta? 😊 Ei se tietysti mitään takaa tällainen käyrä... Mutta valtava lämmönnousu oviksen jälkeen.

Kohdunsuulla ollut tuntemuksia/arkuutta tässä. Ei ole mitään odotuksia sikäli. Joka kierrossa myös nipistelee alavatsaa nykyään vissiin 😄 Varmaan vaan paksu limakalvo siellä..

Ovis tuli aikaisin.. En ainakaan aikaisin testaa. En vaan tiedä milloin odottaa kuukautisia... Jos luteaali voi olla 10-15 päivää 🤔 Nyt onkin melkoinen tetris tän yrityksen suhteen, jos luteaali lyhenee ja ovis alkaa tulla aiemmin.. ei voi joka kierrossa siirtää kuukautisia..

Liitteet

• Screenshot_20251227_102033_FF App.jpg
    Screenshot_20251227_102033_FF App.jpg
    219.2 KB · Katsottu: 18
Muokattu viimeksi:
Mittaatteko lämmöt heti kun heräätte ja ennen kuin nousette ylös? Minulla vähän ongelmallista sellainen mittaaminen kun pitää nousta ylös taaperon takia pitkin yötä...
Mä mittaan yleensä herättyäni kun menen vessaan niin siellä vessassa. 🙈 Yleensä menen vessaan heti tai lähes heti herättyäni. Ainakin suoraan sängystä. Tosin parempi kai olisi mitata ennen kuin nousee ylös edes? Mutta pidän tota kuumemittaria millä mittaan lämmöt niin vessassa... 😅

Täällä lämmöt kyllä heittelee ihan miten sattuu, taas tippuivat lämmöt nyt sitten 0,26 astetta alemmas... 😵‍💫 Tiedä sitten mitä tämä tarkoittaa tarkalleen, tuskin lupailee mitään positiiviseen viittaavaa ainakaan.... 🤷‍♀ Ainakaan oma mieli ei osaa ajatella yhtään positiivisesti että tästä mikään hyvä lopputulos tulisi....

Liitteet

• 777701.png
    777701.png
    65.8 KB · Katsottu: 15
Mä olen pitänyt hilaiseloa, vaikka seurannut kyllä teidän keskustelua täällä.

@Kali Mä olen kyllä samoilla linjoilla @Rollo kanssa, että sun käyrässä näyttäisi olevan triphasic -muoto. Toivottavastion sitä ja pysyvä plussa tällä kertaa. :folded::Two-hearts:

@Rollo Onnea plussasta ja tervemenoa. :smiling-eyes:

Oma käyrä näyttää tältä tässä kuussa. Harvinaisen tasaista käyrää...

Liitteet

• IMG_9591.jpg
    IMG_9591.jpg
    329.9 KB · Katsottu: 9
@Metsäkaiku Jänniä aikoja siellä. 🫣 Olisihan se hieno lopetus vanhalle ja alku uudelle, jos tulisi plussa. 🤩

@Rollo Ihanaa odotuksen jatkoa sinne! 😍 Hyvä päätös olla mittailematta (ja stressailematta) lämpöjä nyt enää. 👍

@Mamiksx5 Jospa se suoritusinto sieltä taas nousisi, kun ovis lähestyy. ☺️

@Syysäityliiini Mä mittaan vähän epätarkasti aamulla wc-käynnin yhteydessä. Suunnan saa hyvin selville, mut pitää ymmärtää se, että ei ole niin tarkkaa. 👍

@Kali Sulla tuo mittaustapa sama kuin itsellä, niin lukemat voi siitäkin syystä heitellä enemmän. Ja eihän ne käyrät koskaan tasaisia ole tai tasaisen nousujohteisia. Sulla on hyvä nousi tuossa kyllä.

@dootti Hyvän näköinen käyrä sielläkin! 👌

Mulla on ihan positiivinen käyrä ollut, ei suurta eroa normaaliin.. Itseasiassa melkeinpä tasaisempaa pysynyt ylätasolla kuin normaalisti. 😅 Pari kertaa oon miettinyt, että olisiko voinut tulla silti vahinkotärppi, kun on pysynyt niin hyvin ylhäällä lämmöt, mut laskennallisesti ei pitäisi olla mahdollista kyllä... Parin-kolmen päivän päästä pitäisi alkaa uusi, normaali kierto. 💪

No täällä mennyt vatsa ihan sekaisin aamupäivän aikana, joka yleensä enteilee kuukautisia. Ja että vuoto alkanee yleensä tästä parin tai max kolmen päivän sisällä. 🥴 Tosin ei näin sekaisin kuukautisia ennen ole vatsa ollut, kun jos oksentaisin luulisin että vatsatauti, mutta ehkä enteilee jotain mega vuotoja. Joten luulen että huomiset lämmöt tulevat tippumaan vielä enemmän... 😵‍💫

Täällä plussattu tänään dpo 17 ❤️ Kaksi kiertoa kerkesin ourasta seurailla lämpöjä. Oura sanonut dpo 10 asti joka aamu, että leposyke koholla ja lämmöt on välillä laskenut ja välillä noussut.

Tässä omat lämmöt ourasta. Alkaen dpo 1 ja päättyen dpo 17.

Liitteet

• Screenshot_20251227_120136.jpg
    Screenshot_20251227_120136.jpg
    46.3 KB · Katsottu: 25
  • IMG_20251227_171554.jpg
    IMG_20251227_171554.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 25
Täällä plussattu tänään dpo 17 ❤️ Kaksi kiertoa kerkesin ourasta seurailla lämpöjä. Oura sanonut dpo 10 asti joka aamu, että leposyke koholla ja lämmöt on välillä laskenut ja välillä noussut.

Onnittelut! ❤️❤️ Oliko tämä ensimmäinen testi jonka teit?

Onnittelut! ❤️❤️ Oliko tämä ensimmäinen testi jonka teit?
Joo, kyllä oli ensimmäinen. En halunnut tehdä aikaisemmin. En halunnut enää nähdä niitä negoja testejä, siksi päätin jo aikaa sitten että testaan vasta kun menkat myöhässä, menkat alkaa mulla aina dpo 15.

Ja kiitos ❤️😊

Hienoa! Onnea raskauden johdosta 😍❤️ On kyllä niin selkeä plussa ☺️

Onnea! 💜

Takaisin