BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Malttamaton145 tervetuloa mukaan! Toivotaan, että siellä pärähtää ovistesti plussalle pian 🌈

@Pottis jee, nyt sinäkin pääset piinailemaan! Ja varmasti tavallaan tuo tm tuo vähän toivoa, että jotakin on yrittänyt tapahtua eikä ole mitää joka suoraan estäisi esim oviksen / hedelmöittymisen / kiinnittymisen. Niin senkään suhteen ei varmasti kiire ole vielä hakeutua hoitoihin✨

@salamana mennään kivasti melkein samassa! Mulla on kans tosi yleistä et dippi tulee dpo 5-6 😆 mikähän lie. Nyt sitä ei tullut, ihme kyllä!

@SyysSumu hyvältä näyttää käyrä siellä! Ja kiva jos on siveydenpuu-uutteesta ollut hyötyä. Muistan myös ystäväni kertoneen, että käyttänyt sitä pahoihin pms-oireisiin. Etenkin kuulemma tasoitti hänellä mielialaa.

@minttutuuli tosi kiva kuulla, että ensikäynti meni hyvin ❤️! Olitteko te missä hoidossa, HUSin alueella vai jossain muualla? On sen verran erikuuloinen ensikäynti (itse siis HUSissa) Mun ymmärtääkseni ainakaan HUSissa ei tehdä tuota aukkaria enää standardina. Oliko sulle joku tarkempi syy, miksi se tehdään? Alkaako inssit sitten aukkarikierron jälkeen? Olisko se gonal-f kyseessä mitä märäävät?

@Pogo paljkn paranemisia sinne!

Täällä ei mitään ihmeellistä, vähän keltarauhanen tuikki vasemmalla puolella eilen dpo6 , veikkaan että sieltä on irronnut tässä kierrossa. Heräilin viimeyönä monta kertaa, en jotenkin saanut oikein nukuttua ja nukahdettua uudelleen. Sykkeet varmaan siksi koholla kun yöllä vietetty aikaa äänikirjaa kuunnellen 😆
IMG_6865.jpeg

@minttutuuli ihanaa että hoidot etenee, pidetään silti pienet manifestoinnit päällä että tästä kierrosta kuitenkin nappaisi 🤭 joko FF piirsi oviksen käyrille?

@Ness mulla on ollut oviksen jälkeen tota ihme unettomuutta myös, siitä tulee heti kauheen toiveikas olo kun muuten oon aina nukkunut yöt tosi hyvin mutta raskaana ollessa ne on aina ihan kauheaa pyörimistä vaan 😅 mitä kirjaa kuuntelit? 👀

täällä pieni nousu eiliseen dippiin. kokoajan on kauhea nälkä ja rinnat on alkanut tuntua vähän arilta, nyt alkaa olee ne ekat hetket kun kiinnittyminen voisi realistisesti tapahtua ni pitää tietenkin jokainen kehon tuntemus ylianalysoida ja googlettaa. mies lähtee taas työreissulle huomenna ja minä tytön kanssa mummolaan sitten perjantaina, siinä meneekin loppuviikko onneksi rattoisasti.
1738746683832.png

@Ness ei olla HUSin alueella, vaan itä-suomessa 😊 ei ollut mitään erityistä syytä aukkarille. Lääkäri halusi kai tehdä sen vaan "varmuuden vuoksi", kun mitään ei oo tapahtunut tässä yrityksen aikana ja muuten meissä kaikki ok. En odota toimenpidettä innolla, mut hyvä kai se on nähdä että putket on auki. En oo nyt ihan varma, joudutaanko odottamaan sitten aukkarin jälkeen vielä seuraavaan kiertoon inssejä. Jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin lääkäri sanoi et pistokset saattaisi ehtiä aloittaa jo aukkarin kans samaan kiertoon. Riippuu varmaan vähän miten kierto ajoittuu ja miten aika aukkariin tulee. Lääkärin kirjaus ei ollu vieläkään kannassa nii en pääse tarkistamaan mitään 😅 mietin eilen itsekin, et oisko pistos tuo gonal f, mut en oo yhtään varma. Infoilen sit, jos kirjauksessa on siitä maininta! Hienossa tasaisessa nousussa lämmöt siellä 😊 toivottavasti ensi yönä saat nukuttua jo paremmin.

