BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Feronia Ou jee, kuulostaa oikein lupaavalta siellä ovulaation kannalta! Upea juttu, jos noin pienellä muutoksella ruokavaliossa saisi noin ison muutoksen kierrossa! 🤩

Lämmöt pomppasi tänään tavanomaiselle luteaalitasolle 36,8 eli 0,4 astetta eilisestä. ☺️

Mun kierto on jo loppusuoralla, nyt dpo 9 ja tällä kertaa terolutit pitänyt tiputtelun poissa ainakin tähän asti!
Olen ollut lomalla niin lämmöt on ihan miten sattuu, normaalisti ennen ovulaatiota niin on alle 36. Mä en oo varma oliko mulla edes ovulaatiota tässä kierrossa, lämmötkin niin alhaalla.
Plussa päivänä koko kohdun alue oli kipeä ja oli pientä ovulaatio kipua molemmilla puolilla, seuraavana päivänä selvät ovulaatiokivut vasemmalla mutta ei niin pahat mitä yleensä on (sieltä puuttuu munanjohdin) ja sit seuraavalla päivällä niin oli kipuja oikealla puolella. Jotenkin ihan outoa. Yleensä niin selkeät oireet...
Mulla keltarauhanen kipuilee aika pahasti ja jos ovuloin vasemmalta niin silti on aina kipuillut oikealla puolella. Nyt on ollu molemmilla puolilla kipua 🤔
Mutta ei nyt muutenkaan mitään jännäiltävää tähän kiertoon jos se nyt irtos sieltä huonolta puolelta jos sieltä mitään edes irtos..

Liitteet

• Screenshot_20250728_142528_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_615721624155692.jpg
    Screenshot_20250728_142528_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_615721624155692.jpg
    173.3 KB · Katsottu: 48
No en välttynyt kaupassa käynniltä ja testien ostamiselta.. 🙄
Tänään dpo 10/11. Nega oli. Tai pyörittämällä saa viivanpaikan jos lasit on päässä. Plaah. Vielä on aika aikaista, mutta kyllähän tää aikaisin testaus vaikuttaa mielialaan. Oi miksi? Miksi ei vaan voi odottaa? 🙈 Mulla on ollu niin rauhallinen ja varma olo tästä kierrosta, mutta tää kyllä nyt vähä syö sitä tunnetta. 😬
Mitäs @Haaveilua96 joko sä oot testannut? 😁

@vauvahaave36 joo testasin eilen illalla ja silleen pyörittelemällä sai jotai näkyvii, mut tänä aamuna jo selkeemmin, mut edellee piti kameraan vähän muokata et näkyy🙈mut kyl se silti on selkeempi ku oli eilen ja ku mulle ei noi one stepit oo ikinä antanu viivan paikkaa näkyviin vaikka muokkais kuvaa ni vaikka tossa ei vielä väriä oo niin veikkaan kyllä, että on plussa🤩miehelle en vielä sano mitään, ku ei se usko ku ei siinä näy hänen silmään kuitenkaa mitää😂

Liitteet

• IMG_1234.jpeg
    IMG_1234.jpeg
    577.8 KB · Katsottu: 69
@vauvahaave36 joo testasin eilen illalla ja silleen pyörittelemällä sai jotai näkyvii, mut tänä aamuna jo selkeemmin, mut edellee piti kameraan vähän muokata et näkyy🙈mut kyl se silti on selkeempi ku oli eilen ja ku mulle ei noi one stepit oo ikinä antanu viivan paikkaa näkyviin vaikka muokkais kuvaa ni vaikka tossa ei vielä väriä oo niin veikkaan kyllä, että on plussa🤩miehelle en vielä sano mitään, ku ei se usko ku ei siinä näy hänen silmään kuitenkaa mitää😂
Sun olot piti paikkaansa! 🤩 Toivotaan että plussa tuosta vahvistuu! 👌🏻

@Puolikuu Olipas hyvin sanottu, tuo että saattaa suunnitelmat vielä jalostua paremmiksi ja tottahan on että ehtiihän niitä. Itse olen vain vähän sellainen mulle heti kaikki nyt - tyyppi, kun saan jonkun idean 😂
Hyvä että saitte vielä tallettelun tähän kiertoon, nyt vain piinailemaan! 🌈

@Haaveilua96 ompas jännää! Kyllähän tuossa jotain näkyy 🧐😍

@Feronia Olipas aikainen ovis siellä! Itse kans kun kärsin pitkistä kierroista, niin toivoisi että joskus tulis tuollainen ylläri. En ookkaan kuullut noista pähkinöistä aiemmin, pitääpäs tutustua!

@vauvahaave36 samaistun hyvin tuntemuksiisi. Itellä joskus menee niin että kun tarpeeksi pitkään on malttanut odottaa testaamista, niin sitten ei enää haluakkaan testata just siksi et jos on nega nii se sit kans pitää paikkansa. Aikaisin testaamisessa toisaalta se hyvä puoli että toivoa pystyy pitämään vielä yllä tovin. Mutta piinaavaa kyllä!

