BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikä mitä ihania uutisia täällä on! Niin paljon onnea @kaihotar 😍😍😍 negailua ei tarvitse pahoitella, eiköhän meistä jokainen vuorollaan vaivu vähän synkkyyksiin tän asian kanssa kun yrittäminen kestää. Toivon teille kaikkea hyvää ja että raskaus sujuu hyvin ja rauhallisesti loppuun saakka ❤️ ja luo toivoa tuo, että voi tosiaan olla myös täysin oireeton tärppikierto!

Onnea @kaihotar 😍

Mulla menkat ja kivut teki tänään paluun yhden vuodottoman päivän jälkeen. Rupesin miettimään Millasta oli joskus alkuaikoina sektion jälkeen. Mullahan on istmoseele sektiosta jäänyt ja mietin, että kerääkö se taas vuotoa sinne poimuun ja sit holahtelee ajoittain.

@salamana hieno lämpöjen nousu siellä! Tsemppiä piinailuun. Varmasti fiksua tuo elintapoihin huomion kiinnittäminen.

@SyysSumu tsemppiä sinnekin piinailuun! Meidän reitti meni niin, et kävin ite tutkituttaa mm. amh ja sit ultraus gynellä ja mies siemennesteanalyysin yksityisellä. Näiden tulosten pohjalta päästiin sitten aika nopeasti julkiselle kun puoli vuotta yritystä ylittyi, ku mulla ikääkin jo on. Ensi viikolla ensikäynti. Eli tämäkin reitti voi olla toimiva, jos jotain häikkää löytyy. Tietysti toivotaan, et kaikki on hyvin siellä!

@Ness sielläkin upee lämpöjen nousu 🤩 tsemppiä piinaviikkoihin ✨

@Ansq toivon sinne tähtipölyä uuteen kiertoon ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli on tää elämä kyllä tän yrittämisen kans outoa, kun joutuu oikeasti miettimään elämää aina kahden viikon sykleissä ja mitä sitä aina sattuuki ovulaation aikaan olemaan meneillään. Otatte vaikka jonku privasaunan, jos ei muuten onnistu! 😂

@Mustikkatäplä sinnekin tsempit uuteen kiertoon ❤️ kiva, että menkat tuli nyt ihan ajallaan.

Täältä liityn kans piakkoin piinailijoiden joukkoon. Aamulla sain onestepillä selkeän ovisplussan. Oon nyt tän kierron mitannut sekä suusta (sininen viiva), että ouralla (oranssi), koska halusin yhden kierron nähdä miten nää vertautuu ja sit uskallan ehkä jättäytyä vaan ouran varaan. Ton Ouran käyrän mukaan ovis ois saattanut olla jo tyyliin viime yönä? Testi oli eilenki jo aika tumma iltapäivällä, mut ei vielä pos. Myöhemmin illalla en testaillut. Jännä nähdä, mihin huomenna lämmöt liikkuu.

Ensi viikolla on tulossa myös se ensikäynti. Jännittää!

Screenshot_2025-02-01-13-31-05-82_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Screenshot_2025-02-01-13-31-35-58_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

Mulla oli keskiviikkona se hedelmällisyyshoitajan aika mutten ehkä saanut siitä ihan kauheasti irti. Suositteli sinne ensikäynnille menoa mutta vielä jäi sellainen fiilis etten oo valmis siihen vaan kokeillaan vielä ihan ilman tutkimuksia.
Alkukierto mennyt täällä melko nopeasti. Oon yrittänyt ottaa nyt jotenkin rennommin kun toi viime kierto oli sit vähän turhan kuormittava mielelle kun latasi siihen liikaa odotuksia. Aika menee nopeammin kun ei niin intensiivisesti seuraa kaikkea. Mulla on ovis vielä tälle kiertoa hakusessa, joka on ihan positiivinen asia sinänsä että vähän lykkääntyy aiemmasta kp11:sta. Parempi jos se ei ihan niin aikaisin tulisi.