@salamana joo, täytyy yrittää kaivaa se optimismi taas esiin ja onhan tässä ihan hyvät mahdollisuudet onnistua luomunakin! 😊 Kiva, et siellä on loppuviikkoon ohjelmaa, ehkä aika menee nopeammin ja saa oltua vähän rennommin oman olon kuulostelun suhteen!

Täällä FF varmisti oviksen, eli dpo 3 mennään. Ourankin lämmöt nousi viimein vähän ylemmäs. On kyllä kaikki sormet ja varpaat ristissä, et saatais vielä tärppi ennen kun aloitetaan hoitoja 🤞🌈✨

Screenshot_2025-02-05-11-30-34-42_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Jatkan tähän perään kun nyt näkyi lääkärinkin kirjaus.

Limis oli siis tiistaina vain 6mm 😔 haihtui kyllä tärppitoiveet tästä kierrosta... Vaikka kai tässä vielä pieni mahdollisuus on että se ehtii riittävästi paksuuntua. AFC 10. Ja Menopur on se pistos, mitä lääkäri suunnittelee aloitettavaksi. Kirjauksessa lukee, että aloitus ja ohjaus aukkarikäynnillä. Vähän alkoi jännittää 😬

Screenshot_2025-02-06-07-14-31-52_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Täällä tauti selätetty ja viimeinen antibiootti meni eilen. Ovista ei kuulu ainakaan vielä, limoja kylläkin. Aamun ovistesti tosi hailuraa niinku muutkin tähän astisista. Mielenkiintoista kun katselin aikaisempia käyriä, niin ovisplussa aina ollut kp23. Mulla siis tosi pitkä kierto 🙄 En vielä luovuta tämän kierron suhteen, ehkä se sieltä vielä voisi tulla! Lämmöt tuossa seilanneet alkuun, unettomia öitä korvakivun kanssa niin varmasti vaikuttaa.

@Ness ja @salamana taitaa olla nyt piinailupäivien kärjessä? Onko ajatuksia milloin testaatte? (tai varmaan ootte maininnutkin mutta viestejä on täällä niin paljon etten pysy kärryillä vielä 😅)

Kiva jännittää muiden puolesta 🤩🤞🌈

Liitteet

• Screenshot_20250206_075205.jpg
    Screenshot_20250206_075205.jpg
    104.1 KB · Katsottu: 60
@minttutuuli hyvä että se kirjaus tuli näkyviin, toivottavasti se auttoi vähän jännitystä <3 (vaikka lataakin sinne aukkarikäynnille lisää odotuksia). pidetään silti sormet ristissä tämän kierron puolesta 🤞

@Malttamaton145 jos tyypillisesti on kp23 ovis niin eihän tässä vielä ole mitään syytä luovuttaa 😊 saatko yleensä vahvasti kiinni ovista testeillä?

ajattelin malttaa sunnuntaihin että testaan niin saadaan miehen kanssa yhdessä katsoa miten kävi, toisaalta 10dpo voi olla vielä liian aikaista olla 100% varma. kaapissa onestepin testejä mutta pitää joku herkempi ostaa silloin.

dpo5 dippi selätetty ja nyt on lämmöt taas oikein hyvällä mallilla :) oura jo vähän valittelee hrv-arvoista, rinnat oli aamusta kipeät ja raskaan tuntuiset, itku on herkässä ja väsyttää.
1738824636807.png

@minttutuuli joo noniin, se selittääkin että hoito ei ole täällä HUSissa. En oikein tiedä, että miksi lopettivat aukkarin tekemisen, mutta veikkaan ihan vaan säästösyitä 😅 Jos sen haluaa täällä tehdä, niin täytyy käydä yksityisellä tai sit oltava painava epäily ettei ole auki. Vaikka selittämätön diagnoosina on kyllä tosi hähmänen ja vaikea, niin siinä on se positiivinen, että hoitoihin pääsee pian 😅 Kiva et teillä alkaa hoito samassa kierrossa aukkarin kanssa! Ja luulen et ton limiksen saa hyvin paksuuntumaan lääkityksellä 🙏

@salamana hyvältä kuulostaa oireet! Lämmöt näyttää kans hyvältä! Toivotaan että siellä on jotain tapahtunut ✨✨🤞kuuntelin kotiapulaista 😆 Enpä tiedä onko paras siihen et koittaa nukahtaa uudelleen, mut se nyt sattui olemaan kesken 😁

