BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pottis mulla on kans tuota tuikkivat kipua munasarjoissa usein oviksen jälkeen. Kun ovis tapahtuu niin munasarjat alkaa tuottaa progesteronia (eli keltarauhasta) jonka tarkoituksena on just paksuuntaa kohdun limakalvoa ja tukea mahdollista alkanutta raskautta :) löytyy varmaan paremmin tietoa kun etsii englanniksi ”progesterone” hakusanalla.

@Nukkelapsi ohhoh aika mielenkiintoista! lähtikö sulla lämmöt nousuun?

@minttutuuli hyvältä näyttää käyrä ✨ Hyvin oot myös jaksanut mitata perus kuumemittarilla tän kierron. Näyttää kyl et Ouran data kulkee samanlaista trendiä. Voi hitsit kun olisikin enneuni!!! ❤️❤️ Tulisipa pian teidän vuoro🙏 mä kans näin joskus alkutaipaleella enemmän unia, nyt oon nähnyt vain hoidoista ihan ihmeellisiä unia 😅

Täällä lähestytään loppukiertoa. Lämmötkin alkaneet tulla alaspäin 🙁 ja pms-oireita on ilmaantunut… tissit hellänä, alavatsa kipuilee ja ärsytys nostaa päätään 😅
IMG_6917.jpeg

@minttutuuli en ole vielä testannut, katson vielä illalla fiilistä mutta voi olla että odottelen suosiolla ensi viikolle. tuollaiset unet on kyllä raastavia omalla tavallaan ❤️‍🩹 mutta lämmöt näyttää siellä hyvältä!

@Ness harmi että lähti laskuun ❤️‍🩹 onneksi hoitopuhelu on sitten jo huomenna :)

täällä myös laskusuuntainen käyrä, loogisesti tiedän että 10dpo on vielä mahdollista kiinnittymis-aikaa mutta jotenkin tänään on harmittanut extra-paljon kaikki ja kaikki toivo heitetty monta kertaa kaivoon 🫠 muuten olen tän kierron lämpöjen tasaisuuteen tosi tyytyväinen kun joissain kierroissa on ollut vaan kauheeta siksakkia, veikkaan että säännöllisella ruokarytmillä on ollut ihan positiivinen vaikutus tähän.

en ole vielä päättänyt testaanko vielä tänään illemmalla kun päästään viikonloppureissusta kotiin vai en, nyt ei ole oikein sellaista oloa että olisi vielä mitään syytä testata.
1739101028344.png

Jatkoinkin googlailua ja vihdoin ymmärsin ton keltarauhasen syntymisen puhjenneesta munarakkulasta @Ness. Tää menee siis listan jatkoon asioista joita en oo tiennyt kuukautiskierrosta ja naisten kehosta yleisesti. Lapsen yrittäminen on ollut uskomaton oppimiskäyrä ja sanoisin jopa että vähän suututtaa kuinka onnistui elämään 33 ikävuoteen asti niin suppealla tiedolla omasta kehosta. Ei mikään terveystieto jota on koulussa oppinut ole oikeasti tuonut ymmärrystä kierron vaiheisiin ja hormonitoimintaan. Koko iän ollut siinä uskossa että millon vaan voi raskautua ja nyt tämä proggis onkin avannut ensimmäistä kertaa silmät sille kuinka lyhyt aika se hedelmällinen ikkuna oikeasti on. Tää on aihe jota ollaan puitu paljon muiden samanikäisten ystävien kanssa. Teini-iästä alkaen kun on ollut 20 vuotta jonkinlaisella hormonaalisella ehkäisyllä on ollut niin autuaan tietämätön mistään kuukautiskierron asioista ja siitä miten oma keho toimii ilman synteettisiä hormoneita. Tulipa avautuminen mutta ehkä täällä on muitakin jotka on kokenut samoja fiiliksiä tässä omaan kehoon tutustumisessa 😅🤯

Mä hyppään takas tänne, kirjoittelin hetken alkusyksystä, ja tulinkin raskaaksi siinä kierrossa, kun myös tähän ketjuun raportoin lämpöjä. Täällä on ihana ja kannustava ryhmähenki 🥰 itse oon mittaillut lämpöjä 2019/2020 lähtien kun alettiin yrittää esikoista.

