BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Bella95 pahoittelut negasta ❤️ mut eikös sulla ole dpo 10 meneillään? Kyllähän tässä on vielä mahdollisuus, voihan olla ettei kiinnittyminenkään oo vielä tapahtunut 🌈 pidän toivon yllä vielä teille 🤩

@bandoo pääsitkö testaamaan? 👀

@Bella95 pahoittelut negasta 😞 Harmijutru jos tulee nyt yrityksen välikierto

@minttutuuli ainakin oireet ja lämmöt on hyvät! Toivotaan, että se rintojen arkuus kertoisi jotain. Tuo tissikipu on kyllä mystistä - joskus ne on niin helv_tin kipeet ettei mitään saa tehtyä ja joskus ei pienintäkään turvotusta 😁🤣

@Mustikkamarja testailitko taas tänään?

Meillä kävi mies simppakontrollissa viime viikolla. Nyt odotellaan niitä tuloksia. Julkisella niissä saattaa mennä aikaa, ennen kuin ”vapauttavat” tulokset näkyville, vaikka olisivat valmiina. Toivotaan, että olisi paremmat lukemat kuin viimeksi 🤞puhelinaika vasta ensi vuonna, kun saadaan se kivesultrakin tehtyä.

@Ness toivottavasti testitulokset olisivat parantuneet ja siitä alkaisi hyvä hoitopolku 😍 en vielä testannut, testaan vähän myöhemmin tänään. Lämmöt kuitenkin vielä korkealla ja sykkeet. Oura jo valittelee mun lukuja.

Screenshot_20241215_100631_FF App.jpg

@minttutuuli juuri olinkin tulossa päivittelemään. Lämmöt oli aamulla ihan ennätyskorkealla ja pcssä selvä plussa. Ristiriitaiset tunteet, kun usko tähän kiertoon oli heikko, kun tallettelut dpo-3. Mutta sitten taas on tässä pari päivää jotenkin tiennyt, että raskaana ollaan, mutta tietysti negatestiltä itseään halunnut suojella ja pitää ne ajatukset ns aisoissa. Ja tietysti syyskuun tyhjennys vielä kirkkaana mielessä, niin nyt vaan sitten haen uuden paketin pc:n testejä, ja päivä kerrallaan seurailen tilannetta. Parasta tietenkin toivoen. 😍

Ovulaatio siis oli luultavasti KP15, mutta FF ei sitä ymmärrettävästi löytänyt ja mä en osaa sitä käsin tuohon lisätä. 🙈

Liitteet

• Screenshot_20241215-101950__01.jpg
    Screenshot_20241215-101950__01.jpg
    125.7 KB · Katsottu: 67
  • IMG_20241215_101634__01.jpg
    IMG_20241215_101634__01.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 70
@bandoo Oi että, onnea! Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa 🥰

@minttutuuli juu on vasta dpo10 🫢 Mulla on lähteny kaikki oireet hälvenemään ja sykkeetkin oli selvästi laskussa, niin usko testin muuttumiseen plussaksi on aika pieni. Mun normaali luteaalin pituus on 11-12 päivää, niin ei tarvi onneksi montaa päivää miettiä, että kummin käy.

@Ness toivottavasti teidän testitulokset olis parantunu 🤞

@bandoo Onneaaa!! 😍 Mähän sanoin, et toi dpo-3 on oikein hyvä päivä yrityksen kannalta ✌️😁😁 Oikein hyvän näköinen viiva, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! 🌈

@bandoo onnittelut 😍❤️ Eihän se tarvitse muuta kuin sen yhden sitkeän veijarin 🩷 Hyvän vahvuinen viiva myös!! Nyt hurjasti vauvaliimaa ja toivotaan että lähtee nätisti tummenemaan. Kiva, että täällä tulee näitä onnellisia uutisiakin, antaa myös itselle toivoa tulevaan ☺️

Hei, toisessa keskustelussa vinkattiin että täällä on tietäjiä näissä lämpötila-asioissa. 😃
Oon nyt ekaa kertaa ikinä mittaillut lämpöjä tän viikon ajan. Pitäisi olla luteaali meneillään, ja oon siis mitannut aina siinä seitsemän aikoihin aamulla.
Heräsin sattumalta viime yönä. Tarkkaa tietoa ajasta ei ole mutta saattais olla jotain neljän pintaan. Tökkäsin unissani heti mittarin suuhun, ja sain viime päiviin nähden matalan lukeman 36,31 (edellinen aamu oli jotain 36,8 luokkaa). Sitten jatkoin unia, heräsin uudestaan seitsemän jälkeen ja suoritin uusintamittauksen unenpöpperössä. Tämä antoi 36,91. Kumpikohan näistä on nyt luotettavampi? 🤔

@käpylintu tervetuloa mukaan ketjuun! 😊 Suositushan on mitata aina mahdollisimman samaan kellonaikaan. Joten itse kyllä ottaisin tämän päivän lukemaksi sen klo 7 mitatun. Vertailu on helpompaa, kun mittaukset on tehty samoihin aikoihin. Väkisinhän sitä tulee välillä yöllä heräiltyä milloin minkäkin syyn takia, en itse mittaile keskellä yötä vaan vasta sitten "omaan mittaamisaikaan" joka mulla on joka päivä klo 6. (Ellei tietty jostain syystä tarvitse herätä ja nousta ennen klo 6, silloin mittaan sitten siihen aikaan kun pitää herätä 😁)

Suosittelen myös lataamaan esim. Fertilityfriend-sovelluksen minne laittaa noita lämpöjä ylös.

