BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vuoto on selkeästi lisääntynyt ja krampit on oikeasti tosi kovat. Otin Panadolia viimeksi reilu pari tuntia sitten mutta eipä se riitä tähän kipuun.
Ikävä kuulla, hurjasti voimia ☹️

Saatko yhdistää parasetamolin tulehduskipulääkkeeseen esim. ibuprofeeniin? Maksimi annos kumpaakin? Panadolia voi ottaa myös lisää jo aiemmin kuin se 6 tuntia välissä, tärkeintä ettei missään nimessä ylitä 3000mg eli 3g vuorokaudessa.

Ikävä kuulla, hurjasti voimia ☹️

Saatko yhdistää parasetamolin tulehduskipulääkkeeseen esim. ibuprofeeniin? Maksimi annos kumpaakin? Panadolia voi ottaa myös lisää jo aiemmin kuin se 6 tuntia välissä, tärkeintä ettei missään nimessä ylitä 3000mg eli 3g vuorokaudessa.
Mulla on kaikki nsaid lääkkeet kielletty eli Panadol on ainoa mitä voin käyttää. Eikä auta yhtään ottaa tiheämmin kun sitten yksi väli jää pidemmäksi tuon maksimi annoksen takia.

Mulla on kaikki nsaid lääkkeet kielletty eli Panadol on ainoa mitä voin käyttää. Eikä auta yhtään ottaa tiheämmin kun sitten yksi väli jää pidemmäksi tuon maksimi annoksen takia.

Voi kurja, sitten ei auta kun yrittää pärjätä sillä 😞

Mulla vuoto on selkeästi lisääntynyt ja krampit on oikeasti tosi kovat. Otin Panadolia viimeksi reilu pari tuntia sitten mutta eipä se riitä tähän kipuun.
Todella ikävää 🥺
Tiedän että laiha lohtu, mutta voisiko lämmin helpottaa kramppeja yhtään tai omistatko tens-laitetta? ❤️‍🩹

Kiitos paljon onnitteluista! :smiling face with heart-eyes: :red-heart: Hyvä kun eka kirjoitin että näkispä edes joskus haamun ja sinnehän se sitten tupsahti! 🫣 En uskalla vielä toivoa liikoja että pysyisi jalat maassa, mutta samalla oon niin hirveän iloinen että ekaa kertaa näkyy edes hailuraa että on vaikeaa ajatella inhorealistisesti! Testaan kyllä nyt varmaan joka päivä, toivon mukaan tummenee 🤞 Laitoin vielä liitteeksi kuvan missä näkyy se ClearBluen testipuikko, siitä ei tosiaan tarvitse viivaa tihrustaa!

@Ness Ai niin sulla jäi tää saaga näkemättä! :tears: En siis ole varma, oliko tää letrokierto, vai ei! Mulla siitä ekasta letrokierrosta tuli ovisplussa KP22 mutta ei tärpännyt, ja sitten alkoi kesätauko, joten seuraavassa kierrossa söin vain minimimäärän letroja kuten oli gynen kanssa sovittu. KP17 oli kipuja vasemmalla, niin kävin kalliisti toisella gynellä toteamassa, että ei ole folleja kummallakaan puolella, vaan pelkkä pieni kysta??? Ilmeisesti toinen sen ekan kierron folleista jäi sinne. Sitten seuraava yllätys, KP26 alkoi viikon veritulva ja en sen jälkeen sitten tiennyt, oliko ne menkat vai ei, niin en uskaltanut syödä letroja, ja gyne oli lomalla, niin en voinut kysyä. Aloin kuitenkin taas tikuttamaan ja yhtäkkiä pärähti ovisplussa KP12?? Tai KP38, jos se välivuoto ei ollut menkat. Sen kun tietäisi että mikä KP on nyt menossa. :tears: En käsitä mikä uskomaton vuoristorata tästä nyt tuli?? Mutta sen tiedän että on DPO8 ja toistaiseksi hyvältä näyttää niin keskityn siihen! 🤞
Voi juku, mä niin pidän peukkuja pystyssä että ovis tulee juuri sopivasti ensi viikolla! Jännittää sun puolesta jo etukäteen! 🫣 Mutta aika varmasti pitäisi nyt osua hyviin päiviin!