Pikaisesti minusta: meillä tokan yritystä takana 2.5 vuotta, ja 2 vuotta hoitojen aloituksesta. Sain ekan plussan esikoisen jälkeen viime syyskuussa, mutta se päättyi vuoden lopussa keskenmenoon viikolla 16 💔

Mulla alkoi nyt eka kierto 52 päivää km jälkeen, mistä oon tosi iloinen, usein ongelmaa on juuri ollut siinä että kuukautisia ei tule.

Mulla vielä kello, joka mittaa lämpöjä on jostain syystä lopettanut niiden tallentamisen, niin en saanut ihan koko kierrolta kunnon kaaviota, mutta ostin nyt BBT tarkoitukseen ihan perinteisen mittarin, jossa toki desimaalit kohdillaan mittailuun 😊 tähän kiertoon ei ehditä hoitoihin, mutta aika keskellä kiertoa tulee olemaan ultra jossa varmistetaan vielä, että kohtu on tyhjä ja toivon, että siellä voisi näkyä joku follikin💫

Noista unista vielä mistä täällä puhuttiin, mäkin nään tosi paljon unia, varsinkin kun on hoidot päällä ja raskaana. Näin edellisen keskenmenneen raskauden aikana todella monta oikein mennyttä enneunta, luulen että jos alan nähdä unia positiivisesta testistä dpo6 eteenpäin, tulee olemaan iso pettymys jos ne ei ole enneunia 😅 toivotaan @minttutuuli että sulla se olisi enneuni 🤩

Ja sit vielä @Pottis oon kyllä ihan samaa mieltä tosta kierron oppimisesta vasta tälleen lasta yrittäessä.. Ihan hullua että koulussa ei käydä näitä läpi.. aion kyllä omalle tytölle puhua lämmöistä ja ovulaatiosta kun sen aika on. Helpottaa tosi paljon itsensä ja tuntemustensa ymmärrystä, kun alkaa hahmottamaan mitkä oireet ja tunteet kuuluu mihinkin vaiheeseen

@Pottis ihan samaa mieltä, on tässä kyllä tullut paljon uutta tietoa puolen vuoden sisällä siitä, että mitä sitä omassa kropassa oikein tapahtuu. Ja jos ei itse tälläin naisena monia näistä asioista tiedä, niin ei se ole ihme että monella miehellä on aivan väärät käsitykset niin naisten hedelmällisyydestä kuin ylipäätänsä lisääntymisasiasta! Kyllä näistä asioista pitäisi puhua enemmän.

@Ness harmi että siellä lämmöt laskenut. Tsemppiä hoitopuheluun, ihanaa että se on heti alkuviikosta! ✨

@minttutuuli voi kun se olisi enneuni ❤️✨

@Jolinda olen pahoillani keskenmenosta, paljon haleja sinne ❤️ hienoa että uusi kierto lähti käyntiin ja toivotaan uutta plussaa sinne pian ✨

Tänään lämmöt sai hieraisemaan silmiä, koska oletin että ne olisi tehneet radikaalin laskun, mutta olikin noussut takaisin ylös. Tänään olisi kuukautisten pitänyt viimeistään alkaa. Mietin hetken että onkohan tää taas joku ouran mittausvirhe, kun heräsin tuntia myöhemmin kuin olen herännyt viime päivinä. Mutta jäi mietityttämään niin tein nyt sitten kuitenkin pregcheckin raskaustestin reilun parin tunnin pidättämisen jälkeen, mutta nega oli, ei haamun haamua. Nyt on alkanut vähän alaselkää juilia, joten eiköhän ne menkat ala sitten viimeistään huomenna. Nyt kroppa kyllä pelailee jotain ihme peliä, koska kolmeen vuoteen ei ole kierto venynyt 28 päivään ja sitten kun vielä lämmöt näytti tältä niin tietysti sitä alkoi heti olemaan hieman toiveikas 🙄

IMG_20250209_185410.jpg

Muokattu viimeksi:
@Jolinda Otan osaa keskenmenon vuoksi 💔 Myös samaa mieltä että täällä tosi kiva ryhmähenki, itsekin ollut täällä - 23 ja vaikka porukka nyt eri, niin silti tosi kivasti otettu mukaan tänne taas. 😊 Ja monella tosi erilaisetkin lähtökohdat täällä, niin silti ryhmäydytään jotenkin tosi hyvin!

