BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1000043267.png

Minä liityn uutena nyt tänne kun innostuin mittailusta myös 😁
Kiinnostaa oman kehon toiminta ja toki myös nopea plussaaminen..
Menkkojen ajalta en mitannut vielä eli ihan alkutekijöissä mennään..
Slindan lopetin 20.7. ja ovulaatio tuli ihan ajallaan kp12, niinkuin luulisin tulleen aina ennen synnytystäkin.
Miten tässä malttaa taas olla stressaamatta piinapäivät 🙈

@Syssymyssy Tervetuloa mukaan! ☺️ Mä kuulun peruskuumemittari kerhoon ja hyvin oon sillä pärjännyt.👌Jokainen yksilö ja kokeilemalla se sitten selviää. 👍

@Suskikitten Outoa kyllä, että ovistestit ei anna viivaa.. Mikä kiertopäivä sulla nyt on menossa?

@Feronia Niin mahtavaa, että oli kuten arvelit/toivoit ja kysta on poissa! 💖 Ja onneksi tallettelut onnistui hyvin, kuitenkin!👌Nyt vain rauhassa piinaillen ja toivotaan parasta! 💖

@Malttamaton145 Voi että, joskus sitä vain kuohuu yli ja kyllähän se on vaikeaa, jos omat ja toisen odotukset ja ajatukset ei aina kohtaa. ♥️ Mutta hienoa, että ovis saapui! Toivottavasti vielä onnistui/onnistuu tallettelut tänään, mutta jos ei, niin kyllähän ne siittiöt voi selvitä kauankin. Toivotaan parasta! 🌈

Mä testasin taas negan. Mut lämmöt nousi takaisin päin. Ehkä vielä pieni toivonripe on, koska oon testaillut illalla, ja jos droppi oli kiinnittymisestä johtuvaa, niin vielä ei välttämättä näkyisi.. 🤔 Niin joo, huomasin eilen illalla myös että hajuaisti on herkistynyt! Kaikenlaista oiretta löytyy siis, mutta silti oon skeptinen että ne negat kääntyisi plussaksi. Toivon hirveästi, mut samalla suojelen itseäni pettymykseltä. 😐

Outoa kyllä, että ovistestit ei anna viivaa.. Mikä kiertopäivä sulla nyt on menossa?
Tänään on vasta kp 11 ja tuo sylki positiivinen tuli jo kp 7 (toki odotettavissa että sylkitesti on positiivinen hieman ennen lh testiä…) kaippa mun keho vain on vielä hämmentynyt miten kierron kuuluisi tapahtua 🥲 jatkan lämpöjen kyttäystä kun ehkä ne paljastaa lopulta jotain.

@Rollo Tervetuloa myös mukaan, mulla meni sun viesti vahingossa ohi. 🤗 Upea lämpöpumppu sulla oviksen jälkeen! 🤩 Piinailu on vähän helpompaa hyvässä seurassa. 🤭

@Suskikitten Okei, eiköhän se LH-testi sieltä ala piakkoin vahvistua, toivotaan..! 👍

Tänään on vasta kp 11 ja tuo sylki positiivinen tuli jo kp 7 (toki odotettavissa että sylkitesti on positiivinen hieman ennen lh testiä…) kaippa mun keho vain on vielä hämmentynyt miten kierron kuuluisi tapahtua 🥲 jatkan lämpöjen kyttäystä kun ehkä ne paljastaa lopulta jotain.
Mä testaan cb:n testeillä, jotka mittaa myös estrogeenin nousua. Estrogeenin noususta menee mulla 3-10 päivää ovisplussaan, keskimäärin tulee ehkä 5 päivää estrogeeninousun jälkeen. Mun korvaan kuulostaa siis tosi normaalilta, etenkin jos on vasta kp11 😊 eiköhän lh-piikki saavu pian!

Mä testaan cb:n testeillä, jotka mittaa myös estrogeenin nousua. Estrogeenin noususta menee mulla 3-10 päivää ovisplussaan, keskimäärin tulee ehkä 5 päivää estrogeeninousun jälkeen. Mun korvaan kuulostaa siis tosi normaalilta, etenkin jos on vasta kp11 😊 eiköhän lh-piikki saavu pian!
Ai vitsit tää oli helpottavaa kuulla että se odotettu aika voi olla noin pitkä! Ei ollut rehellisesti mitään hajua millaista aikaa oon odottamassa. Sormet ristissä siis että mullakin vielä tulisi se lh piikki!