@bandoo paljon onnea 🥰 siitä se oikea jännittäminen vasta alkaa 😅

@käpylintu tervetuloa mukaan!

Tässäpä äskeinen testi, ei mitään radikaalia muutosta, mutta eipähän ainakaan ole haalistunut. Mitattu eri aikaan päivästä ja toinen kuivunut jo, joten vaikea verrata. Yksi testi on vielä jäljellä, sen voisi testata joskus ensi viikolla.

20241215_173133.jpg

Hei ihana uutinen @bandoo ! Tarrasukkia toivotan!

Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin @Bella95

@minttutuuli hyvältä näyttää käyrä🤞

Mulla on ollut nyt kovin kevyet ja kivuttomat kuukautiset tällä kertaa. Kolmessa päivässä jo ohi. Edeltävät km jälkeen kesti sen viikon. Ovis tulee ajoittumaan melkolailla jouluun, toivottavasti saadaan kotitekonen lahja tehtyä 😄

@käpylintu tervetuloa mukaan ketjuun! 😊 Suositushan on mitata aina mahdollisimman samaan kellonaikaan. Joten itse kyllä ottaisin tämän päivän lukemaksi sen klo 7 mitatun. Vertailu on helpompaa, kun mittaukset on tehty samoihin aikoihin. Väkisinhän sitä tulee välillä yöllä heräiltyä milloin minkäkin syyn takia, en itse mittaile keskellä yötä vaan vasta sitten "omaan mittaamisaikaan" joka mulla on joka päivä klo 6. (Ellei tietty jostain syystä tarvitse herätä ja nousta ennen klo 6, silloin mittaan sitten siihen aikaan kun pitää herätä 😁)

Suosittelen myös lataamaan esim. Fertilityfriend-sovelluksen minne laittaa noita lämpöjä ylös.

Joo, kiitos. Meenpä sillä sitten :) Mieli tekikin kirjata se aamun myöhemmän mittausajan tulos kun siinä oli ns parempi lukema :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Jotenkin kun opettelen vielä täällä tätä mittailuhommaa, mietin että onko se ehkä vähän pidemmän yhtäjaksoisen unen jälkeen saatu lukema tarkempi, vaikka sitten otettuna väärään aikaan. Mutta olikos se niin että ruumiinlämpö käy aamuyöllä matalimmillaan, ja jos en muulloinkaan ota sitä matalinta mahdollista lämpöä, se ei just ois hyvä verrokki noihin muihin nähden. Eli siis, meenpä sillä myöhemmällä ja ehkä lopetan ne aamuyön mittailut tykkänään niin ei tule tätä ongelmaa jatkossa :rolling:

@Ness tuo on kyllä vähän turhauttavaa, et sitä joutuu odottamaan kauankin että joku saa vaan laitettua ne tulokset johonkin ylös. Toivottavasti ne tulee pian ja ovat parantuneet!

@Mustikkamarja hyvältä näyttää! Muistelen tuosta testistä täällä joskus lukeneeni, et tohon ei kaikki välttämättä saa edes kovin vahvoja viivoja. Toivottavasti kaikki etenee siellä hyvin 😍

@Pottis toivottavasti joulussa on taikaa teille ✨

@käpylintu joo, se samanaikaisuus tässä kai ois tärkeintä vertailtavuuden kannalta 😊 jos oon itse joskus joutunut nousemaan töihin esim klo 5, niin lämmöt on olleet aina vähän matalammalla mitä klo 6 mittauksissa. Mut ite oon saanut tällä tyylillä ainakin tosi selkeää käyrää ja eron ennen/jälkeen ovista on erottanut tosi hyvin. Opetteluahan tää on, mut pari kuukautta kun mittailee niin oppii näkemään jo omia kuvioita!

Lämmöt nousi täällä tänään vähän. (Samoissa lukemissa silti mennään kuin negakierroissakin tähän aikaan.) Mulla on ollut kaksi iltaa tosi kovia suolistokipuja, niin ei oikein mitään muita oireita oo voinut havainnoida 😖toivottavasti tänään jo alkaa helpottaa. Rinnat oli tänä aamuna entisestään kipeytyneet, muuten kyllä aika oireettomalta tuntuu eikä toivo oo kovin korkealla. Vähän tässä jo mietin, et mikä päivä testaisin. En malta tässä kierrossa odotella menkkoja, et saan pään pystyyn ennen joulua jos tulee pettymys. 😅

Screenshot_2024-12-16-07-24-31-83_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Tervetuloa @käpylintu! 😊 Kiva, että oot löytänyt tänne.