@minttutuuli Ei ole löytynyt ei 😅 Ahkeraa testaamista ja edelleen seilaa. 🫣

@Pottis googlailu näissä asioissa on myös mun uusi harrastus 😅 täällä kans 30v ja aikas paljon uutta ja mielenkiintoista on tullut vastaan.

Tänään aamulla taas hieman suurempi pitoisuus testiin ja lämmötkin hieman koholla 🤔 eggiksiä kyllä nyt ihan eri malliin mitä alkuviikosta, et oiskohan sieltä kuitenkin vielä tulossa. Hirveen pitkäksi menee vaan kierto tässäkin kuussa. Muokkasinkin FF hieman tuota kierron pituutta kun oli sen ottanutkin keskiarvona aikaisemmista ennen synnytystä.

Liitteet

• Screenshot_20250209_194640.jpg
    Screenshot_20250209_194640.jpg
    86.8 KB · Katsottu: 69
  • Screenshot_20250209_194509_edit_1551003060137346.jpg
    Screenshot_20250209_194509_edit_1551003060137346.jpg
    165.2 KB · Katsottu: 71
@Pottis oon ihan samat fiilikset käynyt tässä läpi ton oman hormonitoimintaan tutustumisen kanssa 😁 mistään luteaali- ja folli-vaiheista ennen tiennytkään, ihmettelin vaan aina että miksi tasan 2 viikkoa ennen menkkoja olikin yhtäkkiä vähän mälsä olo.

@Jolinda tervetuloa takaisin ja isot osaanotot keskenmenosta ❤️‍🩹

@SyysSumu dpo11 ei ole vielä mikään 100% plussapäivä, mut tsemppiä tähän loppupuristukseen 🤞 mulla on myös välillä oura antanaut vähän korkeampia lämpöjä jos on nukkunut pidempään mutta ei ikinä NOIN isoa hyppyä.

@Malttamaton145 lämpöjen nousu ollut ainakin lupaava, miltä tänään näyttää?

tein eilen illalla testin kun päästiin kotiin mutta se oli niin kirkas nega kun olla voi, tänään kuitenkin lämmöt pomppasi taas 🫣 tein aamusta testin ja siihen tuli niin epämääräinen viivanpaikka/haamulainen/en tiedä mikä että huomenna uusi yritys. liitin senkin nyt tähän vaikka eihän tosta oikeestaan mitään näy 😅 en muista koskaan saaneeni näihin testeihin mitään muuta kun kirkkaan negan ni perun eiliset puheeni ✨🤞

1739168192387.png

1739168295814.png

Muokattu viimeksi:
Eiköhän se tämä kierto ollut tässä ja uusia testejä ei tarvita. Menkkoja ei tosin kuulu, alaselkäkipukin loppunut..

IMG_20250210_090444.jpg

@salamana kiitos tsempeistä ❤️ joo tää oli kyllä itselläkin isoin lämpöhyppy ouralta tähän mennessä. toivottavasti sinne testiin piirtyy huomenna jotain vahvempaa! ✨

@salamana
Lämpökäyrä näyttää lupaavalta! 🌈 🤞

Tänään lämmöt taas back to basic eli siellä 36.20 paikkeilla.🙄 Et kai oli joku hypähdys vain, silti oon kyllä tasaisesti nukkunut ja samoihin aikoihin mittaillut. Aamun testikin taas haaleampi kuin eilisaamuna. Joko tää sit on ovuloimaton kierto tai todellakin antaa odotuttaa.