Liitteet

• Screenshot_20250201_192134_FF App.jpg
    Screenshot_20250201_192134_FF App.jpg
    148.1 KB · Katsottu: 56
@minttutuuli tsemppiä piinailuun ja ensikäyntiin ✨ jännä että oura näytti ton yhden aamun lämmöt noin paljon matalampana, toisaalta yksittäisiä mittaus virheitä saattaa tulla jos sormus on ollut huonosti paikallaan tai jotain.

@Pottis harmi ettei hoitajan ajasta saanut paljoaa irti ja tsemppejä oviksen metsästykseen 🙂

Screenshot_2025-02-02-08-17-26-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

täällä nyt 3dpo ja tähän mennessä ei ole vielä näin hyvän näköistä käyrää ollut. normaalisti tässä vaiheessa olisi nännit ihan mega-arat mutta nyt ei ole oikein mitään, eilen vaan koko päivän sellainen elämää suurempi väsymys.

Onnea @kaihotar

Mä olen ihan ihmeissään nyt. Mulla on menossa kp 7 nyt ja mulla on nyt muutaman päivän ajan tullut ihmeellisiä repäisykipuja ihan samalla tavalla kuin aiemmin raskauksissa. Äsken kävin normaalisti pissalla ja nyt tuli tosi paljon limaa ja ihan sellaista vaaleanpunertavaa. Menkat on loppunut jo pari päivää sitten. Nyt tietenkin tuli mieleen oisko ollu valemenkat ja oisinkin raskaana. Ei auta kuin pidätellä jokunen tunti ja testata.

Ihanaa @kaihotar ! Viestisi testeistä sai kyllä hymyn huulille kesken työpäivän. Onnea matkaan ja tsemppiä jatkoon 😊

Täällä vähän energiat vähissä joten suoraan omaan napaan. Vuoto alkaa olemaan kai ohi ja flunssaa pukkaa. Tajusinkin lukeneeni kalenteria väärin niin että oviksen ajankohdan pitäisi olla jo ohi meidän mökkireissun aikoihin ja ihan hyvä niin, epäilen nimittäin ettei sieltä löydy saunaa kun kerran airbnb-sivulla ei asiaa markkinoida. Lämmöissä ei flunssan lisäksi nähtävää, perus-alkukierron heittelyä nyt kipeilyn aiheuttamaa nousua lukuunottamatta.

Liitteet

• Screenshot_20250202-163529_FF App.png
    Screenshot_20250202-163529_FF App.png
    229 KB · Katsottu: 53
@minttutuuli tervetuloa mukaan piinailuun! Niin jännää, teillä on tällä viikolla se ensikäynti 🤩 Teiltähän ei mitään vikaa tainnut omakustanteisissa tutkimuksissa löytyä, niin uskon että pääsette aika pian etenemään hoitohin 🙏

@Pottis harmi jos ei hoitajan puhelusta ollut apuja. Niinhän se vähän on, et tutkimuksiin vaan ohjaavat 😅 Oliko teillä kauan yritystä jo takana? Olet varmasti sanonut, muttei ihan kaikkea muista 😁

@salamana miltäs näyttää käyrä siellä? Jatkuuko lämmöt ylhäällä?

@Yrttiteetä tekisi mieli kiva että ovis tuleekin ennen mäkkiviikonloppua, niin saatte talleteltua! Toivottavasti flunssa ei tule pahana päälle 🙏

Täällä lämmöt pysyneet kivasti ylhäällä. Viikonloppuna unohdin ladata Ouran ja siksi yksi mittaamaton päivä mukana 😁 Muuten ei oikeen mitään ihmeellistä..
IMG_6852.jpeg