@Islala Ihanasti sanottu, toivon kans että oli superfolli joka räjäyttää kystat pois tieltä ja galaksit taivaalta ja syntyy pienenä superihmisenä! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja kivasti tsempattu, toivon myös hartaasti että ei ole kemiallinen nyt kun on viimein tähän asti päästy!

@Puolikuu Pidän vielä peukkuja pystyssä, jos tärppäisi! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@ohdake Voi juku, onpa hauskaa että on ihan sama DPO menossa! Puhallan paljon plussatuulta siihen suuntaan että sullakin piirtyisi viivaa näkyviin heti kun testaat! 🤞

@Rollo Varmaan vasta DPO10 olisi järkevä testipäivä mutta hyvähän mun on sanoa kun itse sorruin ekaa kertaa testaamaan jo DPO8! :rolling: Varmaan oman fiiliksen mukaan! Onko sulla pitkä luteaali? Itse nyt halusin lähinnä nähdä jotain ennen menkkojen alkua vaikka olisikin hölmöä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tilasin nämä herkät jostain nettiapteeksin alennuksesta ja niitä on sellainen kasa että tuleepahan viimein käytettyä!

@Pogo Kauheaa että huonojen uutisten lisäksi tulee vielä tuollaiset kivut :disappointed-face: Komppaan lämpötyynyä tms, jos Panadolin lisäksi saisi vähän lohtua siitä.

Liitteet

• 20250807_162015.jpg
    20250807_162015.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 76
Kiitos paljon onnitteluista! :smiling face with heart-eyes: :red-heart: Hyvä kun eka kirjoitin että näkispä edes joskus haamun ja sinnehän se sitten tupsahti! 🫣 En uskalla vielä toivoa liikoja että pysyisi jalat maassa, mutta samalla oon niin hirveän iloinen että ekaa kertaa näkyy edes hailuraa että on vaikeaa ajatella inhorealistisesti! Testaan kyllä nyt varmaan joka päivä, toivon mukaan tummenee 🤞 Laitoin vielä liitteeksi kuvan missä näkyy se ClearBluen testipuikko, siitä ei tosiaan tarvitse viivaa tihrustaa!

@Ness Ai niin sulla jäi tää saaga näkemättä! :tears: En siis ole varma, oliko tää letrokierto, vai ei! Mulla siitä ekasta letrokierrosta tuli ovisplussa KP22 mutta ei tärpännyt, ja sitten alkoi kesätauko, joten seuraavassa kierrossa söin vain minimimäärän letroja kuten oli gynen kanssa sovittu. KP17 oli kipuja vasemmalla, niin kävin kalliisti toisella gynellä toteamassa, että ei ole folleja kummallakaan puolella, vaan pelkkä pieni kysta??? Ilmeisesti toinen sen ekan kierron folleista jäi sinne. Sitten seuraava yllätys, KP26 alkoi viikon veritulva ja en sen jälkeen sitten tiennyt, oliko ne menkat vai ei, niin en uskaltanut syödä letroja, ja gyne oli lomalla, niin en voinut kysyä. Aloin kuitenkin taas tikuttamaan ja yhtäkkiä pärähti ovisplussa KP12?? Tai KP38, jos se välivuoto ei ollut menkat. Sen kun tietäisi että mikä KP on nyt menossa. :tears: En käsitä mikä uskomaton vuoristorata tästä nyt tuli?? Mutta sen tiedän että on DPO8 ja toistaiseksi hyvältä näyttää niin keskityn siihen! 🤞
Voi juku, mä niin pidän peukkuja pystyssä että ovis tulee juuri sopivasti ensi viikolla! Jännittää sun puolesta jo etukäteen! 🫣 Mutta aika varmasti pitäisi nyt osua hyviin päiviin!

@Islala Ihanasti sanottu, toivon kans että oli superfolli joka räjäyttää kystat pois tieltä ja galaksit taivaalta ja syntyy pienenä superihmisenä! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja kivasti tsempattu, toivon myös hartaasti että ei ole kemiallinen nyt kun on viimein tähän asti päästy!

@Puolikuu Pidän vielä peukkuja pystyssä, jos tärppäisi! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@ohdake Voi juku, onpa hauskaa että on ihan sama DPO menossa! Puhallan paljon plussatuulta siihen suuntaan että sullakin piirtyisi viivaa näkyviin heti kun testaat! 🤞

@Rollo Varmaan vasta DPO10 olisi järkevä testipäivä mutta hyvähän mun on sanoa kun itse sorruin ekaa kertaa testaamaan jo DPO8! :rolling: Varmaan oman fiiliksen mukaan! Onko sulla pitkä luteaali? Itse nyt halusin lähinnä nähdä jotain ennen menkkojen alkua vaikka olisikin hölmöä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tilasin nämä herkät jostain nettiapteeksin alennuksesta ja niitä on sellainen kasa että tuleepahan viimein käytettyä!

@Pogo Kauheaa että huonojen uutisten lisäksi tulee vielä tuollaiset kivut :disappointed-face: Komppaan lämpötyynyä tms, jos Panadolin lisäksi saisi vähän lohtua siitä.
Normaalisti 12-14pv luteaali ☺️

@Feronia Ihan mahtavaa!!! 😍😍🤩🤩 tosi selkee jo näille päiville, nyt toivotaan että pieni on tarrannut kunnolla kyytiin, varovaiset onnittelut 💖 tuo haamukin jo tässä vaiheessa tuntuu varmasti lottovoitolta🥰

@Feronia mitä ihmettä, ihanaa! 😍😍 Luin sun aikaisempaa viestiä siitä että kumpa saisi edes sen haamulaisen ja ajattelin itsekseen että vitsi olis kyllä siistiä jos nyt sit sen saisit. Ja onhan tuo jo tosi selkee noille päiville! 🥰

Täällä nyt FF vahvisti oviksen. Lämmötkin selvästi noususuuntaiset. En tiedä monenko aamun jälkeen FF tunnistaa että tämä heräämisaika nyt vain on taaperon uusi rytmi 😅 Kuumeesta selvitty ja tuntuu että nyt on unirytmi sekaisin. 🙈 Onneksi viikonloppu 🙏

Liitteet

• Screenshot_20250808_064105_edit_1777383512289949.jpg
    Screenshot_20250808_064105_edit_1777383512289949.jpg
    117.6 KB · Katsottu: 46
@Ansq @Jolinda Kiitos!! 😍♥️

@Malttamaton145 Ihanaa, hyvä kun niin toivoit niin sehän sitten toteutui! 😍 Oi, sieltä lähti komea nousu! Nyt jännittämään 🤞

Mä olin niin innoissani että en meinannut saada unta ollenkaan 😅 Ja heräsin 6 tunnin jälkeen edelleen niin innoissani että piti melkein juosta vessaan tekemään uusi testi. Lämmöt nousi ja haamulainen sai väriä! 😍(ylempänä eilinen ja alempana uusi) Tuleekohan tästä työpäivästä mitään 🤣

Liitteet

• 1000058185.jpg
    1000058185.jpg
    305.6 KB · Katsottu: 79
  • 20250808_090254.jpg
    20250808_090254.jpg
    981.1 KB · Katsottu: 79
Lämmöt nousi ja haamulainen sai väriä! 😍(ylempänä eilinen ja alempana uusi) Tuleekohan tästä työpäivästä mitään 🤣
ihanaa, kauheesti onnea ❤️ nyt kaikki maailman tarrasukat ja liimat sinne 🥰 tosi hyvin on vahvistunut testi!