Testejä varmaan voisi tilailla lisää urakalla, kun oon mennyt nyt noilla pregcheckeillä. Aiemmin ollut easy@home testit käytössä ja oon niistä tykännyt. Josko niitä malttaisi tilata Amazonista, siellä vaan postit niin kalliit kun pitäisi tilata yli 99e et ilmaiset 😁 mitäs testejä muuten te muut käytätte tai mistä tykkäätte?

Kiva ja toisaalta harmi kuulla että muutkin jaatte saman oppimiskäyrän tässä oman kehon tulkinnassa. Kuvastaa että tiedon tarve olisi kyllä suurempi kuin terveystiedon opetus nykyisellään.

Hyvä että kierto alkoi nyt itsestään @Jolinda ja tsemppiä hoitojen odotteluun :red-heart: Tosi hyvä että huolehdit tiedon jakamisesta oman tytön osalta sitten. Näistä asioista pitääkin mielestäni pystyä puhumaan avoimesti kotona. On jokaisen naisen oikeus ja etu ymmärtää mitä omassa kehossa tapahtuu.

No tekipäs lämmöt ilkeän tempun tolla pompulla @SyysSumu vaikka mahdollisuus toki elää siihen asti kunnes kuukautiset alkaa🤞

Siellä koetellaan kärsivällisyyttä @Malttamaton145 , toivottavasti pian jo löytyisi ovisplussa! Mä oon käyttänyt pelkästään pregcheckin testejä oviksen metsästämiseen. Tilasin jostain noista kotimaisista kaupoista Sofin testejä ja mä en saa niillä ikinä tasavahvoja viivoja vaikka otan samasta näytteestä kuin PC:n viivat. Oon tullut lopputulokseen että mulla ei nouse LH niin korkealle että ne testit osaisi sen nappaa kiinni.

Ei vitsi @salamana nyt on jännät hetket! Täällä myötäelän huomisen testin odottelua :Eyes:

Mulla on nyt ollut pari yötä/aamua ollut vähän onnettomia lämpöjen mittauksen kannalta. Lauantaina meni muutamat viinit ja sen myötä yö ihan retuperälle. Heräilin ihan jatkuvasti niin en koe että lämpömittaus oli luotettava kun pomppasi ihan taivaisiin ja oli niin katkonainen yö taustalla. Tänään sit taas heräsin jo klo 5 vessaan eikä sekään lämpö tunnu luotettavalta kun oli niin aikainen. Silloin olisi ollut 36,5 ja sit kun lopulta 7:45 heräsin päivään niin oli jo 36,7 jonka nyt lopulta tallensin. Mittaushaasteet alkoi jo keskiviikkona kun yhtäkkiä mun keho päättin herätä vähän vaille 6 kolme aamua putkeen vaikka mun "normi" mittausaika olisi klo 7. Ne lämmöt oli sentään toisiinsa nähden verrannolliset kolme päivää joista nousu hyvin näkyi. Kropassa kyllä selvästi tunnen sen että lämpö pysyy korkealla. Vähän kuumeinen olo ollut monesti iltaa kohti. Lämpöä lukuunottamatta ei minkäänlaisia muita tuntemuksia.

Liitteet

• Screenshot_20250210_110930_FF App.jpg
    Screenshot_20250210_110930_FF App.jpg
    201.5 KB · Katsottu: 50
@salamana toivotaan, että huomenna testi näyttää viivaa 🥳 olisihan se ihana ylläri! Ja mahtavaa, että lämmöt lähti takaisin nousun 🙏 Hyviä merkkejä ilmoilla!

@Jolinda voihan harmitus, että jouduit palaamaan tänne 🙁 Pahoittelut keskenmenosta 💔 Oletteko te tällä hetkellä millaisissa hoidoissa? Toivotaan että pysyvä plussa tulisia pian ❤️

@SyysSumu voi hitsi niin positiivinen lämpöpomppu joka sitten kuitenkin laski 🙁 Tsempit loppukiertoon / uuden alkuun🙏

@Malttamaton145 no jopas, kylläpä nyt jumittaa 😅 tulisipa se plussa pian! Mulla on käytössä raskauskeijun halpis OneStepit ja ovat toimineet mulla hyvin. Tosin ne kyllä lienee sellaiset, ettei oikeen pelitä suurimmalla osalla (ei anna selkeää plussaa) herkempiä testejä jos etsii niin pregcheck on hyvä!