Hei kaikki!
En tiedä onko täällä yhtään tuttuja enää, paljon tullut uusia nimiä. Täällä tosiaan palaillaan foorumille, sillä neljäs nyt haaveissa.
Alkuun mentiin ajatuksella "tulee jos on tullakseen" mutta, entisenä himotestaajana ja seuraajana tämäkin homma ajautui kuitenkin lämpöjen mittailuihin ja ovistestailuihin. 🤭
Heti harmiksi, olen antibioottikuurilla korvatulehduksen vuoksi. Olen yrittänyt välttää Buranan käyttöä, viimeksi ottanut kp 15-16 yöllä. Toivottavasti ei tämä kierto jää ovuloimattomaksi sen vuoksi 🤕

Ovista nyt kovasti yritän saada kiinni, toistaiseksi ei anna tummaa. (tämän aamuinen kuvaamatta, mutta yhtä hailakkaa)

Olen yrittänyt vähän lueskella taaksepäin ketjua, mutta ei tahdo pysyä kärryillä. Pikkuhiljaa siis pääsen varmasti mukaan. Tämä oli nyt tämmöinen omanapailu teksti 😅

Liitteet

• Screenshot_20250203_115651.jpg
    Screenshot_20250203_115651.jpg
    90.6 KB · Katsottu: 67
  • Screenshot_20250203_115809.jpg
    Screenshot_20250203_115809.jpg
    102.6 KB · Katsottu: 66
@Ness Mulla poistettiin kierukka 06/24 lopussa ja yritys alkoi 7/24 kierrosta joten ei tässä vielä kovin kauaa ole mennyt kun se tm:kin mahtui väliin syyskuusta. Se ehkä ajatuksissa huojentanut että jotain kuitenkin alkoi jo kerran ja hoitaja komppasi samaa ajatusta.

Hyvältä näyttää teillä lämmöt @salamana ja @Ness

Tervetuloa takaisin piinailemaan @Malttamaton145 !

Mulla on nyt mittaushistorian myöhäisin ovis jos se vielä tulee, jännä nähdä. Aamusta oli kyllä sellainen fiilis että voisi tänään tullakin(halut, vuodon koostumus). Parhaillaan toinen tunti pidätystä menossa illan testiä odotellessa. Aamu jäi haaleaksi mutta ehkä sentään eilistä tummempi.

Muoks
Kp14 aamun päivityksenä nyt se plussa tuli 🥳

Liitteet

• Screenshot_20250203_172633_FF App.jpg
    Screenshot_20250203_172633_FF App.jpg
    149.1 KB · Katsottu: 66
Muokattu viimeksi:
@salamana @Ness noni, piinaillaan yhdes ja toivotaan monta plussaa! ✨

@kaihotar no näin mä katselinkin, että jos haluaa sen AMH:n testata samalla niin noitten testien hinnat pompsahtaakin sitten sitten 200e puolelle. Enpä tiennytkään että yksityiseltä voi käydä julkisen labroissa! Hyvä saada näitä vaihtoehtoja.

@minttutuuli Okei. En oo tainnut olla niin kauaa keskustelussa mukana, että olisin kuullut, niin saako kysyä oliko näissä testeissä jotain poikkeavaa, että ottivat puolen vuoden yrityksen jälkeen jo julkisen jonoon? Toki olen kyllä kuullut myös poikkeuksista että joillain alueilla on otettu ihan vaan iänkin puolesta.
Jokatapauksessa, on niin hienoa että pääsitte 💕 tsemppiä sinne käynnille!