Mulla on sormet ja varpaat ristissä sun puolesta @Puolikuu. Lämpöjen nousu dropin jälkeen on hyvä merkki, vaikka ymmärrän että negatestit lannistaa 🤞🏻

Ja tervetuloa @Rollo 😊 mennään näköjään ihan samassa vaiheessa kiertoa! Tsemppiä piinapäiviin.

Mä palaan tänne häntä koipien välissä. Kävin viime pe hcg mittauksessa jolloin arvo oli 35. Eilen otettiin uusiksi ja arvo oli 21 eli laskenut. Nyt jään odottamaan tyhjennysvuotoa. Mittailen lämpöjä edelleen päivittäin ja kunhan vuoto alkaa niin tiedän heti sen eka lämmön.

Juttelin gynen kanssa äsken ja hän suositteli nyt pitämään 1-2 kierron mittaisen tauon raskautumisyrityksessä mutta mietin että siinä menee taas kiertoja hukkaan ja voi olla että tauko jää pitämättä.

Onpa kurjaa kuulla @Pogo 💔

Mä alan huomisesta alkaen mittailemaan lämpöjä, otin tuon FF nyt käyttöön. Onko suosituksia, mitä kaikkia oireita sinne kannattaisi kirjata, mitkä on niitä "olennaisia"?

@Syssymyssy itsellä ei ole käytössä FF, pidän itse miltein päiväkirjatyyppistä kirjaa asioista. Mutta itse oon kirjannut pääasiassa onko vihlonut alavatsaa, onko ollut ”flunssamaisia” oireita, sattuuko alaselkään, miten suoli toimii.

Itse jatkan edelleen epätietoisuuden vallassa että missä ovulaatio. Aivan kaikki millä oon mitannut käyttäytyy kuin ovulaatio olisi jo tapahtunut, paitsi LH:ta mittaavat tikut. Tässä vaiheessa taidan luovuttaa jo tän kierron suhteen ja yritän ens kierrossa uudestaan 😅

Lepo sykkeetkin menneet tänään samalle tasolle kuin viimeksi olivat kuukautisten alkaessa ja päätä särkee samalleen. Kuukautisia siis odottelemaan.

Edit lisäsin mahdollisesta mielenkiinnosta leposykkeen ja kehon lämmön käppyrät 25.7.-5.8. ajalta, mikä on ollut kierto tähän mennessä. 1.8. oli syljestä ovulaatioplussa ja 3.8. oli keskellä päivää aivan aavistuksen tummempi LH testiliuska, mutta ei lähelläkään ohjeissa kuvattavaa positiivista.

Liitteet

• IMG_9140.jpeg
    IMG_9140.jpeg
    91.9 KB · Katsottu: 48
  • IMG_9139.jpeg
    IMG_9139.jpeg
    91.5 KB · Katsottu: 47
@Suskikitten Lämpökäyrä kyllä näyttäisi siltä että ovis olisi tapahtunut 🤔 Mitä liuskatestejä käytät? Ootko aiemmin saanut niihin vahvaa viivaa?

@Pogo voi eikä 🥺 💔

@Syssymyssy Ite kirjaan mielialaa nykyisin, yleensä siinä oviksen lähellä. Sit merkkaan naaman kukkimisen ja mulla myös yleensä löysä vatsa tarkoittaa jotain. 😅 Kannattaa kun mielestä merkkailla jotain oireita, mua itseä harmittaa etten alusta asti oo merkkailut noita koska nyt olisi jo tosi paljon vertausmahdollisuutta. Pystyy siten hahmottamaan vähän sitä omaa kiertoa ja kierron vaiheita. 😊

@Puolikuu tosiaan kuten yllä @Islala mainitsi, se lämpöjen nousu on hyvä merkki. Täällä siis pidetään toivoa yllä 🌈 Mikä dpo sulla nyt on? Ja miltä tänään lämmöt näytti? 😊

@Rollo Tervetuloa! Siellä heti oikein mallikas käytän nousu oviksen jälkeen. 😁👍

Täällä nyt lh huippu ohitettu! Iltapäivällä eilen vielä testasin niin oli entistä vahvempi. Tämän päivän ovistesti enää 0.70
Jämerä, että nyt oli sen 1 päivän erittäin vahva testi. Kun toisinaan on ollut jopa 3 päivää 🤔
Tallettelut saatiin kuin saatiinkin maaliin eilen illalla. Nyt saa luvan riittää, huh! 😂
Tän aamuinen lämpö valitettavasti piti mitata ihan liian ajoissa, nuorimmainen heräsi kuumeisena 🤒