@Pottis voi hitsi että on mennyt lämpöjen mittailut vähän pieleen 😕 Niin se varmaan kuitenkin on et jos nousee aamulla vessaan tms niin parempi ottaa silloin lämmöt. Josko tämä viikko olisi parempi lämpöjen mittailun osalta ✨

Meidän hoitopuhelu siirtyi huomiselle… höh, olin odottanut sitä. Onneksi ei kuitenkaan tuon kauemmas siirtäneet 🙏 Täällä ne lämmöt jatkaa laskuaan ja alavatsaa jo juilii. Nukuin ihan sairaan huonosti taas. Tää luteaalivaihe on kyllä yhtä isomniaa 🤣😅

IMG_6921.jpeg

@Ness Voi hemmetti!! Minä ku olin tulossa tänne lukemaan että joko teille soitettiin t. utelias Ulla 🤣 onneksi kuitenkin vaan huomiselle siirtyi, eikä johonkin kahden viikon päähän. Mutta harmi että lämmöt laskee, meidän käyrissä tosiaan on kyllä paljon samaa 🙈 mut tottakai toivoa vielä on ennen kun vuoto alkaa 🫶🏻

@Pottis Hyvin sielä kyllä lämmöt on nousussa! Toi kuulostaa kieltämättä haasteelliselta saada verrannollisia lukemia, mut tärkeintä varmaan kuitenkin se että selkeästi lämmöt nousussa ja ovulaatio tapahtunut😊 nyt on ne jännät päivät kiinnittymisen kannalta, tsemppiä piinailuun💕

@Malttamaton145 Tervetuloa takaisin! Yritin muistella että ollaanko oltu samaan aikaan täällä foorumilla jo, en kuollaksenikaan muista milloin hyppäsin itse mukaan remmiin😅 Käytin itse aiemmin PCn testejä, ne toimi hyvin mutta tilasin kasan nyt noita OneStepin testejä kun saa paljon halvemmalla, ja ne toimii itsellä kyllä, viimekierrossa ihan räikeä posi. Oon kuitenkin kuullu että ne ei kaikilla toimi että ei se varmaan auta kun testailla itselle paras jollei halua tilata tuttuja ja turvallisia testejä, kun tulee ne postimaksut päälle😩

@SyysSumu Pahoittelut negasta🥺on myös kunnon droppi lämmöissä, toivottavasti vuoto alkaa pian jotta pääsee uuteen yritykseen ❤️‍🩹

@salamana Käyrä näyttää tosi hyvältä! Testissä mie en näe mitään, mutta mulla voi ollakkin viivalasit hukassa🙈 sormet kuitenkin täällä ristissä jos sielä haamulainen olisikin 🤞🏼

@Jolinda Oon tosi pahoillani, että jouduitte kokemaan menetyksen ❤️‍🩹🥺 tervetuloa kuitenkin takaisin 💕

@minttutuuli Oi mikä uni, kumpa olisi enneuni💖 miekin oon pari kertaa nähnyt unta positiivisesta raskaustestistä ja se on samalla ihanaa, mutta myös kamalaa herätä siitä todellisuuteen, kun siinä unessa tuntee jotenkin olevinaan niin aidosti sen onnen🥺kumpa jonain päivänä vielä

@Nukkelapsi Onko testit vahvistuneet?😊

Minäkin taas heräilen alkukierron koomasta 😆 tosin olen kyllä päivittäin teidän kuulumiset lukenut, mutta ei vaan oo ollu omaa asiaa kirjoitella. Tän kuun alussa ollut jotenkin ihan hirvittävä stressi ja ahdistus kaikesta mitä elämässä tapahtuu tällähetkellä, kroppakin reagoi siihen yöheräämisillä ja maha ollu ihan sekaisin, nyt on alkanut vihdoin helpottaa kuitenkin. Olin varma, että tuo stressi vaikuttaa myös kiertoon eikä mikään folli kasva edes ja ei ollut intoa aloittaa ovistikutusta aikaisemmin, koska ajattelin että joko tulee myöhäinen ovis tai sitten kokonaan ovuloimaton kierto. Päätin kuitenkin tänään kp12 aloittaa oviksen metsästyksen ja tuli kyllä ihan yllätyksenä, että se olikin jo positiivinen??😂 tosin viimekierrossa sain niin räikeän plussan, että mielenkiinnosta pitää vielä testata tuleeko vahvempi. Mutta taas mukana pelissä, vaikkakin tämän kierron tallettelut alkoi vasta tänään 😅juuri sopivaan aikaan näemmä.

IMG_7744.jpeg
IMG_7743.jpeg

Omanapailen taas vaan törkeästi.

Tän päivän premom käppyrä, jossa oranssi viiva on siis appin tulkinta ovistestien viivoista. Tänään siis testin vahvuudessa kova nousu, mutta mun mielestä ei vieläkään täysin positiivinen. Merkkasin nyt kuitenkin ff:n posiksi kun luin tuolta premomista, että kaikilla ei edes tule tasavahvoja viivoja ovistesteihin, koska jokaisella lh-huippu voi olla niin erilainen. Myös lämmöissä tuli pieni dippi, joka premomin mukaan voisi ennustaa ovista.

Liitteet

• Screenshot_20250210-122001_Premom.jpg
    Screenshot_20250210-122001_Premom.jpg
    202.9 KB · Katsottu: 71
  • Chart-2024-11-12-2025-02-10.jpg
    Chart-2024-11-12-2025-02-10.jpg
    434.2 KB · Katsottu: 71
Jos lämmöt antaa myöhemmin ymmärtää että ovis tapahtui nyt eikä tästä kierrosta tärppäisi niin kokeilisin sinuna pregcheckin ovistestejä @Nukkelapsi Ne voisi olla helpompia tulkita jos sulla, kuten mulla, ei LH huippu nouse kovin korkeelle.

Kiitos kaikille yhteisesti osaanotoista 💔 tässä on kyllä käyty läpi sellaisia juttuja, että ei toivo kellekään samaa, mutta silti yllättävän positiivisesti ainakin vielä suhtaudun yrityksen uudestaan aloittamiseen ❤️

@Ness inhottavaa toi hoitojen ja puhelujen siirtyminen, itselle aina iso pettymys, varsinkin jos vaikuttaa hoidon kulkuun. Onneksi teillä siirtyi vain päivän. Vastauksena sun kysymykseen: aloitetaan/jatketaan letro+ovitrelle+cyclogestilla. Olen kokeillut myös menopur-pistoshoitoja ja paljon eri lääke/pistos-kombinaatioita, mutta usein ongelmaksi tulee joko liian hyvä vaste tai ei vastetta ollenkaan. Lääkäri olisi aloittanut nyt ivf:n omien suositustensa mukaan, mutta meidän viime plussa tuli tällä kevyemmällä hoidolla, niin halutaan vielä ensi syksyyn kokeilla näin. En asu suomessa ja täällä ivf on kallis.

@Ansq hyvään aikaan aloitit testaamisen 😁 toivotaan, että nyt onnistuisi! Ainakin lämmön mukaan voisi hyvin olla ovis tänään, vaikka voihan se testi vielä vahvistua jos se ennenkin on ollut kirkuva plussa 😁

@salamana jännäilen sun mukana huomisen testiä! Toivottavasti lämmöt jatkaa ylhäällä💫

@Nukkelapsi Suosittelen myös kokeilemaan PCn testejä, ne toimii monilla hyvin😊

@Jolinda Hyvä kuulla, että on kuitenkin hyvillä mielin aloittamassa uutta yritystä❤️‍🩹

Tulihan se kunnon piikki vielä tänään, tuosta ei voi enää erehtyä😅mulla yleensä LH huipusta menee jokunen hetki ennen ovulaatiota, mutta saa nähdä onko huomenna vaiko ylihuomenna. Katsellaan🙈 joskus menee parikin päivää, joskus seuraavana päivänä (lämpöjen perusteella).
IMG_7751.jpeg

