BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä ja jaksamista @Nukkelapsi 😪❤️

@Mamiksx5 öö hyvä kysymys 😁 Mulla luteaali ovulouduissa kierroissa on kyllä ihan vähintään 12 päivää, tavallisimmin 13-14, tai jopa 15..

On hyvin vaikea määrittää milloin munasolu irtoaa enkä sen tarkemmin ole montaa kiertoa tänä vuonna katsonut niin tarkkaan. Yk1 raskauduin ja se piti tyhjentää. Sitä ennen oli ovuloimaton kierto oletettavasti, koska kierto oli niin paljon lyhyempi. Tai sit mulla on joka toisessa kierrossa joku vika keltarauhasessa?

Sit tietty se tyhjennyskierto oli normaalista poikkeava ja luulin oikeasti olevani uudestaan raskaani. Luteaali oli silloin tyyliin 16 päivää.. Epäilen kemiallista. Seuraavien menkkojen mukana tuli raskausmateriaalia ulos, varmaan keskeytyksen rippeet..

On vain moni kierto ollut lyhyempi, tyyliin joka toinen jo pitkään, ja tällöin ovulaatio on jäänyt puuttumaan, ei limoja ei ovisoireita, ei kipuja ja testi nega jos seurantamielessä oon katsonut.. Sit se limakalvo vaan surkastuu nopeasti pois ja kierto about 5 päivää lyhyempi.

Lokakuun 13 alkanut kierto taas ei kerro paljoa, koska siirsin kuukautisia ja siksi en voi päätellä luteaalin pituutta. Tässä ei siis ole mitään normaaleja vertailukohtia kovin paljon. Ovuloidut kierrot oli minulla ennen pidempiä kestoiltaan, ainakin päivän pari on lyhentyneet ja sitten ovuloimattomat vielä enemmän..

Luulen aika varmasti, että nyt munasolu irtosi lauantaina keskellä yötä. Eli nyt olisi Dpo6 sit.. Primolutilla siirretyt edelliset menkat vaan olivat lyhyemmät ja alku oli hitaampi. Melkein sanoisin jälkikäteen, että olisi pitänyt laskea laskea 14.11 alkaneeksi eikä 13.11

Ja tietysti jännittää, mutta en jaksa ehkä testata ollenkaan. Oviskin jäi testaamatta.. Luulen että mulla on oikeasti joku kysta nyt munasarjassa, kun tuikkii erityisen paljon.. En halua toivoa liikoja nyt 😅 Näitä toiminnallisia kystia mulla on varmaan tosi monessa kierrossa jossa ovuloin. Tuntuu että jatkuvasti näitä on vaan ja kesken menneessäkin oli..

Kuitenkin kiinnostaa, niin laitan käyrän. Nimeksi annan "vaarallisilla vesillä" 🤣 Varmaan helppo päätellä mistä nimi tulee (ei mitään kaksimielistä).

Liitteet

• Screenshot_20251205_111621_FF App.jpg
    Screenshot_20251205_111621_FF App.jpg
    189.2 KB · Katsottu: 0
Muokattu viimeksi:
Onkohan mitään muuta vaihtoehtoa tolle fertility friendille johon voi laittaa nuo lämmöt kun en saa millään rekisteröityä sinne edes uudella sähköpostilla? 🤔 En kyllä varmaan voi edes alkaa mittailee lämpöjä kunnolla ennen kuin kierto palautunut, mutta ajattelin nyt katsoa mitä ne lämmöt näyttää tän keskenmenon aikana ja jälkeen. Olen kumminkin ne lämmöt kirjannut paperille ylös nyt kolmena päivänä kun en pääse fertility friendiin enään rekisteröitymään....

Onkohan mitään muuta vaihtoehtoa tolle fertility friendille johon voi laittaa nuo lämmöt kun en saa millään rekisteröityä sinne edes uudella sähköpostilla? 🤔 En kyllä varmaan voi edes alkaa mittailee lämpöjä kunnolla ennen kuin kierto palautunut, mutta ajattelin nyt katsoa mitä ne lämmöt näyttää tän keskenmenon aikana ja jälkeen. Olen kumminkin ne lämmöt kirjannut paperille ylös nyt kolmena päivänä kun en pääse fertility friendiin enään rekisteröitymään....
Mä oon käyttänyt premomia FF:n kaa samaan aikaan. Siihen tulee myös kaaviota ovistestien vahvuudesta, mikä on kiva 😊

Mä oon käyttänyt premomia FF:n kaa samaan aikaan. Siihen tulee myös kaaviota ovistestien vahvuudesta, mikä on kiva 😊
Aijaa, oon sitä itekkin käyttänyt muutamassa kierrossa, mutta en ole tuota huomannut että sinne voi lämmöt laittaa.. 😅 Pitänee ladata uudestaan...

Takaisin