@Malttamaton145 Toivotaan, että siellä tulisi ovis+ pian!! Pitkässä kierrossa on se ärsyttävä et jos ei nappaa niin joutuu sit seuraavaa ovista taas venaamaan pitkään. Mulla kans ollut aikaisemmin pitkähköt ja vaihtelevat kierrot, mutta sittemmin lyhentyneet. Ikä tekee tähän varmaan omat tehtävänsä… Mä en meinannut testata, ellei ole menkat myöhässä tai jotain tosi erikoisia oireita. Yritystä kohta 1.5 v takana niin ei oo jostain syystä testausinnot enää tapissa 😅

Täällä tuli pieni droppi lämpöihin, muttei toki mitään isompaa 😆
IMG_6871.jpeg

@minttutuuli aivan, eli jotain sieltä löytyi että pääsitte julkiselle, mutta onneksi ei kuitenkaan mitään kovin vakavaa. Kuulostaa siltä, että teillä lähtee siellä hoidot vauhdikkaasti käyntiin, hienoa! Jostain tuli vastaan että alkion kiinnittymiselle otollinen limakalvon paksuus vähintään 6-7mm. Joten tuon mukaan ei paha ja josko se ehtisi vielä paksuuntuakin.
En taida lähteä testailemaan ennenkuin menkat on myöhässä tai ellei sitten jotain suurempaa oiretta tule.

@salamana hieno nousu tuli sulla lämmöissä!

@Ness hyvältä näyttää siellä lämmöt. Meillä näköjään täsmälleen sama dpo nyt 😀

Täällä ei ihmeempiä, lämmöt teki pienen nousun, mutta syke laski. Eikä oireita vieläkään, paitsi vähän itkuherkkyyttä (ja väsymystä), mutta tuntuu että sitä on nykyään mulla aina. Tarvitse kuin jonkun surullisen vakuutus mainoksen nähdä ja vesihanat on auki 🙄
IMG_20250206_093737.jpg

Muokattu viimeksi:
@Ness Hyvältä näyttää lämmöt!
@salamana Kans hyvännököiswt käppyrät ja oireet!

Omassa navassa alkaa hieman tuntua paineen tunnetta. Tänään kp 11. Testien viivat seilaa. Ei vielä positiivista kuitenkaan. Halut alkaneet lisääntyä jq naama kukkia. Lämmöt ja sykkeet samaa luokkaa tähän asti. Laitan käppyröitä ja testikuvia kun pääsen kotiin.

Fertility Chart: https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_gG0RZq.png

Liitteet

• Tests-2025-01-26-2025-02-26-1738853172177.jpg
    Tests-2025-01-26-2025-02-26-1738853172177.jpg
    121.5 KB · Katsottu: 58
Muokattu viimeksi:
Täällä alkaa olla korona selätetty. Nyt täytyy vaan toivoa ettei kierto ole seonnut ja alkaa harjoittelemaan miehen kans leikkejä.

@Ness täällä kans uniongelmat vaivannut vähän. Heräilee yöllä ja aamulla liuan aikasin. Äänikirjat käytössä mullaki 😄

@salamana lupaavia oireita siellä 🤞

@Malttamaton145 toivottavasti siellä tulis plussa ja pääset piinailemaan kans

@Nukkelapsi hauska kyllä vertailla miten erilailla ovistestit muilla käyttäytyy kun mulla menee päivässä ihan vaaleasta tummaan ja sit haalenee siitä mut ennen ovista ei nouse ollenkaan tummemmaksi 😄 vaikempaa noin kun enemmän heiluntaa väreissä

Mulla on oikea munasarja tässä kolmatta päivää silleen poltellut jotenkin. Ei kipeästi mutta tunnen sen jatkuvasti. Sieltäkö lie irronnut sitten jotain🧐 lämpöjä oon nyt kolme päivää mitannut suusta kellon lämmön sijaan kun mun kello yhtäkkiä jätti parina yönä lämmöt mittaamatta. Ihan normaalin tarkkuuden digimittarilla mennään ja nyt näiden päivien kokemuksella 1/3 kertaa kello ja suulämpö täsmäsi. Eilen kello oli 0,2 korkeampi ja tänään 0,1 matalampi. Ei nyt toki voinutkaan odottaa että ranteesta mitatessa osuisi oikeaan mut jännä nähä nyt miten lämpöjen nousussa alkaa eroja näkymään.