@ohdake Jäi toivottamatta tervetulleeksi! ☺️ Siellä ainakin lupaavan kuuloisia oireita! Joko oot testannut?

@Pogo Ei muuta voi kuin toivottaa edelleen voimia ja tsemppiä. ♥️ Niin kurjaa kokea sama noin pian uudestaan. 😞

@Feronia Ihanaa, että on viiva vahvistunut! 😍 Voin vain kuvitella tuon tunteen, että ei malta aamulla enää nukkua. Nauti nyt vain tunteesta, että oot saanut ekan plussan, ainakin se lupaavasti tummenee. ♥️

Täällä oli kyllä aikamoinen piinaviikko oireiden ja lämpöjen kanssa. Mutta lopulta kuitenkin tänään alkoi uusi kierto, vaikka lämmöt ei tänäkään aamuna vielä tipahtaneet kunnolla. Eilen alkoi epämääräinen tiputteluvuoto. Oli kyllä toiveet korkealla ja iso pettymys, mutta oon kuitenkin varautunut jo muutaman päivän ajan. 😕 Varasin ajan gynekäynnille, että saisi edes jotain osviittaa siihen, missä tässä oikeasti mennään ja tarviiko jonkinlaista lääketukea.

Muokattu viimeksi:
@ohdake Jäi toivottamatta tervetulleeksi! ☺️ Siellä ainakin lupaavan kuuloisia oireita! Joko oot testannut?
Kiitos toivotuksista! Testasin tänään 25mIU/ml testillä huvin ja urheilun vuoksi, ja puhdas negahan se oli - kuinkas muuten. Oon onnistunut hilloamaan rfsun herkkää toistaiseksi. Huomenna on dpo 10 ja kaksi päivää erikoisista vatsatuntemuksista, joten voisi alkaa jotain jo näkyä 🤔 Toisaalta mulla BBT on lähtenyt laskuun kp24 jälkeen, joka on huomenna... joten ehkä odottelen testin kanssa vielä sunnuntaihin, jolloin pitäisi tulla menkkoja ennakoiva droppi lämpöihin jos on tullakseen.

Tänään mulla on lisäksi ollut täysin oirevapaapöivä lukuunottamatta pientä tukkoisuutta, eikä tässä kierrossa ole ollut varma olo tärpistä missään vaiheessa, mitä nyt innostun itsekin aina jonkun muun saadessa positiivisen raskaustestin. 😅

Kiitos toivotuksista! Testasin tänään 25mIU/ml testillä huvin ja urheilun vuoksi, ja puhdas negahan se oli - kuinkas muuten. Oon onnistunut hilloamaan rfsun herkkää toistaiseksi. Huomenna on dpo 10 ja kaksi päivää erikoisista vatsatuntemuksista, joten voisi alkaa jotain jo näkyä 🤔 Toisaalta mulla BBT on lähtenyt laskuun kp24 jälkeen, joka on huomenna... joten ehkä odottelen testin kanssa vielä sunnuntaihin, jolloin pitäisi tulla menkkoja ennakoiva droppi lämpöihin jos on tullakseen.

Tänään mulla on lisäksi ollut täysin oirevapaapöivä lukuunottamatta pientä tukkoisuutta, eikä tässä kierrossa ole ollut varma olo tärpistä missään vaiheessa, mitä nyt innostun itsekin aina jonkun muun saadessa positiivisen raskaustestin. 😅
Mulla huomenna dpo8 ja ajattelin testata rfsu herkällä testillä, vaikka täälläkin jo puhuin miten testaan vasta dpo10 🙈
Oireita en ole yrittänyt edes kuulostella kun ei niitä edellisilläkään kerroilla ole ollut ennen tai jälkeen plussaa 😁

Hienosti vahvistuu @Feronia! 🫶🏻

Onpa harmi kuulla, että uusi kierto alkoi @Puolikuu 🙁 toivottavasti gyne keksisi apukeinoja teidän tilanteeseen!