@Pottis kiva, että menkat oli helpommat. Toivottavasti saisitte ihanan joululahjan 😁

@minttutuuli onpa lupaavan korkealla lämmöt! Toivottavasti sieltä tulis positiivisia uutisia 🌈 Mulla jäi sun eilisen kommentin jälkeen kytemään ajatus, että voisko kiinnittyminen tapahtua vielä 😄 Lämmöt on edelleen tasaisesti koholla. Selailin FF:stä viimeisen parin vuoden kiertoja ja dpo11 lämpö on ollut yli 36,6 astetta vaan kerran aiemmin 😳 Aamun raskaustesti oli kuitenki nega, mutta jos kiinnittyminen olisikin ollut eilen niin sehän ei näkyis vielä testissä. Tissit on taas tosi pinkeät ja kipeät.

s_dYewLz.png

@Bella95 lämmöt näyttäisi vielä hyvältä 🤞

@bandoo 😍 varovaiset onnittelut plussasta! meillä FF antoi niin hyvin ennusteet virheistä päivistä että niihin oli helppo tähdätä tallettelut 😅 heitin sinne kerralla vuoden oura-datat, en tosin tiedä miten hyvin ne korreloi "luomukiertoon" kun oli suurimman osan siitä ajasta ollut hormonaalinen kierukka paikoillaan.

@käpylintu tervetuloa! suositus Fertility Friendiin myös täältä, ja olisin itsekin kirjannut tuon myöhäisemmän lämmön jos on lähempänä sitä normaalia mittausaikaa.

viikonloppu oltiin mun perheen luona koko poppoo, aikuiset nukkui noin 14 tuntia päivästä, lapsi veti täysillä aamusta iltaan räkä-yskä-taudista huolimatta. Lepo teki tällä kertaa harvinaisen hyvää. Lämmöt jatkaa hyvällä mallilla, sykkeet kohossa ja oura jo vähän niistä valittelee. Testaan ensi maanantaina herkällä (oon mennyt sekaisin oikean päivämäärän ja kiertopäivän välillä nyt pari kertaa kun ne ei kauheen monta numeroa heitä) niin tietää sitten mitä kaikkea sieltä joulupöydästä saa syödä.
Screenshot 2024-12-16 at 8.20.03.png

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli ja @Bella95 näyttää tosi hyviltä noi käyrät ja ehdottomasti voi vielä olla kiinnittymiset kesken. Taitaa olla 2-3 pv kiinnittymisestä, että alkaisi jotain testissä näkyä.

Mä nyt rohkeana varasin jo ensimmäisen neuvolan sekä varhaisultran, ne saa kyllä tarpeen tullen peruttua. Yritän saada varhaisultran kunnallisen kautta, mutta varasin jo varuiksi yksityiselle. Toivottavasti ei tarvitse alkaa perumaan.

@Bella95 no niinpä! Hyvinkin voi. Dpo 8-10 kai on tilastollisesti todennäköisimmät, mut kyllä se voi olla vielä mahdollista jopa dpo 11&12 🌈 lupaavaa, et lämmöt on vielä noin ylhäällä vaikka kierto alkaa olla jo lopussa 🤩 voi että toivon parasta sinne suuntaan!

@salamana ihana, että siellä on saatu levättyä. Hyvältä näyttää lämpö- ja sykekäyrä! Aika sinnikäs oot, jos jaksat niin pitkälle ootella testin kanssa 😂

@Mustikkamarja oi ihanaa! Jotenkin uskon, et kaikki menee teillä nyt hyvin. Toivottavasti saisit julkiselta sen vu:n. Milloin eka neuvola ja yksityisen varhaisultra?

@Bella95 no niinpä! Hyvinkin voi. Dpo 8-10 kai on tilastollisesti todennäköisimmät, mut kyllä se voi olla vielä mahdollista jopa dpo 11&12 🌈 lupaavaa, et lämmöt on vielä noin ylhäällä vaikka kierto alkaa olla jo lopussa 🤩 voi että toivon parasta sinne suuntaan!

@salamana ihana, että siellä on saatu levättyä. Hyvältä näyttää lämpö- ja sykekäyrä! Aika sinnikäs oot, jos jaksat niin pitkälle ootella testin kanssa 😂

@Mustikkamarja oi ihanaa! Jotenkin uskon, et kaikki menee teillä nyt hyvin. Toivottavasti saisit julkiselta sen vu:n. Milloin eka neuvola ja yksityisen varhaisultra?
Kiitos 🥰 varhaisultra on aamulla 31.12. 😁 ja neuvola 14.1. (etänä). Jännä uudenvuodenaatto tulossa!

Takaisin