@Ansq jee onnea ovisplussasta! Onneks satuit aloittaa tikutteluun 😅 aika täydellinen ajoitus, ei mee testejä turhaan hukkaankaan! Kurja kuulla, et siellä on ollut stressaava alkukuu. Hyvä, että on helpottamaan päin 🤍

@Nukkelapsi täältäkin ääni pregcheckille, jos etsii vähän herkempää testiä. Voisi toimia sulle hyvin 😊

Voi kökkö @Ness! No onneksi ei siirtynyt sen pidemmälle, mut ainahan toi on kurjaa kun jotain odottaa. Tsemppiä kierron loppuvaiheisiin 🤍

@Pottis siellä ainakin hyvässä nousussa lämmöt! Toivottavasti aamut ja heräilyt vähän tasaantuu siellä 😊

@Malttamaton145 mulla toimii parhaiten raskauskeijusta tilatut onestepin testit. Mut näitä sit tosiaan parjaa taas tosi moni. Toimii ehkä vaan silloin, jos lh-piikki nousee aika korkealle. Pregcheckin testeillä mulla on posia joskus kolme päivää (kuusi testiä), niin vaikea sieltä löytää sitä "oikeaa huippua". Onestep näyttää sit korkeintaan kaks testiä peräkkäin posia. Mut tosi yksilöllistä, ja testaamalla löytyy paras 😊

@SyysSumu voi että, siellä oli niin lupaava nousu lämmöissä! Tsemppiä uuteen kiertoon, jos se sieltä nyt pyörähtää ❤️

@salamana voi ääk, siellä on nyt jännät paikat! Tuu sit päivittää aamulla tilanne 🤩 sormet ja varpaat ristissä ✨

@Jolinda tervetuloa takaisin, vaikka ikävä tietysti toivottaa näin ❤️‍🩹 olen todella pahoillani menetyksestänne. Muistan, kun kävit silloin alkusyksystä sen hetken tänne kirjoittelemassa. Toivottavasti nytkin olisi yhtä lyhyt visiitti! Menette siis ihan kotiyhdynnöillä noiden lääkkeiden kanssa, ei ole inssiä? Miten sulla toi menopur toimi, ei vissiin parhaiten jos on vaihdettu pois? Mun olisi tarkoitus aloittaa se kait ensi kierrossa. Jännittää haittavaikutukset ja ihan kaikki 😬

Olipas tänne tullu paljon viestejä päivän aikana, toivottavasti muistin vastata kaikille!

Mulla on ollut tosi tukkoinen olo ja tuntuu kun ois lämpöäkin. Monesti kyllä luteaalissa on tämmöstä. Posket hehkuu nytki ihan punaisina. Oura valittaa hrv:stä ja valmius tippunut entisestään. En tietty tiiä, et tekeekö se näin aina luteaalissa kun vasta toista kertaa nyt luteaali menossa tän käytön aikana. Vai tapahtuuko tässä kehossa nyt jotai vai oonko vaan oikeasti tulossa kipeäksi 😅 lämmöt menee myös vähä eri suuntiin suusta/ourasta nii en nyt tiedä, suht samoissa kuitenkin. Testailen varmaan pe dpo 12, et saan viikonlopuksi sit jo mielenrauhan vaikka odotukset onkin tosi pienet nyt. Helpottaa se, et sit heti uuteen kiertoon tapahtuu jo asioita hoitojen suhteen.

Screenshot_2025-02-10-20-16-44-38_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

nopea omanapa-päivitys tähän hätään, aamun testi ei antanut yhtään selkeämpää tulosta ja lämmöissä pieni dippi 🥴 olin heti aamusta jo hetken hereillä ennen kun nousin ja oura tulkitsi tämän vielä nukkumiseksi, tiedä sitten vaikuttaako tuohon. toki oura kertoo myös että leposykkeet ja hrv palaamassa baselineen 🥲

kuukautisista ei vielä tietoakaan eli katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.

1739251665194.png

Takaisin