Liitteet

• Screenshot_20250206_182800_FF App.jpg
    Screenshot_20250206_182800_FF App.jpg
    159 KB · Katsottu: 60
@salamana ompas hyvännäköistä käyrää! Ja kuulostaa lupaavalta 🌈
Joo yleensä oon saanut vahvan ovis + testeihin, muutama kierto aiemmin ollut sellainen epäselvempi.

@Ness Joo tuo on kyllä totta pitkässä kierrossa, että tuntuu ikuisuudelta ennenkuin pääsee uudelleen yrittämään. Toisaalta, joo jos miettii niin ei niin usein oo menkkoja 🙈 Tuo lyhyt ja sopiva kierto ois kyllä 🤞

@Pogo Hyvä että tauti selätetty 💪 Kaikki sairastelu on aina niin kurjaa, just kun ei tiedä että miten vaikuttaa ja vaikuttaako kiertoon. Toivotaan ettei 🌈

@SyysSumu hyvännäköistä käyrää sielläkin! 🌈

Täällä itseasiassa eilen olin mielestäni kp23, eli jolloin ovis yleensä tikkuun tullut. Noh, eilen ei tullut. Ja kappas, tänään vasta onkin kp 23 kuten @salamana huomaskin 😅🫣 😂
Eilen olin jotenkin pettynyt ettei sitä plussaa tullut, no tälle päivälle uusi toivo. Aamun testaus toki ei plussaa antanut.

Jotenkin sitä haluis sen ovis plussan saada kiinni, kun ekaa kiertoa synnytyksen jälkeen seuraan näin tarkoin. Ikäänkuin saisi mielenrauhaa että kyllä se kroppa toimii. Varmaan viikonlopun ajan vielä tikutan ovista ja sit mennään näillä mitä on. 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250207_074825_edit_1485764233349472.jpg
    Screenshot_20250207_074825_edit_1485764233349472.jpg
    116.9 KB · Katsottu: 65
  • Screenshot_20250207_074951.jpg
    Screenshot_20250207_074951.jpg
    169 KB · Katsottu: 70
@Ness Jännärit kesken yötä on rohkea valinta 🫣 itse oon iltaisin/öisin kuunnellut jotain tyyliin Irlantilainen Maalaislääkäri, mitä rauhallisempi niin sen parempi 😁

@SyysSumu samaistun vahvasti tuohon herkkäitkuisuuteen 🥲

@Nukkelapsi oireet ainakin kuulostaisi siltä että kyllä se sieltä kohta tulee 🙂

@Pottis hyvännäköinen nousu siellä! joko FF tänään piirsi oviksen paikoilleen?

@Malttamaton145 🤞 tsemppiä oviksen metsästykseen. mulla oli ovikset ihan miten sattuu synnytyksen jälkeen aika pitkään.

Tän päivän lämmöt on otettu joskus klo 2.45 tienoilla, menin avaamaan oura-sovelluksen silloin kun heräsin ja sen jälkeistä nuokkumista ei sitten laskettu enää uneksi 🥴 tyttö heräsikin sitten jo vähän viiden jälkeen. tänään kaikki ärsyttää, rinnat edelleen kipeät ja maha oireillut vähän ikävästi mikä on erittäin epätyypillistä. koitan olla lataamatta ihan hirveästi odotuksia tähän mutta edeltäviin kiertoihin verrattuna nyt on aika vahvasti sellainen olo että jotain tuolla voisi tapahtua. ✨
1738911063384.png

@SyysSumu toivotaan että herkistyminen mainoksille ym kertoisi jostain muusta kuin pms-oireista 🤞🤞

@Malttamaton145 kylläpä nyt antaa odotuttaa! Tuolla kp18 tienoilla vahvistui jo kivasti mut sit taas haaleni. Josko nyt olisi testit taas vahvistumaan päin 🌈

@Pottis taitaa olla keltarauhanen joka siellä tuikkii? Hyvin näyttä lämmöt olevan nousussa jatkuiko vielä tänään?

@salamana täällä myös yksi huonosti nukkunut. Tää on kyl rasittavaa kun oviksen jälkeen nukun aina huonommin kuin ennen sitä 😅 tulee näitä yöllisiä heräilyjä ja äänikirja-keissejä 🤣 Toivotaan että siellä olisi jotain tapahtumassa, ainakin oireet lupaa hyvää 💫💫

Ei mitään oireita täällä. Ihan törkeä väsymys vaan, kun tullut nukuttua huonosti tällä viikolla. Viikonloppu tulee tarpeeseen! Maanantaita taas innolla odotellessa, kun silloin on se hoitopuhelu miehen labroista 🙏
IMG_6887.jpeg

@salamana joo tänään piirtyi ovis ✨️ samoin itsekin yritän olla latomatta tähän kiertoon yhtä paljon toiveita kun edelliseen mutta se on vaikeaa kun käppyrä näyttää hyvältä😅 sulla näyttää tosi hyvältä ja oireetkin lupaavia!