Sama fiilis täällä @ohdake: oma testi-into nousee kummasti muiden onnistumisista. 😅 voi kunpa vatsatuntemukset ja tukkoisuus lupais sun kohdalla hyvää 🤞🏻

Jännää @Rollo, tuu kertomaan miten kävi 😊

Mulla dpo 8 (tai 9): sykepomppu droppasi ja lämmöt on tosi tasaset (kolmena aamuna viimesestä neljästä 36,72 😂). Tiputtelu jatkui dpo 5 jälkeen pari päivää. Oli muutenkin lupaavia oireita, kuten pahoinvointia, vatsatuntemuksia, rintojen herkkyyttä ja yöllisiä vessakäyntejä.

Eilen kuitenkin alkoi pohjaton ärsytys, jonka sijoitan vahvasti PMS-oireiden kategoriaan. Nyt olo onkin aika pessimistinen 😕 testaan ehkä maanantaina tai tiistaina, ettei mee puolison keskiviikon synttäripäivä negistellessä.

Tulispa vielä jotain syitä kääntyä optimismin puolelle. Menkkojen alkuun on kuitenkin vielä noin viikko 🤞🏻

Liitteet

• IMG_3250.jpeg
    IMG_3250.jpeg
    280.2 KB · Katsottu: 39
@Rollo samaistun! Tein tänään rfsun ja negahan sieltä räpsähti, mulla jo dpo10 🙃

@Feronia ei taideta päästä samaan odotusryhmään, sulla on kyllä todella hyvin vahvistunut viivat 🤩🌈

@Islala mulla on ollut ihan sama juttu lämpöjen kanssa! Kolme päivää pysyi lämmöt melkein samana, oli todella pientä heittoa. Tänään sitten yllättäen pomppasi ylemmäs ja kerkesin jo toivoa vaikka ja mitä. 😅

ON: tosiaan testasin vasten omia sanomisiani tänään dpo 10 negan, vaikka alunperin aioin odottaa huomiseen BBT-historian takia. Lupaavista lämmöistä huolimatta ajattelin odottaa seuraavan testin kanssa menkkojen alkamispäivään, joka olisi ensi viikon torstai. Oon kyllä jo heittänyt kirveen kaivoon, tää nyt oli muutenkin tällainen höntsäilykierto yrityksen suhteen.

Liitteet

• IMG_8157.png
    IMG_8157.png
    213 KB · Katsottu: 32
@Puolikuu Eih, vaikka vaikutti niin lupaavalta! 😞 Tsemppiä uuteen kiertoon ♥️

@ohdake Toivotaan parasta huomenna jos testaat silloin! 🤞 Edit: Kerkesikin tulla jo uusi viesti, höh, onpa harmi ettei vielä näkynyt mitään! Jospa seuraavaan vielä tulisi jotain 🤞

@Islala Voi ei jos PMS-mieliala jo vähän nosti päätään! Pidän silti peukkuja jos tärppäisi! 🤞

@Rollo Äh! Onneksi vasta DPO8, jos vähän myöhemmin kääntyisi plussaksi! 🤞

Alitajunta muisti että tänään on DPO10 ja menkkojen oletettu alkamispäivä. Heräsin jo seiskalta unesta, jossa verta vaan tulvi kun yritin tehdä raskaustestiä. Kauheeta! 😱 Makoilin siinä varmaan 5-10 minuuttia ennen kuin muistin että BBT kannattaisi ottaa, se taas vähän kääntyi alas mutta toivon mukaan on epämääräisten yöunien tulos tai tuon makoilutauon! Oli sitten pakko nousta käymään vessassa, ei ollut verta ja tuli viiva testiin. Musta tuntuu että testaan sydän syrjällään siihen DPO15 asti ja ehkä sitten voin vähän rauhoittua 🙈

Liitteet

• Screenshot_20250809_084737_Ovy.jpg
    Screenshot_20250809_084737_Ovy.jpg
    126.9 KB · Katsottu: 80
  • 20250809_090617.jpg
    20250809_090617.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 82
Takaisin