Täällä lämmöt kävi nyt selvästi alhaalla ja tänään lämpöpomppua havaittavissa. Naama kukkii ja mieliala ailahtelee, kuten aina ovista edeltävästi. Testit kuitenkin edelleen tosi hailakkaa eikä eggiksiä pahemmin kuulu. Täytyisi ehkä joku tallettelu saada tähän aikaiseksi, jos se ovisplussa ois tässä lähipäivinä silti tulossa. Sinänsä, nyt vasta kp 24 eli tosi aikainen olisi viimehistorian perusteella. Plaah! 🫥

Liitteet

• Screenshot_20250729_080751.jpg
    Screenshot_20250729_080751.jpg
    100 KB · Katsottu: 44
Lämmöt tippui täällä mutta toisaalta nukuin alakerrassa missä on selkeästi viileämpää kuin yläkerrassa. Ja tosi lyhyt ja huono yö alla. Olin tappotahtisessa iltavuorossa ja kotona vasta myöhään. Kello kuitenkin herätti mittaamaan samaan aikaan kuin aiempinakin aamuina. Optimisti minusta kuitenkin miettii oisko tuplana kiinnittymisdippi. En tiedä voiko sellaista edes olla mutta kunhan mietin.

Heräsin aamulla tosi kovaan päänsärkyyn enkä nyt uskaltanut ottaa muuta kuin Panadolia. Se ja kahvi vähän auttoivat. Tiedän että eilen ei nesteytys ollut riittävää ja jo työvuoron lopuksi alkoi päätä särkeä. Kun pääsin toimistolle takaisin, Join puolen litran pullon jääkaappi kylmää vichyä ja se vähän helpotti. Täytyy nyt aamusta nesteyttää kunnolla kun on iltavuoro taas tiedossa eikä tiedä miten pääsee vuoron aikana juomaan mitään.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-29-08-39-14-78_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-29-08-39-14-78_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    285.8 KB · Katsottu: 41
@Romppainen Onpas tylsää tuollainen, että jää kiertoja välistä munanjohtimen puuttuessa. 😔 Eihän siinä sitten auta kuin odotella seuraavaa kiertoa, tsemppiä! ♥️

@Haaveilua96 Varovaiset onnittelut haamuviivasta, toivottavasti vahvistuu! 🌈

@vauvahaave36 Tosiaan aikaisin testatessa ei tarvitse heittää vielä kirvestä kaivoon. 🫶 Mulla sama kuin @Malttamaton145 kertoi, myöhemmin ei enää halua testata niitä negoja. 😑

@Malttamaton145 Joo omalla kohdalla enemmän kuin kerran havaittua, että suunnitelmat jalostuu ajan kanssa. 🤭 Hyvin sulla tuo nimimerkki kyllä valittu. 😅 Kyllähän sitä itsekin haluaisi kaikki heti, mutta harvoin niin onnistuu.. Oppinut, että ehkä hyväkin niin. ☺️ Toivottavasti siellä ovisviivat alkaisi pian vahvistua..! 🌈

@Pogo Onpa ikävää, että ei työvuoron aikana ehdi juoda. Toivottavasti pääkipu ei jatku pitkään ja onnistuu nesteytys etupainotteisesti. Ja toivottavasti lämmöt pomppaa takaisin ylös tulevina aamuina! Onhan se vähän huonosti vertailtavaakin, kun nukkumisolosuhteet vaihtuu.

Täällä dpo5, ei raportoitavaa vielä.

@Puolikuu oli pakko soittaa töihin etten pysty olemaan iltaa töissä. Join yhden puoli litraa elektrolyyttijuomaa ja otin lääkkeet. Lisäksi oon juonu myös vettä ja kaurajuomaa yhteensä varmaan litran verran. Särky helpotti mutta nyt on sellainen tosi tyhmä migreenin jälkeinen olo. Silmät on tosi väsyneet ja ne harmittaa pahasti.

Rinnat on nyt kipeytyneet eikä mulla tee mitään mieli syödä nyt. Yleensä migreenin jälkeen on nälkä mutta nyt ei vaan tee mitään mieli.

Onneksi ulkona on viileämpi keli ja vähän sataa. Ei jaksa enää näitä helteitä yhtään.

@Malttamaton145 No niinpä! Erosi niin paljon normaalista että vähän mietin että olisko tässä kuitenkin nyt jotain jännää. 🤔
Kurjaa että sullakin on pitkä kierto ja monta päivää odotusta 😞 Tsemppiä oviksen metsästykseen!

Mä aloin vähän epäillä että mitä jos se viikon runsas vuoto minkä sain ei ollutkaan menkat vaan se kysta tuli vuotona ulos, onkohan se mahdollista...? Koska jos vaihtoehdot on että sain positiivisen ovistestin KP12 tai KP38, kyllä mun kohdalla se 38 kuulostaa todennäköisemmältä 😅

Mutta varasin juuri maanantaille ajan kun gyne palaa lomilta, siellähän sitten näkyy että onko se kysta vielä paikoillaan vai olisko lähtenyt🤞 Ja pitäisi näkyä että onko ovis nyt oikeesti tapahtunut 🤔 Kiva että sai ajan niin ei tarvitse enää pitkään arvuutella!