Liitteet

• Screenshot_20250805_125326.jpg
    Screenshot_20250805_125326.jpg
    116 KB · Katsottu: 49
  • Screenshot_20250805_125543.jpg
    Screenshot_20250805_125543.jpg
    63.6 KB · Katsottu: 43
Lämpökäyrä kyllä näyttäisi siltä että ovis olisi tapahtunut 🤔 Mitä liuskatestejä käytät? Ootko aiemmin saanut niihin vahvaa viivaa?
Uudet ovulaatiotestit kyllä… Sofi merkkiset. Eipä mulla oo oikein historiaa onnistuneista ovulaatiotestauksista pregcheck merkiltäkään 😅

Edit esikoisen kanssa onnistuin jotenkin tulkitsee pelkillä lh pregcheck testeillä ovilaation oikeaan paikkaan tosin, mutta muistelen että silloinkin laskin sen plussaksi vähän sormien läpi katsoen.

Uudet ovulaatiotestit kyllä… Sofi merkkiset. Eipä mulla oo oikein historiaa onnistuneista ovulaatiotestauksista pregcheck merkiltäkään 😅
Tuli vain mieleen, että toisilla toimii jotkut testit paremmin kuin toiset. 🤔
Ite käytän pääsääntöisesti easy@home testejä, mutta nyt oli joukossa myös onestepin ovistestit. Dippailin siis molempia ja onestepissä tosi paljon haaleammat viivat.

Huh! Täällä on tullut todella paljon viestejä mun loman mittaisen tauon aikana! Olen muutamia kertoja käynyt kurkkimassa, mutta aika hyvin saanut lomailtua ja tyhjennettyä ajatuksia jatkuvasta yrittämisestä ja pettymyksistä. On tehnyt kyllä tauko hyvää ☀💕

Hyppään mukaan keskusteluihin sen kummemmin kommentoimatta kenellekkään kun viestejä ja tapahtumia niin paljon, etten pysy ihan perässä 😆 mutta tervetuloa mukaan kaikille uusille ja onnea plussanneille ❤️

Ja sitten törkeästi omaan napaan! Edellinen luteaali jäi 12 päiväiseksi, joka onneksi siirsi tätä nykyistä kiertoa sen verran, ettei ole kovin suurta pelkoa, että ovis+ osuisi lauantaille 🤞 Ainahan se mahdollisuus on epäsäännöllisessä kierrossa, että ovis tulee milloin sattuu 😀 Inssiin on ilmoittauduttu ja ensi viikolle odotellaan ovista. Letrotkin tuli popsittua eikä niistä mitään oireita. Mä kyllä vahvasti veikkaan, ettei letrot tee mun kierrolle yhtään mitään 🤣 Voi kun mä nyt niin kovasti toivon, että päästäisiin siihen inssiin, Niin monta kk on jäänyt jo välistä että olisi jo meidän aika päästä tositoimiin 🙏🙏

IMG_0528.jpeg

@Puolikuu kun mittaat kuumemittarilla, niin lopetatko mittauksen siihen, kun mittari piippaa?

Taustoitan kysymystä; mä sain tietää vasta hieman alle kolmekymppisenä, että sitä mittaria kuuluisi ilmeisesti pitää paikallaan vielä hetken piippauksen jälkeen, ainakin kuumetta mitatessa 😂

@Puolikuu kun mittaat kuumemittarilla, niin lopetatko mittauksen siihen, kun mittari piippaa?