@Ness no mä eilen googlailinkin että missä se keltarauhanen on ja miltä se tuntuu mutta jäi epäselväksi 🙈 hyvä tietää että se on sit ehkä se. Onkohan sen tuntemukset ihan lupaavia sit? Toivottavasti saat nyt viikonloppuna nukuttua univelkaa takaisin!

Täällä ei nyt muutoin uutta kuin ovisviiva tosiaan piirtynyt ja lämmöt jatkanut nousua.

Liitteet

• Screenshot_20250207_181600_FF App.jpg
    Screenshot_20250207_181600_FF App.jpg
    180.5 KB · Katsottu: 62
Mulla iski eilen illalla ihan järjetön väsymys, heikotus ja pahoinvointi. Myöhemmin illalla päänsärky. Tänään sit iltapäivällä tuli ensin kova vihlaisu toiselle puolelle alavatsaa. Joku n. Tunti siitä alkoi menkkatyyppiset krampit, jotka jatkui kovina kans joku tunnin. Sen jälkeen jäänyt semmonen lievä epämukava tunne. Töistä kotiin tullessani tsekkasin tilanteen ja limat oli runsaat ja eggikset. Kohdunnapukka pehmeä ja auki. Testit haalenneet ton wdellisen kuvan jälkeen. Nyt on jännä nähdä mihin lämmöt lähtee seuraavat pari päivää. Tekisi myös mieli käydä testauttamassa proge omakustanteisesti viikon päästä. Sekin mokoma maksaa synlabilla sen lähes 70e. Ihan en viitsi töissä kysyä, että voisko joku lääkäri laittaa lähetteen julkiselle kun ollaan ihan eri erikoisalaa. 🤣 edelliset tallettelut toissapäivänä ja tänään vielä talletellaan kun mies tulee treeneistä.

Mua jännittää noi tulevat lämmöt ihan sairaasti...

Heei mikäs täällä piinailijoiden tilanne? @salamana testasitko tänään? Mikäs tilanne @SyysSumu & @Ness?

Ja @Ness tuu päivittää sit huomisen puhelun kuulumiset! Toivotaan sieltä hyviä uutisia ❤️ toivottavasti oot saanut levättyä.

@Nukkelapsi lähtikö lämmöt nousuun?

@Pottis tsemppiä piinailuun ✨

@Malttamaton145 löytyikö ovis?

Täällä dpo 7 ja perus progesteronioireet mitkä aina tässä vaiheessa kiertoa. Ei ainakaan vielä mitään poikkeavaa aiempaan, toki aikaista ois muille oireille. Ouran oirevahti on kyl valittanut kaksi päivää ja tänään oli myös leposykkeet selkeästi koholla ja valmius laskussa. Mut luulen, et voi johtua vaan luteaalista 😅

Näin viime yönä unta, että tein positiivisen raskaustestin. En oo tän 9kk aikana kertaakaan vielä nähny unta tästä projektista. Se ilo, jännitys ja onni tuntu mahanpohjassa vielä kun heräsin. 😔 Toivon niin kovasti, että kaikki täällä sais pian aidosti tuntea sen fiiliksen 🤍 ja etenkin kaikki te pitempään yrittäneet ✨

Screenshot_2025-02-09-09-58-11-31_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@minttutuuli @Ness Tältä näyttää käppyrä tällä hetkellä. Ei siis mitään suurta nousua. Tikkukin eilen hieman vahvempi taas. Enpä tiedä tapahtuuko oikeasti mitään. Talletteluita kuitenkin hyvin nyt ja jatketaan samaa rataa jos vaan jaksdtaan. 😁

Liitteet

• Screenshot_20250209-104959_FF App.jpg
    Screenshot_20250209-104959_FF App.jpg
    203.6 KB · Katsottu: 64
  • Screenshot_20250209-105121_Premom.jpg
    Screenshot_20250209-105121_Premom.jpg
    204 KB · Katsottu: 65
Muokattu viimeksi:
Takaisin