En tiedä onko lämmöistä mitään hyötyä tässä kierrossa kun herään joka aamu siihen että kiehun elävältä... 🥵 Paitsi noi la/su kun olin reissussa. Mutta tänään oletettu ovispäivä kun testit haalistui eli pian pääsee seuraamaan miten lämmöt kehittyy 🤞 En tiedä voiko ne enää nousta enempää tässä kelissä 🤣

Liitteet

• Screenshot_20250730_090619_Ovy.jpg
    Screenshot_20250730_090619_Ovy.jpg
    152.3 KB · Katsottu: 35
Mä muokkasin niin että mukana aiemmin huomioitavissa kierrossa on vain nämä missä mulla on ollut terolut käytössä niin on paremmin vertailukelpoisia kierrot. Tänään pregnancy monitor sanoi tuosta eilisestä dipistä että vois mahdollisesti olla luteaalivaiheen dippi mutta vaatii vielä muutaman aamun lämmöt lisää.

Mä luulen että pidän taukoa terolutista tän kierron jälkeen kun se aiheuttaa mulle niin kovat migreeniä. Toivon kyllä että tauko tulee jostain ihan muusta syystä.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-30-16-44-29-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-30-16-44-29-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    281.7 KB · Katsottu: 38
Vannomatta paras. Meinasin tehdä testin vasta dpo 18 kun koulut alkaa ja on mun isän synttäripäivä. Vielä en mihinkään merkannut plussaksi koska tää on ainakin mun silmään tosi haalea haamu. Kuvassa näkyy huonosti mutta luonnossa selkeämmin ja punertaa myös. Eikä voi olla niin että useampi testi ois viallinen kun toiseen eri merkin tikkuun sain ihan samanlaisen. Tämäkin kuva on testiajalla otettu. Valtava pelko nyt viime kierron jälkeen enkä uskalla iloita pitkään aikaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-07-31-06-01-56-42_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-07-31-06-01-56-42_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    277 KB · Katsottu: 79
  • IMG_20250731_060232.jpg
    IMG_20250731_060232.jpg
    257.1 KB · Katsottu: 81
Mä lopetin lämpöjen mittaamisen, kun tein ekan haamun ihan vaan mielenrauhan vuoksi. Tänään ei tarvinnu enää testiä tihrustella🥹
Mä taidan tästä siirtyä lasketunajan ryhmään. Tsemppiä tosi paljon kaikille ja toivotaan paljon lisää plussia🫶🏼🥰

Liitteet

• IMG_1249.jpeg
    IMG_1249.jpeg
    435.2 KB · Katsottu: 68
  • IMG_1248.jpeg
    IMG_1248.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 71
@Pogo kyllä tuossa jotain näkyy 🌈🧐

@Haaveilua96 Voi ihanaa! 😍 Mietinkin sua eilen että mitäköhän kuuluu 🤭Onnittelut ja tsemppiä alkuraskauteen 🥰

Täällä ei vieläkään ovis+, lämmöt nyt tasaiset dropin jälkeen, jotenkin voisin olettaa että tässä piakkoin tulisi. Jotenkin jännä näitä mun käyriä seurata että ennen ovista tulee useampikin tuollainen droppi, jonka luulee olevan ovulaation liittyvä. Liekö yrittää ovuloida vai mistä johtuu 🧐

Muuten, pitikin huikata jo aiemmin, mutten muistanu. 😅 Uusin mun FF vipin kun oli vuodesta jäljellä enää 40 päivää. Tuli joku kuponki et sillä sai extrapäiviä. Ostin sen vuoden paketin taas (n. 25€) ja tulikohan siihen ainakin joku 90 päivää kaupanpäälle. Mun mielestä hyvä diili!

Liitteet

• Screenshot_20250731_080520.jpg
    Screenshot_20250731_080520.jpg
    101.7 KB · Katsottu: 30
Oon iha ulapalla nyt keskusteluista. Meillä ei pitänyt olla yritystä en tikuttanu tms. Mut FF anto ovispäivän ja sattu nyt vahingossa talletteluki sille päivää niin katotaan miten käy. Ei noi lämmöt kyl vakuuta 😁
IMG_5368.jpeg

Uskaltaahan tähän luottaa? Nyt illasta sain noin 1,5 tunnin pidätyksellä.

Mies kyseli miksi tarvisin digitestiä. Kerroin että aamulämmöt on koholla niin mies meinas että koholla olevat lämmöt johtuu vain näistä helteistä.

Liitteet

• IMG_20250731_184106.jpg
    IMG_20250731_184106.jpg
    319.2 KB · Katsottu: 60
Jatkan varmaan lämpöjen mittailua vielä mutta siirryn odottajiin kun tänään oli HCG verestä 35 mikä on ihan linjassa näihin päiviin nähden. Toivottavasti muutkin pääsee pian siirtymään odottajiin.

Nää "seksintappohelteet" ei vaikuttanu meillä negatiivisesti koska tää on saanut alkunsa näiden helteiden aikaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-01-16-00-16-47_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-01-16-00-16-47_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    276.3 KB · Katsottu: 57
Takaisin