Taustoitan kysymystä; mä sain tietää vasta hieman alle kolmekymppisenä, että sitä mittaria kuuluisi ilmeisesti pitää paikallaan vielä hetken piippauksen jälkeen, ainakin kuumetta mitatessa 😂
Itse otan pois piipatessa kun ehdin. Toisinaan käynyt silleen että oon torkahtanut uudestaan mittarin kanssa niin etten kuule piippausta ja sit se on mysteerisen aikaa mittaamassa 😅

@Syssymyssy: kannattaa merkitä itelle tärkeimmät oireet. Mulla ovista enteilee pahoinvointi ja munasarjojen juiliminen, niin merkkaan ne. Raskautta taas enteilee se, että käyn yöllä vessassa, nenästä vuotaa verta ja liikkuessa hengästyttää. Koetan rajata näiden tarkkailtavien asioiden määrää, ettei tuntemusten seuraaminen menis liian neuroottiseksi 😅

Mä odotan aina lämpöä mitatessa noin 20 s piippauksen jälkeen. Tärkeintä olis kai tehdä aina samalla tavalla, niin mittaukset ois keskenään vertailtavissa 😊

@Suskikitten LH-piikkihän voi olla kanssa niin nopea, ettei siitä ehdi jäädä todistetta testiin. Oon samaa mieltä @Malttamaton145 kanssa, että lämpöjen nousun perusteella ovis on voinut hyvin mennä jo 😊 Tai sitten on tosiaan kyse testimerkistä - mä en oo koskaan saanut positiivista liuskatestiin, vaan ainoastaan clearbluen digitaalisiin.

Mainitsen tännekin ihan huviksi että mittasin kuumeen hetki sitten. Taitaa olla niin että kaikki muut mittaukset sekaisin kuumeen vuoksi ja ovulaatio sittenkin tulossa tai jäämässä pois taudin vuoksi 😅

@Malttamaton145 Joo onneksi ei sen epäonnistuneen tallettelun ohella puhuttu asiasta enempää, jos mies olis kans todennut jotain että "no eiköhän se kerta riitä" olisin varmaan räjähtänyt :tears: Yritin olla näyttämättä harmitusta, ettei toiselle tule suorituspaineita, helppohan se mun on huudella kun ei ole mun performanssista kiinni 🤷‍♀️
Mutta onneksi päästään nyt molemmat piinaamaan! 🤞

@Islala Tsemppiä sinnekin piinailuun! :smiling-eyes: En tosiaan tiedä, mitä kauneus keltarauhasen kohdalla merkitsee. Gyne murjaisi vitsin "sisäisestä kauneudesta" siihen perään, eli kai multa nyt löytyy sisäistä kauneutta keltarauhasen muodossa! :rolling:

@Rollo Tervetuloa mukaan! Onpa komea lämpöjen nousu! :smiling face with heart-eyes:

@Suskikitten Sofin testit on mulla tosi haaleita, mutta kyllä sen positiivisen erottaa verrattuna niihin muihin päiviin. Mutta kuulostaa tosiaan siltä että nyt onkin kuumelämmöt ja sen takia ei ovista vielä ole tikussa näkynyt! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pikaista paranemista!

@Puolikuu Niinpä, nyt on paljon toivoa ilmassa! :smiling face with heart-eyes: Oon niin tyytyväinen kystan lähtöön, tärppäsipä tai ei! Tosin katsotaan sitten uudestaan että mitä mieltä olen menkka-alhon keskellä... :rolling:
Testasitko vielä uudelleen? 🫣 Niin kauan kun ei näy menkkoja, on toivoa!

@Pogo No höh, voi harmi. :sad-face: Toivon mukaan tyhjennys tulee jouhevasti. 🤞

@Ness Tervetuloa takaisin! :smiling face with heart-eyes: Ja onpa ihana kuulla että tällä kertaa inseminaation pitäisi osua järkevään ajankohtaan! :Person Raising Both Hands: Toivon että pääsette tällä kertaa tositoimiin!

Täällä DPO6 ja ei ainakaan vielä mitään PMS-oireita, ei ole edes samanlaista loputonta nälkää kuin edellisessä luteaalissa missä tuntui että voisi tyhjentää koko jääkaapin ja silti jäisi nälkä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kauhean pitkältä tuntuu piinapäivät! Yritän jo etukäteen tsempata itseäni että sekin on voitto jos luteaali pitenee 1-2 päivällä ja vaikka sekään ei toteutuisi, ainakin kysta on poissa!

Liitteet

• Screenshot_20250805_083952_Ovy.jpg
    Screenshot_20250805_083952_Ovy.jpg
    132.2 KB · Katsottu: 31
FF merkkasi oviksen päivää myöhemmälle, kyllä se minusta kp12 oli niinkuin sovellus sen ensin merkkasi.
Nyt dpo5 ja lämmöt meni aika alhaalle, mitäs tämä tarkoittaa, vai tarkoittaako mitään? 🫣
1000043349.png

Takaisin