@Pottis harmi ettei sulle siitä hedelmällisyyshoitajasta ollut hyötyä. Joo, kyllähän sieltä vähän paistoi se läpi, että kovasti sieltä ensikäynnille houkutellaan. Mutta tuntui kyllä myös tosin että otti huomioon mun ongelmat ja esim iän miksi sitä suositteli. Jei oviksesta! ✨

Täällä lähti lämmöt nätisti nousuun. On kp23 ja ei vielä mitään pms tuntemuksia, mikä on outoa mutta myös niin ihanaa kun niistä oon läpi syksyn kärsinyt jo melkein siitä ovulaatiosta lähtien. Oon nyt kahdessa kierrossa käyttänyt siveydenpuu uutetta, joka monilla auttaa pms-oireisiin, niin olisiko se nyt vaikuttanut.
IMG_20250204_094648.jpg

@Malttamaton145 heippa! toivottavasti antibiootit ja sairastelu ei vaikuta ovikseen ✨

@Pottis hienoa että jäi ovis kiinni 🥳 tervetuloa piinaviikoille!

@SyysSumu hyvältä näyttää lämmöt sielläkin 😊

täällä pieni dippi ja sykkeet vähän koholla, aika usein osuu tällainen tähän dpo 4-6 tienoille. ei oikein tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, vähän on sellainen olo kun olisi tulossa kipeäksi. kauhea nälkä on koko ajan mutta se on ihan normaalia luteaali-vaiheelle 😅
Screenshot 2025-02-04 at 10.00.10.png

@SyysSumu vastaan nyt nopeesti vaan sulle tohon mitä kysyit ja ajatuksella sit myöhemmin kaikille. Mulla oli matalahko amh (0,96). Ultrassa kaikki periaatteessa ok, toinen munasarja oli silloin hiljaisemman näköinen. Miehen analyysissa todettiin teratozoospermia, vaikka kokonaisarvio hänen näytteestä olikin, että hedelmöittämiskyky on hyvä (muut arvot oli tosi hyviä ja kompensoi niin paljon tuota morfologiaa). Eli ei nyt varsinaisesti mitään hirveän isoa vikaa kummassakaan, mut kaiken yhdistelmä varmaan edesauttoi pääsyä. Omalla alueella yli 35v pitäisi normaalisti se vuosi yrittää myös. Katsotaan nyt, miten polku lähtee tästä etenemään. Kiitos tsempeistä ❤️

Voi harmi @Pogo, paranemisia!

@salamana hyvän näköinen käyrä siellä edelleen! Miksköhä niin usein luteaalissa on tuo olo, et ois tulossa kipeäksi 😅

@SyysSumu hyvältä näyttää käyrä! Kohta alkaakin olla siellä jo jännät paikat. Ajattelitko testailla vai odotatko jääkö menkat pois?

@Pottis jee, onnea ovisplussasta!

@Malttamaton145 tervetuloa taas mukaan! Toivottavasti vierailu tällä palstalla jää lyhyeksi 😊

@Ness kivasti siellä lämmöt ylhäällä!

@Yrttiteetä tekisi mieli toivottavasti flunssa menee nopeasti ohi!

Täällä on ensikäynti nyt takana. Mut tutkittiin ja myös miehen kivekset ultrattiin. Lääkäri ei ollut mitenkään huolissaan miehen marraskuisesta siemennesteanalyysin tuloksesta, jossa morfologia oli alle viitearvojen. Muut arvot kompensoi sitä niin paljon.

Mulla oli ultrassa nyt kp18 (dpo 2) ohuehkon näköinen limakalvo. Muuten kaikki hyvin. Suunnitelmana on nyt ensi kierrossa tehdä aukiolotutkimus ja sitten lääkäri puhui jonkun pistoshoidon aloituksesta limakalvon kasvattamisen tueksi. Olin niin jännittynyt käynnillä, etten nyt älynnyt kysyä tarkemmin et mikähän pistos tulee olemaan ja kirjausta ei vielä kannassa näkynyt. 😅

Inseminaatiot myös mahdollista aloittaa sitten pistoshoidon kanssa samaan aikaan. Eli nyt jännäillään tuottaako tän kierron luomuyritys tulosta (usko aika nollissa...) ja seuraavan kierron alkua, että saa varattua ajan siihen aukiolotutkimukseen.

Screenshot_2025-02-04-15-16-18-90_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin